1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604902 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
T T: Ja, ang. Fxxxy i artikeln i ST, det var ju det jag sa - att geografin spelar in en hel del när man snart är 30 och vill "rota" sig med familjen.

Kom igen nu Linkan och Carlsson det finns sponsorer som vill kanske ett resultat om några nyförvärv annars kommer det kanske inga pengar alls ...
Då är vi klar för KS

Fan vi har tappat Andersson, Jonsson, Lello, Pyrret, Tenkrat  och missat  Warg o Sanny. Minst 6st landslagsspelare.  Ja vad fan skall vi få för lag nästa år.

Vi har fått Gabriel.!!!!

Problemet om man värvar den där killen från AHL så blir det som vanligt ett 1-års kontrakt och så är han förlorad igen om han blommar ut.

Vart skall detta sluta, det är nu under de första veckorna efter säsongen det går att göra de riktiga fynden, inte ute i augusti. Tror fan inte vi lirar i ES nästa år, vad har dom för krav egentligen, Elias Granath?  tror fan dom driver med oss.

Nej detta blir inte roligt.

250kg kärlek: Dom velar så jävla mycket i timrå lägret alla är "intresanta spelare" och några dagar senare kommer det ut "nej, han är inte längre aktuell, han blev för dyr" eller "vi har något annat på G" Medans andra bestämmer sig för att ta kontakt då sitter vi med 900 namn som är "intresanta" men ingen av spelarna har hört ett skit från Timrå! Fan vad jobbig Linkan är i tidningen -.-

250kg kärlek:
Det blir väl som förra året "Vi har tid att vänta på rätt spelare"...
... och som brev på posten "Det finns det inga bra spelare tillgänglig just nu".

Det är konstigt att det aldrig är nära med någon? tycker att sportcheferna med TJ i spetsen är en katastrof...

Detta står i dagens Dagbladet:

" Vi har hela tiden haft andra spår vi jobbat med om Sanny inte skulle komma hit. Nu kommer vi att gå vidare med dessa, men jag inte säga att vi är nära med något, säger Carlsson."

Det är just detta som oroar.

Yellowcard: nä inte fan var de mycket matnyttigt där .. att de blir en back som värvas härnäst . kanske .. vi får se ..

T T: det där vart man ju inte klokare av.. låter inte som någonting är aktuellt typ haha..

Linkan snackar lite (men ni måste scrolla förbi Sxxxx)

Per HApps:Ja fan vet om dom inte får det.

Det är just sådana saker som gör att Tik inte utvecklas på samma sätt som övriga klubbar. Hade vi haft en Arena i hamnen i Sundsvall med en kapacitet på typ 8000 pers hade vi haft en mkt ljus framtid till mötes.

Men i Timrå, ja där skall 50% av folket aldrig mer se hockey om inte arenan ligger i Byggden? Nå värre.

Tror vi har nått max i omsättning med nuvarande arena på nuvarande plats med denna ledning.

Bytänkande är en farlig dygd.

Våga satsa, våga se framåt o inget/ingen är större än klubben Timrå IK!!.

Mathias:
Till alla er som skriker att Timrå skall vara kvar i Timrå och till vilket pris som helst.

Ni håller på att få rätt i det, till vilket pris som helst alltså.

Mathias: Timrå´s blir Leksandsspelaren Granath, el 37år Lind.

Ang LHC så känns det att dom nu skall visa hockeysverige att dom skall vinna 2009/2010. Prata om tunga förvärv.

Hahl Bundy: Lind...

Mathias: Granath. :/

Lag efer lag gör sina Drömvärvningar.. Linköping senaste..

Vem blir Timrås ?

Hahl Bundy: Bara hoppas att den Centeruppsättningen jag nämde inte stämmer, men fan vet om jag inte får rätt, tror att Micke L är riktigt nära att signa.

När Timrå nämner spelare som Granath o Hägglúnd, Sonntag och 37 år Lind å börjar man fan undra vad som händer innanför kansliets väggar.

