1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604117 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Dunc: Som avslutning kan tilläggas att det i årets ES finns ett par klubbar som direkt försökt kopiera Timrås lösning på fungerande styrelse. Fundera varför.

Dunc: Vilka då?

Dunc: Jaha fler klubbar ska införa egenvalda H-S:are;)

Janken: Bra inlägg!
Jag är faktiskt inte så orolig inför kommande säsong och dess värvningar. Och om jag skulle ha varit - varför ta den oro'n redan nu?
Vissa av våra stjärnor kommer att lämna men det är ingenting som endast gäller Timrå, alla lag kommer ju att tappa till NHL, KHL o.s.v.

Dock tycker jag det är roligt att kolla upp lite spelar-alternativ, om vissa av de det snackas om lämnar, men det är mest mitt eget personliga intresse.

Vad gäller Nubben så håller jag fortfarande honom som en av Sveriges absolut bästa sportchefer och det är INTE för att vara anti mot Timrå. Jag tycker bara att han är fantastiskt handlingskraftig och duktig på att hitta lösningar.

Dunc: TJ är säkerligen en aldeles utmärkt ekonom men det gör honom inte allsmäktig, något han tycks tro att han är.

Statistik över insläppta mål känns inte intressant och det är inte alltid vi kan tacka ett fantastiskt backspel för få insläppta mål. Däremot förtjänar Backe mer ros beträffande det än han inhöstar på den här sidan.

Vidare kan TIK:s alltsomoftast uppträdande som spelförstörande lag och avsaknaden av frejdig rock´n roll-offensiv till förmån för att låta hela laget säkra hemåt förklara relativt få insläppta mål. Problemet är att antalet gjorda varit ännu färre (nä! Faktiskt +/- 0 nu iofs) och förlusterna överstiger segrarna.

Med rejäla, trygga backar hade vi även haft en offensiv värd namnet. Till sådana räknar jag inte följande: RJ, DP, Sebbe, Lotvonen, Skogs (som förvisso visat mer på sistone). Godkänd är Moe och därutöver räknar jag Styf och Lehtonen som toppar, de två herrar som missat överlägset flest matcher...

mikenomad: Härligt att se hur det springer iväg med dig. "Det gör honom inte allsmäktig, vilket han tycks tro att han är" Du är med i tävlingen om att utses till luftsvingarnas konung, en titel det annars är hårt konkurrens om i den här gästboken.

El Maco: Tackar, kul att glädja någon! Don Quijote är mitt andranamn.....Inser nu att jag ändå inte fullt ut tagit till mig hur den här gästboken fungerar, att härinne existerar två, och endast två nyanser nämligen svart eller vitt. TIK har nu vunnit två matcher så naturligtvis regerar vitt. Allt är ljust och glammigt nu, jag blir nästan bländad över hur fantastiskt TIK är och vilken ljus framtid TIK går till mötes. TIK:s spelare och ledare är självklart orörbara och du skola inga andra gudar hava bredvid TJ. TJ är vår frälsare vilken vi alla vördnadsfull bör knäfalla inför. Ära vare TJ i höjden....

*host*

T T: Förkyld?

Bagarn säger ryktet om HV är en ren lögn. Härligt!

Yellowcard: Han säger så för att vi ska få vara lugn i 3-4 månader bara, de blir hv blåa för bagarn.

Snoop: Mycket möjligt att du har rätt i det, men till skillnad ifrån t.ex. Hahl så tror jag Bagarn faktiskt är villig att lyssna till Timrås kontraktsförslag när det väl kommer. Vi fans borde göra oss hörda ang. Bagarn.

T.ex. Almtunas fans körde en skriv på kontrakt kampanj på varje hemmamatch gällande Andreas Paulsson som nog är den viktigaste spelaren. Detta lyckades och han skrev på nytt kontrakt. Vi måste visa Bagarn vad han betyder för klubben så han stannar kvar.

Ansvariga för klacken - agera!!!1!111

Yellowcard: "Bagarn säger ryktet om HV är en ren lögn. Härligt!"

Precis.
Alla spelare är som bekant genomärliga i såna här lägen och säger exakt som det är...

Huge:....och alla sport journalister har 100% fakta bakom sina scoop.

Huge: Nähä? Sanning?

73Sjöbba: Ja och det är ju märkligt att så fort Timrå är i en bra trend måste Expressen spekulera vilt för att förstöra.

73Sjöbba: Jag ifrågasatte bara skribentens naiva inställning när han tror att Andersson är uppriktig och ärlig i sitt svar på spekulationerna kring en ev flytt till HV71.
Att murvlarna sen själva ev spekulerat är i sak irrelevant.

