Mackelito: "Linkan ska tydligen åka till Tjeckien för att granska ett antal backar han har koll på, jag kan inte bekräfta att det är just Tjeckien dock..."
FM: Samtidigt säger han att det är center positionen som är prio just nu och att det inte är nära med någon... och det enda man kan vara säker på i en sådan intervju är att det inte är NÄRA MED NÅGON SPELARE...
Prio verkar ändras från dag till dag och då förstår jag att det inte blir klart med någon spelare...
Handlingsförlamning eller mörkning? Ja välj själv!
Hahl Bundy: Ja asså kan dom inte ringa Manderville, försöka iaf för helvete vilken inställning den killen hade, han skulle aldrig tillåta några primadonnefasoner i teamet !
The Fat Bastard: Jag vet, men vi har aldrig lyckats med någon förutom Manderville. Skellefteå däremot lyckas eftersom dom scoutar väldigt noga just såna som ska passa in där. Vi har väl aldrig riktigt scoutat åt det hållet? Tack vare det så har vi noll koll på spelare därifrån just nu.
Jag hoppas att det kan ändras framöver vi kan behöva någon ny Manderville.
Snoop: Man undrar varför dom inte ringer honom han måste ju ha lite koll o kontakter. Han borde scouta åt oss därborta. Agera Linkan. Ring Manderville. Gratis råd o jag tar inget betalt :)
Hahl Bundy: Ja precis, han lär ju mer än gärna hjälpa till.Men linkan vete tusan va han har för ess i rockärmen, han bör ha de annars får han fan foten.
Det finns agenter, man söker karaktärer, Lee Jinman ansågs "Europeisk" i sin stil, Ed Ward togs hem som "polis" åt Zäta...man får den karaktären man söker.
The Fat Bastard: Agenter? Kan man lita på dom? Dom skulle ju sälja sin egen mormor med det argumentet att det finns ingen på marknaden som har den spelstilen o är som en "pappa2 för dom yngre dessutom kan hon bryta mönster. Vilket mönster säger dom inte men det har nåt med knyppling att göra förmodligen.
Vissa lag har iaf förstånd att agera. Trots att man antagligen har en klart tunnare budget än TIK:
"Rögle förstärker på backsidan. På onsdagen meddelade elitserieklubben att den slovakiske landslagsbacken, Martin Strbak, är spelklar redan till torsdagens match mot Skellefteå."
Hahl Bundy: Personligen tror jag inte att Linkan o co är intresserade av backar, vi har det tydligen gott förspänt på den fronten. Trotjänare Styf är trygg, coming man DP och Sebbe, landslagsmeriterade RJ och Skogs, världsstjärnan Lehtonen samt habile Lotvonen....
Åtminstone tror jag det är så man resonerar. Att sedan skumma sjukdomar (Lehtonen), långvariga skador (Styf), floppande spelare (Skogs), icke mogna uppgiften (DP främst men till stor del även Sebbe), alldeles för ojämna i sin nivå (RJ och Lotvonen) är hur verkligheten ser ut är en annan sak.
Hahl Bundy: Ja du... Det vill nog till att Linkan gjort klart med en back redan för annars så finns det inga som helst ursäkter att ta till. Strbak måste vara den bästa som setts på marknaden i vinter vid sidan av Jannarna Niskala och Niinimaa. Sen kan det iofs vara så att man inte letar backar eller så har han helt enkelt tackat nej till TIK. Jag vet inte vad som skulle vara värst?
Ambroo: Kika längre ner så ser du mitt resonemang kring hur Linkans tankebanor kan tänkas gå. Backvärvning förefaller ju inte stå jättehögt på dagordningen. Ny center i all ära, det vore inte alls fel....men backar!!! TIK MÅSTE stärka backsidan, läget där är ju tamejfan akut!
Bissett19: Jag är i alla fall lugn. Jag tror vi vinner, om än knappt. Beträffande lugn eller inte så kan man fråga sig vad det värsta som kan hända är. Jo, att vi förlorar och det är väl ingenting att hetsa upp sig i förväg för. Vi är ju vana.
Ambroo: Problemet i år är att det inte finns några räddningsplankor. Den här serien är så sjukt jämn och det finns ung. 8 lag som riskerar spela i KS. Detta måste man inse och agera efter. Laget måste helt enkelt förstärkas rejält om vi skall höja oss från mängden.