Nu när Sanny avböjde så får vi hoppas att Linkan "eller förlåt TJ" inte slarvar bort Crippe, då vet jag inte vad jag gör.

Vart fan skall detta sluta, vi har haft chans att Knyta upp Warg, Tenkrat o Sanny men inte lyckats.

Frella: Jag tror att en kapten som nu vi ville ha Sanny, är mycke viktigt för ett lag som Timrå!!!!!med ett kontrakt på tex.. 4år.. en stabiltet ,en grund
för laget/förening,... det visar att man vill var kvar och slåss i poppen det ger en god signal,att man inte vill byta spelare år efter år och bli ett ... Tivoli-Lag
Om Sanny har ett Timrå Hjärta betyder inte allt ,tror inte att det finns så många med sådana hjärtan i Sverige just nu,vilken vi nu skall bygga ett lag runt står i stjärnorna, hoppas att det kommer någon som vill stanna hela sin karriär ut och inte vilken som helst, en med PONDUS som nu Sanny hade!!
Tror inte att Timrå kommer att hitta en sådan spelare någon gång igen.

Frella: Herr Karlsson får nog mer och mer ångest för varje dag som går där spelare väljer andra klubbar än Timrå...

Frella: Jag tror inte det. Jag tror att det kommer att se bra ut snart men jag skulle gärna vilja se några påskrifter denna vecka för att lugna mobben :)

Sen blir jag lite orolig när Jimmy skriver att han tror att Lello stannar eftersom han trodde det om Sany oxå. Hur var det med skrock?

Byter tråd då den andra tråden är allt för deprimerande.

Att Sanny tackade nej är givetvis tråkigt, men samtidigt så är det heller inte hela världen. Han hade säkert tjänat mer pengar än det RJ påståtts ha tjänat och det är han inte värd i mina ögon. Att Eero valde Brynäs hoppas jag mer beror på att Timrå inte var överdrivet intresserade än att han skulle valt bort Timrå på sportsliga grunder.

Något borde de spelare som förlängt och t ex Gabriel Karlsson veta om kommande säsongs lag för att överhuvudtaget välja spel i Timrå framför andra lag. Om vi nu är så mycket på dekis som de flesta skribenter ändå vill göra gällande varför skulle då en sån som Gabriel Karlsson, som gjort sin bästa säsong i karriären, byta ner sig till Timrå? Är han helt enkelt totalt förd bakom ljuset?

KniveN: Aha...jag tänkte på den diskussionen han fört kring att TIK har Lello i laget och velar mellan honom och ifall Sanny tackar ja...att man inte är tillräckligt handlingskraftig och tydlig i sin linje så att det liksom blir varken hackat eller malet. Dvs man riskerar att inte få nån till slut. Vilka spelare han syftar på som han fått bubblor om vet jag inte..

mikenomad: Tänkte på dom som skulle vara klara

KniveN: Jag tror han menar Sanny kontra Lello...

250kg kärlek: Vilka spelare handlar det om?

T T: Jag önskar också att så skulle ske. Att man säger till icke kontrakterade spelare att "följande gäller". Här tror jag att Timrås - i grunden - rätt sköra trupp spelar in i sportchefernas bedömning. Resonemanget går nog typ "vi kan inte släppa spelare X utan att vi har en god ersättare". Sedan väntar man på en den ena eller den andras beslut.
Lite mer handlingskraft skulle inte vara fel.

Men jag är inte rätt man att bedöma vilken väg man skall ta. Jag hoppas att Linkan med bihang är det. Dessutom hoppas jag att man får fullt stöd av personer i föreningen som håller i pengarna. Annars har sportchefsjobbet spelat ut sin roll.

Det jag får i bubblor lite från varstans om vilka som är klara så är det inte utan att man lyfter en aning på ögonbrynen. Vi skulle minska vår spelarbudget inför den säsong som kommer. Men med de namn jag fått tagit del av undrar jag hur i jösses namn detta går ihop. Antingen har man haft "spenderbyxera" på under en rad av år eller så lockar Indalsälven mer än vad man kan föreställa sig.

