1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604362 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10

250kg kärlek: Nu säger du att Arenabygget var ett klokt beslut, innan det så sa du:

"Kapitalistarenan måste vara det sämsta beslut som de numer historiska cheferna i MoDo fick igenom" och

"Hoppas aldrg att Timrå går på denna mina, att bygga en arena som lockar intresse 1, max två år. Idioti!"

Det känns som att du talar mot dig själv.

Cartman: Vi låter trådpolisen avgöra: T T: vad anser du?

Poffa: Visst är det ett ledningsproblem som mynnat ut i det bokslut ni nu redovisar?! Och visst är det ledningen/styrelsen som fattat beslut att bygga en ny arena (vilket jag tycker låg helt rätt i tiden)?! Problemet är väl mer av den art att man skulle ha ifrågasatt den sittande styrelsens kompetens och vilken handlingsplan man kunde visa upp då man hade högt uppsatta mål med arenan och laget.

Arenabygget var ett klokt beslut, problemet som jag ser det är att det satt på tok för inkompetenta människor i styrelsen.

250kg kärlek: Fast det du beskriver är ett ledningsproblem, inte ett Arenaproblem. Med andra ord, idiotin låg inte i byggandet av arenan utan i hur man ledde klubben.

250kg kärlek: Jag håller med i det du säger om kompetensen, och som det verkar så har man också från föreningens sida insett att man kanske var lite för optimistiska och rent ut sagt blåögda när man gick in i hela arenasatsningen. Sedan får väl också tiden visa om den pågående omorganisationen av MoDo Hockey som förening och som vinstdrivande företag var rätt beslut eller om det var ännu ett missriktat försök att agera smart.

250kg kärlek & Paddan:

Har denna diskussion verkligen med Silly Season att göra???

Paddan: Jag börjar bakifrån. Det bästa MoDo gjort, trots att det torde ha kostat massor av pengar, var att göra sig av med Jerry och Ecke. Dessa personer hade sedan länge kört fast och med handen på hjärtat tillförde de inte mycket till föreningen. Ett mycket klokt beslut av styrelsen. In med nytt blod, människor som med andra ögon ser MoDo ur en annan vinkel.

När det gäller arenabygget tycker jag att du sammanfattar det hela väl. Men återigen, och det jag har varit inne på tidigare. Det fanns inte tillräcklig kompetens i ledningen för att bygga det skrytbygge ni gjorde med den naiva inställning till omvärlden som man hade. Det visar sig idag. -10 mille visar att den ledning MoDo haft inte hanterade arenabygget och samtidigt den miljonindustri som MoDo samt övriga lag i elitserien uppvisar. Det gäller att ha koll på läget om man med 10-20-30 000 innevånare vill vara med och matcha de riktigt stora lagen. Med all respekt för er plantskola och er skickliga scouting.

250kg kärlek: Själv tycker jag att arenabygget var ett väldigt bra beslut, men omvandlingen från en mindre förening till ett storföretag med krav på att vara vinstdrivande och kunna erbjuda en bra produkt med en hög grad av service och flexibilitet har fungerat mindre väl. Ett av de stora felen man gjorde var väl att tro att folk i Övik skulle vallfärda till arenan än vilket skit man ställer på isen, eller än vilka man låter sina stämband vibrera,och budgeterade därför med en löjligt hög publiksiffra. Sponsorsidan verkar också ha varit en sida där man trott att sponsorerna med glädje skulle tömma sina plånböcker över MoDo utan att få något i gengäld.

Sedan så kan du väl inte vara så naiv att du tror att en organisationsförändring är helt kostnadslös. Jag tror inte direkt att varken Jerry Häggström eller Ecke Holmberg lämnade sina poster utan att först ha fått en försäkran om en fin ekonomisk ersättning. Den externt rekryterade tf VD:n lär ju heller inte ställa upp ideellt.

Paddan:Kapitalistarenan måste vara det sämsta beslut som de numer historiska cheferna i MoDo fick igenom. Nuvarande styrelse påstår att  missat slutspel, minskad biljett- och matchförsäljning, avgångskostnader för tidigare företagsledning, tydliga konjunktureffekter samt reservering för osäkra kundfordringar är bidragande orsaker. Bullshit säger jag.

Hoppas aldrg att Timrå går på denna mina, att bygga en arena som lockar intresse 1, max två år. Idioti!

Mackelito: Undrar vilken sida nubben var på då? :D

Hahl Bundy: Men allra mest måste han ha yrat när han lånade ut en sittplats till mig. Det var iofs en av mina bästa "7 sekunders upplevelser".

Paddan: Han har alltid yrat :)

Hahl Bundy: Den som talade om 5 miljoner var väl TIKbiff som i morse sa något i stil med "Vilken tur då att MoDo verkar gå minst fem miljoner minus"

fettsteffe: Tyckte att det pratades om 5,6 miljoner härinne o på Modos forum. Därav anledningen till det jag länkade till.
Viss skillnad på 5,6 miljoner o 13,2 miljoner.
Men det var säkert rätt.

