1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601915 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Vilka ska vi värva då Anton strålman och kenny jönsson som 1a backpar eller?
Inse fakta,vi ska vara glad om vi kan få backar som lirar i landslaget under kalle anka turneringar (Sanny lindström klass).

Fan vilket käbbel det har blivit om den där knäckebrödsnissen, ge pojken ett Tryout-kontrakt och dupa honom hos kissemissarna om han inte håller måttet....simple as that.

Steff: I Finland, Ryssland och Tjeckien. Sedan kan vi alltid hämta upp egna produkter. Ser hellre en back ifrån Fagga skjuta slagskott ifrån offensiva blå än en dalkarl ifrån Mora.

Steff: Jadu Uno G tror att Timrå kommer köpa Nicklas Lidström, då är de klart att Skogs verkar dålig men men de är tydligen Uno G som blir den nya sportchefen i Timrå, kan ju inte vara något annat.Sen är det kul att han tar upp Mikko Pukkas namn och jämför Skogs med, de säger allt om Uno G.

Steff: Mikael Simons höll ju på dö utav Timrås sommarträning och spelade korpfotboll istället. Inte undra på att det går åt h-e då. Det är ju väldigt seriöst att dricka bärs och lira korpboll med polarna istället för att bedriva seriös sommarträning och bygga upp kroppen.

Snoop:

Du tycker inte att du förstorar proportionerna av Uno G:s inlägg liiiiiiiite nu?

Uno Gordon: Såg du Skogs stänkare mot FBK? :)

Snoop: Jag tror helt enkelt inte på Skogs och kommer aldrig att göra det heller. Han får bevisa motsatsen först. Jag stirrar mig inte blind på statistik och skiter ärligt talat fullkomligt blanka fan i hur många plus eller minus karln har.
Han är haussad nu. Men det var Jonny Rödlund också. Allting kommer ebba ut. Det kommer inte bli ett skit utav den där grabben mer än en duglig medelmåtta. Är det sådant vi skall slänga pengarna på?

Steff: Nej det gjorde jag faktiskt inte.

Uno Gordon: Kolla upp grabben innan du yttrar dig :)

Steff: Precis, du o jag knäpper dom på näsan när Skogs spelar VM, för de kommer han göra men kanske inte detta år men han kommer bli en VM back.

Steff: Jag tror Mr X visar den svarta walleten igen och pumpar in en jätte slant så Timrå kan värva 3-4 NHL meriterade backar nästa år!

Då kan jag lägga ner energin på Tomas Skogs! Tillhör dock den skaran som tror att det kan bli något av honom, han besitter ju ett bra vrid i skridskoåkningen och dessutom har en vass bössa som han inte är blyg att avlossa.

Dvs det mesta som en back bör ha på sitt + konto, sen är det ju inte negativt med att ha ett bra spelsinne. Men det har väl skog nog inga problem med.

fredriko74: Bara önska er lycka till då......förresten kommer du eller Snoop ner till Mora imorrn???

Steff: Jag har sett honom tidigare och dansa en sommar kan vem som helst göra. Han har mycket att bevisa i mina ögon.

Steff: Nix, tyvärr ska jag inte åka med bussen ner till Mora. Blir att man ser matchen hemma istället, har väl lite på känn att Mora har bra chans till att knyta till sig alla 3. Men det kan lika väl gå Timrås väg, känns mycket ovisst om hur det ska gestalta sig.

Jag laddar inför slutspelet, då kommer jag att följa med på minst 1 bortamatch.

Steff: Lycka till imorrn. Har inget emot dig personligen. Har ingen bra magkänsla för Skogs helt enkelt.

fredriko74: Glömde tacka för lycka till!

Får passa på önska desamma till dig också då!

Tror jag ska lägga ett smyg på 2-2 och 3-3 imorgon, insats 50 kr på vardera! =)

Steff: Nej tyvärr, har match imorn annars hade jag åkt ner.

