1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604410 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Lehtonen: "Om de blir spel i europa nästa säsong så är de Sverige eller Kärpät som gäller"

Pyörälä: "Jag har trivts bra här och Timrå är självklart ett alternativ"

Jag hoppas verkligen att nån av dom blir kvar, självklart vill man ju ha båda 2 kvar men man får ju tyvärr inte allt men Timrå lär nog vara förberedda ifall dom vill lyssna o förhandla.

Andersson: Ja, Sanny är välkommen tillbaka 8 dagar i veckan!

jens_88: känns som vi kan byta någon av de befintliga backarna (nämner inga namn) mot Sanny . det skulle vara bra.

Pätr: För någon månad sedan tyckte jag Linkan skröt om alla pengar det var till spelarbudgeten till nästa säsong... Och om han blev för dyr så innebär nog det att pengarna läggs på något helt annat.. Förhoppningsvis Sanny och Lehto

Känns tråkigt att Mäntymaa är avskriven och Saarenheimo inte är högaktuell (allt enligt dagens Dagbladet). Fast att Mäntymaa uteblir kanske betyder att Lethonen stannar.

maskot: Challe har kontrakt medans han väljer om han vill ha kvar Nygge eller vill ha någon annan...

En liten fråga bara.. Hur ser våran tränasstab ut nästa säsong är den spikad?

stoff: Klicka på "Sv" som står framför rubriken i inlägget. Som i detta inlägg står det "Sv: Silly Season 09/10"

klicka på Sv så ser du att jag svarade på ditt inlägg.

T T: sv?

stoff: Klicka på Sv: så ser du vad han svarar på.

Dr AXA: vem syftar du på då?

Ambroo: Att få in en center i rätt ålder som är både duktig skriskoåkare & playmaker med en bra teknik och dessutom är rightare skulle tillföra vårt anfallsspel nya dimensioner. Han var nära övergång i höstas och nu går hans konrakt ut

Dr AXA: Du skriver att du både tror och hoppas på Kontiola som nästa nyförvärv. Är det bara en vild chansning eller, med tanke på tror menar jag?

Kerstin_k: Direkt när jag förstod det det var så här Linkan tänkt så kunde jag se Pär göra hattrick mot Frölunda samtidigt som han tunnlade Ricky tio gånger samma match!!!

vad har styf för skada ? trodde de var ryggskott men han har varit borta för länge nu för att de ska vara de .

Mackelito: Hehe. Det vore ju en skön lösning. Ett nytt koncept som man inte provat på tidigare. Speciellt med en spelare som dominerat i elitserien tidigare. Underbar lösning!

Mackelito: Jaså? Tillåt mig att bli väldigt skeptisk till din info nu. :/

Hahl Bundy: Jaaaa.. Min Älsklingslirare Pär Arlbrandt med sin FANTASTISKA poängskörd kommer bli nye 1-2 centern även fast han är HF kommer han bli omskolad som Jonte...

Jippi!!!

Ambroo: "Kontraktet är ett plus ett år där Hynning har möjlighet att bryta efter ett år"

Så fick jag svar på min fråga =)

Hynning kommenterar:
"Det är säkert många som trott att jag varit på väg till Linköping och kanske varit lite sura. Så det här känns extra skönt gentemot fansen,"
"Fredrik Hynning säger att han aldrig fört en konversation med Linköping.

– Allt var ett påhitt. Det är ganska tråkigt."

Så kan det va!

Ambroo: För dyr? Om man ska behålla Lehto o värva Sanny möjligtvis.
När det gäller sarenheimo så måste dom ha nån annan på G som är bättre :)

Ambroo: Instämmer, förmodligen bägge. Tror att man lägger att krut på att behålla Lehtonen och ev få hem Sanny. Center väg både tror & hoppas jag att få se Petri Kontiola som nästa nyförvärv

Ambroo: Jaha, nähä ;)

Så kan vi glömma minst en av dessa två, förmodligen bägge:

Pätr: En bra sommar träning för ryggen så är han på G igen. Missade ju sommarträningen senast.

Pätr: säg inte så hemska saker

Tror inte att Pärssinen fortsätter nästan säsong, tyvärr.

Mackelito: Öhhhh näää?

jens_88: Haha , sa jag inte drömtrupp ... Haha det heter SILLY SEASON alltsåposta SILLY inläggom hur du vill att truppen ska se ut

Förstår du???

Mackelito: ja, vilket guld lag. Dennis persson, Tomas Skogs, Kimmo Lotvnonen och Robin Jonsson!

Mackelito: "Mackan" Mathiasson!

jens_88: Allstå en till målglad ytterforward skullejag vilja se .. då j.vlar vinner vi SM guld..

