Uno: tänker jag på rätt snubbe så är Mehhmet Aurelio en brasse som fått turkiskt pass (och som debuterat i dess landslag). Detta är dock en fotbollsspelare :P
Peltomaa: Haha det var en härligt kaxig slängkyss till Hahl. Men han har faktist rätt. Bagarn for president! Antar att centeruppställningen blir typ såhär om man inte värvar:
Hedström (om det slår väl ut, annars pyörälä) Bagarn Wandell Lill-Bagarn
Jag gråter faktist inte blod ifall det inte värvas nått. Bagarn skulle faktist kunna vara förstacenter också, men då Hedström/Pyörälä är skickligare offensivt så lär det bli nån av dem.
Kevin O Shea: Känns det inte lite som en rökridå för att slippa alla dessa spekulationer? Även om det säkert i värsta fall kan bli så att man inte värvar.
Kevin O Shea: Hoppas att det bara är något man säger för att få lite arbetsro. Jag vill väldigt ogärna se Jonte som center tror inte han besiter de kvaliter som krävs. Bagarn som förstecenter har jag inget emot men en till måste ändå in trots Wandell. Isof ersätter ju Bagarn Hahl och Wandell ersätter Bagarn men nån måste ersätta Regin också
NordaBoy: Väldigt diffust begrepp det där med förstecenter. Ifjol så fick ju kedjan som vart bäst matchen innan alltid starta matcherna dvs då var de första linan så den rollen rullade ganska flitigt även om såklart Hahl-linen tillsammans med Regin-linen allt som oftast startade
jonmannen: Finns inge som säger att de måste ersätta Regin.. Finns centrar inom laget iså fall.. Vi har ju Anton Lander bland annat.. Kan ju funka att köra så här till fönstret öppnar.. Och då köpa!! Då blir de inte lika dyrt kanske..
Uddan: Måste finns ju aldrig och hur mycket jag än vill tro på Lander så är jag tverksam till att han fyller Regins skor. Skulle sova bättre om nätterna ifall vi hade en mer etablerad center. Men självfallet så ska Lander få mer speltid denna säsong och jag vill jättegärna bli motbevisad :)
jonmannen: Näe ja ser inte Lander som fyller Regins plats.. Men han fyller ut centerplatsen.. Sen som challe sa så finns Mika,Jonte, och även Anton Axelsson.. Så nog finns spelare som kan teka =) Men visst skulle de va bättre att få in en rutinerad center.. Men som sagt de kan gärna bli grisen i säcken då!!
Kerstin_k: Visst är Bagarn får första center och han ersätter Hahl utan problem, men jag anser fortfarande att vi måste ersätta Regin med en etablerad center.
Uddan: Mm Mika låter bättre men undra varför de gått ut och sagt att Jonte ska skolas om ifall så inte är fallet. Eller så är det bara något de har för avsikt att testa på försäsongsmatcher och se om det slår väl ut annars ge rollen till Mika som inte behöver lika lång tid på att vänja sig
jonmannen: Ja du bra fråga.. Ser ingen anledning.. Ska väl vara kanske att Mika tackat nej och inte vill.. Eller så är de kanske som du säger.. Men vill verkligen inte se Jonte vara center.. Han ska ju in och buffla...
Min magkänsla säger att Timrå kommer att värva en center innan säsongen börjar. Jag tycker dock att Linkan och Challe för ett fint resonemang angående värvandet av denne. Att värva för värvandets skull är helt och hållet poänglöst, finns det inte någon tillgänglig spelare som verkligen kan tillföra laget något finns heller ingen anledning att värva.
Uddan: Om du tänker efter hur Jonte har spelat under de säsonger han varit här efter debaclet i Annaheim. Tycker du då att han är närmare en buffelroll där han köttar på och använder sin fysik eller tycker du att han är närmare en centerroll med mycket puckinnehav och spelfördelande ansvar?
stoff: Jo klart att de finns pengar.. Men de finns inte så många spelare av den graden kvar serru.. Och dom som finns vill ha mycket pengar och man kan inte lägga alla pengar på en spelare.. Eller visst kan man men då måste man veta vad man får åxå.. Annars så kan risken för flopp komma som ett brev på posten..
Och krisar de då och man vill ha in nån mer spelare ja då finns de inge pengar.. Så dom gör nog rätt Linkan och Robban att vänta och se.
Det är klart att det inte ska värvas en center bara för värvandets skull. Självklart ska det vara en som förstärker rejält. Det ska vara en som kostar pengar och som är erkänt duktig, framförallt offensivt. Jag tycker att man borde hitta en sådan framöver om man öppnar plånboken. Det borde finnas en hel del över i och med den lön som Hahl blev erbjuden.
Sedan håller jag med Challe i hans resonemang kring Bagarn vs Hahl.
Men just nu har TIK ersatt Hahl och Regin med Bagarn och Jonte. Jag tycker inte det är rätt och riktigt. Men nu är det ju ett tag kvar till premiären och marknaden bland centrar ser väl tydligen ut som den gör, d.v.s. väldigt mager.
Det är väldigt viktigt med en offensiv center som bl a är duktig i pp.
Uddan: Jonte vill säkert gärna spela center själv, jag tycker det är rätt tydligt att han inte är den powerforward han var. Även om han som du säger var riktigt bra i slutet där han blev skadad. Tycker att det definitivt är rätt att testa, om det är rätt eller fel får vi väl se framöver?
Han har rejält spelsinne, mer än Hahl skulle jag vilja säga.
Ambroo: Tror de menas med att de eventuellt har värvat klart, för stunden, man kommer inte ta in någon bara för att, man väntar tills den rätta dyker upp, man har ingen brådska.
Utifrån artikeln i st, säger dem att Timrå kanske inte hinner kontraktera någon innan premiären men man kommer att finna 1 till 2 stycken innan 31 januari.
Som sagt, tidningar överdriver bara, de vill få uppmärksamhet och sälja lösnummer.
Timrås lag är vad jag tror inte klart vi kommer få in ytterliggare 1-3 namn innan 31 januari 2009...
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer