1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604103 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Fast vi behöver forwards/center mer än vi behöver backar..

Caslava, M.Karlsson, Sebbe, Granath, Styf, Sonntag borde väl duga på 6 backar? Sen finns ju Moe och Skogs också..

Spelare som Samuelsson ställer till det mer än ovan nämnda backar trots lite speltid. När Lander o MPS är på J-VM kommer vi i nuläget få rulla på 3 kedjor där Samuelsson ingår, huvva!!

Tvåtallar: Familjeföretaget bygger vägar och då finns ju asfalt med ;-) Jobbade tydligen där mellan säsongerna.

jens_88: Sonny sa ifjol att han inte kommer att spela för någon annan klubb än Timrå innan han avslutar sitt hockey liv.
Sedan ska han ju lägga fullt fokus på familjeföretaget. Var nåt med asfallt tror jag

Kerstin_k: Man _hoppas_ innerligt på Bremberg, men för att inte bli besviken när han eller luoma inte kommer så har man sänkt sina krav och hoppas bara att personerna i fråga inte kommer göra bort sig i laget och kanske bidra en aning defensivt eller framåt.

Jag trodde på dig hela tiden skall du veta Kerstin_k ;)

Kerstin_k: MEd Bremberg i laget kommer ni att snitta minst 4 mål framåt mot oss iaf. Bremberg står för sisådär 90% av Djurgårdens samtliga mål mot oss de senaste halvdussinet år.

RocknRolf2: Ja, jag fick ju höra att det var 24:e som var ett utsatt datum för nån vecka sedan. Och det visar sig stämma ganska bra (om man får tro st.nu), frågan är då om inte den andra delen av det rykte jag hörde stämmer också? Alltså att det är Bremberg det handlar om...

Sjukt spännande. Ska bli roligt att se. Men jag är fortfarande rädd att man blir besviken.

T T: Mumma, nu blev jag natthungrig.

T T: Vi får hoppas på det. Om inte annat så lär ju maten smaka iaf...

Skarin: Stekt fläsk och löksås slevar jag upp 11.00. Lite goda nyheter till det så...

T T: Pressmeddelande runt lunch gissar jag på. Lär väl hända något samtidigt som jag äter korv, fläsk, pärer och löksås ;)

Hur dags kan det hända något? Vad ska man ställa klockan på? Det kanske är lika bra att vaka in nyheterna...

Bara för att dra ifrån alla rykten just nu..
Undra om Linkan jobbar med att förlänga med "Sonny"? Karln verkar ju trivas bra.

Pärsinens passningar dom verkar inte hålla när det ska spelas fem mot fyra,,Mycket konstigt när man ser när han sätter upp ass som ställer motståndarna helt och hållet!

RocknRolf2: Självklart kan man inte bara värva en back. Minst en forward måste ju in. Snart är det J-VM.

Hoppet lever, helt klart.

250kg kärlek: nej jag tror egentligen inte att Bremberg kommer presenteras för Timrå IK men det vore trevligt.

250kg kärlek: Ryktesmässigt har ju den 24:e som Kerstin_k sa varit rätt och jag tror inte klubben nöjer sig med bara en back in.

Frågan är ju hur länge Bremberg vill vänta på nån klubb. Kanske, kanske har man "mörkat" nu igen. Hoppet lever.

dr-nix: I och för sig har denna artikel några dagar på nacken men att Bremberg ska ha tvärvänt och vill till ett bottenlag i Sverige då han helst inte vill spela i ett bottenlag i Ryssland är för mig rätt osannolikt.

Vad gäller Bremberg tror jag vi kan fortsätta drömma. Challe var också helt hundra på att Bremberg inte kommer spela i Timrå.

Då tror jag hellre att Luoma är närmare spel i Timrå. Men satan vilka pengar det lär handla om.

Blizzard: Av nån anledning hänger de inte lika mycket i sarghörnen när de lirar JVM

och när man endå är igång, är Pääjärvi rädd att skada sig innan J-VM eller, duttar lite här och där. Tänder till ibland och sen ner på botten igen, näe för mycket gull gull med Pääjärvi!

Simmalugnt: ja om man jämför med våra spelare så.

Blizzard:

Gjorde de?

Simmalugnt: Dom använde sargen på rätt sätt iaf....Lander och Pääjärvi gör inte ett rätt i sarghörnen dödar tid och ser väligt bra ut, och varför envisas med att gå in i sarghörnen hela tiden när dom endå förlorar pucken där typ 8 av 10ggr, varenda spelare trycker bara upp dom mot kanten snor pucken och drar till motanfall, näe mindre sarg tack!