Yellowcard: Bagarn säger inte att ryktet är en ren lögn. Det är att han skulle vara klar som är lögnen enligt Bagarn.

Bagarn är fortfarande aktuell för HV71, men inte klar. Timrå måste nog komma med något spektakulärt för att få honom att stanna. Det är min gissning.

Huge: My bad, såg nu att jag skrev att ryktet är en lögn, skrev fel - menade att han skrivit på så klart. Ett rykte är ju alltid ett rykte som i detta fall visat sig vara sant och Bagarn själv har ju sagt att han är intresserad av HV71.

Så ja, jag skrev fel. Jobbigt med internet ibland.

JimmyH: Bagarn är värd ett bra kontraktförslag, men inga fantasisummor. Så bra är han inte. Han kämpar bra, men han har haft sin sämsta säsong i Timrå än så länge och har visat både offensiva och defensiva brister. Sonnenberg kan bli Bagarns ersättare och in med två nya centrar, varav en med förstecenterkvalitéer.

Skogs måste Timrå skeppa iväg efter den här säsongen. Vilken totalflopp! Precis som att spelare som Laakonen, Mäkiaho, Marttinen m fl har fått uppsagda kontrakt så förtjänar verkligen Skogs att inte få fortsätta. Bort med Lotvonen, RJ och Skogs till nästa säsong så blir det säkert bättre.

Huge: Och jag ifrågasatte bara journalisternas trovädrighet, allt annant är irrelenvant.

JimmyH: Redan svarat på min felskrivning. Men ja ang. kontrakt osv. så bör klacken genomföra något speciellt för Bagarn och visa att vi vill ha han kvar. Eller vad anser du?

Huge: Jag tror förövrigt att Bagarn är ärlig i sina svar i den där artikeln. Kanske är naivt att tro så, men nå tror jag nog att det är stor skillnad på t.ex. Bagarn och Hahl då det gäller uttalanden. Bagarn har redan sagt att han är intresserad av HV - men det betyder ju inte att han är klar, eller att han inte skulle lyssna på eventuella kontraktförslag ifrån Timrå. Jag tror fortfarande att Bagarns hjärta dunkar för Timrå - och visar vi fans också att vi vill ha honom kvar så kommer han nog skriva på förr eller senare. Bara hoppas att Timrå IK ger han den lön han förtjänar.

Yellowcard: Jag har skrivit på namninsamlingen. Det tycker jag fler borde göra. Den gör knappast skada.

JimmyH: Mmmm jag skrev på igår. Klacken då? Plakat osv?

Yellowcard:Jag kritade på nyss, håller med Jimmy... det gör knappast någon skada.

Yellowcard: Bagarn är väl medveten om vad vi tycker.

Frågan är om det går att behålla Bagarn. En andracenterroll i HV innebär sannolikt en lön i paritet med en förstecenterdito i Timrå. Och det anser jag är svårmotiverat att pröjsa.
Å andra sidan - spelare av hans kaliber och kvaliteter (hjärtat framför allt) - är svåra att hitta. Ur dagens trupp är givetvis Sonny ett riktigt bra alternativ. Men blir han billigare? Knappast. Blir han bättre? Möjligen. Han har offensiva kvaliteter som - med endast ett par matchers bedömning - motiverar en andrecenterroll. Den positionen har Bagarn totalt sett under säsongen inte presterat för.

Bragd-Birger: Bagarn lär nog få Andreas Falks roll som tredjecenter i HV. Han är för svag offensivt för att ta någon annan roll som det känns. Han är väl på papperet tredjecenter även här även om den nytta han gör på isen gärna gör att man håller honom jävligt högt.

T T: Oh ja, men aldrig fel att påminna han=)

73Sjöbba: De flesta rykten som skrivs av tidningarna brukar ju faktiskt i slutändan stämma. Ingen rök utan eld...

Frella: Fuck, jag menade faktiskt tredjecenterroll i HV. Blev lite för snurrigt där. Kontentan var i a f att ett lag med HV:s resurser kan ha en timråitisk andrecenter i en tredjecenterroll men pröjsa honom som en timråitisk förstecenter. Så, nu blev det glasklart...

Bragd-Birger: Det lär visa sig vad det blir för kedja Bagarn hamnar i. Men faktum är väl att både Falk och Beech kan vara på väg bort från HV och då kan det bli tal om andrakedjan. Annars är det troliga scenariot att han hamnar som någon sorts defensiv center i tredje formationen.

250kg kärlek: Läste i ST idag att Bagarn är lite arg och säger något i stil med att det är lögn och påhitt att han är klar för HV71. Han ska diskutera med sin agent angående framtiden vid nästa uppehåll.

