1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1234630 · » Till forumet


Sv: Silly Season 09/10
Frella: Nej, om man kollar på de spelare som kom fick man ju inte shoppingfeber direkt. Rögle har snackat i en månad om hur mycket pengar man har att värva för, och hoppades på upp till 4 gubbar. Det slutade med halvtidspensionären Kantor.

Modo aviserade också länge att man skulle värva en jävla massa backar, och fick ju extra spets i kassan när deras oldtimers degade in. Det slutade med Suhonen och en fem-i-tolvare med ljumskproblem och färre spelade matcher än Foppa den här säsongen.

FBK värvade lite fetare, men så har dom också sisådär en 80 millar på banken.

Om Timrå spräckt sin redan spruckna budget ytterligare med en skönt-direkt-när-man-kissar-på-sig-värvning hade jag jublat med synnerligen sprucken röst.
Den här säsongen är ett stålbad. Det behövs rejäl uppryckning till nästa säsong. Jag vill inte käka upp allt det utrymmet också, nu.

Innan OS-uppehållet spelas tre matcher. Två av dom är livsviktiga. Rögle borta måste bli tre poäng, SSK hemma likaså. HV är en bonusmatch - trevligt om det blir några pinnar, men ingen katastrof om man torskar. Så länge dom andra resultaten slår in, vill säga.

Mot Rögle och SSK ska det inte spela någon roll om vi får rulla på fem backar eller slänga in en junior. Dom ska kämpas ner. Något vi misslyckats med tidigare när laget varit intakt. Rullar vi på få backar - anpassa taktiken efter det. Spela fördröjande, äckligt disciplinerat, spelförstörande, vad fan som helst. Är dom som spelar beredda att krypa på hörntänderna för en trea har vi alla möjligheter i världen att få med oss just det.

Jag gillar tanken på att det är dom vi har nu som ska göra det. Nu finns inte ens någon teoretisk räddningsplanka utifrån kvar. Ingen annan som kan komma in och 'göra något'.
Challe/Nygårds måste coacha stenhårt. Och få spelarna att fatta vad det här med 'nästa byte' handlar om.
Den enklaste, mest IQ-befriade formen av hockey som existerar. In i skiten!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

250kg kärlek: Fanns det verkligen så bra namn på marknaden? Inga värvningar de andra lagen gjorde imponerade väl. Samtliga nyförvärv som gjordes igår känns mer eller mindre som utfyllnad mer än spets. De spetsnamn som fanns försvann ju ett efter ett från marknaden i ett tidigare skede. 

Visst är det lite vågspel av klubben att inte värva. Framförallt om det visar sig att de skadade spelarna inte är tillbaka efter OS. Men de tre matcher som återstår bör vi klara oss även om Micha måste gå in.

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Perkan: Kanske Mantec med Sigbjörn Olofsson i spetsen skulle kunna vara nåt?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Dallas:

Är inte Fb för tjejer?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

Jag tycker inte att det var så väldigt märkvärdigt ändå att föreningen inte fann något på marknaden som var värt att lägga pengarna på. De pengar som finns räcker antagligen inte för att värva en riktigt duktig spelare. Dessutom inbillar jag mig att agenterna satt ganska höga prislappar på de spelare som fanns tillgängliga vilket gjorde att Timrå IK valde att "passa".

Nu fanns det spelare på marknaden, rätt bra sådana, varför det blir svårt för Linkan att påstå att det inte fanns spelare tillgängliga. Men som jag sagt: dessa spelare var sannolikt inte billig och därmed inget alternativ för Timrås plånbok.

Allt har blivit till en enda stor negativ spiral. Uteblivna resultat har inneburit vikande publiksiffror som i sin tur inneburit sämre försäljning i kiosker och barer. Jag tror dessutom att lagets kräftgång, mot föreningens utsatta mål, har gjort sponsorer tveksam att lägga in extra slantar. Det finns säkert en viss grad av besvikelse hos sponsorerna.

