1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604510 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Appropå att Robin Jonsson lämnar: Att han inte erbjuds nytt kontrakt torde innebära att man har en spelare på gång som anses bättre.

Kevin O Shea: Han kommer väl knappast välja spel i Timrå om han vänder hemåt ?

lungan: Måste säga att jag tycker att din laguppställning ser både bra och jordnära ut.

lungan: Kan vi ro Påhlsson i land, ja då jävlar har vi en kanonvärvning.
Är det någon som har den minsta aning om hur han resonerar kring fortsatt NHL-spel, eller inte?

Mackelito: Jag skulle absolut inte ha något emot om vårt lag såg ut som det du presenterar. Men ärligt talat, finns det ens en minimal chans att vi signar både Pesonen och Kontiola samtidigt?! Var det inte Pesonen som begärde över 300k i månaden innan han stack över till NHL? Har för mig att det var hans lönekrav för att spela i elitserien. Kontiola lär ju inte heller vara vidare billig.

Men nu finns det ju inget som talar för att det är Kontiola man scoutar där borta. Han har ju, enligt uppgift, blivit bortbytt till ankorna. Lär väl förmodligen vara ångesonen som man har ögonen på. Och han hoppas jag kommer till Timrå.

jens_88: Vad bra att du förtydligade det Frella redan skrivit...

Frella: Flipp och Flopp beror helt på förväntningar. För när han värvades hade man nästan inga förväntningar, man bara hoppades att han skulle vara bra.. Men det visade sig att vara en ledare på och utanför isen, det är därför jag tycker han varit en mycket bra värvning

Mackelito: Beror väl på vilka förväntningar man har på Sonnenberg nästa säsong. Jag förväntar mig en hårt jobbande spelare som står parkerad framför mål i PP plus att han fortsätter sprida glädje i truppen. Förväntar man sig att han ska göra 30 pinnar så blir han nog en flopp...

Bergius: Klart som fan det är ett skämt. Han tyckte ju att hans utveckling avstannat lite här men jag kan väl aldrig tro att han med det menade att han kunde tänka sig regression...

Bergius:

Ja helt orimligt är det ju inte när deras defensiv är sämst, dock har de nog inte deg till det.

Hur värderas ryktena om att Bagaren ska vara på väg till MoDo?

Bara ett tidigt aprilskämt? Jag hoppas det.

ITK: Ska man tro på vad folk säger så berodde frölundaäventyret på att han mot många andra faktiskt lät tjejen ha en hel del att säga till om. Hon skulle tydligen läsa vetrinär eller något i Göteborg.

Sen har han väl pratat en hel del gott om Modo efter flytten från oss. Men om det betyder att han inte spanar på andra klubbar i närheten vet jag inte.

Harryhaffa: Han var även i Frölunda och vann guld under lockouten.

lungan: Är det inte lite fel och kalla Påhlsson för hemvändare? okey han är från ånge, och fadern är något i hockeygymnasiet i timrå, men spelade han inte i modo då han spelade i sverige för utom ånge ik,,,,,

Och sonne som center ser jag inget fel i, han är ju dessutom en grym tekare bara han kommer överens med dommarna om han använder klubba eller hand då han tekar:)

TimråikPower: Chrippe själv har sagt att han läst att Timrå var intresserade och att han såg det som positivt, så visst finns det belägg och jag hoppas verkligen att Chrippe återväder!

Mackelito: Hur många tror att Nygge är för att träffa Påhlsson som var med om en trade mellan anaheim och Chicago.

Skulle smaka mumma, med två hemvändare i Påhlsson och Modin till nästa år!

Är Crippe på väg tillbaka eller är det en skröna?

Finns det någon som helst substans i detta rykte ??

Hahl Bundy: Nej , han är definitivt inte tillräckligt bra för en centeroll..
Tror vi förlängde med killen för tidigt , enligt mig så platsar han inte i en 1 eller 2 kedja, tror han kan bli nästa års flopp...

lungan: Nej , Säkerligen något liknande vi får se i höst men jag vill nog ha deformerat annorlunda om vi ska va topp 4...

