T T: Det är väl klart att de ska belönas med A-lags kontrakt eftersom de är tillräckligt bra. Det gäller att ta väl hand om dem plus att det kan stimulera andra.
Sedan om vi ska ha 15 eller 13 forwards inklusive dem återstår väl att se. Man kan ju samtidigt inte räkna med att dem ska ta ett jättekliv ytterliggare till nästa säsong. Sedan om de petar vuxna så är det ju bara roligt.
JimmyH: Det där med belöning låter ju trevligt men så länge en spelare är kvar på gymnasiet borde det gå att lösa på på något annat vis en ett A-lagskontrakt.
Man kanske skulle kunna skriva något sorts letter of intention där man garanteras kontrakt efter skolan.
Att tjäna pengar är ingen brådska. Hockeyspelare är som travhästar, i längden tjänar de alltid det de har kapacitet till.
spud: varför Pääjärvi valde just Timrå att gå på när det gäller Gymnasiet har jag igentligen ingen aning men Lander är tamefan inte köpt, grabben är ju från Timrå.
Jimmy: Det är väl jag som är naiv. Om skolungdomarna behöver 20000-40000 i månaden utöver fri mat, fritt boende och studiebidrag för att inte byta skola så är det väl så verkligheten ser ut.
T T: De behöver det inget mer än vad 27-åringar behöver 250 000 kr i månaden utöver fri mat, bil och boende.
Spelarnas marknad.
Men de kanske hade stannat i alla fall men varför ska Timrå försöka komma undan billigt när det gäller killar som ju trots allt är något utöver det vanliga. Ta väl hand om dem säger jag. Ge dem bästa möjliga förutsättningar att lyckas.
Skarin: Men varför bara ett år? Nubben borde jobba för att förlänga med Bagarn 2 eller 3 år framåt. Men det är kanske Bagarn själv som vill förlänga med endast ett år. Kanske är det en ekonomisk fråga - längre kontrakt, högre lön. Fast å andra sidan kommer ju lönen att stiga vid en omförhandling efter nästa säsong... Kom igen nu, Nubben - och ge Bagarn "an offer he can't refuse"!
Jensen_12: Ja ja håller med jag tycker också de verkar konstigt, skulle vara intressant att höra hur Johan själv resonerar, för precis som du säger kan han skriva 3 års kontrakt med nhl klausul.
Snoop: Han behöver ju inte skriva just 3 år, men jag hade ju valt ett flerårskontrakt om jag vill spela i ett elitserielag tills jag får chansen på andra sidan pölen så att säga. Då har han ju en viss säkerhet, slipper byta klubb hela tiden och han kan sticka till nordamerika när helst han känner får anbud.
Kan ju även vara så att han känner att han är på uppgång, och tror sig kunna förhandla till sig ett ännu bättre kontrakt efter nästa säsong.
De spelare som skriver längre kontrakt är ju rätt ofta de som nått sin peak, och vill säkra en stadig inkomst under ett antal år då deras kurva förmodligen är på väg neråt.
Gidde: Jo, de e klart. Men man kan väl skriva på ett kontrakt där man får mer betalt desto bättre du presterar? Har för mig att någon sa att Kalle K Gjorde det. Då skulle han ju inte tappa om man känner att han är på uppgång, utan kanske få ut mer av det.
Regin o Johan Andersson klara. Det känns verkligen möcket möcket bra. Johan hade gärna fått plitat till för några år framöver, men det tar vi nästa år i stället.
Hahl o Pärssinen måste vara prio 1 nu framöver. Då känns det lugnt o harmoniskt ett tag framöver.
2 backar på kontrakt nästa år, undrar hur funderingarna kan tänkas gå när det gäller den besättningen?
F.ö luktade en Modoit framför mig i kön, piss o gammal urin med en härlig krydda av vitlök på det. Undra vem det var?
Hahl Bundy: Ta en titt på hemsidan va? Står det att Andersson är helt klar? Nej, ta det lugnt tills de verkligen står där, vad som helst kan hända fram tills dess att det står där.
Jensen_12: Nja, han är sämre än CJ på grillorna alltså. Killen åker på lädret typ. De har fått satt in specialträning för hans åkning i Sundsvall. Men han har en bra bössa, det har han.
JimmyH: Är man risig på skridskorna är det väl svårt att träna bort som senior? Vi får se, kul att en kille i ettan går så bra i allsvenskan i alla fall, åtminstone poängmässigt. Med tanke på att seriepyramiden spetsats till sen gamla 4*10 lag i ettan är det viktigt för svensk hockey att folk kommer fram i lagen under allsvenskan också. Inte jättevanligt på våra breddgrader va?
Sen ser jag under nyhetsflashen till höger att Bagarn nu är klar även officiellt så nagelbitare längre tillbaka i tråden kan andas ut. Kul och bra jobbat Nubben!
Tvåtallar: Precis som det står i artikeln. Hela hockeyeuropa lär väl vara sugen att erbjuda Riku ett kontrakt. NHL lär säkert också vara ett alternativ, fast jag tror nog att Europa ligger närmare för honom.
Snoop: Det ska mycket till om vi ska tappa Riku Hahl. Det krävs nog ett envägskontrakt i NHL med ett löfte om att få chansen i en av de två första kedjorna.
JimmyH: Jag hoppas du har rätt, men tror du inte spel i Ryssland eller att åka hem till FInland lockar, eller vet du nåt mer i de här så skulle de va kul att veta ? :)
Sedan om vi ska ha 15 eller 13 forwards inklusive dem återstår väl att se. Man kan ju samtidigt inte räkna med att dem ska ta ett jättekliv ytterliggare till nästa säsong. Sedan om de petar vuxna så är det ju bara roligt.