JimmyH: Var finns motsvarande för Pyrret?

Andersson: Skulle tro att det är lugnast så, att han säger att det är lögn. Lögnen tror jag består i att han inte har skrivit under något kontrakt med HV-klubben men att han är mycket intresserad och i det närmaste är överens (muntligt dock) för Jönköpingslaget. I Expressen kunde det tolkas som att han definitivt är klar för Hv 71.

Johan sitter i ett bra förhandlingsläge för tillfället. Det skulle jag tro att hans agent försöker utnyttja i den mån det går. Johan själv har sagt att han tycker Hv känns intressant och att spel i klubben inte är främmande. Klart Bagarns agent i samråd med Bagarn har sonderat terrängen och säkert diskuterat med Jönköpingslaget. Det är sällan för att inte säga nästan aldrig som rykten i tidningar inte innehåller lite av sanningshalt. Just i det här fallet tror jag att Bagarn är ett högintressant objekt för Hv 71 och att Andersson känner sig lite smickrad och har visat intresse tillbaka.

Vad som kan få Bagarn på andra tankar vet inte jag. Men jag ser gärna att Timrå åtminstone är med och budar, så långt man kan.

Yellowcard: "Bagarn säger ryktet om HV är en ren lögn. Härligt!"
- Vad ska han annars säga?

RocknRolf2: "Bagarn är värd ett bra kontraktförslag, men inga fantasisummor. Så bra är han inte. Han kämpar bra, men han har haft sin sämsta säsong i Timrå än så länge och har visat både offensiva och defensiva brister. Sonnenberg kan bli Bagarns ersättare"
- Vilket j-vla klockrent inlägg! Håller med om allt!

Vidare har jag kommit över Linkans hemliga centerplan inför nästa säsong... ;-)
1:a center: Saarenheimo alt. Viuhkola alt. Kontiola alt. Pohl
2:a center: Bagarn alt. Sonnenberg alt. Pakaslahti
3:e center: Bogg
4:e center: Samuelsson alt. Lander

Anonymous: Alla kan starta en namninsamling. Även du.

Laken: Kan inte komma på något annat han kan säga eftersom han talar sanning. Kan du?

Yellowcard: Självklart talar han sanning, ingenting är formellt klart eftersom det inte är påskrivet. I praktiken lär det dock vara klart....

Yellowcard: Det jag menar är att, oavsett om han är klar för HV71 eller inte så skulle han svara på detta sätt.

Jag har inte en aning om han har bestämt sig, det är andra som skrivit/påstått detta men känslan är att han lämnar.

Laken: Jag vet vad du menar. Komiskt är dock att många tror sig veta pga. av expressens skitartiklar att Bagarn kommer att lämna oss - jag har svårt att se att detta är sant då Bagarn har ett stort Timrå-hjärta.

Så länge Bagarn själv säger att ingenting är klart med någonting så tror jag det - och detta tolkar jag som att Timrå definitivt finns med i bilden. Det vore ju förövrigt korkat av Bagarns agent att inte rulla igång någonting sånt här då det gynnar Bagarns förhandlingsläge. Som många andra gånger så är det mesta ett spel som handlar om pengar och åter pengar.

Yellowcard: Men om man i princip redan är överens så finns det väl inget förhandlingsläge som kan bli mer gynnat. Sedan så är det intressant att Sportexpressen alltid är en opålitlig källa när det är artiklar som är negativa mot Timrå, men väldigt trovärdig när det handlar om artiklar som är positiva till Timrå.

Paddan: Så är inte fallet, det handlar inte om det är positivt/negativt. Sportexpressen är ett skämt och opålitliga i alla lägen då de skriver om Timrå - det finns flera exempel på detta. Kan ju t.ex. ta dagens skämt: "Nye schweizaren Martin Sonnenberg"... i artikeln nedan. Med ständigt återkommande artiklar i klass med denna då det gäller missvisande information, hur kan man då ta deras påhitt på allvar?

Backlund ut, Lindbäck in... Så kanske det blir

Nate fick visst skada på AC-leden i lördags, det var väl därför han inte spelade halva matchen.

erathoo: Å fan...

Mathias: Brynäsarna verkar väldigt glada ifall dom slipper Lindbäck.
Vi får som vanligt börja utbilda spelare överhövan men vad spelar det för roll eftersom vi gör det så bra?

"Anders "Två snabba i arslet" Lindbäck", kallar dom honom.

Får vi ner det till ett, så blir det Backlund klass :)

F.ö så håller jag med the palm ang. Backlund!

« · 1114274 · »