1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604865 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Per HApps: Så vitt jag förstår så är det väl antalet sålda biljetter och inte antalet närvarande som gäller.

pinus:
När man hör på tvn att det är slutsålt i Kinnarps för 27:e matchen i följd blir man aningens fundersam då man ser att det är halvfullt på gästande sektion.

Med det resonemanget har vi åxå "lapp på lucka" titt som tätt.

mikenomad: Ja, nog är det mycket du missuppfattat. Hur talar jag mot min sak?? Jag tycker att Timrå skall spela i Timrå. Hur kan du missförstå det?

Yellowcard: Vi har sett det förut. Warg, Gunno, Sanny.... Alla kan tacka TIK för sina karriärer. Klart Sanny väljer FBK. Timrå hjärta ? Knappast....

pinus: Finns väl inte så mycket att förklara, Aftonbladet var tidigt ute med att de två skulle till Frölunda. De hade helt rätt i det.

pinus:

Det är underbara liknelser du drar. Å ena sidan väljer du Leksand när du ska tala för din sak, å andra sidan väljer du lag som t.ex Arsenal och Roma när du skall tala mot din sak. Budskapet är tydligt, vi ska alltså sikta mot Leksand.

Jag måste ha missuppfattat saker och ting....

mikenomad: Om du tror att man skall fylla arenan om Timrå spelar på kajen i Sundsvall så har jag varit på några halvtomma arenor som ligger något mer centralt till än e-on. Jag har sett Arsenal spela inför en inte fylld arena. Vart skall dom flytta? Jag såg Roma-Milan i en glest besatt Olympiastadion. Vart skall dom flytta? Jag såg West Ham-Aston Villa. Inte fullsatt. Vart skall dom flytta? Jag såg New York Mets inför en inte fylld arena. Vart skall dom flytta? Jag har sett VM-kval och VM i fotboll. Jag har sett VM i hockey. Då var det fullt. Men att förvänta sig att det skall bli någon markant förändring i tillslutningen om man flyttar in till en kaj i Sundsvall, då är man snett ute. Det blir mer och mer möjlighet att följa idrott på TV. För närvarande är det fullt tillräckligt med hallen i Timrå.

Per HApps: Mmmm, Sanny sa ju dessutom när han väl lämnade klubben att det finns bara EN klubb för honom i elitserien och det är Timrå. När han också blir erbjuden jobb efteråt osv. hur fan kan han då tacka nej till oss? Han har väl vänner här också? Sen Sanny står i tacksamhetsskuld till Timrå - utan oss hade han varit pank och förmodligen lagt av i förtid - Timrå har gjort Sanny till den han är.

Visst måste Timrås bud vara ganska nära FBK´s? Enligt snacket man hört kring Timrås erbjudande ska det ju vara riiiiktigt bra. Kommer nästan hata Sanny om han väljer FBK känns det som. Fy fan, då kommer jag aldrig tro på snack om "hjärta" för klubben osv. Icke sa nicke - egna produkter, det är sådana spelare som har det riktiga hjärtat.

Men visst, jag tror iofs. aftonbladets artikel där är BS. Ros vill ju få det att låta som om FBK är det hetaste valet eftersom det är närmre Oslo - kom igen nu för fan! Hur ofta kommer hon ta typ bilen från Karlstad till Oslo när det finns flyg ifrån Midlanda till Arlanda, sedan Arlanda till Oslo. Patetiskt att Ros har satt det där resonemanget i skallen på allt folk. I min värld finns det bara ett självklart alternativ för Sanny och det är Timrå, något annat vore en fet jävla skandal.

Anonymous: ? Förklara.

pinus: Jasså? Hahl och Nubben var de tidigt ute med.

Per HApps: Han kanske älskar Timrå för att den klubbben hjälpte honom vidare i karriären, numera har han ju flera anbud att välja på.

lungan: det hade ju känts aningen bätter om man i Tidningen skrivit att Linkan var nere i Södertälje för att titta till spelare som Hagos och Josefson.