Mackelito: Haha tror du Timrå är gjorda av pengar? ^^

lungan: Ser vädligt bra ut men jag skulle vilja ha 10ytterforwards alltså en till riktigt bra t.e.x Koivisto ...då skulle min dröm trupp vara klar..

lungan: Jo en riktigt vass rightare får man aldrig nog av

jens_88: JA men det är väll bra!

lungan: Jag skulle ej säga nej, jag tar och spinner lite yttligare på detta då :P

Målvakt: Åke (Lindbäck)

Första Backpar: Lehtonen-Moe
Andra Backpar: Mäntymaa-Lindström
Tredje Backpar: Styf-Skogs/Erixon
Extra: RJ-Skogs/Erixon

Första Kedjan: Somervuori-Saarenheimo-Hynning
Andra Kedjan: Arlbrandt-Sonny-MPS
Tredje Kedjan: Tenkrat-Bagarn-Pärssinen
Fjärde Kedjan: Axelsson/Sundh-Lander-Svensson
Extra: Samuelsson-Sundh/Axelsson

Insåg att det är en jävla massa rightare i denna möjliga trupp

zita: Jo han försvinner

jens_88: Att få en kråka av Åkerlund, dit är en en bit kvar - tro mig. Annars har nog tanken varit att satsa på Åke och Lindbäck och låta Backe prova lyckan någon annanstans. Men jag är inte så säker längre. Och personligen såg jag gärna att Backlund fick ett år till på sig tillsammans med Tarvainen för att höja sin nivå ytterligare.

jens_88: aldrig aldrig att det blir så

zita: Tyvärr så skall Backe lååååångt bort får jag hoppas, både han och Timrå kan behöva miljöbyte

Truppen 09/10

M1: M Åkerlund (Hoppas på förlägning)
M2: A Lindbäck (Hoppas på värvning)

B1: M Lethonen (Hoppas på förlägning)
B2: E Moe
B3: S Lindström (Hoppas på värvning)
B4: P Styf
B5: S Erixson
B6: V Mäntymaa (Hoppas på värvning)
B7: T Skogs
B8: R Jonsson (Hoppas på förlägning)
B9: S-M Sunnquist (Hoppas på värvning)

C1: P Saarenheimo (Hoppas på värvning)
C2: M Sonnenberg
C3: J Andersson (Hoppas på förlägning)
C4: A Lander
C5: J Samuelsson

F1: E Somervuori (Hoppas på värvning)
F2: T Pärssinen
F3: F Hynning
F4: P Tenkrat (Hoppas på förlägning)
F5: M Päjäärvi-Svensson
F6: P Arlbrandt (Hoppas på värvning)
F7: B Svensson
F8: A Axelsson (Hoppas på förlägning)
F9: O Sundh (Hoppas på förlägning)

Nej denna trupp skulle jag gärna se nästa år, vet att det är tidigt.

Har endast tagit med spelare som ryktats påväg hit till nästa år enl Eliteprospects.

Skulle detta bli sanning tycker jag man förstärkt Backsidan, så den håller bra elitserieklass.
Man har dessutom ersatt Wandell och Pyörälä, via Saarenheimo och Somervuori.

Det som skulle kännas osäkert är målvaktsparet, dock är det två unga målvakter som har mycket ljus framtid!

Nej låt detta bli verklighet, till säsongen 09/10.

Hynning klar, har Linkan slutat följa min lista? ;-)

zita: aha?

Nästa säsongs målvakter I Timrå blir naturligtvis Backe och Mange som delar på spaden.

Mackelito: Kontiola skulle jag vilja att dom hämtar hit till nästa säsong han är ritkigt bra passningsspelare.

Mackelito: Iofs ärju Makkonen också Center men Kim Hirchovits kanske ärännu bättre..

Blizzard: Ja om det blir Åke och Lindbäck i mål kommer det bli en sjuhelsickes kamp om 1a spaden... tror det kan bli riktigt bra...

Vet ej om jag vill se Kontiola som ersättare till Pyörälä med tanke på att han är center och dessutom mer passningsläggare än utpräglad målskytt som Mika...

En anann kille som skulle kunna ersätta Pyörälä är ju Toni Koivisto men han lär ju vara jagad av hela världen... Annarsär ju en spelare som Jussi Makkonen också en bra ersättare..

Blizzard: Undra om han inte redan hade bestämt sig för Timrå innan genombrottet & BIF försöker få honom att tänka om genom att ge honom 1:a spaden ett tag ? Om Lindbäck inte står mot oss på torsdag blir jag ännu mer övertygad. Vem kan vara lättast att konkurrera ut, Åke eller Markström ?

Dr AXA: Lindbäck har ju fått lite av sitt genombrott i Bruunäs på slutet, vill han sticka till Timrå?

« · 1132570 · »