Klart att en klasspelare skulle tillföra det här laget mer energi. Men frågan är om inte allt vilar i det befintliga laget och tränarens händer ändå? Jag hävdar fortfarande att det här laget är så pass bra att man ska reda ut det prekära läget, utan värvningar i elfte timmen. Men laget lever ytterst farligt. Går fler backar sönder så vette gudarna var detta slutar. Å andra sidan har vi levt på det beryktade håret hela säsongen, känns det som.

Rent spelmässigt är det viktigaste i nuläget att försöka få igång något sorts spel på bortaplan. Laget har faktiskt visat att de verkligen kan spela bra och vinna mot topplagen. Tror det var Jimmy som påpekade hur vi spelade i vår enda 3-poängare på bortaplan. Inte var det vackert, men effektivt. Det här måste Challe jobba enormt på inför slutspurten. Han har ju förstått det nu, 45 omgångar in i serien, att det är just detta han måste få laget att fokusera på. Alltid något...

Vad som däremot får mig att bli irriterad är det faktum att målsättningen att vinna SM-guld fortfarande står på Timrås officiella hemsida. Detta även fast T.J redan innan säsongen (tror jag) deklarerade att målsättningen "kanske" var tvungen att sänkas (läs lågkonjunktur och rådande omvärldsfaktorer). Jag begriper inte, eller måste en målsättning som man jobbade fram för flertalet år sedan, stå skrivet i sten? För mig hade det varit självklart att ändra målsättningen inför säsongen, det hade gett en liten större acceptans från min sida att läget är som det är.

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
vet ni vad nu skiter jag i det här jag orkar inte se vårat kära timrå förfalla mår dåligt lägger ner allting nu hoppas ni orkar stå upp ni har makten bara ni använder den förnuftigt ni syns i tv mm ny sportchef tex anders huss ja ja vi kanske ses i framtiden mitt hjärta är alltid rött o vitt
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Dallas: Känns som du hittade den där facebook historian, några timmar efter alla andra och köpte den? :P
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Perkan: inget som nån undgått..NY TRÄNARE..NY SPORTCHEF...och en sprillans ny fys tränare...han e ju helt fuckad..så många skador som timrå har haft senaste säsongerna...e ett stort mysterium...Perra Johansson skulle sitta bra...och sportchef...Peo larsson..fystränare...Paolo Roberto :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Skulle vi klara oss och spela i elitserien 2010-11 så måste vi nog
göra en Modo d.v.s anlita en konsult som ser över varje persons uppgift vad skall den göra m.m så kanske vi har en ny styrelse+sportchef och nya trän till nästa säsong,om det är rätta vägen att gå vad vet jag det är bara en tanke som flög i mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Dallas: Ja inte fan sparkar man någon som tar i, o absolut inte nu när man inte kan ersätta !!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Dallas: FEL. Han har inte fått sparken. HAN ÄR KVAR. Sorry !
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
RYKTE ! Anton Axelsson har fått sparken. OBS. RYKTE
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
haggen: Linkan vill köra ner timrå i allsvenskan...och sen satsa på sundsvall hocky..där finns publiken ..lättare för folk att ta sig till matcherna..en ny arena byggs..och vips så är timrå en farmarklubb till Sursvall hocky..och där står vi med långa kranar och undrar..va fan hände egentligen??
NÄÄ---FY FAN....DAX FÖR OSS SUPP ATT KRÄVA HANS AVGÅNG..OCH FLER I STYRELSEN...jävla idioter som tar in Linkan som sportis...vem bestämde det..vem sög av vem...så less
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nyström om Timrå idag:
"Timrå siktar på slutspel - och förstärker inte. Märkligt. Snygg seger mot Linköping senast - visst. Men hur många tror Timrå kommer sluta före både Modo och Frölunda i tabellen? Timrås hopp är en kollaps av Luleå."
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Att man inte värvar anser jag vara helt urbota korkat. Timrå IK har gett handlingsförlamningen ett ansikte.

Vi har 3 backar borta 2 har inte spelat på 2 månader eller mer, Karlsson borta minst 5 veckor till.
En skada till på en back o katastrofen är ett faktum o dessutom när dessa väl är tillbaka som tex Styf o Sonntag hur bra matchform kommer dom att vara i när allt ska avgöras?
Har vi råd med detta?
Tydligen i TJ:s ögon.