Men att man istället säger i media att man studerar spelare från Leksand, vilket är ett lag som är sämst när det gäller gör ingen direkt GLAD.

Tror vi kan glömma allt vad som heter Påsksmäll i värvar väg.

Timrås trupp 09/10 kommer inte vara klar förrens 31 Januari 2010.

Nej Just nu känns det som att Ribban på vilka spelare man väljer att studera är väldigt låg, känns som att nästa värvning kan bli en besvikelse!

Nä nu tycker jag att Timrå börjar bli för snåla.

Först Arlbrant och Olausson, sedan Sonntag och Urbom och nu Granat och Hägglund.

Vad är detta ska vi bara värva spelare från ungdomssidan och allsvenska och division 1. Vad är detta för larv. Vi är ett Elitserielag kom igen. Snål TIMRÅ!

Lär av era misstag från förra året

Dennis Person värvades från Allsvenskan, Han höll inte Eliteserieklass

Jesper Samuelsson värvades från Div 1 han höll inte heller Elitersieklass

Vad håller sportcheferna på med!

Vi har under ett antal år nu försämrat truppen för varje säsong, är detta en trend som vi hela tiden ska bygga vidare på, ja då är det inte många säsonger till som Timrå kommer vara kvar i Elitserien.

Hahl Bundy: håller med Laine kan vara en mycket god ersättare

pinus: Om Leksand ska spela i Borlänge? Ja, kanske det. Jag vet faktiskt inte för jag bryr mig inte, det är Timrå IK jag pratar om. Det jag skriver är vad jag tror och tycker, du får ha din åsikt. Jag har ingen lust att dra allt igen, argumenten är redan tuggade fram och åter här tillräckligt. Det leder ingen vart då varken du eller jag lär ändra åsikt. Frågan är dessutom knappast (tyvärr) på agendan i dagsläget. Jag "råkade" bara nämna det som en del i ett inlägg.

Per HApps: Det antyddes något om Sanny och FBK i Aftonskvallret. Men det är väl bara positivt för oss. Dom har väl aldrig haft många rätt.

Sitter och funderar,,,,,,hmmmm,,,varför värva namn, faan siffror är mycket bättre och titta historiskt på tik och siffror, så är nr 6 en siffra som inger respect,,,ja ja, jag vet men räkna bort Jesper Jäger då;),, i solna finns en sexa som skulle va intresant,,

och deras 92:a bara för att prova något nytt då ingen haft 92 tidigare i klubben, men ligger nära 91 och den har ju funka,,,,,

Frella: 100 ggr Hellre honom än Granaten.

Per HApps: Konspirationstankarna är bra, väldigt bra. :)

Enligt ST så kollade Timrå även på spelare i SSK igår. Dock finns inga namngivna. Ser man till vilka kontrakt som går ut där så känns väl Josefsson som det hetaste alternativet iaf.

mikenomad: Varför är det sentimentalt att Timrå spelar i Timrå???? Skall Leksand spela i Borlänge??

Hahl Bundy:
Eller är han så cynisk att han för att hålla dörren öppen till TIK talar gott om oss ifall det skulle skita sig med FBK, det skulle inte förvåna mig ialla fall.

Per HApps: Jag är böjd att hålla med.

Just det ja vår drömspelare är tydligen: Niklas Bergfors.
Bra att veta, menar jag.

pinus: Jag skiter i fotbollslagen (f'låt Ian) och det s.k. hockeylaget i stan, jag pratar om Timrå IK och TIK:s framtid finns, hur paradoxalt det än låter, i Sundsvall. Argumenten för det är många och överväldigande, jag nöjer mig med att konstatera att det finns dåtid, nutid och framtid. I just den här frågan är inte framtiden kompatibel med dåtiden. Vi har helt enkelt inte råd att låta sentimentaliteten styra...

Hahl Bundy: Jag måste backa ang. Modos in rykten. Dom har tydligen ändrat det men skoj var det iallafall.

