1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601462 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Månsson kanske är en aggressiv spelartyp med de rätta egenskaperna. Men jag anser att det finns andra alternativ att värva. Därför en sådan kille som Månsson har en benägenhet att kunna skapa disharmoni i ett omklädningsrum. Han har en egen stil, stort ego och viker sig inte en tum. Sådant skapar konflikter. Det är lite "Crippe-stuk" över honom. Störst, bäst, vackrast. Vad fan är du mot för jag t ex?

Är det så vi vill ha det? Då kan vi lika gärna värva hit Pavel Brendl, Crippe, Jämtin, Martin Jansson, Tommy Sjödin, Anders Burström m fl.

Och så anställer vi Thomas "Bulan" Berglund som headcoach! Yeah right!

Vilket djävulskt kacklande det skulle bli!

Kerstin_k: Tänker inte diskutera detta vidare.

Uno Gordon: Helt rätt! Tack!

Uno Gordon: Ja asså jag vet ju inte hur Månsson är på de viset, är han på det viset så är det klart att han inte ska hit.

Snoop: Ta reda på all fakta innan du börjar ta hit spelare till höger och vänster.

General_Moisio: Ajdå, den tog illa men jag misstänker att du visste allt de där utan att säga de till mig ? ;)

Snoop: Jag vet hur Månssom är som spelare.

General_Moisio: Haha ja jag med, och då kunde jag inte gå efter hur han är med sina polare eller i omklädningsrummet eller hur ? för de har jag inte en susning om, men är han som sjöstedt säger ja då får de bli en annan spelare, Timrå har nog koll på hur han är också och dom är intresserad av Månsson och jag litar på att dom i ledningen vet hur han är.

Snoop: Visst finns chansen att Månsson skulle kunna funka i Timrå. Men då måste verkligen allting klaffa fullt ut. Hamnar laget i en svacka och det spelmässigt fungerar för en sådan som Månsson eller laget i övrigt då använder han energin på ett negativt sätt. Åker omkring och gnäller på domarna, lagkamraterna etc.

Men det är sällan det får den där "knyta-näven-i-fickan-effekten" utan istället blir stämningen ännu sämre. Månsson glider omkring och hänger med huvudet.
Tar inte kampen.

När allting funkar fullt ut är han en fantastisk hockeyspelare, men hans sämre sidor väger dessvärre över och är ingenting att leka med.

Snoop: De vet dom garanterat. Därför hoppas jag verkligen inte att han kommer hit.

General_Moisio:
Kerstin_k: Tänker inte diskutera detta vidare.
Sedan blev det tre inlägg på samma tema :))

Per HApps: Men jag har inte pratat färdigt om Månsson. Utan måste få tillägga ytterligare en sak. Månsson skall spela i klockrena topplag, inte förmodade topplag. Där har du skillnaden. För Månsson är inte den människotypen som orkar bära en hel stad eller ett helt lag på sina armar eller axlar. Han måste placeras in ett gjutet fack med bra folk omkring sig för att fungera. Så Färjestad eller HV71 vore klockrent för honom.

Per HApps: Alltid lika meningsfulla inlägg du gör.

General_Moisio: Men gå o ät lite middag och sluta sura

Snoop: haha inte jag som är sur :)

htikare: Jo, förvisso, men beakta att varken Lander eller Pääjärvi-Svensson var uttagna till A-truppen inför den här säsongen. Nästa års forwardsuppsättning är alltså i dagsläget:

Fredrik Hynning
Oscar Sundh
Erik Andersson
Peter Regin
Anton Axelsson
Johan Andersson
Björn Svensson
Timo Pärssinen
Mika Pyörälä
Petr Tenkrat
Jonathan Hedström
Anton Lander
Magnus Pääjärvi-Svensson
Riku Hahl (?)

Det är fjorton stycken, vilket i mina ögon räcker (om inte skadeläget upprepas).

Pätr: Riku Hahl är förlorad, killen gör sin poängmässigt bästa säsong i karriären och jag kan lova att iaf något bottenlag i NHL kommer satsa på Riku, som förövrigt också har riktigt imponerande landslagsmeriter.

Snoop: Frågan är om de törs satsa på honom. Jag menar, han är ju halvskadad hela tiden, och ryktet säger att handleden aldrig blivit riktigt bra.

Pätr: Jag lovar att Timrå IK kommer att värva minst en forward.

JimmyH: Ja de måste dom ju om Riku inte blir kvar

Snoop: Ja och även spelare med kontrakt kan försvinna.

Om Hahl blir kvar eller inte kommer inte att bestämmas före VM. Det tror jag inte.

Skulle han inte spela VM så blir han förmodligen kvar. Det tror jag.

Red-line: är inte Foppa också skadad hela tiden ?

Blizzard: är inte foppa lite bättre än Hahl i sina bästa stunder ?

General_Moisio:

"Nej men han kommer alltid vara TIKARE. Crippe har spelat i TIMRÅ därav TIKARE i hjärtat. Månsson kommer alltid vara brynäsare PUNKT SLUT!"

Jag kan inte hålla mig(ett problem bland äldre har jag hört) utan jag måste fråga:
Är Tommy Sjödin TIKare eller Brownassare?

andyo: han har aldrig några bästa stunder längre så.........

Blizzard: suck... jag orkar inte

73Sjöbba: Han är nog brynäsare han med. Karln har ju inte uppnått ett skit i Timrå och vill ju bevisligen inte avrunda sin karriär här heller.