Steff: Det var ju till dig lycka till skulle adresseras till nyss, visar upp trötthets tecken och ska allt knyta mig nu. Go natt alla hockeymatadorer!

Någon mer än jag som ser på Detroits match nu? jag har stora problem med ljudet som försvinner hela tiden så är det någon ?

Inget varar för evigt, inte ens Kalle K.
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=711901

Per HApps: Kalle K är en sann hjälte!
Tack Kalle för allt som du bidragit med under de här åren o lycka till!

Hahl Bundy: Absolut synd att han vänder hemmåt. Men hoppas att han lägger ut några krokar i hemlandet så vi får hit några spelare..

Uno Gordon: Jag förstår inte varför du är såå anti mot Tomas Skogs, vi kommer att behöva värva flera backar och då kan han vara en av dom.

Angående Skogs, så tror jag att flera hade varit positivare om han hade haft ett tuffare namn...

Steff: Ja du verkar ha rätt angående Skogs han åkte ju på slutet ifrån våran bäste spelare med flera meter Riku Hahl....

Mackelito: ni tappar kalle koskinen nu

Uddan: Kanske, vi får se.

T T: med stor sannolikhet! JA! tyvärr

T T: Vart står de?

Uddan: Thomas Johansson sa det under medlemsmötet!

tobbe_d: Han sa att det fanns en risk i alla fall.

tobbe_d: jaha lite dumt kan ja tycka när han är den bäste spelaren Timrå denna säsong...

Uddan: man kan ju inte tänka på bara vad vi tycker. Han kanske vill hem själv.

Vi kan väl försöka avhandla Kokko och andra ev. truppförändringar i den här tråden.

Uno mfl. Gör som TT sa nu Sillysnacket hör hemma i den här tråden.

actionleif: Jomen nu svarade jag ju hans quiz-fråga vilka 13 spelare som förekommer på introt. Klassas det också som silly?

Mackelito: Teemu Aalto toppar statistiken. Vi får leta någon annanstans...

Uno Gordon: Här är några namn: Zäta, Pekka, Bulla, Mats Näslund, Olle Åhman.

Det märks att du sällan är på plats numera...

T T: Finns många spelskickliga backar i SM-Liigan, att vi inte lyckades ta vara på Marttinen är ju bara tragiskt och en skandal egentligen, men Aalto är absolut inte den enda duktiga backen i finland.

Skulle vilja säga att Skogs är en mycket bra ersättare till Kokko. Om jag måste välja dessa två emellan så tar jag Skogs, rakt av. Han kan t.o.m. skjuta. Han är helt klart en mer intressant back tycker jag.

Om det nu blir så här vill säga. Men, det mesta talar för att så blir fallet.

Skarin: Jag har tappat bort källan till ryktet. Var kommer Skogssnacket från? För övrigt lär väl fler titta på honom om han kan tänka sig att lämna Mora så Timrå lär få ligga i.

El Maco: Jag tror att Dagbladet var först.

När tillträder Fredrik Andersson förresten?

El Maco: Sportbldet har gått ut och sagt att han till och med är överens med Timrå.

RTS: Så fort som han lyckats finna ut hur man hittar telefonnummer till någon annan person.

RTS: Jag får ett sammanbrott om de är fredde andersson som är sportchef, han har väl inga kontakter ?

Paddan: Ni nolaskogsare hugger direkt här på Timrås officiella forum. Ni gillar att vara här helt enkelt.

Kanske t.o.m. är synd att ni inte kommer välja oss i slutspelet.

T T: Du missade Inge Hammarström och Bert-Ola Nordlander, dom är också med.

Skarin: Tja, det är alltid intressant att studera det stora antalet vindflöjlar i er supporterskara. Ibland lyckas de till och med förutspå åt vilket håll vinden ska blåsa nästa vecka.

Jag tror faktiskt att jag överlever att inte behöva möta er i slutspelet, även om ni skulle plocka fram det stora esset ur rockärmen, Starostenko.

« · 994562 · »