1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598507 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09

En nystart av TIK till våren med tex Pelle Mårts som chef i båset, där han får ta med sig en egen fystränare och för att hitta tillbaka till rötterna så skall jag fan ta mig försöka övertala Janne Söderström att ta över Ordförandeklubban.

Hawerchuk: Det är bra mannen.. fortsätt tänka negativt, kanon.

Med ordet ledare syftade jag helt och hållet på hans rutin som jag nämnde. Hela inlägget byggdes på att det behövs någon som tar tag i taktpinnen och agerar "pappa" i laget, vilket jag också nämnde.
Han kanske aldrig varit någon ledartyp, men rutin är alltid välbehövligt för att få igång ett lag som ramlat ihop. Och om det bara finns en spelare med den typen av rutin som kan lyfta ett lag ur en sån kris som vi är i så är han iaf en ledare i mina ögon. Om han nu kommer hit vill säga.

Per HApps:
Förtydligande, har INGET emot TJ som klubbdirektör, men jag saknar Timrå-känslan som Janne stod för. Sedan gäller det liksom att inte ta rygg på Giffarna ;(

-Gurra-: Jag är ganska nöjd med att vi ligger etta.

-Gurra-: Han har ett ganska ruttet rykte (utanför isen) och är en defensiv säkerhetsrisk. Han kan säkert var en tillgång om det vänder för er, men jag tror inte att han är spelaren som vänder på skutan. Den rutinerade killen som är van att kämpa i bottenregionerna, det är Bogg.

Wayne Gresky: Tror knappast han är mer säkerhetsrisk än t ex Sanny som folk skriker på. Inte på ES nivå åtminstone. Däremot kanske han inte är någon ledare.

Wayne Gresky: Jag är nog lite inne på samma linje som dig,tror dessutom han är för dyr.

Uno Gordon:

Undrar barar lite försynt om du blev bänkad i dagens match i Karjala Cup?

mikenomad: Jag tror stenhårt på Peter Gradin som framtida tränare i Timrå. Efter den här säsongen finns en risk att lagets status kommer vara naggad i kanten och att det kommer bli svårare att knyta upp etablerade spelare. Då behövs en tränare som kan åstadkomma underverk med små medel. Kenta kunde det, och jag tror att Gradin kan det.

Uno Gordon: Personligen lider jag ej av någon som hellst form av högmod, och lever inte i en värd där jag tror jag är helt j-la felfri,,,Därav har alldrig tanken fallit mig på att annlita någon som hellst form av sannitetstekniker framför min dörr, lever i en värd där jag i illvarelse och tro at detta sköter min hyresvärd,,:)

Den dagen då jag vaknar och inte har ett enda fel som jag kan ta på mig eller till mig då lovar jag bli en grönsak,,

IDIOT blir man förs då man tagit till sig ordet själv, sedan får folk kalla mig för vad f-n som hellst, jag tänker då inte göra bort mig genom att erkänna ett ord för mig själv,,

Nä fel är till för att lära av, misstag är till för att inte göras om,,

Iövrigt så är jag för gammal för att bry mig i pettitesser,,,

Anonymous: Dragons!!!

Pätr: Tror som sagt att Gradin vore ypperlig. Ser längre ner här att PerHapps nämner Mårts....tja, varför inte. Gradin/Mårts känns som ett välbalanserat tränarpar....

mikenomad: Gradin är nog ganska lika Challe men jag håller Challe för att vara mer taktisk, Mårts kommer nog inte flytta till Timrå igen..

TD: Tror inte Gradin till sättet är det minsta lik Challe, det taktiska kunnandet låter jag dock vara osagt. Det kan mkt väl vara som du säger. I ett elitlag håller jag dock det som en egenskap underordnad förmågan att att få ihop ett lag och skapa rätt stämning, att vara något av en pedagog. Mårts framtidsplaner har jag ingen aning om men om man tillåts drömma tror jag som sagt han skulle passa väl ihop med ovan nämda herre.

Wayne Gresky: All löser sig nu när Timo gör comeback ska du se;)

friskan: Hahaha....jag bänkad? Du hade myst då va! Men sanningen är den att jag hade en hemresa att ombesörja också. Tvärtom ville Wikegård ha mig tillbaka i rutan till Channel One Cup. Så det är inte omöjligt att jag dyker upp även då.

Tjing tjong!

Finner det lite märkligt att klubben är den som står i vägen för CSKA att värva Jonte. Känns som ett sätt från deras sida att sätta press på klubben genom att gå ut i media med att det sitter hos TIK. För nog borde man väl göra sig av med Jonte om man nu ges chansen?

