1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612438 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
nixXz: det får man väl hoppas på !

nixXz:

Nej nu får TJ sluta vara så förbannat frikostig, håll i börsen gubbe!

nixXz: Om hedström drar tror jag det kan bli nån bra värvning,annars möjligen nåt billigt eller ingenting.

Ingen som hör något mer omHedström? och vägen till ryssland

Personligen hade jag fortfarande sett han i TIK båset "/

Om det är någon spelare Timrå ska satsa på så är det Tedenby! Han och Pääjärvi är ruskigt bra tillsammans, med Lander som center med dessa herrar... Det skulle va nåt för framtiden!

Förövrigt satt jag idag och såg småkronorna brevid en scout från Florida Panters och nån rysk klubb (?).. Ryssen kluddade hur mycket som helst om Pääjärvi (på ryska dock) han var dock fåordig om Erixon. Panterssnubben skrev inte så mycket om nån alls, var typ mest kryptiska förkortningar jag inte förstod mig på. Men Pääjärvi är absolut het iaf. Han låg bakom dagens vädning helt klart.

Den här kille borde något allsvenskt lag satsa på, tackade nej till flera olika Collegelag i USA för att han ville hem till Sverige igen. Framtida elitseriespelare?

Yellowcard: Men tjena. att satsa på Tedenby - Lander - Pääjärvi kan knappast ses som "nåt för framtiden". Minst 2 av dom kommer ju försvinna rätt snabbt till andra sidan pölen..

jokklas: haha nja kanske 2-3 år med lite satsade pengar, men vore en bra kedja iaf!

Apropå Niinimaa så har killen gjort 741 NHL matcher o det finns dom som säger här att han inte behövs i Timrå.

Misstagen som gjorts tar ni upp som en belastning när man har mött världens bästa spelare. Vem är felfri då?

Nog har den killen nåt att tillföra Timrå att säga nåt annat är ju skrattretande.

jokklas: Nä, inge fler junisar i a-laget, det ska vara rutin;)

Lill-strimma: Det är ju så det alltid har varit, både här på HS och överallt annars. Positivt tänkande, vad f*n är det för något??
Så fort en spelare är aktuell så börjar folk omgående att leta efter dolda fel.
Det måste väl vara mycket roligare att disskutera personens fördelar hellre än dennes nackdelar. Men tyvär så är vi så i dagens Sverige. Vi dömer folk och söker nackdelar för glatta livet medan fördelarna kommer i andra hand, eller att vi helt enkelt skiter i dom.

Tyvär är det så :-/.

Men när jag ser på en eventuell värvning av Niinimaa så ser jag rutin.
En jävla massa rutin och kanske även bra ledarskap? (vet ej hur han är som ledartyp) som kan komma att vara guld värd för vårt Timrå. Detta med mycke tanke på det unga blodet bl.a. Det behövs en "pappa" i laget, som styr och ställer lite.

-Gurra-: Niinimaa är ingen ledare. Långt ifrån. Han är ju en gammal stortalang som i början av sin karriär spelade helt ok hockey, men aldrig riktigt slog igenom på allvar. På senare år har hans spel mest handlat om attitydsproblem och dålig inställning. Det är verkligen inte en spelare som jag tycker ni behöver. Han kostar mer än han smakar. Men visst, det är fortfarande långt ifrån en dålig spelare. Och rätt motiverad är han offensivt fortfarande en ES-back av högsta klass. Defensivt not so much.

Hahl Bundy: Jag är verkligen ingen expert på långa vägar snarare tvärtom, jag går på tidigare erfarenheter då främst med Skogs och Simons som verkligen inte rosat marknaden här i Timrå. De verkar som hockeyspelare som spelat NÄSTAN hela deras karriär i en klubb (Mora i detta fall ) tror jag att dom inte kan lyckas i andra klubbar och där kommer mina exempel in Skogs och Simons har spelat i Mora nästan hela sin karriär och så fort dom lämnar hem kommunen så blir de som två helt andra hockeyspelare. Bägge två har varit ruskigt dåliga när dom spelat här. Därav anledningen att såga Bogg innan han spelat en enda match. Jag hoppas verkligen jag får fel, ingen vore gladare än jag.

Jag tror att samma sak kommer att hända för Bogg.

Så jag är verkligen inte expert, jag tror bara att samma kommer hända för Bogg som de gjort för dessa två. Men visst kan jag ge karln en chans, men jag tror dessvärre inte att han kommer lyckas. Rutin har han i massor, vilket är bra men kan han omvandla de till att bli en bra Center i Timrå, Tveksamt.

