undras när folket härinne skall hitta något negativt om svenssonbröderna och Lander som också blir kvar,för snart har väl varenda en inom Timrå IK blivit nerhackad av pöbeln.Det börjar nästan bli patetiskt detta,råcker det inte snart med sjålvömkan? kom ihåg att endast i motvind lyfter en drake
Bergius: förvisso.. men bara för att man går i skolan betyder juh inte det att man står under kontrakt?! Finns ett antal till hockeygymnasium i Sverige vad jag vet och att byta skola är juh idag lättare än att byta ishockeyklubb. Nää... underskrifter är det enda som räknas.
JonasD: Ja, fast underskrifter verkar ju inte heller räknas. Känner precis till en kille som skrev ett 5-årskontrakt förra året - som helt plötsligt inte gäller längre :-)
Vi kanske ska bygga vidare på Djurgårdsspåret? "Putte" Carlsson är redan föreslagen. Jan Järlefelt har väl lyckats bra vad jag kan förstå. Håkan Södergren?
Vet inte om någon noterat att Styf blir trogen i ytterliggare tre säsonger.
Så, vem blir först att såga? Inte jag, inte ES bästa back men rätt stabil och säkert ingen dyr kille, förhoppningsvis så är det tänkt att han skall spela i tredjebackpar.. ;-)
TIKbiff: I dessa dagar tycker jag det är en riktigt god nyhet! :-) Styf är habil även om senaste säsongerna inte går till världshistorien. Säkert som du säger även prisvärd.
"- Vi letar även denna gång efter en tränare som passar in i vår Djurgårdsprofil och som kan förvalta och förädla den Djurgårdsanda som sitter i väggarna. Det finns några alternativ, men känner ingen brådska med rekryteringen eftersom vi redan har två duktiga tränare i Mikael Johansson och Tomas Montén, säger Ola Josefsson."
Tro vad challe säger om det, hans drömjobb ser ut att vara ledigt. Då slipper ni han, challe får det han siktar på och dif får en djurgårdsprofil. Alla nöjda.
spud: Något HELT annat.jag tycker att senaste hemmamatchen mot Färjestad var säsongens hittills bästa match.Mycket bra spel av Timrå och 2 mycket snygga mål av Färjestad.men framförallt,riktigt bra spel av Timrå
mikenomad: Jag håller med. Trots att misstagen nu på slutet varit rätt kostsamma, så går det inte embart att fokusera på det. Styf alldeles säkert att betyda mycket för det här laget i den närmsta framtiden. Han är en av de få kvarvarande som varit med och etablera laget i elitserien. Rollen som förebild för våra unga spelare får inte heller underskattas.
Skönt att Styf stannar, även om det känns som att det var väntat. Håller med Jimmy angående att han fått för mycket skit här. En sådan som Sanny Lindströms misstag pratas det inte alls lika mycket om t ex. Men det är väl så att många inte ser utan istället tar till argument som "ja men Sanny är ju lagkapten och landslagsback, det är inte Styf". Styf är en stark defensiv back även om det blir fel ibland. Och att han dessutom är vår giftgaste back framåt säger väl det mesta egentligen om vår nuvarande backbesättning när det gäller offensiven! Ja, jag tycker inte Kokko är bättre offensivt. Förutom bättre skridskoåkning. Men det måste ju hända någonting också någongång. Styf försöker och vågar lite i alla fall, vilket Kokko borde göra mer ofta. Dessutom kan han skjuta, även om det alldeles för sällan blir till ett lyckat resultat. Skjuta kan inte Kokko.
Höjer han sin lägsta nivå kommer han bli en enormt viktig kugge i fortsättningen. Det är jag helt övertygad om. Allra helst nu när Sanny lämnar oss. Det är viktigt med trotjänare.
TIKbiff: Ja tycker att det är kanon ja med Styfen kvar. Svensson, Svensson, Lander och Styf är riktigt bra påskrifter. Visst fasiken är det stor laddning potential för framtiden och en dos rättlärig tro på ett bräde. SKÅL som man säger i Småland. Apropå Småland, så skulle han gärna få glida in och styra upp HS-skutan med klassiskt smålandsinlägg som ingjuter mod i alla som vacklar i sin tro.
Bragd-Birger: För att få slut på alla ihärdiga rykten kan jag också dementera att jag skulle vara klar som förstärkning för DIF-fans nästa säsong. Ja, jag har varit i kontakt med dom eftersom dom behövde stärka upp klacken på Globen men framförallt jagar dom gifitga pennor på internet. BB, JimmyH, DreamTeam med flera kan nog ligga i farosonen för ett övertalningsförsök. Turn them down :-)
T T: Ett klockrent förslag på min ära ifrån din sida. Hans namn dök upp i mitt huvud inatt faktiskt när jag filosoferade mig framåt i gryningen. Den mannen har en oslagbar blick för spelet och vet vad som krävs för att nå långt. Det är "Nubben-klass" över den karln. Men problemet är väl att vi kan matcha hans löneersättningsnivå ifrån Detroit.
Men drömma kan man ju alltid få göra, det kostar ingenting!
Tvåtallar: Det kan du bara drömma vidare om. Något besked ifrån Hahl kommer vi inte få förrän under sensommaren. Han blir årets följetong i medierna. Ryssland, Schweiz, Tyskland, NHL eller rent utav en förlängning? Hans agent Pulliainen kommer ha det riktigt svettigt och kommer knappt att få någon semester alls.
Uno Gordon: Förstår inte varför alla är så byxis inför tanken på att Hahl drar. Han är bra, inte tu talat om annat. Han har en förmåga att leda sin femma, hålla i pucken och liksom ta kommandot över vad som ska ske ute på banan. Det är en jävligt cool egenskap. Hade han haft nästa coola egenskap - förmågan att snabbt och koncist omsätta detta i livsfarligt offensivt spel hade han briljerat i NHL. Nu har han inte det. Inte så att han saknar playmaker-egenskaper, absolut inte. Men jag får ibland känslan när jag ser honom att han är lite ett offer för några andra, onödigt starka egenskaper.
Fortsätter på 'förstår inte'-spåret. Varför prompt en flashig snubbe som sportchef? I min värld är sportchefer några av de tråkigaste människorna - utåt sett - som står att finna. Dom smyger runt i kalla ishallar, sitter rödögda med en telefon i örat klockan halv tre på morgonen lokal tid och sörplar tänderna ljusbruna av pappmuggskaffe. Pluspoäng för LP-skivsstora fläckar (så kallade 'sportchefsplattor') på skjortan en timme efter morgonduschen. Så: glöm alla snajdare av Mats Näslund-kaliber. Go dirty. Tänk högt hårfäste redan på treans klassfoto. Tänk tveksam fjunmustasch och love handles. Tänk: sportchef.