1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613500 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Yellowcard: JAg tror inte att det är någt snack om sak om att han ska `få` förlängt , utan det beror på om någon anann klubb är intressantare...

RTS: Vilka spelare tänker du på då?? Har det verkligen gått så långt som in i löneförhandlingar i flera fall?
tell me det har jag inte hört något om...

Mackelito: Ok, men han har väl själv sagt att han stormtrivs osv va? Att Skogs har långtidskontrakt lär ju också tala för.

Tänkte föresten på det. Flera namnkunniga Moraspelare återfinns ju nu i andra klubbar. När ett elitserielag åker ner lämnar ju sjukt många, om man leker med tanken och t.ex. Timrå skulle ramla ur (vilket inte kommer hända) - vilka tror ni stanna kvar?

Jag tror följande skulle stanna:

Åkerlund, Moe, Erixon, Styf, Bagarn, Bagarn 2, Axelsson, Lander, Pärssinen, Samuelsson, Sundh, Björn Svensson, Tenkrat.

Yellowcard: Jag är helt övertygad om att Bogg gärna ser en fortsättning hos oss. Tryggheten i att få spela och ha en fast punkt i tillvaron väger otroligt tungt när man kommit upp i den ålder Bogg faktiskt befinner sig i. Han testade att dra till annat land med högre ersättning men valde att återvända till spel i Sverige.

Det enda som skulle få Boggen att fundera tror jag är om Mora lyckas återvända till elitserien. Allt annat som lön etc tror jag Timrå kan matcha. Och hur sannolikt är det att Mora skulle lyckas nå elitserien? Inte den här säsongen i alla fall.

Yellowcard: Glöm Bagarn, Tenkrat och mycket möjligt Pärssinen. Fast han känns ändå som en kille som skulle kunna stanna kvar. Han har visserligen kontrakt, men lär förmodligen, som alla andra, ha någon klausul som gör att han kan bryta om det skulle hända.

Kerstin_k: tror inte heller på Bagarn!

Kerstin_k: Ja detta kan vi bara spekulera i - det kommer aldrig hända=) Men fan så hemskt det måste vara... Jag tror Bagarn hade stannat åtminstone ett år och försöka. Pärssinen är så skadefylld osv. och Timrå har aldrig givit upp på han, så jag tror han skulle ge tillbaka detta om vi skulle åka ner. Tenkie tror jag skulle vilja stanna kvar, jag tror han njuter va hockeylivet som han har det nu. Han kan lira med kladno eller vad dom nu heter och sedan komma hit och bli älskad. han är nog nöjd så som det är.

Nåja, när börjar klubben förlänga kontrakten då? Är det inte dags snart?

Kerstin_k: uhmmm men man kanske har en liten skev bild av det där med klubbkänsla och hjärta för laget. Man vill ju gärna att det ska vara så iaf.

Yellowcard: sådär ja 4-6

Blizzard: Snyggt också. Så uppenbart att det skulle bli mål. Nu körde dom den där äckliga låten igen. Falskt som fan också.

Yellowcard: jag hatar HV, jag HATAR thörnberg !! 5-6 nu

Blizzard: ja jävlar spännande avslutning iaf!

Blizzard: Yes, kanon! Alla resultat gick vår väg ikväll!

Yellowcard: ja riktigt fina resultat! Nu ska vi "bara" göra vårat jobb och vinna över SSK då ser det ljust ut :)

Blizzard: och det kommer vi göra! Men fan så synd att liket SSK börjat leva på senaste matcherna..

Blizzard och Yellowcard:

Tänk vilket tråkigt liv ni hade haft, så här en måndag i början av december, om det inte vore för HV71. HV engagerar långt utanför Smålands gränser :-)

Et tu Brute: Haha nja, bryr mig föga om HV - ser bara till Timrås bästa och då ligger HV-förlust bra till hans serrö!

Hahl Bundy: Tyvärr så verkar han vara forward och inte center så jag tror inte att detta kommer bli något!!

lungan: Skitsamma alla skriker ju att vi ska värva vad som helst.

Hahl Bundy: Nej det behövs en Back och en Center, sedan är jag mycket nöjd, speciellt om Wandell kommer tillbaka, då har vi en fowrads uppställning som heter duga.

T.ex.
Pyrret Kontiola Pärssinen
Hynning Wandell Tenkrat
Axelsson Bagarn Sundh
Päjäärvi Bogg Svensson

Erik (Björklöven)
Jesper (Sundsvall/ J-20)
Lander (Sundsvall/ J-20)

Backar
Lethonen-Moe
Skogs-Styf
Ward-Jonsson
Lotvonen-Erixson

Persson (Sundsvall)

lungan: Du tror alltså på Ward? Fast det har blivit stopp där?
Kontiola ifrågasätter jag inte däremot.

