oscaaaar: Det är tragiskt att alla som har spelat i MODO är modo-spelare ,. är dom inte ..fd modo-spelare .man äger väl inte en spelare som har flyttat , dom måste väl inte livegen med det förra laget i evighet ....hur kan man då spela med ett annat lag..MODOiter skärp er
"By the way: jag har, sedan M P-S förlängde kontraktet, fått ett flertal mer eller mindre hånfulla mejl från timråiter. Samtliga ber mig kolla mina källor bättre i fortsättningen. Det är bara det att mina källor var helt rätt ute . Misstaget i hela affären var att röksignaler råkade sippra ut från den stora Nubbe-Tipin i Göteborg och ledde till mitt avslöjande om Frölundas "fuling". Detta följdes av rabalder, så stora att M P-S nu väljer att stanna kvar. Så grattis Timrå! Jag skickar faktura."
RTS: Tänk dig då om riktiga Nr 8 kommer hem... Tänk dig vilka 2 starka ledarfigurer i back besättningen, och tänk att få behålla 26 då.. Sedan Moe och Erixon... Ruggig back besättning ;)
Mackelito: Lotvonen är/börjar bli alldeles för långsam, det trodde jag alla sett? Ja, Hietanen är ganska intressant tycker jag, dock kanske för svag i defensiven? Dessutom tror jag att han blir kvar i Brynäs. Daniel Josefsson vill jag också slå ett slag för! Men framför allt: KOM HEM, SANNY!!! ;-)
Mackelito: Man får väl hoppas att Nr 4,8,29 byts ut! I dessa finns inget att bygga vidare på.
Jäklar i lådan vad viktigt Styf är för Timrå detta år. De matcher han är borta så havererar defensiven i det närmaste. Nr 36 kanske är tiks viktigaste spelare 2008/2009.
Laken: Kurvinen - Nej tack , Lotvonen gör det bättre isåfall...
Hietanen Ja tack , intressant lovande back dessutom rightare , kan stannna 2-3 år till i ES så man slipper vara rädd för det... Skullekunna ersätta Skogs ifall han lämnar..
Andra backar som skulle vara bra alternativ till Lotvonen . Skogs osv Erik Andersson- Offensiv back som jagas av 7-8 klubbar i ES , väldigt kul om Timrå är med i fighten. Daniel Josefsson- Klok def back som aldrig gör misstag , har haft vädligt bra säsong i SSK Fredrik Lindgren- Tre Kronor back som varit bra flera år i Skellefteå , stannat upp lite nu , kan få lyft i Timrå.. Jaroslav Obsut - Slovaken som alltid gör mycket poäng , lämnar troligtvis Luleå efter säsongen Johan Björk - Har varit aktuell för Timrå flera säsonger , kanske första nyförvärvet? Donimik Granak - Succéback som skulle vara en riktig förstärkning på off backsidan.. Erik Karlsson - Kräver mer istid och mer pengar än vad Frölunda är villiga att ge , perfekt läge för att ge tillbaks på Nubben.. Martin Sevc- Riktigt bra både defensivt och offensivt komplett back som skulle ersätta Robin Jonsson väldigt bra
Det var min lista ... jag är säker p att jag prickat nått rätt!!
Sedan ser jag det som minst lika viktigt, som att Hynning blev kvar, att också "Hundarna" Sundh och Axelsson stannar. Gärna på på två år! Perfekta rollspelare som verkligen ger allt i varje byte!
Någon som vet någon om Tenkrats vara eller icke-vara i klubben förresten?
Jag har för mig att Mikko Kurvinens kontrakt med MODO går ut efter denna säsong? Vore ett riktigt bra förvärv då han spelade med Skogs i Mora. Vi får en stabil back OCH Skogs kanske kan växa i sin roll igen! Vad tror ni?
Även Juuso Hietanen i Brynäs kan vara ett intressant namn?
Mackelito: Vet inte om det är så adekvat att värva en defensivt svag center till en 3:e eller 4:e kedja. Se hur det gått för hans radarkamrat Pär Arlbrandt när han fått chansen i elitserien - har väl fått spela 5-6 minuter per match i en fjärdekedja, och där gör man ingen succe när man är van att spela varje PP för sitt lag...
Tank en kedja med Hynning och Tenkrat (om han förlänger), som yttrar och med denna kille som center. Han har ju åldern inne, bara 22 bast, och gjorde mest ass i AS. Tenkrat och hynning vet vi ju redan att det är målskyttar...
Mackelito: Tyvärr så är det sanningen i de flesta fallen.
Hur så pass många kan välja bort i stort sett samma lön, oändligt med speltid och stjärnstatus för lag där de oftast blir en i mängden är för mig väldigt märkligt (nu tror väl jag iofs att Lello lyckas var han än kommer att spela, men det finns som sagt för många exempel på det jag syftar på...). Ok att man strävar efter att vinna, men man har lika stor chans att på sikt få göra det i exempelvis då TIK som i FHC och LHC. Att vara med och bygga något skulle iaf för mig vara en större utmaning än att komma till ett dukat bord överfyllt av läckerheter.
Pätr: Nej Nej.... Lehtonen kan viglömma fram tills den 16 juni/juli eller vad det är , först efter det kan vi vara säkra på att han inte lämnar för NHL spel...
Tror tyvär Lehtonen kan komma attvälja antingen Förlunda eller FBK.. Verkar ju inte spel någon roll för för de bästa spelarna vilket lag som bjuder 30 mer eller mindre i månaden , de framgår ju i t.e.x Niskalas övergång till Frölunda...
Janken: Nu menade jag inte så... Men till skillnad från Finland är inte Timrå det enda laget han kan tänka sig i Sverige. Men nog borde Timrå ligga bra till om han blir kvar i Sverige...
Tycho: Jo! Vi ser ju hur illa det gick med både MPS och Hynning. Dom var ju klara för LHC respektive Frölunda. Lehtonen är säkert klar för någon klubb han med. :-(
Ambroo: Det som känns tråkigt med Letho är att han troligen har siktet inställt på andra svenska klubbar förutom Timrå. Men skulle han bli kvar kan vi säkert ha nytta av honom ett längre tag då han inte verkar vara någon hoppjerka...
Snoop: Med tanke på att det enbart är ett envägskontrakt som gäller för Lehtonen så känns han definitivt inte körd. Pyörälä däremot känns väl förlorad till åtminstone 90% då han lär ta det som erbjuds.
Skicka karln till en homeopat så att det blir någon ordning på hans imunförsvar.