Klart man skall acceptera den första som säger ja (av två likvärdiga) när man ska skriva kontrakt. Frågan är bara hur man ska ställa sig till den andra. Har man råd att "skita" i den personen när man väl, som det ser ut, knutit spelaren till laget. That is the question.

250kg kärlek: Man skriver med den som först tackar ja så klart. Till den andre säger man: Tyvärr, du var för långsam.

fettsteffe: Haha, nog verkr det som SVT-personal har tittat för långt ner i flaskan nu.

Känns inte som det mest idealiska jobbet, att vara sportchef i Timrå, inför säsongen 2009/2010. Mycket vilar på sportchefernas axlar. Prövotiden känns liksom passerad och det är nu det är upp till bevis.
I en lågkonjunktur som världen inte skådat på miljarder år (sägs det), där människor sägs upp från sina arbeten, där AMS tvingas skriva ner sina prognoser för första gången på massor av år, där Tomas Johansson följer efter i dessa fotspår och förklarar att föreningen måste skära i sin budget...där står två relativt nyfödda sportchefer och väljer mellan pest eller kolera. Om man får tro proffsen vill säga.

Timrå har duktiga spelare vars kontrakt bör förlängas, så är det. Samtidigt ligger bollen hos spelaren som lätt kan välja mellan kontrakten. För att om möjligt kunna vara med om spelare av "rang" så måste man ut och sondera terrängen. Man kan inte lova något men samtidigt måste man visa sitt intresse. Plötsligt uppstår spekulationer. Lello förlänger inte, Sanny kommer, Lind är klar om det nu inte blir Fbk o.s.v.

Jag tror att vi måste ha tålamod, trots att namnkunniga spelare välkomnas in i föreningen. Jag tycker det är positivt att herrar sportchefer är ute och söker och jag tror att det kommer presenteras minst ett namn, skulle tro att det blir två, vars meriter kommer få supportrar att hyperventilera. Det enda som förhalar det hela är att föreningen antagligen accepterat lite betänketid på spelare man gärna ser fortsätter i föreningen men som inte bestämt sig.

Ett scenario som kan ske, som ni andra kanske kan besvara: Lehtonen velar och funderar på vad han ska göra. Han har fått ett ruskigt bra erbjudande från Timråhåll som gör att han antagligen accepterar budet. Samtidigt ger man en annan likvärdig spelare ett liknande kontraktsförslag, trots att man "bara" har råd med en sådan spelare. Detta eftersom man inte vågar vänta för länge. Det visar sig att båda accepterar sina bud medan föreningen bara har ekonomi för en av spelarna. Vad gör man? Bygger en arena fort som f-n i hamnen och sjunger we shall overcome eller ringer man SCA eller Novum och ber om hjälp?

Är dom full på SVT eller?

"Luleå fortsätter att värva. Nu är det Timrås Robin Carlsson som skrivit på, uppger Norrbottenskuriren.

Carlsson, som för tillfället är med Tre Kronor i Czech Hockey Games, har skrivit på ett tvåårskontrakt.

-Det känns väldigt bra, säger han till Norrbottens-Kuriren"

T T: "expressen avslöjar!" =)

Dagens Roxette går till Expressen:

lungan: Vemär backen och vem är alternativen till förstacentern om du nu vet det kan säga det..

superfalle: Ja men inte är han bäst i världen.... För då hade han spelat i NHL/KHL för länge sen.

Nej visst var han bra och den bästa Timrå har haft men inte hjälpta han Timrå i slutspelet.

Klart att det finns möjlighet att ersätta honom!

lungan: ja att hitta en fullgod ersättare till lethonen blir i princip omöjligt . han är den bästa back som någonsin spelat i timrå

Poffa: Nä, det framgår inte av artikeln i ST.

mikenomad: Är det sagt av vilken anledning? Ambri som vill eller är det Westrum som vill lämna?

Mackelito: Rykten finns det gått om!

Vi har idag redan Sonnenberg under kontrakt.