Bäst vore om vi hade två riktigt bra centrar en typ Kontiola och en typ G.Karlsson..,, Sedan en ungefär lika bra som Karlsson i 3dje typ Olausson, osså Lander i sista... Sedan vill jag ha två ytterstjärnor i första typ Pesonen / Pärssinen..Och i andra Hynning/Ny typ Crippe ev annan bättre , och sedan resten i 3dje och fjärde...
Typ så här...
Målvakter Limpan-Åke
1 kedja
Pesonen Kontiola Pärssinen
2 kedja
Hynning Karlsson Crippe
3 kedja
MPS Olausson B Svensson

4 kedja
Sundh Lander Axelsson

1 backpar
Lello Lepistö
2 backpar
Styf Moe
3 backpar
Erixon NY ersättare för Jonsson

Utlånad / Sparkad Jeppe Samuelsson , Tomas Skogs... Tror att vi får råd med en liknande trupp om vi agerar rätt och löser både Jeppe och Skogs från Kontrakt....

Skulle vi ha laget så här är jag säker på att vi skulle gå långt..

Ambroo & Hahl Bundy:

Ni säger att Linkan var snabb att säga att han ska vara center, är det inte av samma begrundning som ni bedömmer att han inte kan spela center. Hur många matcher spelade han center 2 stycken, Bagarn har också gjort dåliga matcher likt Pyrret Hahl och andra Timrå centrar, Nej tycker båda besluten är snabba, jag vill gärna ge honom en chans till som center och då han värvades som center i och med att Bogg blev skadad men sedan kom tillbaka, så vill jag i mina beräkningar inför nästa år räkna in honom som center, i dagsläget, sedan får vi se vad Silly season bjuder på och då kan jag tänka mig att flytta ut honom som forward.

Hahl Bundy: Helt klart forward. Nån riktig center blir han aldrig.

Jag vet men större delen av hans karriär har han varit ytterforward o handen på hjärtat så var han väl inte direkt klockren som center?

Lite för snabbt uttalande från Linkan innan man testade honom som center o som inte föll så väl ut, tycker jag o fler med mig, antar jag?!

mikenomad: Nu går väl jag lite utanför Dagbladet när jag väljer att kritisera, men visst kan jag hålla med dig där. Lindbäck har tackat ja till TIK och även om det är på det muntliga planet så ska det räcka vid velande.

Snoop: Såg det efteråt när jag gick inte på eliteprospects.

Hahl Bundy: Det sista jag läste kring hans förlängning var att han nästa år kommer spela center.

Se länk

Citat ur länken

"Tänkt som center nästa år

Kanadensaren värvades som center när Timrå hade en del skador på centersidan. När Håkan Bogg kom tillbaka, valde dock Challe Berglund att bygga om i truppen och spela Sonnenberg som ytterforward.

Något det inte ligger någon långvarig tanke bakom.

– Jag ser honom som en center till nästa säsong, helt klart. Sedan kan han ju även spela ytterforward, men vi skriver med honom som en center, klargör Lindqvist.

Kontraktet med Sonnenberg gäller för ett år.

– Han är skriven på ett artistkontrakt, men när han kommer att ansluta till truppen nästa säsong är inte fastställt, utifrån spelprogrammet som inte är klart ännu. Men någon gång i oktober blir det."

lungan: En reflektering från min sida är att Sonnie INTE ska spela center.
Tänk om. Tänk rätt.

Ambroo: Appropå amatör så blir man ju isf även lite fundersam på vilka grunder Dagbladet levererar sina scoop....

lungan: I Chicago finns ingen finne för tillfället men i deras AHL lag finns de 1 och han är målvakt och heter Antti Niemi, Kontiola är som sagt tradad till Anaheim och spelar för Iowa Chops nu mer.

Är det för någon mer än jag som reflekterat över vem Nygges ska se och träffa i Chicago, jag tror mig ana en viss finsk spelare som Timrå försökt få hit under en mycket lång tid. Jag tror att Nygges resa till Chicago är ett sista desperat försök om att värva denn finska spelare han spelar idag i Chicago Blackhawks organisation.

