1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612524 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Harryhaffa: Det var ju Du själv som sköt dig i foten, inte jag. Så du kan vara helt lugn. Annars har du återigen missuppfattat hela poängen ;)

Uno Gordon:

Hörde att du skulle vara med i "Prat i Kvadrat" som nästa program ;)

HAHA skrattade så jag satte kaffet i halsen :-)

Ska man värva en center då?
Vi har ju värvat bogg och sen ska vi värva en back då har vi nog inte råd me en supercenter Janne niinima vore ju helt otroligt!
Men nån av dom är två centrar skulle vilja se i timrå ,Petri Kontiola och Esa Pirnes.

Jacksson 71: Tror inte Timrå jagar en center just nu, man satsar nog hellre på en bra back.

Fet-Ecke: Niskala!

Har man bara råd med en värvning av klass (även om Jonte säljs) så borde man nog satsa på en back. Det vore trevligt med en riktig förstacenter men försvaret är svagare och bör prioriteras i detta fallet imho.

KniveN: Glöm inte bort att klubbarna också måste komma överense. Det enda som framkommer i artikeln är ju att Jonte och CSKA är överense.

Kerstin_k: ja det är sant, men det känns närmre iaf =)

Kerstin_k: Precis! Vad jag vet så är klubbarna INTE överens...
Jag väntar med att pusta ut tills det är officiellt.

Någon som kan bekräfta?

Långben: Eller Niinimaa!

KniveN: Om Jonte lämnar kommer jag gåta glädjetårar tamefan!

Mackelito m fl:
Nyansera eder!
Naturligtvis är det bra för Timrå om en högavlönad icke-produktiv spelare lämnar. För Jonte känns det däremot tråkigt. Han är egentligen en spelare av klass, som tyvärr inte verkar må bra som människa. Tror inte att en Moskvaflytt är bästa receptet för honom heller.

Fet-Ecke: hörde Niskala..

Att Jonte sticker känns lite jobbigt men man vet att det är bäst för klubben så därför är det bra.
Men det känns inte på långavägar klart. Att de först säger att Timrå och CSKA inte är överens och sen skriver att Jonte och CSKA är det känns inte lovande. Nu kan ju CSKA nästan ge vilket pris som helst och Timrå nästan måste acceptera för att inte få ännu mer problem med Jonte.
Jag tror nog Timrå kommer få dras med delar av den lönen fram tills nästa säsong.

Bye bye Hedström!

McCarton:
Har du klivit in och löst honom från kontraktet med Timrå?

Affären är på gång, men inget är officiellt klart ännu.

McCarton: det är bara en upprepning av aftonbladets artikel. Det står bara att CSKA och Jonte är muntligt överens, det står inget om att klubbarna är överens.

Kongo: Håller med, tror inte heller att han kommer må så bra efter en sådan flytt. Problemet är att Challe inte förstått att Hedströms problem är sådana problem som man inte löser på isen. Hedström är nog inte den som själv tar upp personliga bekymmer och Challe är en som inte har förmågan att upptäcka när en människa inte mår bra. Challe drar ett travskämt istället och tror att allt blir bra, och om det inte skulle lösa sig så bänkar han Hedström...
Jag erkänner att jag själv var grymt besviken på Hedströms prestationer på isen och gnällde som en lite bortskämd snorunge. Om det nu är så att Hedström mår dåligt och att en flytt gör att han kommer må bättre så säger jag bara: Tack för allt Hedström och hoppas att det ordnar sig för dig, personligt och hockeymässigt!

Om det nu blir en flytt.

Tomas Surovy är det han som också är på väg in!Nån som hört nått?

McCarton: Står bara att moskva och hedström är muntligt överens, så inget är skrivet står heller inget om att klubbarna är överens,,och vad är dom överens om, men himmla skillnad på muntligt och skrifligt.

Måste vara första gången man jublar över att tappa en spelare om nu Jonte lämnar. Det är nästan samma känsla som när ett bra nyförvärv ansluter..skumt...

Sune:
Kanske för att det hänger ihop...

Kongo:

Ja hoppas nu Reto äntligen signar....

Sune:
Vi vet alla vem den enda mannen som kan rädda Timrå är. Hans namn är "Dimman"...

Kongo:

Inte Jörgen Eriksson då, en defensiv stabil back?

Sune:Bosse Ahl också utanför midlanda idag!

Långben: Pluto och Kajsa var där också.

Kongo: Du har väl inte glömt Dhale´n, Dimman ulf Dhalen och wayn Gretsky, i samma femma så är biffen klar, Och Gretsky har tydligen iaf på medeltiden, en släckting som bor i Timrå med omnejd så han skriver ju änterligen på:)

Bo Bly:Backlund var också där!Ahl å backe hälsade på varandra!

falo: Kom igen falo. Det är tredje gången den länken postas ikväll. Sök gärna igenom inläggen innan du postar.

Säger det igen. Det är inte klart. Hedström och CSKA är överense. Inte Timrå IK och CSKA Moskva.

Detsamma gäller artikeln från Dagbladet också. Det är en remake av aftonbladets.

Kongo: Jag hoppas att du inte menar Starostenko?. Han var en tuff lirare som var som en bergvägg för tacklande motståndare.
Men... han hade dessvärre en vändradie som en finlandsfärja.

Kerstin_k: Jag säger som Gurra. Inget är klart förrens det står på hemsidan.

-Gurra-: Om Starostenko hade en vändradie som en finlandsfärja så har Gretzky aldrig slagit en passning rätt.

Bo Bly:Klart att det är klart!faan det står ju en Maersk Container med öppna dörrar ute på Midlanda!En svart S3a rullades in med hjälp av rysk talande personal!

Ambroo: Här kommer ett spännande namn. En kanadensare som vill till Europa.

Uno Gordon: Varför inte köra en Rögle och plocka med tvillingbror hans som är center också?

Uno Gordon:
Helt rätt Uno, lägg krutet på ytterforwards!

kaofl: Åh fasiken. Han har en tvillingbrorsa alltså. Så noggrant kikade jag faktiskt inte. Jag kollade bara statsen i den länk jag fick postat ifrån min källa.

Uno Gordon: Hehe jo ibland vill man bara få iväg kommentaren så man kikar inte ;)

Kongo: Det är inte ens säkert att han är aktuell för Timrå. Det är bara en spelare som anmält sitt intresse att flytta till Europa. Och då vore det ju tjänstefel att inte lägga ut en länk på liraren.

Uno Gordon: Det där är nån för Allsvenskans bottenträsk.

Uno Gordon: Tar dom mastercard eller visa;)

Ambroo: Säger du det så litar jag på ditt omdöme. För du om någon har ju spelsinne ;)

Då kan vi avfärda detta namn tämligen omgående då!

Uno Gordon: Självklart och jajamen!

Ambroo: I bästa fall så har han ett liknande poängsnitt som Jämtin skulle haft i den ligan om han spelat kvar. Skillnaden är väl att han verkar vara en liten kille och knappast vad vi behöver =)

Uno Gordon: Nja man skulle väl vilja se 2 kanadicker med tenkrat i en formation det skulle vara grejer det :)

kaofl: ska dom turas om då och sitta på Läktaren varsin match, får väl bara ha två icke eropeer i laget samtidigt

kaofl: Givet! Tänk om man kunde hitta en Chris Kontos och Kent Manderville-typ. Då skulle jag bli eld och lågor ;)

Harryhaffa: Vilken är den tredje utlänningen då menar du?

« · 1085872 · »