Jag ställer mig ytterst frågande i denna värning.

Känns som Timrå börjar bli en aning desperata nu.

-Gurra-:

Dessutom skadebenägen så han passar som hand i handske i Timrå.

Känns som den kedja med Pyörälä-Hahl-Kallio som nyss skapade farlighet i svensk zon kan fortsätta med detta i Frölunda nästa år.

Frella: hua säg inte så... Men ja, äre inte dags snart att börja förlänga lite kontrakt?

Yellowcard: är nog inte många som vill förlänga

Avtalet med spelare som kan gå mellan klubbarna (TIK-Sundsvall), gäller inte det även tränare? Skulle gärna se Gradin som tränare i Timrå.....

Frella: Ja helst med Nubbe som sportchef.

Anonymous: Men vad härligt, Giffarna ur allsvenskan och till våren så åker väl TIK ur elitserien också. Känns som om allt återgår till det normala, för inte kan väl Medelpadslag lira i högsta serien.

Anonymous: För en som varit med några decennier känns det precis som du skriver som ett väldigt hemtamt scenario. Vill man se manlig idrott i nån högsta serie här i regionen blir det till att åter masa sig till Sporthallen för att se på lite korgboll....

Jag tror att Timrå och högklassiga finnar såsom, Hahl, pyrret, kapanen, Krykov, och i viss mån också Kalle K, kommer vara ett minne blott. För vad händer efter denna säsong? Förmodligen så blir det kval eller om något drastiskt sker så blire ingemansland eller tidig sorti i Slutspelet (om vi har mkt flyt eller nåt liknande) För efter denna säsongen så försvinner nog Pyrret, Timo kommer förhoppningsvis tillbaka från skada, men chansen är stor att han inte kommer kunna spela så länge till, Lotvonen kommer nog liksom pyrret att inte förlänga. Lehtonen är alldeles för bra för att spela i Timrå med den klassen de håller nu, och då han bara skrev 1år så ville han nog känna sig för lite om hur spännande/kul det är att spela här. och efter denna seriestarten och lagkänslan så spelar han nog hellre med Katterna än med Timrå så han har jag redan räknat bort helt från nästa säsong.

Och vad händer när alla dessa försvinner? Ska koskinen och spelarna från Kärpät locka finländare till Timrå? Nej det måste vara någon som spelar i Timrå som de måste lockas av till viss del också. Men som det ser ut nu så finns det inte så mkt finländsk framtid i Timrå.

Men förhoppningsvis så vänder även den trenden lixom tabellägestrenden också vänder :)

Anonymous: Skönt att giffarna finns så att det ännu är god marginal ner till regionens pinsammaste elitlag....

Harryhaffa: Nu tänkte jag skriva någonting dumt. Men jag avstår ifrån detta. Jag kommer att summera helgen när jag kommit hem. Var så säker. Och vad du tycker om mig skiter jag fullkomligt blanka fan i. Sopa rent framför din egen dörr så blir det här nog bra i slutändan skall du se.

RED DEVILS: Bandplatta? Kan du utveckla det där lite närmare för de har jag aldrig hört förut. Det är väl en jävla skillnad på att SÅGA en värvning och att förutspå en jävla massa skador. Jag går på matcherna när jag inte har influensa. Och skall på matchen mot Tälje. Det är inte Håkan Bogg i sig jag är förbannad på. Det är ledningen. För jag tycker att Håkan är en jävligt begränsad spelare. Och har man gått ut och sagt från en tid till en annan att man skall bli bättre och siktar på Topp 4 så får man väl för i helvete stå för detta också.

Ser vi ut som några SM-finalister i dagläget tycker du? Alltså har föreningen vilselett supportrarna och fört dem bakom ljuset. Man har sålt en produkt på helt felaktiga grunder och då får man väl ta konsekvenserna utav att missnöjet pyr också. men jag skall inte gå riktigt så långt som den där Gnagaren som JO-anmälde sitt eget lag på just de premisserna jag räknade upp. Jag skall fortsätta stödja laget och skrika mig hes. Men jag är en kritiker också och det skäms jag absolut inte för!

En nystart av TIK till våren med tex Pelle Mårts som chef i båset, där han får ta med sig en egen fystränare och för att hitta tillbaka till rötterna så skall jag fan ta mig försöka övertala Janne Söderström att ta över Ordförandeklubban.

Hawerchuk: Det är bra mannen.. fortsätt tänka negativt, kanon.

