1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11

Nisse: Personligen är jag mest bitter på att man tycks ha sumpat Sonnenberg. En spelare som ville hit, en spelare som tydligen kände väldigt mycket för Timrå IK, men som inte verkar aktuell eftersom han inte kunde komma då Timrå ville att han skulle ansluta...trots att Timrå visste om att han ville hit redan på ett tidigt stadium.

En spelare med den inställningen och den historiken i föreningen är för mig en gåta att man väljer att avstå från.

El Maco: du vet hur jag är. En bitter jävel. Jag jobbar på det, promise.

Treklövern1912: Ha ha. OBS! ironi OBS!

ÖstrandsNisse: Problemet för A E är väl att han inte är född i Själevad och en egen produkt, för i så fall hade väl han varit av yppersta klass än i dag. jag glömmer aldrig när Timrå under lockout säsomgen värvade Kipper och skägget i MODO yttrade " Ni har värvat en bra målvakt, men vi har en världsmålvakt" syftande på Salo. = MODO ödmjukhet
El maco - Sen att Du tycker Linkan är bäst av de tre Du räknar upp säger väl egentligen inte så mycket, det kan ju vara så att dessa tre är de tre sämsta totalt sett av alla sportchefer - vad vet jag :-)

Nisse: Det har spekulerats om Anders Eriksson redan under tidigt "Hockeysnack". Här en tråd från Modos gästbok...från -04.

Nisse: Av de tre sportchefer i elitserien som har spelat med Jörgen Eriksson så ger jag Linkan bäst betyg hittills i år. Den där Kent Norgren eller vad han hette har ju gått på semester i förtid nere i Göteborg och Freddan A verkar ha kastat ut barnet med badvattnet i Ö-vik när han "nästan" har haft klart med ersättare till sina två nordamerikaner som går hemma med full (?) lön. Och där är svackan i full sving även om Schellet bjöd på poängen igår.

mikenomad och Ambroo: Tack för svaren. Då finns det hopp för er om att han kommer att vara en tillgång så länge som han stannar. Skulle han spela över tränarnas förväntan kommer säkerligen pengar att jagas med alla möjliga sätt. Ni har ju bruket med goda vinster för närvarande så kassan måste vara proppfull.

El Maco: Det jag är ute efter och som Du också skriver är att priset kanske vi fick betala i form av en svacka, och det är där jag hade velat behålla R.L. Som komplement. Vi skall bara vara klar över att de "kanonspelare" som vi helst skulle vilja ha inte finns på marknaden denna del av säsongen, det vi kan få tag på är komplement, vilket är ok för mig, bara vi gör slag i saken och inte får spelare av samma kaliber som Nylander i fjol.

ÖstrandsNisse: Bra där om Ante!

Nisse: Det är mycket jobb bakom kulisserna nu kan jag tro. Mycket att diskutera och många beslut som måste fattas. Inte minst nu när Åke verkar vara av. Det är inte alls bra!

När januari har passerat gäller det att ha en bred och bra trupp. Precis som vi har nu. Det finns tid för TIK att fixa detta. Hoppas man grejar det! Vi ska till slutspel och där ska vi förhoppningsvis gå en bit.

Nisse: R.L. var alls ingen katastrof men ingen som sticker ut positivt heller, Rätt eller fel, vem vet som sagt. Ingen braksuccé för nya laget i alla fall. I Frölunda har han gått -6 sen han kom dit. Lägg till de -3 han har med sig från oss så har han näst sämst +/- i laget där. Sen kan priset vi fick betala vara svackan före landslagsupphållet. Kanske hade en ombytt seniorforward till hjälpt oss till bättre poängfacit då. Men att vi startar säsongen 2011/2012 utan Robin L gör mig inte så ledsen. En del av sportcheferiet är väl att kunna säga nej också och att inte gå längre än ett kontrakt för resten av den här säsongen på sin höjd är rätt enligt min gissning.

El Maco: Pengarna finns. När det gällde R.L. så var det vi kunde åstadkomma ett kort kontrakt och då gick hans agent ut till andra och VF ordnade ett två års då han själv ville ha ett långt. Då, helt plötsligt kunde vi ordna ett 1 års, men det var redan för sent. Om det var rätt eller fel vet bara gudarna, men som balansspelare med defensiva kvaliteter tyckte jag han fungerade bra hos oss.