Jag tycker också de är jobbigt att vissa spelare ser Timrå som ett stopp på vägen, de känns riktigt surt bara hoppas de vänder nån gång.Men de är fler lag än vi som har de jobbigt på så vis, Hynning flyttade ju hit på en gång efter hans första succésäsong i Luleå, Erik Andersson i Skellefteå har ju i år varit helt lysande och ryktas vara klar för LHC osv, visst är de tråkigt men de är bara jobba vidare o hoppas att sånt vänder o att bra spelare vill till Timrå osv, sen får vi se till att få fram egna stjärnor också då, vi är ju på rätt väg spec nu med erixon,Moe och Lander som har Timrå IK som moderklubb, sen i framtiden får vi ju hoppas Zäta är med o investerar i en ny arena som foppa gjorde för Modo =)

Den truppen 09/10 tror jag på, vi får se hur många rätt man får.

Målvakter:
M1: M Åkerlund
M2: E Läck

Backar:
B1: M Lethonen
B2: E Moe (Timrå Ledet)
B3: S Erixson ( Timrå Ledet)
B4: P Styf (Timrå Legendar)
B5: S Lindström (Timrå Legendar)
B6: P Johnsson
B7: T Skogs
B8: S-M Sundquist (Timrå Ledet)

Centrar:
C1: P Kontiola
C2: M Sonnenberg
C3: N Olausson
C4: A Lander (Timrå Ledet)

C5: J Samuelsson

Forwards:
F1: B Svensson (Börjar bli Timrå Legendar)
F2: E Somervouri
F3: F Hynning (Börjar bli Timrå Legendar, i och med påskrift på 2 år)
F4: T Pärssinen (Börjar bli Timrå Legendar)
F5: M Päjäärvi-Svensson
F6: C Söderström (Timrå Legendar)
F7: O Sundh (Börjar bli Timrå Legendar)
F8: P Arlbrandt

F9: J Samuelsson

Nej med denna trupp bör Timrå andan återuppstå!

Det som jag nu ser som otroligt viktigt är att man förlänger med OSCAR SUNDH. Han klev fram och blev en mycket älskad spelare denna säsong och vilket slutspel han gjorde. Dessutom tror jag han har mycket kvar att ge, i timrå dressen!

JAG VILL HA SUNDH KVAR!!!!

Skarin: Det är väl lite av ett Brynässyndrom det dära... Minns Månsson ifjol och sen är väl inte direkt ledningen med Sundlöv i spetsen nåt vidare känd för att vara professionella heller.

Vidare är jag ganska imponerad över hur folk här och där öser lovord om Sanny Lindström som hockeyspelare. Så bra som folk skriver om honom tycker jag verkligen inte han är. Men han spelar mycket på adrenalin och hjärta, det gör han helt klart.
Jag tycker Sanny blev klart sämre som hockeyspelare då han tog över kaptensrollen i TIK. Det blev en fegare Sanny som började tänka lite för mycket. Och en försiktig Sanny är en medelmåtta i defensiven. Kommer han tillbaka hit lär det väl bli ett A på bröstet i alla fall.
Det jag menar är att Sanny är som bäst när han bara kör på och inte leker Magnus Johansson för den tekniken och puckbehandlingen har han ju inte direkt. Sarg ut med mycket hjärta och tacklingar, då jävlar ;)

Hur som helst tar jag emot Sanny med öppna armar så klart. Han är mer än välkommen tillbaka. Jag tror och hoppas att han skriver på för oss och bosätter sig här. Det vore faktiskt det bästa alternativet för honom själv. Här kommer han bli en kultfigur likt Styf. Det kommer han inte bli i FBK eller hos Nubben.

Skulle vara grymt med Styfen och Sanny som ryggrad i defensiven. Lägg till Moe och Seb och hoppsan vilket hjärta vi fick på backsidan.

Dream Team: Om det är konkurrens han är ute efter så skulle väl det smartaste vara att stanna i Brynäs? Han och Markström har ju talat sig varma om sin vänskap och konkurrens. Flyttar han så lär det vara för att få spela matcher.

Om Backlund verkligen var klar så borde ju nyheten släppas ganska snart. Ingen anledning att vänta nu.

Johan Svensson, gamle Jojo, spekulerar lite löst i att Andreas Valdix kan vara påväg till Timrå. Ytterst löst ska tilläggas, men Laken kan ju lägga till honom bland sina rykten.

Wayne Gresky: Visst är det så, visst är det så.

Jag som trodde ni hade Backe som huvudspår.....

