Ska man värva en center då? Vi har ju värvat bogg och sen ska vi värva en back då har vi nog inte råd me en supercenter Janne niinima vore ju helt otroligt! Men nån av dom är två centrar skulle vilja se i timrå ,Petri Kontiola och Esa Pirnes.
Har man bara råd med en värvning av klass (även om Jonte säljs) så borde man nog satsa på en back. Det vore trevligt med en riktig förstacenter men försvaret är svagare och bör prioriteras i detta fallet imho.
Mackelito m fl: Nyansera eder! Naturligtvis är det bra för Timrå om en högavlönad icke-produktiv spelare lämnar. För Jonte känns det däremot tråkigt. Han är egentligen en spelare av klass, som tyvärr inte verkar må bra som människa. Tror inte att en Moskvaflytt är bästa receptet för honom heller.
Att Jonte sticker känns lite jobbigt men man vet att det är bäst för klubben så därför är det bra. Men det känns inte på långavägar klart. Att de först säger att Timrå och CSKA inte är överens och sen skriver att Jonte och CSKA är det känns inte lovande. Nu kan ju CSKA nästan ge vilket pris som helst och Timrå nästan måste acceptera för att inte få ännu mer problem med Jonte. Jag tror nog Timrå kommer få dras med delar av den lönen fram tills nästa säsong.
McCarton: det är bara en upprepning av aftonbladets artikel. Det står bara att CSKA och Jonte är muntligt överens, det står inget om att klubbarna är överens.
Kongo: Håller med, tror inte heller att han kommer må så bra efter en sådan flytt. Problemet är att Challe inte förstått att Hedströms problem är sådana problem som man inte löser på isen. Hedström är nog inte den som själv tar upp personliga bekymmer och Challe är en som inte har förmågan att upptäcka när en människa inte mår bra. Challe drar ett travskämt istället och tror att allt blir bra, och om det inte skulle lösa sig så bänkar han Hedström... Jag erkänner att jag själv var grymt besviken på Hedströms prestationer på isen och gnällde som en lite bortskämd snorunge. Om det nu är så att Hedström mår dåligt och att en flytt gör att han kommer må bättre så säger jag bara: Tack för allt Hedström och hoppas att det ordnar sig för dig, personligt och hockeymässigt!
McCarton: Står bara att moskva och hedström är muntligt överens, så inget är skrivet står heller inget om att klubbarna är överens,,och vad är dom överens om, men himmla skillnad på muntligt och skrifligt.
Måste vara första gången man jublar över att tappa en spelare om nu Jonte lämnar. Det är nästan samma känsla som när ett bra nyförvärv ansluter..skumt...
Kongo: Du har väl inte glömt Dhale´n, Dimman ulf Dhalen och wayn Gretsky, i samma femma så är biffen klar, Och Gretsky har tydligen iaf på medeltiden, en släckting som bor i Timrå med omnejd så han skriver ju änterligen på:)
Kongo: Jag hoppas att du inte menar Starostenko?. Han var en tuff lirare som var som en bergvägg för tacklande motståndare. Men... han hade dessvärre en vändradie som en finlandsfärja.
Bo Bly:Klart att det är klart!faan det står ju en Maersk Container med öppna dörrar ute på Midlanda!En svart S3a rullades in med hjälp av rysk talande personal!
kaofl: Åh fasiken. Han har en tvillingbrorsa alltså. Så noggrant kikade jag faktiskt inte. Jag kollade bara statsen i den länk jag fick postat ifrån min källa.
Kongo: Det är inte ens säkert att han är aktuell för Timrå. Det är bara en spelare som anmält sitt intresse att flytta till Europa. Och då vore det ju tjänstefel att inte lägga ut en länk på liraren.
Ambroo: I bästa fall så har han ett liknande poängsnitt som Jämtin skulle haft i den ligan om han spelat kvar. Skillnaden är väl att han verkar vara en liten kille och knappast vad vi behöver =)