Hahl Bundy: som sagt, samma siffror som i morse ju (10,4) bara att AB och Expressen har lagt ihop siffrorna i rubriken.....

Citerar modo's press:

"Föreningen redovisar ett negativt resultat på minus 10,4 miljoner kronor"
Den ekonomiska utvecklingen för MODO Hockey påverkar även Evenemangsarenan AB: Bolaget gör en förlust på ca 2,8 mkr. "

10,4+2,8= 13,2milj kr

Citerar AB's artikel

"Föreningen redovisar ett negativt resultat på minus 10,4 miljoner kronor. Och dotterbolaget, som äger och driver Swedbank Arena gör en förlust på 2,8 miljoner."

Anonymous: -13 miljoner gick Modo mer än dubbelt så mycket som i morse.

Uno Gordon: Det var underhållande!

Uno Gordon: Och så klantade Frida till det och valde fel låt med Springsteen. Men men...

Uno Gordon: Nu är det snart tajm för spotkollen. MISSA INTE DETTA!!!

T T: Fan vilken sorg! Sir Rok Ticar kastar alltså in handduken. Vilket resursslöseri!

Jag trodde att Pyrret hade gått tillbaka till Kärpät när jag såg rubriken...

Paddan: Oops, härröra heter det ju.

Anonymous: Borde väl kunna kärröra från "ny arena i elitserien" effekten.

Anonymous: Sex mille tydligen. Men ändå.

jens_88: Ekonomiskt så är ju Rögle riktigt starka. Säsongen resultat var 8 mille högre än hos oss t.ex.

Dominik Granak går från FBK till Rögle.. Måste säga att detta var en stor överraskning

T T: fast backlund gjorde de ja såg matchen och reprisen väldigt många gånger

Mackelito: Ja tack, till Fabricius!

T T: Fabricius ser jag gärna i Timrå, han passar TIKS spelstil bra med si´n skridskoskicklighet och han har bra teknik.
En spelare med lagom ålder(26) och förra året var ett år då hans utveckling stannade upp lite och jag tror att han kan blomma ut rejält i Timrå där han får spela i 2/3 femman!

Frella: Och båda går till Luleå så att vi får ta någon som blir över där i stället... :)

T T: Plockar Frölunda hem Joel och Pebben vill de nog till att de börjar göra sig av med några spelare också. Fabricius och Nordqvist ligger väl nära till hands då de nog kostar rätt mycket för att husera i en fjärdeformation.

Om Nubben inte har plats för Fabricius så är det väl inte omöjligt att det kan bli en deal med Linkan. Om nu Fabricius är intresserad.

Nu kommer ju vi senast ihåg honom för hans underliga uttalande att "Backlund söker min klubba med sin mask", men att vara en dålig förlorare behöver inte nödvändigtvis vara en dålig egenskap för en hockeyspelare.

mikenomad: Jag vill också tippa. Så här känner jag just NU:

1. LHC
2. Frö
3. HV
4. FBK
5. LHF
6. SAIK
7. Modo
8. TIK

9. BIF
10. DIF

11. RBK
12. SSK

Den som prickar in rätt tabell borde vinna en miljon.

Mappe: haha jo visst

Mappe: Tror knappast att Modo kommer före Dif.

Mappe: Jamen den där tror jag också på, utan tvekan

mikenomad: Jag får väl oxå dänga till med en tabell. Så här är jag nästan säker på att grundserien slutar.

01. TIMRÅ IK
02. Lhc
03. Fbk
04. Hv
05. Vf
06. Modo
07. Bif
08. Lule

09. Skaik
10. Dif

11. Rbk
12. Ssk

Anonymous: Hihihi...

Paddan: Å här klagar de på Ros :O

Paddan: Jag har egenhändigt utformat es-tabellen och tagit beslutet att skippa j-a hugg o slå-Luleå till förmån för betydligt attraktivare Leksand....Nädå, precis som Andersson så listigt räknat ut så blev det lite fel där. Tur att han kunde förklara så kanske t.om. en Modoit förstår! :-)

Paddan: LIF ska nog vara LHF = Luleå hockeyförening.

mikenomad: Vafaan, har du druckit absint, eller? Hur lyckades du få in Leksand i kommande säsongs sluttabell?

Hahl Bundy: Ibland måste man våga förlora fotfästet en aning. För att känna att man lever...:-)

mikenomad: You´re a brave man!

mikenomad: Alt. använd som toapapper....

mikenomad: F.ö var jag väl först härinne att tippa kommande sluttabell. Så jag skriver; kom ihåg vart ni läste det först. Dra ut den och klistra upp den på toadörren eller nåt....

mikenomad: Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :)

Hahl Bundy: Nu ska vi inte vara sådana. Vi ska tro på vårt kära lag och en 5:e plats tycker jag känns rimligt. Javisst, jag skrattar idag (som slagdängan går) men jag har inte fullständigt tappat greppet. Som nån brukar uttrycka sig: Timrå IK 5:a 2009-10.

Det räcker så. :-)

mikenomad: Du är mao inte vid dina sinnens fulla bruk o då blir det lätt att man kaikar ur.
Du är förlåten. :)

« · 1165278 · »