1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613626 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
El Maco: Tyvärr El Maco, Krizan kommer att ha annat för sig.

Enligt vanligtvis välunderrättad källa kan meddelas att Karol Krizan redan fått erbjudande om roller i filmbranchen.

TT säger att både Colin Nutley och Lasse Hallström vill ha den duktige skådisen i sina kommande filmer.
I Colin's fall handlar det om huvudrollen i kalkonfilmen "När jag föll på mållinjen".
Lasse Hallström vill ha Krizan i en biroll i den kommande dokumentärfilmen
som handlar om Modo i "bankpalatset". Filmen kommer att spegla dålig avkastning på insatt kapital och har fått arbetsnamnet "Platt Fall"

Inga nya rykten?

JimmyH: Jag kan ha fel. Men jag vill ända ta debatten istället  för att låta snacket fortgå på byn. Och det kan aldrig vara fel att vända på varenda sten. Har man bytt coacher, målvaktstränare, läkare, spelare och ledare i organisationen under resans gång så kan man väl byta fystränare också. Då undanröjer man alla former utav tvivel på seriositet. Det är dumt att chansa anser jag.

Vi har en situation som luktar jäv. Och skulle jag själv ha en nyckelroll kring laget och det fanns minsta tvivel kring min roll skulle jag tacka för mig och ställa min plats till förfogande. Att kunna gå med blottad hals och ryggen fri måste ligga i Thords intresse också. Föreningens bästa måste gå i första hand. Efternamnet eller vilka kanaler in i organisationen man har skall inte spela någon som helst roll. Det är min bestämda uppfattning.

Uno Gordon: Föreningens bästa måste framförallt gå före icke insatta människors åsikter och skitsnack.

JimmyH: Så du menar att man bara skall hålla käften och gilla läget då om man har funderingar kring föreningens skötsel då? Skall jag behöva kontakta Janne Josefsson tycker du för att få till en oberoende granskning utifrån med pekpinnar?

JimmyH: Just det, åsikter kan man ha och också torgföra dem. Spekulera kan man också göra, men det skall framgå att det är spekultioner. Man skall aldrig låta påskina att något är fakta om man inte är insatt och har vederhäftig information.

JimmyH: Jag har inte pekat ut Thord som "syndabock" bokstavligen. Men jag misstänker att någonting är fel. Och om inte detta är en prestigefråga så tar man in en ny kraft utifrån. Skulle det visa sig vara ett felaktigt beslut är Thord mer än välkommen tillbaka.

Ända sedan jag gick i gymnasiet har jag fått indikationer på att  Thord är kompromisslös och lägger ribban väldigt högt oavsett nivå. Han har en "standardmall" han jobbar utifrån. Men alla människor är olika. Och jag tror inte att Thords syften är att sabotera Timrå. Tvärtom. Men likväl som inte en tränare skall vara för länge på en och samma post anser jag att man kan rotera posterna i den övriga organisationen likt mer frekvent också.

Jag ogillar "heliga kor". Varför skall inte en Johansson kunna bli "sparkad" när man kan byta ut folket i övrigt. Finns det någon dokumentation som säger att Thords upplägg är det enda rätta och inristat i väggarna för evigt?

Titta på Luleå vad som hände när "Modig-klanen" försvann. Man blev vinnare igen och toppar Elitserien. Peter Jidström och Lars "Osten" Bergström gör ett utomordentligt bra jobb i Luleå.

Varför skulle inte effekterna kunna bli positiva utav ett fystränarbyte?

Uno Gordon: Det jag menar är att anställda i Timrå IK inte ska prioritera åsikter som inte kommer ifrån insatta personer före vad som är föreningens bästa. Ditt andra stycke i ditt förra inlägg tyckte jag antydde tvärtom.

Åsikter och funderingar får man absolut ha. Likväl som man här också får ifrågasätta de åsikter som vädras.

Uno Gordon: Det som fick att gå in i den här diskussionen är att du skrev att "Det bästa Timrå kan göra är att pensionera Thord Johansson".

Det tyckte jag var lite väl hårda ord utan att ge någon faktabakgrund till det.

Det senaste inlägget du skrev här nu är däremot mer analytiskt och tänkvärt framfört. Det är skrivet med frågetecken istället för utropstecken.

JimmyH: Det har du alldeles rätt i. Jag var offensiv i eftermiddags och ville väl ha nåt att läsa ikväll.

-Gurra-: Et dumt, knäppt och oförsvarbart beslut.

-Gurra-: Jag hade velat se fyra domare, men under hela säsongen.
Och redan ifjol var det väl sagt att 4-domars system skulle införas till slutspel och även där "ångrade" man sig. Ekonomi, ja visst det blir ju en högre kostnad, men jag köper det inte fullt ut.

För kan det vara så enkelt att Sverige har för dåliga domare att man inte skulle kunna fixa fram rätt antal till matcherna?

Ja det tror jag iaf.

Maggan: Det är väl klart att det inte går att köpa ekonomi som förklaring när föreningarna omsätter runt 100 miljoner i snitt per år.

Sedan så blir väl huvuddomarna bättre om de är två.

Nubben värvade finskt hos oss, nu verkar han gå västerut för värvningar istället. Martin Röymark och Mathis Olimb står på önskelistan.

JimmyH: Sitter inte TJ med som högsta höns i hockeyligan? Då går det alltid att hänvisa till ekonomi =)

Janne Niinimaa klar för Timrå.