Harryhaffa: Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med dina påhopp mot mig. När i h-e drabbades jag utav högmod? Jag är väl den förste som erkänner mina misstag och framhåller ganska ofta att jag har en rad brister och fel som vilken annan människa som helst. Sedan har jag en kaxig framtoning som kan uppfattas fel utav vissa människor, det är jag fullständigt medveten om. Precis som Wikegård. Jag framhåller det som är bra men jag belyser även det som är felaktigt och dåligt. Och syftet med detta forum är väl att väcka opinion och sticka ut hakan för att synas i den övriga inläggsfloran och röra om i viltgrytan? Annars har jag helt missuppfattat poängen med det hela och levt i en villfarelse genom alla dessa år.

Och det är ju ironiskt att det är just Du av alla människor som kritiserar mitt upplägg som på den tiden du hette HH kunde svamla om vad fasiken som helst såsom Ingmar Bergman, leverera sockerkaksrecept och babbla om neongröna piller till leda med Mike66 bl a.

Du skjuter dig själv i foten skulle jag vilja påstå. Och om jag nu är en speedad fiskmås med noll IQ och en pajas så finns ju alltid möjligheten att scrolla förbi det jag skriver. Men uppenbarligen skriver jag då och då väldigt bra saker eftersom omgivningen läser det hela och berörs.

Sedan kan jag inte göra någonting åt saken ifall du väljer att vinkla det jag skriver som skräp och avfärdar det som nonsens. Det är din buisness.

Uno Gordon: Kan ju passa på och summera min vistelse i sthlm när jag har lite tid över. Det var med spänd förväntan jag satte mig på tåget till sthlm i torsdags för att medverka i programmet "Tre Kronor Live".

Det var enormt stora lokaler SVT förfogar över större än jag någonsin kunnat ana. Gigantiska korridorer och dörrar kors och tvärs till olika studiosar.

Bl a fick jag veta att TV4 hyr in sig i lokalerna när de spelar in programmet "Parlamentet" och vi fick även stiga in i denna studio och se dekoren. Till min besvikelse var allting förfärligt mycket mindre än vad som ges sken utav hemma i TV-soffan. Bordet och stolarna där lagen sitter är väldigt små och låga.

Sedan fick vi se studion där program såsom Agenda, Let´s Dance m fl spelas in.

Jag hördes inte så mycket i etern då de människor som blev utvalda att prata först redan fyllde ut det mesta och det bara hade blivit tårta på tårta om jag brutit in. Men det debatterades flitigt under hockeymatcherna också som inte framgick i televisionen. Så jag pratade mer än ni fick se.

Sedan var jag lite spänd också under torsdagen då allting var nytt och jag inte riktigt visste hur jag skulle förhålla mig till det hela och det blev väl att man tittade in i monitorerna någon gång för mycket. Detta slipades dock bort väsentligt till lördagssändningen.

Och jag är numera "Rövarn" med medarbetarna på SVT och Wikegård. Och jag var hjärtligt varmt välkommen tillbaks. Det som grämer mig lite grand är väl att man typiskt nog debatterade Challe Berglund under gårdagen och att Leffe Strömberg var gäst. Hade vart kul att säga några sanningens ord kring detta och elda upp Leffe lite grand inför omstarten utav ES då ju Timrå och SSK drabbas samman. Men sånt är livet.

Jag valde självmant att inte medverka eftersom jag hade en bokad tågbiljett 15.30 ifrån Sthlm. Nu blev planerna ändrade iaf då jag hamnade på en fest ute i Kista sent på lördagkväll och inte var tillbaks i Tumba förrän vid runt 10 igår förmiddag. Slumrade till och stängde av mobillarmet i sömnen och vaknade försent för att hinna med pendeln in till Centralen. Så jag lagade lite mat åt mig själv och kikade på sändningen ifrån TV-soffan istället innan jag begav mig in till sthlm för hemfärd med buss 22.00 igår och äntrade åter Timrås mark under mina fötter 03.45 imorse.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon:

Hörde att du skulle vara med i "Prat i Kvadrat" som nästa program ;)

friskan: Och du skulle visst vara med i nyinspelningen av Kvinnofängelset i rollen som Lizzie Birdsworth;-)

friskan: Jaså säger du det? Det har inte min agent underrättat mig om. Får slå honom en signal i veckan och gå igenom anbuden som kommit in och därefter fatta ett beslut, men går det sådana rykten så är det onekligen intressant ;)

Man vet aldrig när, hur och var jag dyker upp ;) När man minst anar det så skjuter jag skarpt ifrån höften :)

Uno Gordon:Skjuter du skarpt från höften, men snälla passa min fot då;)

Ambroo:
Nope, du har fel som vanligt.