Jag kan nästan utlova att det kommer spela ytterliggare en icke europe till i Timrå nästa säsong.

Sonnenberg + ?????????

Av ryktes finns det idag tre potentiella namn.

Detta jag kan säga är att det handlar om en back eller en center, när det gäller centern väljer man mellan två namn.

Personligen hoppas jag på att det blir ett av center namnen. Backen är bra han med men där vill jag hellre se att Lethonen blir kvar!

mikenomad: Ajajaj..

Poffa: Han kommer eventuellt bryta kontraktet med Ambri och först då blir han aktuell..

Poffa: Enligt Linkan finns indikationer på att det samarbetet är på väg att avslutas....

Vänta nu , enligt artikeln i Dagbladet där det står att Karlsson är aktuell ,där står det att Timrå letar efter två etablerade namn och två talanger...

Innan står det att man väntar på svar från Sanny och Lello om dessa tackar ja mot all förmodan ,är det bara två talanger som ska in då?

Det första som slår mig är att jag trodde Lello först vill se vad han får för NHL erbjudande och för att få det måste han göra ett bra VM , och efter det får man se om han förlänger så jag förstår inte riktigt vad man vill ha för besked av honom..

Jag skulle nog vilja se att man värvade tre etablerade och 1 talang , det hade känts bättre när man har en som Skogs i laget, bäst vore om man löste han från kontraktet så man fick utrymme för en till etablerad back..

Laken: Erik Westrum har väl kontrakt med Ambri-Piotta även nästa säsong. Ryktas det att han är på väg att bryta det för Timrå eller är det bara här inne som han är en våt dröm för EP-surfarna?

Laken: Lär nog i slutändan bli lika mycket som Hahls lön skulle blivit om han stannat , runt 300 000 - 400 000 med skatt osv och det är det värt...

Kevin O Shea: Korrekt så jag väljer att inte rätta dig..

Jaha ...
Verkar som att Sonntag blir den s.k outvecklade talangen som skulle ha en backplats , skiter det sig i sista stund med han ser jag gärna en kille som Patrik Hersley istället www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Då vi kan skriva av Eero Soumervuori såkan vi helt sikta in oss på Bergfors , hoppas det löser sig så vi får en fullgod billigare ersättare till Tenkrat..

Om Bergfors skriver på så bör vi ha GANSKA mycket pengar att spela för trots att vi ska spara ner på lönerna..
Följande MÅSTE ha lämnat pengar i kassan för andra..-
Jonsson
Hedström är pengarna som skulle betala hans lön och miljonen vi fick helt borta eller?
Pyrret
ev Lotvonen
Tenkrat
ev Lehtonen

Jag tycker vi ersätter dessa med
Kronwall (Jonsson)
Pyörölä (NY Målskytt)
Lotvonen (Sanny)
Tenkrat (Bergfors)
ev Lehtonen (Lepistö/Salmela/Jokela)

Blir det så här är jag nöjd!

Erik Westrum vågar man ju knappt ens drömma om...
Kolla stats'en!

Ambroo: Rätta mej om jag har fel - men är det inte så att Kronwall har ett utgående kontrakt. Och att det är just därför som han har blivit aktuell.
Så endera blir han nog kvar i Nordamerika, eller också så skriver han ett kontrakt med en klubb i Europa, utan utlåning således...

lungan: Jag är ganska så säker på att du kan stryka Wandell, Somervuori, Karlsson och Boggen från din lista och kanske även Lello. Du har däremot missat två spännande namn i Kronwall och Bergfors.

Saken är ju den att kostnaderna knappast skulle skena iväg om killar som Kronwall och Bergfors skulle välja oss. Det handlar säkerligen om lån i dessa båda fall och då bör det ju finnas krut att lägga på Sanny, Westrum mfl.

lungan:

Heh, du kan förmodligen iaf räkna in Sonntag och Crippe...

lungan:
Dream on my friend , dream on.

Med en sänkning av spelarbudgeten med 15% får vi vara nöjda med Bogg, Chrippe och Sonntag.

« · 1153300 · »