1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604411 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Lehtonen: "Om de blir spel i europa nästa säsong så är de Sverige eller Kärpät som gäller"

Pyörälä: "Jag har trivts bra här och Timrå är självklart ett alternativ"

Jag hoppas verkligen att nån av dom blir kvar, självklart vill man ju ha båda 2 kvar men man får ju tyvärr inte allt men Timrå lär nog vara förberedda ifall dom vill lyssna o förhandla.

Snoop: "Sverige" lät inget vidare. Var hämtar du citaten ifrån?

T T: m, låter som han hamnar i FBK eller något, FBK brukar fånga upp Finnar :/

T T: nej de tyckte inte jag heller, hade vare skönt om han sa Timrå eller Kärpät, hämtade de från www.st.nu

Snoop: Med tanke på att det enbart är ett envägskontrakt som gäller för Lehtonen så känns han definitivt inte körd. Pyörälä däremot känns väl förlorad till åtminstone 90% då han lär ta det som erbjuds.

Ambroo: Det som känns tråkigt med Letho är att han troligen har siktet inställt på andra svenska klubbar förutom Timrå. Men skulle han bli kvar kan vi säkert ha nytta av honom ett längre tag då han inte verkar vara någon hoppjerka...

Tycho:
Jo!
Vi ser ju hur illa det gick med både MPS och Hynning. Dom var ju klara för LHC respektive Frölunda.
Lehtonen är säkert klar för någon klubb han med. :-(

Janken:
Äh! Tvärtom var det ju....
Frölunda resp. LHC!

Janken: Nu menade jag inte så... Men till skillnad från Finland är inte Timrå det enda laget han kan tänka sig i Sverige. Men nog borde Timrå ligga bra till om han blir kvar i Sverige...

T T: Den här länken då?

"Är Timrå IK fortfarande ett alternativ?

– Ja, absolut. Ett bra alternativ."

JimmyH: Jo, den är bra men när den finns i mediarutan här nedan är det för enkelt. :)

T T: Jo men den är inte konstant. Det är kladdet här inne som är konstant.

Glöm aldrig det.

JimmyH: Vågar man drömma om att Lehto stannar?

Hoppas kan man ju göra.

Pätr: Nej Nej.... Lehtonen kan viglömma fram tills den 16 juni/juli eller vad det är , först efter det kan vi vara säkra på att han inte lämnar för NHL spel...

Tror tyvär Lehtonen kan komma attvälja antingen Förlunda eller FBK.. Verkar ju inte spel någon roll för för de bästa spelarna vilket lag som bjuder 30 mer eller mindre i månaden , de framgår ju i t.e.x Niskalas övergång till Frölunda...

Mackelito: Tyvärr så är det sanningen i de flesta fallen.

Hur så pass många kan välja bort i stort sett samma lön, oändligt med speltid och stjärnstatus för lag där de oftast blir en i mängden är för mig väldigt märkligt (nu tror väl jag iofs att Lello lyckas var han än kommer att spela, men det finns som sagt för många exempel på det jag syftar på...). Ok att man strävar efter att vinna, men man har lika stor chans att på sikt få göra det i exempelvis då TIK som i FHC och LHC. Att vara med och bygga något skulle iaf för mig vara en större utmaning än att komma till ett dukat bord överfyllt av läckerheter.

Kanske lite dyr men en bra spelare iaf...

Tycho: Nej Tack

Tank en kedja med Hynning och Tenkrat (om han förlänger), som yttrar och med denna kille som center. Han har ju åldern inne, bara 22 bast, och gjorde mest ass i AS. Tenkrat och hynning vet vi ju redan att det är målskyttar...

Cartman: Länken glömde jag ju.

Cartman: Niklas Olausson skulle jag vara för att ge en chans. Ring Linkan=)

Yellowcard: Han ser faktiskt spännande ut för antingen 3 eller 4 kedjan..

Mackelito: Vet inte om det är så adekvat att värva en defensivt svag center till en 3:e eller 4:e kedja.
Se hur det gått för hans radarkamrat Pär Arlbrandt när han fått chansen i elitserien - har väl fått spela 5-6 minuter per match i en fjärdekedja, och där gör man ingen succe när man är van att spela varje PP för sitt lag...

Kevin O Shea: Isf är han inget!!

hellge: Jag vill minnas att du ömmade väldigt för Wargs dotter en gång i tiden. Men då var han landslagsspelare förstås...

T T:

Hon är stor och klarar sig själv nu, bara ni tar hand om Fredrik. Han klarar sig däremot inte själv :)

hellge: vilka vill du ska lämna modo inför nästa säsong?

Yellowcard:

Tränare: Harri och Freddan

Spelare: Steen, Warg, Snellman, T Forsberg, Morrison, Zacke, Jens Westin, Pierre Hedin, Hrabal, Yetman, Ulmer, Morrison.

Andra tjäntemän: Sportchef Erik Holmberg och VD Jerry Häggström

ceteris paribus

hellge:

Bona diagnosis, bona curatio

Hur länge tror ni Strålman orkar studsa fram och tillbaka ? kanske man kan hoppas på en comeback snart i Timrå tröjan :)

Snelhest131: Tror Hv71 ligger närmare till hands så Strålman kan vi nog glömma...