Harryhaffa: Det var ju Du själv som sköt dig i foten, inte jag. Så du kan vara helt lugn. Annars har du återigen missuppfattat hela poängen ;)

Uno Gordon:

Hörde att du skulle vara med i "Prat i Kvadrat" som nästa program ;)

HAHA skrattade så jag satte kaffet i halsen :-)

Ska man värva en center då?
Vi har ju värvat bogg och sen ska vi värva en back då har vi nog inte råd me en supercenter Janne niinima vore ju helt otroligt!
Men nån av dom är två centrar skulle vilja se i timrå ,Petri Kontiola och Esa Pirnes.

Jacksson 71: Tror inte Timrå jagar en center just nu, man satsar nog hellre på en bra back.

Fet-Ecke: Niskala!

Har man bara råd med en värvning av klass (även om Jonte säljs) så borde man nog satsa på en back. Det vore trevligt med en riktig förstacenter men försvaret är svagare och bör prioriteras i detta fallet imho.

KniveN: Glöm inte bort att klubbarna också måste komma överense. Det enda som framkommer i artikeln är ju att Jonte och CSKA är överense.

Kerstin_k: ja det är sant, men det känns närmre iaf =)

Kerstin_k: Precis! Vad jag vet så är klubbarna INTE överens...
Jag väntar med att pusta ut tills det är officiellt.

Någon som kan bekräfta?

Långben: Eller Niinimaa!

KniveN: Om Jonte lämnar kommer jag gåta glädjetårar tamefan!

Mackelito m fl:
Nyansera eder!
Naturligtvis är det bra för Timrå om en högavlönad icke-produktiv spelare lämnar. För Jonte känns det däremot tråkigt. Han är egentligen en spelare av klass, som tyvärr inte verkar må bra som människa. Tror inte att en Moskvaflytt är bästa receptet för honom heller.

Fet-Ecke: hörde Niskala..

Att Jonte sticker känns lite jobbigt men man vet att det är bäst för klubben så därför är det bra.
Men det känns inte på långavägar klart. Att de först säger att Timrå och CSKA inte är överens och sen skriver att Jonte och CSKA är det känns inte lovande. Nu kan ju CSKA nästan ge vilket pris som helst och Timrå nästan måste acceptera för att inte få ännu mer problem med Jonte.
Jag tror nog Timrå kommer få dras med delar av den lönen fram tills nästa säsong.

Bye bye Hedström!

McCarton:
Har du klivit in och löst honom från kontraktet med Timrå?

Affären är på gång, men inget är officiellt klart ännu.

McCarton: det är bara en upprepning av aftonbladets artikel. Det står bara att CSKA och Jonte är muntligt överens, det står inget om att klubbarna är överens.

Kongo: Håller med, tror inte heller att han kommer må så bra efter en sådan flytt. Problemet är att Challe inte förstått att Hedströms problem är sådana problem som man inte löser på isen. Hedström är nog inte den som själv tar upp personliga bekymmer och Challe är en som inte har förmågan att upptäcka när en människa inte mår bra. Challe drar ett travskämt istället och tror att allt blir bra, och om det inte skulle lösa sig så bänkar han Hedström...
Jag erkänner att jag själv var grymt besviken på Hedströms prestationer på isen och gnällde som en lite bortskämd snorunge. Om det nu är så att Hedström mår dåligt och att en flytt gör att han kommer må bättre så säger jag bara: Tack för allt Hedström och hoppas att det ordnar sig för dig, personligt och hockeymässigt!

Om det nu blir en flytt.

Tomas Surovy är det han som också är på väg in!Nån som hört nått?

McCarton: Står bara att moskva och hedström är muntligt överens, så inget är skrivet står heller inget om att klubbarna är överens,,och vad är dom överens om, men himmla skillnad på muntligt och skrifligt.

Måste vara första gången man jublar över att tappa en spelare om nu Jonte lämnar. Det är nästan samma känsla som när ett bra nyförvärv ansluter..skumt...

Sune:
Kanske för att det hänger ihop...

Kongo:

Ja hoppas nu Reto äntligen signar....

Sune:
Vi vet alla vem den enda mannen som kan rädda Timrå är. Hans namn är "Dimman"...

Kongo:

Inte Jörgen Eriksson då, en defensiv stabil back?

Sune:Bosse Ahl också utanför midlanda idag!

« · 1085690 · »