Med ordet ledare syftade jag helt och hållet på hans rutin som jag nämnde. Hela inlägget byggdes på att det behövs någon som tar tag i taktpinnen och agerar "pappa" i laget, vilket jag också nämnde.
Han kanske aldrig varit någon ledartyp, men rutin är alltid välbehövligt för att få igång ett lag som ramlat ihop. Och om det bara finns en spelare med den typen av rutin som kan lyfta ett lag ur en sån kris som vi är i så är han iaf en ledare i mina ögon. Om han nu kommer hit vill säga.

Per HApps:
Förtydligande, har INGET emot TJ som klubbdirektör, men jag saknar Timrå-känslan som Janne stod för. Sedan gäller det liksom att inte ta rygg på Giffarna ;(

-Gurra-: Jag är ganska nöjd med att vi ligger etta.

-Gurra-: Han har ett ganska ruttet rykte (utanför isen) och är en defensiv säkerhetsrisk. Han kan säkert var en tillgång om det vänder för er, men jag tror inte att han är spelaren som vänder på skutan. Den rutinerade killen som är van att kämpa i bottenregionerna, det är Bogg.

Wayne Gresky: Tror knappast han är mer säkerhetsrisk än t ex Sanny som folk skriker på. Inte på ES nivå åtminstone. Däremot kanske han inte är någon ledare.

Wayne Gresky: Jag är nog lite inne på samma linje som dig,tror dessutom han är för dyr.

Uno Gordon:

Undrar barar lite försynt om du blev bänkad i dagens match i Karjala Cup?

mikenomad: Jag tror stenhårt på Peter Gradin som framtida tränare i Timrå. Efter den här säsongen finns en risk att lagets status kommer vara naggad i kanten och att det kommer bli svårare att knyta upp etablerade spelare. Då behövs en tränare som kan åstadkomma underverk med små medel. Kenta kunde det, och jag tror att Gradin kan det.

Uno Gordon: Personligen lider jag ej av någon som hellst form av högmod, och lever inte i en värd där jag tror jag är helt j-la felfri,,,Därav har alldrig tanken fallit mig på att annlita någon som hellst form av sannitetstekniker framför min dörr, lever i en värd där jag i illvarelse och tro at detta sköter min hyresvärd,,:)

Den dagen då jag vaknar och inte har ett enda fel som jag kan ta på mig eller till mig då lovar jag bli en grönsak,,

IDIOT blir man förs då man tagit till sig ordet själv, sedan får folk kalla mig för vad f-n som hellst, jag tänker då inte göra bort mig genom att erkänna ett ord för mig själv,,

Nä fel är till för att lära av, misstag är till för att inte göras om,,

Iövrigt så är jag för gammal för att bry mig i pettitesser,,,

Anonymous: Dragons!!!

Pätr: Tror som sagt att Gradin vore ypperlig. Ser längre ner här att PerHapps nämner Mårts....tja, varför inte. Gradin/Mårts känns som ett välbalanserat tränarpar....

mikenomad: Gradin är nog ganska lika Challe men jag håller Challe för att vara mer taktisk, Mårts kommer nog inte flytta till Timrå igen..

TD: Tror inte Gradin till sättet är det minsta lik Challe, det taktiska kunnandet låter jag dock vara osagt. Det kan mkt väl vara som du säger. I ett elitlag håller jag dock det som en egenskap underordnad förmågan att att få ihop ett lag och skapa rätt stämning, att vara något av en pedagog. Mårts framtidsplaner har jag ingen aning om men om man tillåts drömma tror jag som sagt han skulle passa väl ihop med ovan nämda herre.

Wayne Gresky: All löser sig nu när Timo gör comeback ska du se;)

friskan: Hahaha....jag bänkad? Du hade myst då va! Men sanningen är den att jag hade en hemresa att ombesörja också. Tvärtom ville Wikegård ha mig tillbaka i rutan till Channel One Cup. Så det är inte omöjligt att jag dyker upp även då.

Tjing tjong!

Finner det lite märkligt att klubben är den som står i vägen för CSKA att värva Jonte. Känns som ett sätt från deras sida att sätta press på klubben genom att gå ut i media med att det sitter hos TIK. För nog borde man väl göra sig av med Jonte om man nu ges chansen?