Och finns det nå mer psykist påfrestande att se ex Pääjärvi stå uppe mot blå kolla på alla otroligt fina pass över till andra sidan för direktskott.....och så drar han ner den i sargen där nästa spelare för panik och skickar den till det andra sarghörent, HURRA!

Blizzard: Skulle Bremberg ansluta får vi ett offensivt slagkraftigt lag. Jag är dock mer spänd över att se vem som ansluter på försvarssidan. Det ska helst vara en 30+ back mer mycket erfarenhet och pondus. Vi saknar ledare på backsidan, det finns lite väl många gröngölingar där atm.

Simmalugnt: Hahaha =)

Blizzard:

Då såg du nog aldrig systrarna Sedin säsongen 98-99.....

KniveN: Ja så länge jag slipper se 51:an och 91:an tsm så är jag nöjd, mer förkärlek till sarghörn har ajg aldrig sett, har inte blivit ett skit för dom på senare tid!

Blizzard: Lander i fjärde? Måns centrar fjärde med Axelsson o Björn, Hynning i första.

Långben: värvar vi Bremberg då blir det som 2 nyförvärv, jävlar vad Anger kommer trivas, han kommer vara överallt på planen. Bara av att få hit Bremberg gör att Niklas Anger låter som en klass spelare igen :D

Sonnenberg - Corso - Hynning(Pääjärvi)

Anger - G. Karlsson - Bremberg

Pärssinen - Måns - Pääjärvi(Hynning)

Olle: Fredrik Bremberg är det säkert!Vore inte helt fel om det var han!fem mot fyra,,lite klass skillnad med han istället för nr:7s duttande!kom igen nu Timrå hit med Bremberg!

Ambroo: jag är så långt ifrån religiös man kan komma men jag säger bara: Snälla gud låt det vara minst ett stort namn, snälla snälla gud låt det vara minst ett tungt namn.

Skarin: Vilken jävla "cliffhanger". Nu blir man ju nervös på riktigt efter att se vad det är för någonting klubben kan presentera. Nu bultar mitt hjärta hårt så in i helvete. Fan man bryr sig mer än vad tror! Det är inte hälsosamt detta på något enda vis!

Jag må ha vikt in kepsen och varit en riktigt jävla dålig supporter på sistone! Men händer det saker nu så är jag beredd att ge mitt helhjärtade stöd i fortsättningen även om inte Challe försvinner,

ÄLSKA TIMRÅ!

Redigerad kommentar

Skarin:Tjobba Nänzen så klart,nu snackar vi klassback!

Skarin: Vi tar Bremberg till att börja med.....

Ambroo: Exakt. Om TJ svarar med ett leende och nickar, då kan det fan inte vara några Fredrik Sundins iaf!

Ambroo: Oavsett vem eller vilka som än kommer: JAAAAAAAAAAAAAAA!!

Baker: Det börjar bli lite småspännande endå att se vad det kan vara för något. Kan mycket väl vara en bomb, men kan även vara så att TJ bara gett pengar för en lågbudget värvning...aja spännande blir det iaf :)

Skarin: "Är det några spelare klara för er?

– Vi får vänta och se i morgon (läs; i dag), säger han.

I morgon kommer något hända alltså?

Johansson svarar bara med ett leende och nickar."

Känns ju inte som om att han flinar i onödan... Det måste vara nåt!

John K: Mikko Luoma? Ja tack 100 ggr av 100!
Även om vi skulle leda ES o spela kanon.

John K: Sundin? Krekula? Stillman?

Skarin: Fredrik Sundin?

Ambroo: Använd rätt tråd du å nångång ;)

John K: Modin ?

John K: Jag observerar.

Skarin: Observera att jag inte sagt Bremberg. Jag sa Mikko Luoma och någon som heter Fredrik.

John K: Ett par nyförvärv på det här så. Då KAN det gå. Luoma och Bremberg säger du. Hoppsan hejsan....

RocknRolf2: Ja, det kostar på alla plan när satsningen ser ut som den gör!

MB: Samma anledning som att Månsson är i Rögle och inte i Timrå.

RocknRolf2: Äh det kommer inga speciella namn.....varför är inte Kokko här nu istället för i Brynäs.

Fortfarande inga nya namn alltså. För varje minut som går så ökar kraven på nyförvärvens kvalite. Annars hade man lika gärna kunnat plocka in några medelmåttor på en gång.

« · 1206595 · »