Varför man inte värvar är för att man inte har hittat den "rätta" spelaren som kan tillföra nåt! Läs: Man har inte fått den klassback man vill ha till reapris alt. budgetpris! Det är den krassa sanningen, man vill inte betala för kvalité helt enkelt.

O om man köper dålig kvalité så vet man att man köper grisen i säcken.
2 av 10 ggr kan det slå väl ut o varan håller men 8 av 10 ggr så måste man reklamera eftersom varan inte höll o som man chansade billigt på!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ska styrelsen gå i pension eller vad f-n är man så handlingsförlamad för, satsa pengar!, hamnar resultatet på minus får vi väl ta det efter säsongen.
Finns (fanns) inget viktigare läge än nu att förstärka truppen och inget händer -
Hade jag tillhört någon av storsponsorerna så hade jag krävt att klubben lägger korten på bordet idag och sedan krävt deras avgång!
Och då menar jag TJ och Linkan framför allt men även de som sitter i styrelsen.

Nu är det för sent så varför ska man bli upprörd....
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Skogs - "Vi måste kanske spela lite tråkigare "

Har vi ens spelat roligt någongång den här säsongen -.-
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Jag hade gärna sett en artikel med uttalanden från tränare och spelare som fokuserade på "bortaspöket" betydligt tidigare under säsongen. Det är så dags nu att försöka styra upp bortaspelet. Tänk att allting ska behöva skjutas upp till sista sekund. Behöver man verkligen en kniv mot strupen för att man ska agera?!

Jag menar - det kan ju knappast komma som en blixt från en klar himmel att bortaspelet varit under all kritik under en lång tid. Det såg ju för tusan lika illa ut förra säsongen nästintill! Nu återstår det ju att se om dessa vagt formulerade strategier kommer ge någon frukt också.

suck

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
TIKbiff: Överlever vi den här säsongen MÅSTE det rensas upp rejält i föreningen...Thomas Johansson MÅSTE BORT, Självklart behövs en rutinerad
tränare o likaså, en sportchef som är värd namnet.......
STOLTHET/DUMHET/OKUNSKAP/HÖGMOD Håller på att ta död på TIK-Självklart är ekonomin helt raserad, men har nån bett om hjälp? (INTE ETT JÄVLA LJUD ÅT NÅTT HÅLL!)

FY -FAAN- Säger jag/KATASTROF.....
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Så j*vla dåligt! Skit styrelse, hela j*vla ledet! ut med alla. Hände juh inte ett skit.
Vilken sportchef!!!!!
Såg att challe hade någon ny reklam som går på tv nu med.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
DJ Hemp: Det är verkligen konkreta idéer han kommer med och det känns liksom så dags nu:

"• Vad tänker du göra?

– Det är inget som vi bestämt ännu.

• Vilka alternativ har du?

– Det går att ändra i taktiken eller så kan vi blanda i femmorna. Det finns jättemycket saker som vi kan göra."

Läser man sen hur spelarna resonerar så känner man det som man har känt under hela säsongen och det är att ingen riktigt vet hur man ska spela.

Skönt med nyförvärv!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
DJ Hemp:
Är man förvånad? nej, vi fortsätter med våran starka backbesättning...

godnight, forever.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Inte ett jävla skit till nyhet. Totalt fucking värdelöst att gå upp och lusläsa sportsidorna i Dagbladet. Besvikelse är allt vad man känner. Inga nyförvärv, bara snack om lördagens match (gammal skåpmat med andra ord). Den kan man nu. Glädjen över segern har liksom lagt sig en aning...

"Jag har några idéer"

Timrå måste börja vinna borta - Challe ska testa nya grepp

3-2 mot topplaget Linköping och Timrå avancerar i kampen om slutspel. Men ett starkt hemmaspel räcker inte för att ta laget till slutspel.
Utan nyckeln finns på bortaplan där två matcher spelas den här veckan - nu har laget några viktiga dagar att förbereda sig.
- Vi måste få med oss det här spelet när vi spelar på bortais, säger Gabriel Karlsson, vikarierande lagkapten, efter segern.