Aftonbladets 1:a silly season rapport är här.
Intressant att se att dom säger att vi behöver bara forwards när dom visar 4 backar under kontrakt.
Det står heta rykten ut på SAIK att Crippe o Koskenkorva ryktas till oss. Men under heta rykten in hos oss så finns dom inte med utan där finns det ännu hetare namn. :)

Modo då, det svarta hålet för målvakterna i Sverige enl. Wikegårda kompis målvaktstränaren i Djurgården:
Heta rykten In: - Heta rykten ut: -
Det går "bra" för Ecke eller så är han väldigt tyst!
Jag tror på bägge alternativen :)

pinus:
Nä, men att hans funderar på det räcker gott för mig.

Per HApps: Har han valt FBK redan?

Yellowcard:
Nog för att det är pengarna som styr, med en sittandes Sanny i TV på bästa sändningstid som talar om kärleken till timrå och ändå väljer FBK då är det nästan så att jag tappar tron på homo sapiens som företeelse.

mikenomad: Varför är man en bakåtsträvare om man tycker att Timrå skall spela sina matcher i Timrå? Sundsvall har två fotbollslag som som spelat i Allsvenskan. Hur mycket publik drog dom i förhållande till sina konkurrenter? Ganska lite, tycker jag. Ser ingen anledningen att börja spela Timråmatcher i Sundsvall. Dom har ju redan ett lag. Tunad......Sundsvall Hockey.

Harryhaffa: Du är ett unikum i branschen som uttrycker exakt de egenskaper som präglar en luttrad TIK-supporter. För oss som var med under den långa vandringen i dödsskuggans dal är dessa tider rena sötebrödsdagarna. Men visst är det oroväckande att pendeln slår åt fel håll, jag tror dock som du, det handlar om att "övervintra" några säsonger för att sedan utmana toppen igen. En förutsättning för det är jag övertygad stavas ny arena i S-vall city. Detta kommer, MÅSTE, ske oavsett vad alla bakåtsträvare tycker!

Harryhaffa: Ja just det ja. Du kanske, jag har aldrig ärtsoppa ute på sjön :)

Hahl Bundy: Är du dum eller,,,vi ska sitta för att inte spilla ut ärtsoppan:)

Laine verkar ju lämna HV. Perfekt ersättare för Tenkrat.
Tycker lilla jag.

Harryhaffa: Varför ska vi då sitta still i båten? Om det är is menar jag?

mikenomad:Och vattnet är fruset, så hellre isdobbar än flytvässt,,,

Men ta´t lugnt som TIK supporter är man van att leva med, en konstig stirrande nervös blick, och ständigt djupare och djupare fåror i ansicktet, händerna och kroppen skakar,,,men va faan det fixar sig som vanligt ju,,,

Mackelito: Nästippen ovanför vattenytan, det är den ambitionen TIK har nu. Bara att gilla läget o supporta utav h-e!

Anonymous: Jag hoppas naturligtvis att det fortsätter att gå bra för Bagarn under hans fortsatta karriär. Han verkar vara en mycket ödmjuk person med båda fötterna på jorden och som alltid ger 100% för laget. Den typen av spelare diggar jag verkligen. Däremot hoppas jag att det går käpprätt åt helvete med klubben/organisationen Fbk. Ett lag med dryga, inskränkta och självgoda fans i massor, trots deras gulliga, harmlösa och smått retarderade dialekt.

Yellowcard: Tyvärr var väl inte artikeln särskilt hoppfull för oss tikare. Känns mer o mer som att det blir fbk för Sanny. Å andra sidan är varje dag som går sedan säsongsavslutningen utan att det bekräftas ett gott tecken. Torde ju iaf betyda att det ännu inte är definitivt och att hoppet lever...

Ojojoj , Hägglund och Granath, då kan vi sluta drömma om toppspelare..
Jag väljer att citera Hahl Bundy...