LingaN: är det sant ?

LingaN: Värdelös rickroll, jag ha sett den så många ggr så jag ser det på youtube koden. ^^

LingaN: Farlig Rick roll'd att göra. Speciellt med tanke på att hälften av alla här inne inte kommer att fatta vad det handlar om och kommer att skrika efter en länk som bekräftar att han är klar.

Jag hade dock mina förhoppningar om att slippa sånt där här inne. Rick Roll'd är ganska uttjatat.

Kerstin_k: Själv är jag så gammal att jag inte fattar nått......

Kerstin_k: O jag fattar ingenting. Därmed så vet ni hur gammal jag är.

mikenomad: Ha ha är du lika gammal som jag? Men det visste jag ju :)

Hahl Bundy: Mossiga är förnamnet! Men jag är stolt ändå....fast varför minns jag inte längre....

mikenomad: Ja när ungarnas kompisar kallar en för farbror o gubbe då börjar det bli jobbigt.
Fattar ingenting :)

Hahl Bundy: Farbror?? Till mig säger dom farfar...

mikenomad: :)
Ja det är väl bara att inse att dom tycker att man är passé o bör tänka på vilken upphottad version av rullator man ska ha.

Hahl Bundy: Tingsta-porsche som de säger i Nolby. :-)

mikenomad: Kanske en Rick Roller? :)

Hahl Bundy: Även jag ställer mig i eran kö, eller jag kanske ska låtsas att jag fattar?

73Sjöbba: Det här kanske är en förklarande länk...

computersweden.idg.se/2.2683/1.153565

Om vi återgår till Janne. Det har säkert avhandlats tidigare på forumet, men har någon finne som finns i Timrå idag någon koppling till Niinimaa? Alltså finns det polare till honom i föreningen?

Annars måste jag säga att det känns rätt långsökt och tro att han skulle välja Timrå framför Langnau där han spelar idag. Därifrån sägs det att Janne och övriga familjemedlemmar trivs bra och att Langnau gärna ser att han blir kvar. Om det inte skulle vara ett alternativ så står såväl ryska som andra svenska klubbar på kö efter att få köpa hans tjänster.

Ska Timrå överhuvudtaget vara med i kampen kommer det krävas att man slantar upp rejält. Och visst, det kanske man gör även om det inte varit något man sysslat med den senaste tiden. Och desutom, ska Timrå verkligen "chansa" med ytterligare en spelare som haft problem med skador?

250kg kärlek: "Det har säkert avhandlats tidigare på forumet, men har någon finne som finns i Timrå idag någon koppling till Niinimaa?"

Kimmo Lotvonen, Mika Pyörälä, Petr Tenkrat och Mikko Lehtonen.

JimmyH: Har Tenkrat emigrerat? ;o)

Hursomhelst, bra så! Då finns det något som talar för Niinimaa.

KniveN: Jag antar att du försökte länka till Kärpäts trupp 04/05. De hade ett hyfsat lag då.

T T: Precis, gick tydligen inte att länka direkt.

T T: Snacka om DreamTeam....

Paddan:
Jaha, det var ju ett roligt skämt.
Jättekul!

Detta är en kille som man gärna skulle vilja se som "Polis" i Timrå :)

Med sina 203cm och 116kg skulle denna kanadicken få tyst på "Susse" ^^

73Sjöbba: Äh, skyll inte på mig. Skyll på de som kom på det hela, och som faktiskt har hjärnceller kvar...

jens_88: Hahaha, jösses vilken jätte! Fattar inte hur dem vågar sig på honom..

Jag tycker att Dagbladet är en himla rolig tidning. Deras sportjournalistik har ungefär samma trovärdighetsgrad som vissa ryktesspridare härinne, tror vid närmare eftertanke att det säkert kan röra sig om samma personer som skriver. För ett antal dagar sedan basunerade man ut på förstasidan att Niniima var nära att skriva på för TIK, sedan dess har man inte sett en stavelse om detta.....

Paddan: Jag skyller inte på dig, jag bara konstaterar att det var så roligt att jag skrattade så överläppen sprack. Nästan iaf.

Lance ward verkar hamna i Luleå, lite synd tycker jag då vi behöver en sån spelartyp i Timrå

AndersN: Ja det har ju alla fattat tom Challe att en sån spelare behöver vi , alla utom lednigen, det är ju fan så tyst om ev nyförvärv, Challe ville ju ha en till den 26e helst, men de är väl nöjd med varje dag som inga pengar behöver betalas ut i lön till något sådan, trots tabelläget.

Måste ju säga att det är anmärkningsvärt att Challe gör ett sådant uttalande om att truppen är tunn mm, då är man defenitivt inte överens, laget vs ledningen, annars skulle Challe aldrig säga något dylikt, då vet han att det inte är några förvärv på G och vill sätta press på Linkan o Co.

AndersN:
Vad skall vi med en back som knappt spelar utan sitter i utvisningsbåset för?
Vi behöver väll en back som är stabil och kan spela 25 min per match.
det är min dröm iaf...

AndersN:
Ja Ward i Timrå hade varit mumma.

NU får boysen börja agera, tillbaka med Nubben tack.

MB: Det kommer väl sluta med att Challe, för att visa sitt missnöje med att man vägrar att satsa, lämnar föreningen.

« · 1101575 · »