Nisse: Klart vi måste skaka fram pengar. Dock när det gäller Robin Lindqvist, fick inte han ett tvåårskontrakt av frölunda? Tack Linkan för att du inte matchade det... Har inte sett så mycket av Frölunda att jag kan bedöma hans insats eftera att han gick vidare till det perenna storlaget men statistiken är ju inte så snygg.

ÖstrandsNisse: Det vet Du att jag hävdat hela tiden, dock är frågan, kommer pengarna att användas eller väntas det in i det sista. Det var det som gjorde att vi missade Lindqvist. Hoppas vi vågar satsa i tid.

Nisse: Du vet mer än mig om det ekonomiska läget. Dock var det en fågel som viskade i mitt öra att det minsann finns pengar kvar för spelarköp. Något jag inte tar för helt osannolikt faktiskt.

Treklövern1912: Instämmer med föregående talar, dock så var han vår bäste back. Runt 25 minuters speltid blev det och han gick av isen med +2.

Treklövern1912: Helt klart gjorde han en mer än godkänd debut. Sedan väger säkerligen de fruktansvärt nedskruvade förväntningarna på honom in när man sammanfattar intrycken.

ÖstrandsNisse: Vad tror Du kommer att ske då ? Ett inte otrioligt scenario är att vi återigen lyckas tappa bort en spelare till en konkurrent. Vad tror Du är anledningen till att vi har Viinanen, Marley, Eriksson och eventuellt en målvakt på korta kontrakt ? Jo pengar. Kom ihåg vad det hölls i plånboken tidigare i höst när det ylades på detta forum att vi behövde mer spelare och vi tappade Lindqvist till VF. Det som sägs från fler än ett håll är att det är pengarna som behövs, vilket Linkans uttalande sorgligt nog indikerar.

ÖstrandsNisse: Såg inte matchen igår men lyssnade på SR. Satte SSK Eriksson på riktigt prov eller blir det först i kommande matcher?

Jag är rädd för att Eriksson går förlorad efter hans korta sessior i Timrå IK. Det finns tecken redan nu som tyder på att andra elitserieklubbar är och drar i honom.
Nu vet vi inte hur värdefull han kommer att bli, svårt att dra alltför stora växlar på en match. Men tecknen han gav var att hans rutin skulle kunna bli oerhört värdefull i detta Timrå IK. Det var längesedan jag såg en back i Timrå som hade sån koll, sånt lugn och en sån känsla i hur man spelar trygg hockey.

Skulle Eriksson vara den där kanonbacken som kan skapa trygghet i ett annars rätt virrigt backspel i Timrå, och det visar sig att ekonomin inte tillåter ett kontrakt, ja då tycker jag att man verkligen ska överväga möjligheten att lösa någon spelare från sitt kontrakt och förlänga med Eriksson. Även om pengar är en väsentlig del när en spelare väljer klubb så känns det som att vi har en spelare som garanterat spelar i Timrå IK (förutsatt att det inte blir något i NHL) för en mycket rimlig peng som garanterat ligger under marknadsmässig lön.

Dock är min övertygelse att "goda råd är dyra" i det här läget. Ge Anders ytterligare någon eller några matcher. Visar det sig att han är just så bra för laget som han var nu senast mot SSK, då bör föreningen ha en strategi för hur man hanterar situationen. Och eftersom Linkan sa när han talade med Eriksson "att vi inte har råd att betala lön" så bör man redan nu sondera terrängen och se om man kan frigöra pengar för att behålla honom.

Jag var ruskigt, R U S K I G T, imponerad av Anders spel igår.

Blizzard: Vi har väl haft värre matcher än så på rad och klarat oss bra?

Vi kan komma att rasa rejält innan uppehållet.

26 Timrå - HV 71 - talar emot: hemmaplan. fördel: bra matcher mot HV
27 Djurgården- Timrå - talar emot: borta mot DIF fördel: hittar ingen
28 Timrå - Skellefteå- talar emot: hemma och stark SAIK. fördel: hittar ingen
29 19:00 Brynäs - Timrå- talar emot: borta mot BIF: Fördel: 2P senast
30 AIK - Timrå- talar emot: AIK. fördel: kan vara på nedåtgående

Alltså vi möter både BIF och DIF borta innan uppehållet två lag som verkar vara omöjliga för oss borta, vi möter ett stark SAIK hemma där vi knappt kan spela hockey och vi avslutar mot ett ADHD gäng.

ÖstrandsNisse: Nåja, det är tanken som räknas. :)

RED DEVILS: Mannnen som trodde han slagit ett av världshistoriens bästa pass för att i nästa andetag konstatera att han missat pucken, som låg kvar bredvid klubbladet.