´´På med flytvästar vi sjunker``

fan va rädd jag vart när jag läste rubriken "SKÖTS AV AMATÖRER
Lindström rasar mot sin klubb – på väg till Färjestad" trodde han syftade på Timrå eftersom det står han väljer Färjestad. Det är nog 50/50 mellan Timrå och FBK... håller tummarna..

Jag sitter rätt lugnt i båten ff, tror nog som vissa andra att det jobbas rätt febrilt i kulisserna med lagbygget trots att de är ofina nog att inte dela med sig av infon till oss supportrar. Dock kan man bli aningen stressad när man ser FBK:s framåtanda direkt efter avslutad guldsäsong. Men att jämföra FBK med oss är som att jämföra formel 1 med gocart. Det är den bistra verkligheten tyvärr...För vår del handlar det om att ha tur med värvningarna och hoppas att smartnessen räcker för att hitta guldkornen ingen annan sett. Därutöver möjligen krydda med kanske 1 s.k. "stjärnvärvning". Detta räcker sedan förhoppnpingsvis till en top 8 placering....

Det finns ju en ekonomisk vinst av att spela i en klubb som vanligtvis går till slutspel och oftast långt där, bättre lön på grund av det, vissa kör väl med bonus då. Det är då de stora kulorna rullar in....

superfalle:

Ja, hockeyn kan man definitivt inte klaga på. Den är helt fantastisk! Och domarna märker man knappt. Säkert beroende på att de gör sitt jobb på bästa möjliga sätt. Men publiken? Sitter de bara och käkar jävla popcorn hela matcherna eller!? Har tyvärr aldrig sett någon NHL-match live, men skulle inte ha något emot att besöka Madison Square Garden en dag. Med all sannolikhet lär det aldrig bli av. Har ju aldrig besökt t ex Molineuax Stadium i Wolverhampton heller...

DJ Hemp:ja i nhl ljuder inga hejar ramsor .. har en kompis som kom hem från boston i går och han sa att de var knäpptyst ända tills de vart mål . tråkigt som fan .. men de var rolig hockey och riktigt bra domare .

fettsteffe: ja tyvärr är de ju så .. allt är till salu till rätt pris . skulle grannen som är 80 år erbjuda mej 10000000 mille för att så att säga sova över en natt så skulle jag göra det . lätt .. dom flesta skulle göra det . även om dom inte kan erkänna det . ens för sej själv . sen är de nog kul för spelare och ha en rimlig chans att vinna något också .. de är ju lite därför dom håller på .. väl uträttat förvärv är inte mycket att ställa i bokhyllan hemma och visa barnbarn . men man kan ju såga att man hade HJÄRTA FÖR KLUBBEN

superfalle:

Ja, så har jag också alltid tänkt. Visst finns det några undantag, men dessa är ytterst få i dessa dagar. Pär Styf, "Robban" Carlsson... men kanske inte så många i övrigt i vårt fall. Tack till dessa, men å andra sidan kanske de inte har fått alltför många andra erbjudanden? Minns inte riktigt. Pengahjärtan och lusten att ta hem tunga titlar existerar naturligtvis och jag klandrar ingen för det. Men det är också därför som jag bara håller på Timrå IK och inga enskilda spelare. Dessa vet man aldrig riktigt var man har...

Kollar i skrivande stund på N Y Rangers - Philly Flyers. 2-0 till N Y R i nuläget och slutspelsplatsen känns verkligen närvarande. Men det är lite konstigt med alla dessa avbrott under matcherna. Förstår inte riktigt. Har också länge undrat varför det är så tyst på läktarna i NHL trots storpublik samt varför lagen inte behöver ha några reklamblaffor på klubbdräkterna. Men jag får dessvärre aldrig några svar... :(

superfalle: hehe, ah. Håller med dig och föregående talare =) Allt handlar tyvär bara om cash! Sen att det finns guldkorn som styf är bara en bonus!

fettsteffe: ja . tänkte just säga det .. skulle bli oerhört förvånad och ledsen om styf skulle byta klubb . men han är ju från trakterna så att säga ..

« · 1151949 · »