Kalle: Jag är orolig för Timrås framtid. Alla kontrakt går ju ut! vad tror du om klubbens framtid? Magnus Nyström: Timrå ligger illa till. Timrå måste värva smart. Nu. Just nu ser detta ut som en döende förening.
Kanske därför det är krismöte i kväll, det kostar att tillhöra toppen, en arena flytt vore kanske bra men nu är det som det är och hoppas på det bästa många klubbar kommer att få det tufft i finanskrisen. Men som jag ser det ligger föreningen lite lågt ijämförelse innan Nubben lämnade men den som lever får se..
Uno Gordon: Ja.. vem fan bryr sig om i dina ändrade uppfattningar. Det ända man kan konstatera är att det svänger rätt bra om dina inlägg! Den 23/7-08 känns bara som 6-7 månader för mig. Att det känns som ett½ år får dig får mig att undra vilken av hos som verkligen har det tråkigaste livet?
Hahl Bundy: Hehe jo annars är han snabb el poliso!=) Spännande med mötet - ser fram emot Jimmys blogg imorgon, han är duktig på att täcka av det centrala.
T T: de skulle vara konstigt om han skulle välja Saik, så som dom betedde sig efter att han skrev på för Timrå, kul och se om han kommer tillbaks till sitt gamla jag igen om han trivs där han är
Jesse P: Ja undra om inte sånna kontrakt kan bli mer aktuella i framtiden? Alltså kontrakt som till största delen i sin utformning baseras på poängprestation osv. fast å andra sidan, man har ju olika roller i laget - kanske inte ska ösa in mål t.ex. så hur gör man då ur prestationsperspektivet? "Jaaaaaaaa expressen gav dig 5 plus för din defensiva centerroll idag - då får du mer!" hehe=)
Yellowcard: de är ju bara och kolla vem som skulle bidra mest, en glad jonte eller "challe"? har inte gillat iden med challe vid rodret ända sen han skrev på för tränar rollen, lite för kär i att synas och tv, samma sak? vad vet ja,
Visst gärna Jonte för mig men inte med en miljonlön
Yellowcard: jag vet inte vem de var som sa de där om prestationslön, nån på tv iaf, kanske calle J tror ja svårt och får det att funka, skulle vara om de skulle vara hiskila bonusar att spelare skulle skriva på ett sån men annars tror ja de behövs att alla lag skulle skriva sånna kontrakt för att det skulle funka annars går dom bara till det lag som betalar mest
Jesse P: Ja nu vet vi ju inte vad det "bråket" handlade om, Challe är en alldelens utomordentlig tränare, redan då han skrev på för timrå gjorde han klart i media att spelare ska inte komma med krav och förmåner förens de produserar, Bra tycker jag, får lata spelare att jobba, ja nu menar jag inte att Jonte är en lat spelare,
Kan ju vara så att Jonte kommit med krav som challe inte gått med på, som mer speltid osv,
Kan även varit så att challe haft krav på jonte som han inte gått med på,
Inte ens fel att två bråkar stod det, och det är fan rätt, som vilket förhållande som hellst och ingen mening med att speckulera för omgivningen, för i slutänden är det ändock bara två parter som vet sanningen,,
T T: Låter bra det där. Förhoppningsvis så blir det SkAIK för både Jonte och Backe. De lär kosta så kanske kan man nalla på några av deras mer tongivande spelare vars kontrakt går ut, typ Crippe.
Frella: Typ jag då. :) Har inte läst Expressen eller lokaltidningarna på evigheter. Tur att jag satt och såg på Ultimate Fighter för någon kväll sedan så att man fick reda på det då. *ler*
73Sjöbba: Skulle velat ha en nytänd Jonte till ett ok pris. Men vill också ha Challe kvar så det är ju surt. Räknar med att Jonte är förlorad för all framtid hos oss dock, så skit samma om han med=P
Kalle: Jag är orolig för Timrås framtid. Alla kontrakt går ju ut! vad tror du om klubbens framtid?
Magnus Nyström: Timrå ligger illa till. Timrå måste värva smart. Nu. Just nu ser detta ut som en döende förening.