1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604268 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Swordster: Rolle Stoltz!

Hörde just något om en föredetta djurgårdare...

Hoppas ni får Blomdahl istället för Fabbe.

Mackelito: Jag med.

Mackelito: Flertalet kommentar jag läst så står det att det är Karl Fabricius, måste säga att även jag håller han som nr 1 tips...

Yellowcard: Äh, de vill bara att fler ska komma på träningen. Tror knappast det kommer fler än vad det gjorde på Frölundas första isträning, närmare 800 pers, och det utan något löfte om att någon ny spelare ska presenteras.

Det är väl nr 12 som fått tillbaka suget, nu när han hoppat av sportchefsjobbet och allt.....

Mackelito: Glömde såklart Fabricius som är en lågoddsare utan dess like förutom Kuhta...

Försökte hitta alla tänkbara namn... Kanske ja prickar rätt..

Kimmo Kuhta(Trolig Värvning)
Martin Karsums
Janne Pesonen*Drömvärvning
Ned Lukacevic
Antti Pihlström* Drömvärvning
Marcel Goc*Halv Drömvärvning
Jannik Hansen
Jussi Tarvainen(Trolig Värvning)
Sami Torkki
MATHIAS TJÄRNQVIST * Drömvärvning
Niklas Anger * Halv drömvärvning/hel
Mikael Renberg
Pasi Saarela
Fredrik Krekula
MIKA HANNULA * Drömvärvning
Daniel Despotovic (Trolig Värvning)
Teemo Eloumo (Trolig Värvning) stavning**
Conny Strömberg (Oddsen emot men ända en spelare som stämmer in på profilen ''nästa värvning''
Juhamatti Yli-Junnila
Lars Ottinger
Om det inte är en värvning av ännu större slag så har jag finkammat aktuella namn, får se om jag lyckas pricka rätt.. OBS Div1 har jag knappt kollat på..

Mathias Tjärnqvist?

mikenomad: Synd.

Kerstin_k: Det låter ganska troligt med tanke på att de skulle ha kunnat publicerat nyförvärvet offentligt i medierna innan träningen. Nu gör de ju en lite halvstor grej av det hela vilket kan betyda att detta mycket väl kan vara ett guldkorn.

Någon som vet ifall ståplats är öppen ikväll ??

Karl Fabricius har väl redan nämnts i ämnet nöförvärv tidigare. Nu då Frölunda verkligen har överskott av spelare torde väl han kunna vara ett alternativ.

mikenomad: Och Teemu Aalto lämnar LHC. Smakar det så kostar det, helt enkelt.

mikenomad: Det skulle, enligt källor med insyn, tydligen vara en bra spelare som det handlade om. Nu är ju i och för sig "bra" väldigt subjektivt så det ger oss kanske inte mycket mer att gå på. Men tydligen handlar det om en spelare som någon person inom Timrå IK anser uppnå standarden för att klassas som en bra hockeyspelare.

Rooster23: Knappast P. Nylander....han har väl kontrakt i KHL om jag inte minns fel.

Tvåtallar: Centerforward.

Bo Bly: hehe japp, motivation är överskattat, den går att köpa tillbaka ;)

Bo Bly: OoAah Då förstår man ju varför det inte kommit ut några rykten.
Men han är ju center.

Skulle inte bli förvånad om det är Micke Lind som presenteras.

Rent krasst är det väl ändå så att det kanske inte är något av de största namnen på marknaden för då borde det läckt ut.

Kan man tänka sig Peter Nylander? Gillade honom verkligen när han spelade i TIK.

Swordster: Vart ifrån kunde du dra den slutsatsen? Från det som stod på hemsidan?!

Simmalugnt: Man vet aldrig...

Sitter och försöker hitta något, men inte då

Mathias:

Du menar någon som kan få oss att utbrista saker som oooooh och aaaaaaaah?

Eller lurar du oss in i Dimman?

T T: Dimman

Det skall, om jag inte förstod fel, vara en "etablerad" spelare...

Hahl Bundy: Vad härligt med en riktig silly igen! Jag fyller på med Anger. Nej vänta, jag säger Micke Renberg. Eller...jag återkommer.

Hahl Bundy: Fantastikst häftigt gjort av Linkan och Co. Imponerande att dom har lyckats undanhålla detta för den stora massan. Precis så här ska man göra. Lite chockartat och coolt!

Nu återstår det ju dock att se vilken kaliber nyförvärvet håller. Kan ju bli fågel och det kan ju bli fisk. Jag tror att man får trycka ner förhoppningarna en aning. Precis som andra varit inne på torde någon "större" namn redan blivit kännt. Men man vet aldrig. Det ska bli roligt att se vad det hela utmynnar i.

Hahl Bundy: Det är även mitt tips, men bara för att jag ska ha fel en gång så blir det någon helt annan..

Mathiasson ?

Mathias: Krykov?

T T: Kuhta är mitt tips. Men jag tippar som en anka.

T T: Tror faktiskt på någon vi känner igen, någon med en del rutin!

Det kan ju vara han från SSK också...

T T: Sami Torkki ? Om dom nu vill värva en tuffing förstås ...

dr-nix: Nej, hade det varit ett "namn" skulle det förmodligen ha läckt. Kanske det blir en bagge till oss också?

Det kan väl ändå inte vara någon supervärvning som presenteras direkt med tanke på att man inte hört någon alls. För även om Linkan är bra på att hålla tyst så brukar agenter kunna prata om inte annat än för att trissa upp priset på sin spelare.

bj: Ja, en chansning var det verkligen... ;P

Tycho: De spekuleras ju ofta vem som kommer att spela eller inte på detta forum, en chansning från min sida

T T: De va 3 snabba reflektioner

bj: Nu taggar vi ner lite. ;)

bj: Kanske inte så troligt att han har brutit med Columbus... + att det inte skulle bli någon spektakulärt... Men hoppas kan man juh alltid göra... =)

bj: Foppa är nog lika trolig...

actionleif: Fredrik Modin ???

jens_88: Ja det här låter lovande . Linkan är lite lurig

actionleif: Säga vad man vill om Linkan, jag gillar karln iallafall

Hahl Bundy: känns som ottawa måste lägga ett ganska klockrent bud på Mattias....

"Gud vad underbart det är att bo i hus, kommer aldrig mer vilja bo i lägenhet. Och jag vill aldrig flytta ifrån det här huset heller! Det är perfekt för oss och än så länge trivs vi superbra."

Från hans tjej's blogg.

Det är väl inte den här killen. ;)

Men välkommen hur som helst.

Bara hoppas att man tycker nyförvärvet är läcker också... fast läcker behöver han inte vara, hellre ful och jävligt tuff :-)

« · 1168463 · »