nixXz: Därför att? Jag tror exempelvis inte HV, som det surras om, kan/vill erbjuda en högre lön. Man måste se till det marknadsmässiga värdet och då är jag övertygad om att såväl Hahl som Pärssinen redan får de pengarna här. Däremot så kan det ju vara andra faktorer som spelar in, men ska det vara för pengarna så är det väl bara Schweiz eller framförallt Ryssland som gäller och Schweiz har de redan testat med blandade resultat...
Uno Gordon: Varför skulle Sanny försvinna? Familjen? Sthlm i så fall? Kan han verkligen tänka sej att spela i ett annat elitserielag? Timrå torde väl numera erbjuda samma sportsliga utmaningar som de övriga "storlagen"...
Kevin O Shea: HV71 är ett bättre lag, större bredd, större resurser och han har varit i Timrå nu i 5år och dessutom återfinns Kenta Johansson numera i Jönköping. Lägg därtill dubbelt så hög lön som i Timrå. Miljöombyte. Det talar starkt för att Sanny Lindström är förlorad.
Uno Gordon: Sandström har ju precis skrivt ett nyss 3 årskontrakt med Luleå. Sen skulle jag hellre se att Pääjärvi och Lander får ett ordinarie A-lagskontrakt istället för att vi värvar Beck. Finns ingen plats för honom då. Sen kanske vi värvar Bröderna Anderssons lillebror också. Då finns det verkligen ingen plats för Beck. Nordgren däremot skulle jag gärna se i TIK.
Röda Tallen: Det alltid plats för en Beck. Det vet väl du. Han kommer ju hem i alla stugor i det svenska folkhemmet. BECK - FÖRGÖRAREN! Kan det vara titel 25 eller 26 tro?
Uno Gordon: Äsch då. Det finns alltid plats för en Beck, det vet väl du, inte sant? Han går ju hem i alla stugor i det svenska folkhemmet! BECK - FÖRGÖRAREN!
Per HApps m fl: Förstår inte riktigt hur ni kan resonera så likgiligt om Sanny skulle försvinna eller ej. En av de spelare som spelat längst i klubben, är lagkapten och har väl med Robban å Styf de största Timråhjärtat. Antingen spelar han sämre och har ett lite mindre rödvitt hjärta än det intryck jag har fått eller så håller vi fans på att tappa sinnet för klubbkänsla, precis det som vi själva ogillar med dagens spelare. Malmö och Leksand tycker jag är avskräckande exempel på hur det kan se ut när man inte har någon kontinuitet och mängder med spelare som måste läsa på matchtröjan för att vet i vilket lag dom spelar i för dagen.
sargad: Jag förstår heller inte de som är likgiltiga kring Sannys eventuella försvinnande. Vad jag förstått, så är han en enormt viktig pjäs även vid sidan av planen - och det kan bli bra mycket svårare att ersätta än hans kunskaper på isen. Så min önskan är att Sanny blir kvar - jag tror vi har underskattat hans betydelse...
sargad: Jag är inte likgiltig inför Sannys eventuella avsked. För min del får han väldigt gärna stanna kvar. Men man måste se det nyanserat också. Det är ingen katstrof om Sanny Lindström skulle signa för HV71, absolut inte. Vi trodde världen skulle gå under när Micke Lind, Daniel Casselståhl, Markus Matthiasson, Valeri Krykov och Kent Manderville lämnade laget.
Men vi har klarat oss hyggligt för det. Missförstå mig inte nu, det är inte så att jag glömt vad dessa herrar åstadkom i rödvitt. Tvärtom. Men måste inse att inget varar för evigt. Det är tråkigt som fan när tongivande spelare lämnar in handduken och blåser iväg bort.
Och jag tror definitivt att vi kan hitta backar med spetskompetens somkan fylla ut luckan efter Sanny.
Klubbhjärtat kan vara svårt att få med sig på köpet, men det hade inte Sanny när han kom heller. Sådant kommer med åren.
Och får vi dessutom hem Gunno igen så får vi klubbhjärta så det räcker och blir över.
Uno Gordon: Att ni bara orkar, knappt har säsongen börjat innan "silly season 08/09" kör igång. kan vi inte vänta med det här till april innan ni börjar tokspekulerar i vilka,var, när och hur!
Mogylni: Spekulationer tillhör vardagen och varför vänta med dessa när man numera käkar semlor och surströmming året om. Gränserna för tillåtna suddas ut. Förr var det otänkbart att fuska med datumen. Men nu är det inte alla lika uppseendeväckande.
JimmyH: Då får ju spekulationerna kring Sanny Lindström ännu mer fotfäste i och med dessa uppgifter om att Åkerman kan bli påtänkt för en tur över till andra sidan pölen.
Ja jag har svårt att se hur vi skall lyckas behålla utifrån detta. Låt oss gissa att Sanny erbjuds en lön i storleksordningen 200-250.00kr/mån. Hur skall Timrå kunna matcha ett sådant bud om vi ställer in siktet på att behålla Hahl och Pärssinen och Backlund. Lägg därtill Pyörälä, Hedström, Regin m fl.