Dream Team: Oj vilken dålig meningsbyggnad. Men buskapet gick fram ändå, hoppas jag.

Wayne Gresky: Samtidigt så har det väl bevisats några gånger vad som kan hända med såväl målvakter som utespelare när konkurrensen är för svag. D.v.s att du är garanterad förstaspaden. Nämligen stagnation i utvecklingen. Detta drabbar väl inte lika ofta unga spelare men jag tror nog att konkurrens mycket väl kan var en morot som lockar rent generellt.

Skarin: Jag gissar att Lindbäcks mål är att få stå så mycket matcher som möjligt i elitserien. Ponera att MoDo t ex skulle vara intresserade och lova honom förstaspaden. Då är det möjligt att det skulle locka mer än en hård kamp mot Åkerlund som ju visat att han är en ytterst duglig målvakt den här säsongen.

Ambroo: Både svagt och märkligt att inte Limpan kan bestämma sig. Det luktar lite död hud om det här.

Jag tror Limpan är väldigt osäker på vilket lag TIK kommer ställa upp med till hösten. Kanske lika bra att stanna kvar i BIF, som samtidigt lär ha gett honom ett par hundringar till i månaden.

Men förhoppningsvis löser det sig till TIKs fördel ganska så snart.

Ambroo: Det är nog så.

Hahl Bundy: Om Lindbäck inte hamnar i TIK så har han och hans agent gett ordet amatör ett nytt ansikte. Det är inte korpen detta där ett muntligt avtal inte betyder nåt. Men å andra sidan så passar han väl mer än väl in i BIF:s mall då...

En pusselbit är klar nämligen Åkes men det visste vi ju.
Men vi får vänta på signaturen. Utlandssemester.

Lindbäck har fortfarande lite majonnäs på fingrarna.

Lemmy: Jimmy H:s blogg sammanfattar exakt det jag känner ang. Bagarn.

Lite avundsjuk är jag allt på Jimmy som kan sammanfatta alla känslor så balanserat.

Hahl Bundy: Jag förstår Johan. Jag tror dock att inte att det var att han inte kunde vinna nånting med Timrå IK, det måste man väl tro på i alla lag som man spelar?

Jag tror på att det han säger själv stämmer istället, att han stannat i utvecklingen och vill prova något nytt.

Jag önskar han all lycka och att han kommer tillbaka en dag då gräset inte var grönare på grannens tomt.

Vet inte riktigt vad man ska säga om att Robin J fick gå. Jag känner mig lite ambivalent. Dålig i grundserien, bra i slutspelet, landslagsmässig (Bengt-Åke ser uppenbarligen något hos honom). Kostade han för mycket? Har vi någon bättre på ingång...?

"Bagarn" försvann som väntat. Det känns förstås lite vemodigt, men det var väntat och sådan är dagens spelaromsättning. Man får vara glad om någon som han stannar i tre år. Han kände att han kört fast, men högre lön och större chans att vinna SM-guld kanske också lockade. Lycka till och återkom gärna en dag i rödvitt!

Men jag förstår honom. Han vill vinna nånting o det gör man inte om man spelar i Timrå IK.

Att spela för Timrå är en liiidelse i alla positiva o negativa bemärkelser som finns!

Så då ser det alltså ut så här vi måste in med en målis till, Lindbäck verkar ju ha majonäs mellan fingrarna.
Minst 3 backar nu när Persson o RJ definitivt lämnar o vi behöver 3 nya centrar eftersom vi bara har Lander på den positionen.

Good luck Linkan! You need it!
En mycket lååång silly för vår del mao.

Hur ska man kunna bygga upp ett elitserielag med hjärta när spelarna lämnar i tid och otid?
Faan vad less jag blir!!!

Synd på Bagarn men väntat.
I don´t like.
Jag hoppas han viker ner sig när han möter oss.

Ambroo: Tack Bagarn för ditt alltid så uppoffrande spel. Du dödar utvisningar som ingen annan. Det känns som en stor förlust att tappa dig och du är alltid välkommen tillbaka till Timrå IK.

ÄlskarTIK: Tik gjorde ingen hemlighet av att man var ute efter Falk.
Bagarn ringde väl själv till Nubben om jag inte minns fel.

« · 1146439 · »