Harryhaffa: Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med dina påhopp mot mig. När i h-e drabbades jag utav högmod? Jag är väl den förste som erkänner mina misstag och framhåller ganska ofta att jag har en rad brister och fel som vilken annan människa som helst. Sedan har jag en kaxig framtoning som kan uppfattas fel utav vissa människor, det är jag fullständigt medveten om. Precis som Wikegård. Jag framhåller det som är bra men jag belyser även det som är felaktigt och dåligt. Och syftet med detta forum är väl att väcka opinion och sticka ut hakan för att synas i den övriga inläggsfloran och röra om i viltgrytan? Annars har jag helt missuppfattat poängen med det hela och levt i en villfarelse genom alla dessa år.

Och det är ju ironiskt att det är just Du av alla människor som kritiserar mitt upplägg som på den tiden du hette HH kunde svamla om vad fasiken som helst såsom Ingmar Bergman, leverera sockerkaksrecept och babbla om neongröna piller till leda med Mike66 bl a.

Du skjuter dig själv i foten skulle jag vilja påstå. Och om jag nu är en speedad fiskmås med noll IQ och en pajas så finns ju alltid möjligheten att scrolla förbi det jag skriver. Men uppenbarligen skriver jag då och då väldigt bra saker eftersom omgivningen läser det hela och berörs.

Sedan kan jag inte göra någonting åt saken ifall du väljer att vinkla det jag skriver som skräp och avfärdar det som nonsens. Det är din buisness.

Uno Gordon: Kan ju passa på och summera min vistelse i sthlm när jag har lite tid över. Det var med spänd förväntan jag satte mig på tåget till sthlm i torsdags för att medverka i programmet "Tre Kronor Live".

Det var enormt stora lokaler SVT förfogar över större än jag någonsin kunnat ana. Gigantiska korridorer och dörrar kors och tvärs till olika studiosar.

Bl a fick jag veta att TV4 hyr in sig i lokalerna när de spelar in programmet "Parlamentet" och vi fick även stiga in i denna studio och se dekoren. Till min besvikelse var allting förfärligt mycket mindre än vad som ges sken utav hemma i TV-soffan. Bordet och stolarna där lagen sitter är väldigt små och låga.

Sedan fick vi se studion där program såsom Agenda, Let´s Dance m fl spelas in.

Jag hördes inte så mycket i etern då de människor som blev utvalda att prata först redan fyllde ut det mesta och det bara hade blivit tårta på tårta om jag brutit in. Men det debatterades flitigt under hockeymatcherna också som inte framgick i televisionen. Så jag pratade mer än ni fick se.

Sedan var jag lite spänd också under torsdagen då allting var nytt och jag inte riktigt visste hur jag skulle förhålla mig till det hela och det blev väl att man tittade in i monitorerna någon gång för mycket. Detta slipades dock bort väsentligt till lördagssändningen.

Och jag är numera "Rövarn" med medarbetarna på SVT och Wikegård. Och jag var hjärtligt varmt välkommen tillbaks. Det som grämer mig lite grand är väl att man typiskt nog debatterade Challe Berglund under gårdagen och att Leffe Strömberg var gäst. Hade vart kul att säga några sanningens ord kring detta och elda upp Leffe lite grand inför omstarten utav ES då ju Timrå och SSK drabbas samman. Men sånt är livet.

Jag valde självmant att inte medverka eftersom jag hade en bokad tågbiljett 15.30 ifrån Sthlm. Nu blev planerna ändrade iaf då jag hamnade på en fest ute i Kista sent på lördagkväll och inte var tillbaks i Tumba förrän vid runt 10 igår förmiddag. Slumrade till och stängde av mobillarmet i sömnen och vaknade försent för att hinna med pendeln in till Centralen. Så jag lagade lite mat åt mig själv och kikade på sändningen ifrån TV-soffan istället innan jag begav mig in till sthlm för hemfärd med buss 22.00 igår och äntrade åter Timrås mark under mina fötter 03.45 imorse.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon:

Hörde att du skulle vara med i "Prat i Kvadrat" som nästa program ;)

friskan: Och du skulle visst vara med i nyinspelningen av Kvinnofängelset i rollen som Lizzie Birdsworth;-)

friskan: Jaså säger du det? Det har inte min agent underrättat mig om. Får slå honom en signal i veckan och gå igenom anbuden som kommit in och därefter fatta ett beslut, men går det sådana rykten så är det onekligen intressant ;)

Man vet aldrig när, hur och var jag dyker upp ;) När man minst anar det så skjuter jag skarpt ifrån höften :)

Uno Gordon:Skjuter du skarpt från höften, men snälla passa min fot då;)

Ambroo:
Nope, du har fel som vanligt.

« · 1085516 · »