Sanny vet sitt marknadsvärde, hans aktier har stärkts genom åren och kommer inte acceptera en likadan lön i kontraktsförhandlingar med Timrå. Vi får nog dessvärre tacka honom för fem fina år i klubben och önska honom lycka till.
dax för nubben att agera ring strålman han får ju inte spela i nhl även fast dom har skador på backsidan. Strålman är för bra för att harva i farmarligan!!!
Jag tror inte nån vill byta lag från Timrå till nåt annat ES- lag av dom tyngre pjäserna i uppställningen. Klart Sanny ska vara kvar o visa vilken inställning han har till klubben. Han är ju lagkapten för 17 hakar. Vi får väl se vad som händer.
Det enda som kan oroa när det gäller Hahl o Pärssinen är alla miljarders miljarder rubler från Ryssland, men även det är ett risktagande med familj o barn kontra maffian. Frågan är: Är det värt den risken?
Hahl Bundy: Tror heller inte de finns nån större risk för spelarflykt. Klart det är en en öm punkt för oss Timråiter om man ser historiskt. Men nu är vi ett starkt lag som många stjärnor vill spela i. Ett lag som NHL har koll på. Ett lag som har levererat ett antal meriterade spelare över atlanten dom senaste åren.
Hahl o Pärssinen varför skulle dom sticka nu? När Nubben fixat hit Tenkrat och Pyörälä. Kompisar dom surrat om ända sen ifjol. Det är väl nu om nån gång dom har chansen att sätta riktig fart på sina kariärer. Ska nog till en hel del pengar för att dom ska byta till dussinspelare i HV71. Och sedan grusa möjligheterna att få ögonen på sig från NHL. Jag är fullständigt övertygad om att dom är smartare än så. Och tänker långsiktigt. Sen att HV nästan sjukligt verkar vilja ha allt som vi har. Och att dom tror allt kan fås för pengar det är ju en annan sak
I min värld styrs också en hel del av viss logik. HV har redan sina två första centrar bestämda i Johan och Janne. Sedan känns det mer troligt att Andreas Karlsson spelar i Sverige nästa år, än att Hahl byter klubb.
Förmodar att Kauppila inte får förlängt kontrakt som tredjecenter, men att han inte kommer att ersättas av varken Karlsson eller Hahl.
På ytterforwardsplatserna känns det i dagsläget aktuellt med en förlängning för lagets poängkung, Voutilainen.
Går det i hamn, så vete fan var man tänkt peta in Pärssinen någonstans? Skall han gnugga i HV:s fjärdefemma? Eller har man tänkt sparka kontrakterade spelare som Martin Thörnberg, Andreas Jämtin, Björn Melin eller Per Ledin för att garantera Pärssinen en plats bland de två första formationerna?
Menar du att du anser Björn Melin bättre än Pärssinen, eller att man inte ska värva honom enbart för att slippa peta ner Melin i 3:e eller 4:e kedjan, eftersom han redan har kontrakt?
Jag förstod inte riktigt logiken, det innebär ju att man aldrig kan förstärka laget eftersom det gör att man måste flytta på spelare som redan har kontrakt?
Jag menar att Pärssinen är så bra att han främst ökar konkurrensen i förstafemman.
Jag menar också att det sannolikt sett annorlunda ut, om HV köat i tabellen och behövt en ökad konkurrens. Nu gör man inte det utan man leder ju ES. Så det finns väl inget överhängade behov av att öka konkurrensen i de mest produktiva femmorna?
Och nej, speciellt inte då nyckelspelarna där står under kontrakt, är landslagsmässiga och där dessutom hälften av dem också är egna produkter.
Om och när man skall förstärka laget på forwardssidan, så lär det först och främst handla om tredjelinare vars kontrakt går ut. Typ, Kauppila, Stefan Pettersson, Eric Johansson. Och de kommer inte i första hand att ersättas av Sidney Crosby, Zetterberg eller ens Hahl och Pärssinen.
Per HApps: Ja, den gick inte av för hackor....inte att förakta sådan gratis PR! :-) F.ö. är jag trött på alla mer el. mindre lösa spekulationer om vilka som kan tänkas lämna TIK inför nästa säsong. Tycker alla skall sitta still i båten och lugn anamma devisen "den som lever får se". Det är ju ändå ingen av oss härinne som kan göra nåt åt saken, vi får lugnt lägga ansvaret i Nubbens trygga händer.
Tycker inte heller det är av godo om de negativa spekulationerna får allt för stort fäste. Men det är kanske så att i år, när vi inte har skador att direkt lägga fokus på, så ska vi negga om alla nyckelspelare som kommer fly (den omtalade spelarflykten) från TIK? Nä, spekulera gärna...men kan inte fokus styras in mot ev. förstärkningar istället?
Nubben har annonserat att Lander och Pääjärvi kommer att erbjudas A-lagskontrakt till nästa säsong. Är det verkligen nödvändigt? Jag menar, grabbarna finns ju "gratis" i organisationen redan. Jag utgår från att de har tänkt att fullgöra sin skolgång. Eller är det så illa att de flyttar om de inte redan nu får "riktiga" kontrakt?
(Både ST och Dagbladet skriver att Regin har skrivit på för ytterligare två år. Det vette fan hur de räknar.)
T T: Det är väl ännu bättre med två nästan gratis spelare i A-lagstruppen. Då blir det ännu mer pengar över till resten av spelarna. Tror knappast dom får dyra a-lagskontrakt så länge dom går i skolan.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad