1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Dagens Nyström på chatten:

Kalle: Jag är orolig för Timrås framtid. Alla kontrakt går ju ut! vad tror du om klubbens framtid?
Magnus Nyström: Timrå ligger illa till. Timrå måste värva smart. Nu. Just nu ser detta ut som en döende förening.

Kanske därför det är krismöte i kväll, det kostar att tillhöra toppen, en arena flytt vore kanske bra men nu är det som det är och hoppas på det bästa många klubbar kommer att få det tufft i finanskrisen. Men som jag ser det ligger föreningen lite lågt ijämförelse innan Nubben lämnade men den som lever får se..

En back som kanske kan vara nåt för Timrå om SSK åker ur är väl Topi Jaakola?

Hahl Bundy: Eller Daniel Josefsso som är minst ika bra men lär kosta 50% mindre..

Hahl Bundy: Jaakola kan ju vara bra , det står att han är en defensiv back med bra skridskoåkning

Uno Gordon: Ja.. vem fan bryr sig om i dina ändrade uppfattningar. Det ända man kan konstatera är att det svänger rätt bra om dina inlägg!
Den 23/7-08 känns bara som 6-7 månader för mig. Att det känns som ett½ år får dig får mig att undra vilken av hos som verkligen har det tråkigaste livet?

McCarton: Ja tänk att det finns människor som ändrar uppfattning och kan se något nytt i saker och ting. Häpnadsväckande?

JimmyH: ”Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större”

McCarton: "Att tänka för mycket kan vara jobbigt."

Hahl Bundy: "Att låta anndra tänka åt sig är enklast"

McCarton: Anledningen att någon tänker om är för att denne vill tänka rätt.

Harryhaffa: Eller att inte tänka alls. :)

Hahl Bundy: .....tänkte inte på det.

Hahl Bundy: ja förlåt!

Yellowcard: Tur att TT är på medlemsmötet:)

Hahl Bundy: Hehe jo annars är han snabb el poliso!=) Spännande med mötet - ser fram emot Jimmys blogg imorgon, han är duktig på att täcka av det centrala.

Nu skall ni få en bunt med intressanta spelare:

www.eliteprospects.com/player.php?player=7386
www.eliteprospects.com/player.php?player=14181
www.eliteprospects.com/player.php?player=11500
www.eliteprospects.com/player.php?player=10639
www.eliteprospects.com/player.php?player=3201
www.eliteprospects.com/player.php?player=2674
www.eliteprospects.com/player.php?player=4216
www.eliteprospects.com/player.php?player=543
www.eliteprospects.com/player.php?player=12251
www.eliteprospects.com/player.php?player=8726
www.eliteprospects.com/player.php?player=4524
www.eliteprospects.com/player.php?player=19557
www.eliteprospects.com/player.php?player=12005
www.eliteprospects.com/player.php?player=3217
www.eliteprospects.com/player.php?player=1017
www.eliteprospects.com/player.php?player=3182
www.eliteprospects.com/player.php?player=9385
www.eliteprospects.com/player.php?player=3230
www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
www.eliteprospects.com/player.php?player=8765
www.eliteprospects.com/player.php?player=10983
www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
www.eliteprospects.com/player.php?player=7219
www.eliteprospects.com/player.php?player=4526
www.eliteprospects.com/player.php?player=1070
www.eliteprospects.com/player.php?player=5738
www.eliteprospects.com/player.php?player=7466
www.eliteprospects.com/player.php?player=12851
www.eliteprospects.com/player.php?player=2676
www.eliteprospects.com/player.php?player=1095
www.eliteprospects.com/player.php?player=7530

En hel del intressanta som jag kollat runt på, enligt elitepros. så skall de ej vara kontrakterade efter denna säsong. Vet dock ej om det stämmer.

Vad tror ni ?
Ngt guldkorn borde väl finnas.

Gorkyman: Jag låter Olle kommentera din EP-lista.

T T: Jag håller med, det har blivit störande.

T T: de skulle vara konstigt om han skulle välja Saik, så som dom betedde sig efter att han skrev på för Timrå, kul och se om han kommer tillbaks till sitt gamla jag igen om han trivs där han är

T T: Timrå hör väl till norra sverige ... nästan ? ;)

han får väl ta en fika med challe och reda ut allt och sen spela för timrå igen

Andersson: ja med en otrolig minskning i lön så, kanske prestations lön?:)

Andersson: Hade älskat varje sekund av livet om jonte skulle skriva på för oss igen - men det kan vi nog glömma så länge Challe är med i bilden.

Jesse P: Ja undra om inte sånna kontrakt kan bli mer aktuella i framtiden? Alltså kontrakt som till största delen i sin utformning baseras på poängprestation osv. fast å andra sidan, man har ju olika roller i laget - kanske inte ska ösa in mål t.ex. så hur gör man då ur prestationsperspektivet? "Jaaaaaaaa expressen gav dig 5 plus för din defensiva centerroll idag - då får du mer!" hehe=)

Yellowcard: de är ju bara och kolla vem som skulle bidra mest, en glad jonte eller "challe"?
har inte gillat iden med challe vid rodret ända sen han skrev på för tränar rollen, lite för kär i att synas och tv, samma sak? vad vet ja,

Visst gärna Jonte för mig men inte med en miljonlön

Yellowcard: jag vet inte vem de var som sa de där om prestationslön, nån på tv iaf, kanske calle J tror ja
svårt och får det att funka, skulle vara om de skulle vara hiskila bonusar att spelare skulle skriva på ett sån men annars tror ja de behövs att alla lag skulle skriva sånna kontrakt för att det skulle funka annars går dom bara till det lag som betalar mest

Jesse P: Ja nu vet vi ju inte vad det "bråket" handlade om, Challe är en alldelens utomordentlig tränare, redan då han skrev på för timrå gjorde han klart i media att spelare ska inte komma med krav och förmåner förens de produserar, Bra tycker jag, får lata spelare att jobba, ja nu menar jag inte att Jonte är en lat spelare,

Kan ju vara så att Jonte kommit med krav som challe inte gått med på, som mer speltid osv,

Kan även varit så att challe haft krav på jonte som han inte gått med på,

Inte ens fel att två bråkar stod det, och det är fan rätt, som vilket förhållande som hellst och ingen mening med att speckulera för omgivningen, för i slutänden är det ändock bara två parter som vet sanningen,,

T T: Låter bra det där. Förhoppningsvis så blir det SkAIK för både Jonte och Backe. De lär kosta så kanske kan man nalla på några av deras mer tongivande spelare vars kontrakt går ut, typ Crippe.

Ambroo: Och vill SAIK behålla greken som kostar 5 millar plus att man vill ha Åkerman, så lär man få ihop en kedja och inget mer.

Lite mer angående Jonte.Tydligen tackade Luleå nej till honom när kontraktet med Timrå bröts.

Denna man är alltid välkommen tillbaka :D

jens_88: Var det någon som såg på TV4 sport att Sanny Lindström ville bryta sitt kontrakt?

Maggan: Är det alltså någon som missat den faktan eftersom det stått i alla lokaltidningar plus Expressen?

Frella: Typ jag då. :) Har inte läst Expressen eller lokaltidningarna på evigheter. Tur att jag satt och såg på Ultimate Fighter för någon kväll sedan så att man fick reda på det då. *ler*

Jag hörde ett rykte om att det kan bli tränarbyte till nästa säsong. Nån som hört nå't liknande?

T T: Tackling mot huvudet. Enligt min knackiga tyska.

Jag förmodar att ni redan tagit upp att Nordgren skrivit nytt tvåårskontrakt med Rapperswil

Yellowcard:

Jag kan inte påstå att jag har saknat honom. Med tanke på vad han har uträttat i Timrådressen på senare år med tanke på vad han har levererat.

Så här sa Sanny i går:

T T: Hur ska man tolka det där då?

jens_88: Att han är klar för Modo.

T T: Då tar jag mitt liv

Mathias: vi får hoppas att Sanny vill tillbaka då

73Sjöbba: Skulle velat ha en nytänd Jonte till ett ok pris. Men vill också ha Challe kvar så det är ju surt. Räknar med att Jonte är förlorad för all framtid hos oss dock, så skit samma om han med=P

Yellowcard: om nu Jonte ska välja mellan Luleå och Skellefteå , så vore det kul om han valde ... Luleå

Andersson: Tror på SAIK trots all skit ifrån deras fans, men who knows.

« · 1124641 · »