73Sjöbba: Sedan spelar det liksom ingen roll att hans syster Annica bor i Sörberge och mamma Monica driver en butik i centrala Vivsta.

Uno Gordon: Det är klart att han är, befängt att tro något annat. Poängen är att bara för man har spelat i Timrå så behöver man inte vara TIKare i hjärtat per automatik

73Sjöbba: Brynäsare

JimmyH: Kanhända att du har rätt, du är betydligt mer insatt i hockey än jag är.

Emellertid skulle jag bli heligt förbannad om det dök upp en Månsson i Timråtröjan, men backbesättningen inte förstärks avsevärt. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Det är backar som behövs.

Pätr: Bara en blind dåre kan bortse från behovet av att stärka upp backsidan. Några sådanna har vi väl inte i styrelsen..?

Kerstin_k: Om vi nu skall behålla Petr Tenkrat nästa säsong så tycker jag man borde ge honom en tjeckisk kompis att drilla med.

Vad sägs om JAN MAREK?

Senast klubbadress Metallurg Magnitogorsk. Läs statistiken och döm själva!

Uno Gordon: Han vill jag ha sedan tidigare. Han verkar veta hur man producerar poäng iallafall. Men prislappen är nog ganska hög...

Uno Gordon: Timrå kommer aldrig vinna kampen om Marek, pengarna kommer ju avgöra och de är många lag som vill ha han, men Pavel Rosa som uttryckte sig om att vilja återvända borde man väl kunna fixa hit ?

Snoop:
Rosa visste nåt som många timråspelare verkar glömma kväll efter kväll och det är vart målet står,så fort han fick pucken var ögonen på målet och han på väg dit,inte ut i sarghörnen.
Tenkrat lirade liknande mot linköping med framgång,våga gå på mål!!!
Sen en sak dom borde träna på är att tackla för då vinner man mer puck i närkamperna,nu låter man dom andra koncentrera sig helt på pucken för ingen spelar hårt.

Snoop: Rosa var ju ganska seg på rören och dålig i det defensiva arbetet. Mål kunde han göra, onekligen. Men jag skulle nog klara mig utan honom.

Är det inte lite Kutym bland hockeyspelare att i tid och otid säga att man gärna kommer tillbaka och spelar mer? Vet inte om man ska lägga så stor vikt vid hans ord.

Kerstin_k: Jo men han är knappast en snigel på skridskorna och vi måste ju göra mål, Brendl är ingen raket på grillerna men inte segast heller men han bombar in mål, Rosa är mycket mer än välkommen tillbaka.

Snoop: Nu blir jag väl ansedd som gringubbe, men men...

Jag förstår inte detta spekulerande i forwards, särskilt inte svindyra sådana. För Guds skull, lägg de resurserna på att värva en klassback. Nu har jag förvisso inte en aning om vad Marek eller Rosa kostar, men man borde kunna få en riktigt bra back för de pengarna. Och som det ser ut i dagsläget är det en sådan som behövs.

Pyörälä - Hahl - Pärssinen

Tenkrat - Regin - Hedström

Hynning - J. Andersson - Sundh

Svensson - E. Andersson - Axelsson

+ Pääjärvi & Lander

Varför i allsin dar skulle man behöva värva en europeisk toppspelare om man har denna uppställning? Förklara det för mig, för jag förstår inte.

Pätr: Jag kan förklara de ganska enkelt, för hälften av alla jäkla stjärnor blir skadade !!

Snoop: Sant, men det kan inte fortsätta säsong efter säsong. Den otur Timrå har haft med skador de två senaste säsongerna är närmast otrolig.

Pätr: Pärssinen kanske aldrig kommer tillbaka mer och då får väl Marek ett toppnamn!

Pätr: Man behöver inte aktivt söka forwards, men dyker det upp sådana här godbitar på marknaden så måste man hugga.

Pätr: Ja de är helt sannslöst hur de har blivit, men som tur är har vi Pääjärvi och Lander som förhoppningsvis också blir bättre nästa säsong men vi behöver ha en bred backuppsättning och forwardsuppsättning.

Bartecko, hur det nu stavas, vill jag ha hit. har dock kontrakt med luleå nästa år men i alla fall...

Ice Tea: Ja han kommer man bara kunna drömma om.

Pätr: Förstår hur så många kan vara så anti mot Månsson. Han är i mina ögon en mycket kompetent forward.

Skulle jag tvingas gissa idag var han spelar nästa säsong så skulle jag gissa på Timrå IK.

Snoop: vart har vi dom nya riktiga rakarbackarana dÅ? dom som skjuter som hästsparkar från blå o alltid då inom målramem o få pavel bredls skott att likna löst fallnade höstlöf i en jämförelse..samt att dessa backar är otroligt spelskickliga med puck o har eld under rören..något vassare än Strålman.

Vart finns just dom för det är dom vi framförallt behöver i TIK nästa säsong inte så många av dom enfast två st vi nöjer oss med tvåbackar med de egenskapperena...,,man undrar bara var finns dom?

JimmyH: Nej jag har också lite problem med hur folk kan dömma ut han på förhand för att han har varit stökig på krogen en kväll.
Skulle inte vara fel att ha han i Timrå nästa säsong.

htikare: Ja tyvärr är det brist på spelskickliga backar, känns som att de är Finland som har mest sånna iaf, vi slarvade ju bort Marttinen t e x.Mäenpää i AIK är ju en spelskicklig back men han lirar i HPK nästa år igen, men de är brist på sånna backar helt klart.

« · 985547 · »