Jag har för mig att Mikko Kurvinens kontrakt med MODO går ut efter denna säsong? Vore ett riktigt bra förvärv då han spelade med Skogs i Mora.
Vi får en stabil back OCH Skogs kanske kan växa i sin roll igen!
Vad tror ni?

Även Juuso Hietanen i Brynäs kan vara ett intressant namn?

Laken: Alltid lika intressant att se hur Laken ser på saken!

Sedan ser jag det som minst lika viktigt, som att Hynning blev kvar, att också "Hundarna" Sundh och Axelsson stannar. Gärna på på två år!
Perfekta rollspelare som verkligen ger allt i varje byte!

Någon som vet någon om Tenkrats vara eller icke-vara i klubben förresten?

Laken: Kurvinen - Nej tack , Lotvonen gör det bättre isåfall...

Hietanen Ja tack , intressant lovande back dessutom rightare , kan stannna 2-3 år till i ES så man slipper vara rädd för det... Skullekunna ersätta Skogs ifall han lämnar..

Andra backar som skulle vara bra alternativ till Lotvonen . Skogs osv
Erik Andersson- Offensiv back som jagas av 7-8 klubbar i ES , väldigt kul om Timrå är med i fighten.
Daniel Josefsson- Klok def back som aldrig gör misstag , har haft vädligt bra säsong i SSK
Fredrik Lindgren- Tre Kronor back som varit bra flera år i Skellefteå , stannat upp lite nu , kan få lyft i Timrå..
Jaroslav Obsut - Slovaken som alltid gör mycket poäng , lämnar troligtvis Luleå efter säsongen
Johan Björk - Har varit aktuell för Timrå flera säsonger , kanske första nyförvärvet?
Donimik Granak - Succéback som skulle vara en riktig förstärkning på off backsidan..
Erik Karlsson - Kräver mer istid och mer pengar än vad Frölunda är villiga att ge , perfekt läge för att ge tillbaks på Nubben..
Martin Sevc- Riktigt bra både defensivt och offensivt komplett back som skulle ersätta Robin Jonsson väldigt bra

Det var min lista ... jag är säker p att jag prickat nått rätt!!

Mackelito: Man får väl hoppas att Nr 4,8,29 byts ut! I dessa finns inget att bygga vidare på.

Jäklar i lådan vad viktigt Styf är för Timrå detta år.
De matcher han är borta så havererar defensiven i det närmaste.
Nr 36 kanske är tiks viktigaste spelare 2008/2009.

Mackelito: Lotvonen är/börjar bli alldeles för långsam, det trodde jag alla sett?
Ja, Hietanen är ganska intressant tycker jag, dock kanske för svag i defensiven? Dessutom tror jag att han blir kvar i Brynäs.
Daniel Josefsson vill jag också slå ett slag för!
Men framför allt: KOM HEM, SANNY!!! ;-)

RTS: Tänk dig då om riktiga Nr 8 kommer hem... Tänk dig vilka 2 starka ledarfigurer i back besättningen, och tänk att få behålla 26 då.. Sedan Moe och Erixon... Ruggig back besättning ;)

"By the way: jag har, sedan M P-S förlängde kontraktet, fått ett flertal mer eller mindre hånfulla mejl från timråiter. Samtliga ber mig kolla mina källor bättre i fortsättningen. Det är bara det att mina källor var helt rätt ute . Misstaget i hela affären var att röksignaler råkade sippra ut från den stora Nubbe-Tipin i Göteborg och ledde till mitt avslöjande om Frölundas "fuling". Detta följdes av rabalder, så stora att M P-S nu väljer att stanna kvar. Så grattis Timrå! Jag skickar faktura."

T T: HAHAHHAHA! Ja, kan man inte erkänna så kan man inte....

Alla som har svårt för EP länkar får blunda för här kommer sex st.

Spelare som inte tagits upp förut som ersättare för Pyörälä :
Tre amerikanare och tre finnar
AHL
www.eliteprospects.com/player.php?player=10351
www.eliteprospects.com/player.php?player=10670
www.eliteprospects.com/player.php?player=9385
SM LIIGA
www.eliteprospects.com/player.php?player=3230
www.eliteprospects.com/player.php?player=7552
www.eliteprospects.com/player.php?player=7627

Amerikanarna hamnar med största sannolikhet i EU , och Finnarna kan mycket väl hamna i ES nästa år..

Mackelito: Intressanta killar allihopa tycker jag och de är bara hoppas att linkan lyckas bygga ett billigt starkt lag då, gäller att fynda rejällt.

Mackelito: Ni kan glömma Kuusela, han är Modos :)

oscaaaar: Det är tragiskt att alla som har spelat i MODO är modo-spelare ,.
är dom inte ..fd modo-spelare .man äger väl inte en spelare som har flyttat ,
dom måste väl inte livegen med det förra laget i evighet ....hur kan man då spela med ett annat lag..MODOiter skärp er

Mackelito:

"Hietanen Ja tack , intressant lovande back dessutom rightare "

Glöm honom;)

Bissett19: Vi har Mikko L :)

Snoop: jo men nog inte nästa säsong :(

Snoop:

Du menar Prosit?;)

Blir han kvar då?

Bissett19: Ja han må ha vare sjuk mycket men han är trots de es målbästa back och självklart blir han kvar :)

Snoop: Instämmer till 100%.

Bissett19: hahahaha prosit =P

« · 1132570 · »