Hahl Bundy: Vadå för stopp, vi behöver en back som håller rent i egenzon, finns ingen bättre än Ward, han kommer bidra med det som vi tappat genom Sanny. Han kommer verkligen kunna hjälpa laget tror jag.

lungan: Det jag menar med stopp är att Wards klubb som han har kontrakt med har sagt Nej. Då är det stopp.

Hahl Bundy: Jaha,nej det vissta jag inte!

lungan: Får man fråga vad Lander ska göra i Sundsvalls J20 ?

lungan: My bad, förstod hur du menar nu, va för snabb där jag haha :P

lungan: Snacka om bra lag....

Dock kan jag dessvärre meddela att Kontiola stannar i AHL och Ward ärför dyr att lösa kontraktet i Tyskland.

Mackelito: Hur säkert är det angående Kontiola? Att Ward är avskriven är väl ingen överraskning.

Mackelito:

"Dock kan jag dessvärre meddela". Det lät ju väldigt myndigt. Stefan "Mackelito" Lindqvist?

Mackelito: Jäkligt synn de, Kontiola & Ward hade passa perfekt in och med dom hade vi blivit ett semilag som ifjol.

Mackelito: du har ingen länk?

superfalle: Nej tyvär har jag ingen länk, men innan nyår lär det finnas..

TT: Haha , skojjig du är , roligast på HS helt klart...

Mackelito: något annat spännande att berätta då.. jag har på känn att du har de .. kom igen

Mackelito: Det var väl du som var här inne och skrev att han var klar för Illves med?? Så tyvärr så tar jag allt du säger med en nypa salt

jens_88: alla som har "säkra källor" ska tas med en nypa salt.

dr-nix: Pust! Tur att jag inte skrev SÄKER KÄLLA någonstans i texten?? eller...

Mackelito: Du om nån borde väl veta att det är klart med en center och en back, dom ansluter till truppen efter jul.

Radim Vrbata är utesluten i varje fall om han ena var intressant vet jag ej...
Han är klar för BK Mlada Boleslav i tjeckien

Mackelito: Värva ja minst 2 backar och 3 forwards finns inte en möjlighet att klara en kvalseri med 12-15 som spelar med handväskan på hela tiden. Inte en jävel som kan ta en fajt eller tackla klart man torskar då. En kvalserie består av 10 matcher som ser ut som matchen mot SSK igår och med svaga rädda spelare som viker ner sig gång på gång är man körd. Men linkan och tok johansson tror nog på tomten. Ni sviker supportrar sponsorer blir nog jävligt dåligt med sponsorer i allsvenskan nästa år S-valls linkan och Snål styrelse FY FAN FÖR ER

Tunn trupp = bristande konkurrens.
Förr eller senare ger det utslag på inställningen.
Just nu med Axelssons skada har vi precis 4:a linor. Alla som kan/vill får/skall spela.
Innan Axelssons skada var vi, kors i taket !, helt skadefria på forwardssidan.
Detta innebar 1 (EN!) ynka spelare på bänken, tror tyvärr ingen kände sin plats hotad av Jeppe S. (sorry Jeppe..)

Hörde ett rykte att Timrå gjort klart med två finska spelare!! Nån fler som hört samma sak?

Ice Tea: Nej, men hoppas Du har rätt har bra vibbar oftast av finnländare..bra på att sääämpaa.....finns så klart undantag men överlag

Ice Tea: Vart har du hört det? Utanför Domus? Hoppas om du hört rätt att ena spelaren är Kontiola... Hade ju hellre velat ha in åtminstone en Kanadensare som verkligen vet hur man smäller på i sargerna och tar musten ur motståndarna.

Då var de Rögles tur att värva tungt då, Strbak som varit framgångsrik i Ryska ligan och NHL meriter är klar, undra vad Timrå gjorde i de här fallet.

Snoop: vad f*n alla lag värvar ju! Rögle behövde knappt värva jämfört med timrå....Linkan planerar ju resa inte fan kan han skriva kontrakt med intresanta spela då inte ;)

Blizzard: Ja undra vart fan linkan ska då och när han kommer iväg :S Strbak hade ja gärna sett i den rödvita dressen iaf.

TRL: Nej inte utanför Domus utan från en företagsrepresentant med platser i arenan och han hade fått nys om det på Hv matchen i torsdags men inte några namn överhuvudtaget samt att det återstod att göra klart med resp. klubbar. Sant eller ej vet jag inte därför undrade jag om nån annan hört samma sak annars så stannar det väl bara vid ett önsketänkande... Håller med dig om att en transatlant behövs i det här laget, typ Manderville karaktär. Man kan ju alltid önska sig så här i juletid.

Snoop: Kollade efter nåt riktigt billigt kanske

« · 1097346 · »