Challe efter segern: "Nygges" coachning var genial

Inför tredje perioden var ställningen 2-2 på resultattavlan.
Då bestämde sig Challe Berglund för att kasta om i femmorna.
Assisterande tränaren Per Nygårds tog fram de nya formationerna och ändringen blev en bidragande orsak till att Timrå kunde vinna.
- "Nygges" coachning var genial, säger Berglund efter segern.

Till matchens lirare utsågs Martin Sonnenberg.

God Natt på riktigt!

/ DJ Hemp
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Så jävla ruttet! Ska de bli något nyförvärv klart borde de värvas en ny Sportchef för en sån saknar vi idag!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
kan inte huss ta över ansvaret från linkan ? skulle ju göra stor skilnad om huss ringde upp någon och presenterade sig tjena anders huss här timrå ik alla vet ju vem han är så ??
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
DJ Hemp: Undrar bara om alla sk. tilfälliga lån av spelare från allsvenskan o lägre divsisoner också förbjudna säsongen ut? så att med någon ytterliggare backskada vi kan stå där med fyra ordinarie backar o då endast får använda de egna från j 20?
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: "Vet ingenting än, men det senaste jag har hört är att Rögle till slut lyckades värva en tjeck (utöver Kantor alltså). Detta är ytterst vaga uppgifter och det är egentligen emot mina principer att offentliggöra sådana, men ni törstar ju efter information där ute…

Ta uppgifterna med en näve salt.

Återkommer."

kan förklara överbelastningen...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74:

Ros:

Största snackisen har varit Jonathan Hedströms framtid.

Rögle?

AIK? En trade med Malmö. Hedström till Malmö - Söderberg till Luleå.  Lukko Rauma.

Men nu är det klart. Jonathan Hedström blir kvar i Luleå.

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10

lungan:

rögles hemsida har kraschat :) Hedström och dimitrakos sägs vara klara !

Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Tråkigt mycket Tråkigt

En back hade verkligen behövts en Luoma t.ex.

En bra PP-back är vad Timrå behövde, men inget blev det!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Inga värvningar, enligt ST. Vi får väl se om 2-3 timmar när Dagbladet dimper ner på hallmattan då. Tills dess: Zzzzzzz... Agera!!!1
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Man kanske ska sluta att hoppas helt och hållet, då man gång på gång blir besviken av utfallet. Det bidde ingenting. TIK skapar cyniska och luttrade supportrar.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
lillen71: Med T-J på samma tåg......
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
värdelösa jävla silly, kunde inte tönt fan iaf anstränga sig och säga att inget kommer hända, näe inte ens de orkar han göra, helvete få ur nävarna ur röven, SKIT STYRELSE!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Pär: Fan sätta den där jävla Linkan på en enkel resa till Sibirien utan möjlighet att återvända !!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: En ständig besvikelse är tydligen vad man som TIK-supporter får räkna med ......
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: Blir nog inget nytt på ingång, ska vara om Ove Öström dammar av sina gamla jofa rör då, annars blir det att harva på med 5 backar de sista 3 matcherna innan OS
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
*Gäääääsp*
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Anonymous: m, haha :'P

denna då Facebook = Fazebok
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: "Norberg" tyckte jag lät klockrent!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Anonymous: Kaninen måste jobba på uttalet, hahaha

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Silly Season 09/10
Knylan: ingen aning om vem karl är, men jävulskt onödigt skrivet av en vuxen man...
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
T T: 50 minuter kvar.... håll ut ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Bigthelin: NU kan vi göra kväll.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snelhest131: Ja där fick man ju sin spänning för ikväll. Skönt att Ros reder ut grejorna :)
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Snelhest131: Gustav Tägtström.
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
den där gustav verkar ju vara torr bakom örona! eller :s
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
Nu är Axie tillbaka på Timrås laguppställning på EP igen. Det var nog ett practical joke!
Kommentera

Sv: Silly Season 09/10
inte alls kul :S fan vill inte ha bort Axie

Redigerad kommentar



sämsta skämtet nånsin

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1234630 · »