Redigerad kommentar

Mackelito: Jörgen var en riktig mr Icing. Var och varannan puck slog han till icing...

Mackelito: Jörgen "Goofy" Eriksson kan mycket väl ha varit våran första Skogs/Jonsson/Hirschovits/Lotvonen/Sonntag. Den första TIK-spelare som blev drabbad av internethatet. Jag vill minnas hur Rolle Engström hyllade hans överstegsskridskoåkning i någon krönika. Det gick tyvärr lite väl långsamt visade det sig på elitserienivå 00/01. 

Kanske någon som kommer ihåg Jörgen Eriksson? Broder till Anders och spelade i Timrå 94-01 :)

TIKbiff: Om Tollefsens skada:
"Modotränaren var efter matchen kritiskt mot Mikko Lehtonen och jämförde händelsen med situationen när AIK:s Josh MacNevin bröt benet.
Det är som den Pikkarainen gör. Han (Tollefsen) får ju en knuff."

Stäng av Lehtonen! Alla är väl lika inför Lagen??? (DN alltså)

edit: Håll dig till rätt tråd nästa gång du skriver Tikbiff.
Klantarsel! :)

Redigerad kommentar

T T: Hur många matcher avstängnig för saik blir det ??

T T:
Borde inte skellefteåspelaren bli avstängd minst två matcher? det där var ju närmare sargen än i vårat fall när pikarainen"knuffat" Mc nevin

diciplinnämnden,,,,,kom igen nu.

T T: Och detta alltså EFTER man skeppat Cook? Dom måste vänta på något riktigt Smaskigt där uppe...

Freddan ångrar kanske att han inte svarade när Ante ringde...

Angående ryktet om Svensson till Timrå Väst. Kul rubrik!

Moffsing: ok, tack....

Hahl Bundy:

Det är alltid som brunast innan skiten släpper. Det stämmer väl in på Timrå IK.

Hahl Bundy: Poesi.

Smokey: Japp det är alltid som mörkast innan det blir helt becksvart!

Hahl Bundy: Allt under 1-7 är lika med depp!!!

Smokey: "Deppa kan vi göra en annan dag."
Efter matchen kanske? ;)

Hahl Bundy:

Hahaha vafaaaaaaaan.

Uno Gordon: Varför så dyster? Känslan påminner om när man missade ett nummer av svenska MAD för att man inte hade råd att prenumerera på 80-talet. Ladda för fest och modoförnedring i kväll. Deppa kan vi göra en annan dag.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Varför dog den glädjen då?

Själv måste jag se matchen så det får bli nån annan :)

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Simma lugnt ikväll. Själv stänger jag butiken nu och somnar om. Plötsligt dog all min lust och glädje tvärt. Håll ställningarna i min frånvaro.

Amen.

Redigerad kommentar

Om det är någon som undrar varför spud varit borta så länge från TIK:s gästbok, så beror det på att han enligt säkra rykten setts skrikande löpa runt i Ö-vikstrakten och vrålat:

- Nu ska jag skriva ett riktigt SMART inlägg i TIK:s gästbok...

Och som alla fattar kan det ta LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid;)

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Jaha är du sån?
En Puma är aldrig fel i mina ögon. :)

Smokey:

Haha ja jag hatar katter i alla former så gärna för mig...

Smokey: Byxvarm torsdagsexplorer? Nu blev man ju törstig igen.
Tack så mycket!

Simmalugnt: He, he... Känns som om man ska låsa in Pelle Svanslös och alla andra kattskrällen i Uppsala i kväll...

Timrå Icon: Det jag anar är det inte många som vet. Det jag vet är det inte många som anar... Men annars är det klart som korvspad.
Håller med på alla plan.

Smokey:

Hehe, ja denna kom på tom mage så att säga så jag törs inte ens tänka på vilka bilder som kan dyka upp i kväll efter lite(mycket) byxvarm torsdagsexplorer. Men det lär väl ge sig.

Smokey: Du har mer rätt än du anar tror jag! Det är en del av Frölundas problem; buande publik är inte bra för ens det starkaste psyke. Ros är bättre än ris. Ja inte Thomas Ros alltså....

Kerstin_k: Personligen tror jag att korttidskontrakt inte riktigt inger det där förtroendet som behövs i spelaren för att denne skall prestera på topp men det är bara en teori från min sida. Nya ansikten är ju också kul...

« · 1314368 · »