Olle: Håller med! Jag tror klacken mfl. kan få fart på spelare mer än vi tror! Björn är bättre än han är. Typ. (Nu har jag blivit nominerad till veckans klyscha i Västmanland!)
Smokey: Någon som förtjänar ett litet tifo (om han stannar) tycker jag är Björn Svensson. Han kan behöva lite pepp efter senaste tidens turbulens och för min del får han gärna fortsätta som han gjort i senaste två.
Hahl Bundy: Man kanske vill ha lite säkerhet. Det kan ju visa sig att Murley är ytterligare en import som inte funkar. Känns jävligt tärt att lägga ut pengar på honom om han inte är en ledande spelare. Man har kanske pratat med honom att det finns goda möjligheter att förlänga i januari om alla är nöjda och glada. Om han inte producerar och bidrar har Timrå en möjlighet att slippa honom i januari, istället för att dras med honom hela sässen.
Jag har lite svårt att förstå varför man skrev kontrakt med Murley januari ut.
Hynning är tillbaks tidigast i slutet av Januari. Hur är den formen kan man undra i vanlig ordning?
Sonnie är tillgänglig först efter jul, men i o med att Murley har kontrakt januari ut så kan han inte komma förräns då, o då ser jag ingen anledning att ta in Sonnie i början av februari matchotränad, tyvärr.
Är det nån som kan översätta hur ledningen tänker när man inte tar in Murley resten av säsongen på en gång?
spud: Skillnaden är att flickorna i Thailand tar extra betalt för att TA AV SIG SKYDDEN. Med hockeyspelare i Modo är det tvärt om;) Vad jag hört alltså.
Bragd-Birger: Jaha när man sitter o skriver en massa om derbyt ikväll så naturligtvis kommer nyheten om Murley då.
Ja ja bra att det blev klart. Jag håller med om det du skriver. Varför bara till Januari? Varför kan vi inte en gång för alla få ett avslut på Sonniesnacket. Nu finns det fortfarande hopp o det är fortfarande tveksamt om det kommer att ge nåt resultat om man bryter med Murley för att sen ta in Sonnie, som inte spelat nånting sen mars månad.
Hursom det är en senare fråga. Jag är väldigt nöjd med signingen av Murley.
pratarn: Jag har också gärna kvar Björn. Men inte om han upplever att förtroendet från tränarna skiljer sig från den roll i laget han anser sig ska ha. Då är det bättre för båda parter att han lämnar. Och då känns Sandin som en ypperlig och billig ersättare.
Bragd-Birger: Ja, nu vet jag ju ingenting om Sandin men det hör heller inte till saken.
Även om jag nu igår skrev ut en tanke om att MoDo kanske skulle kunna vara en icke namngiven intressent av just Björn Svensson så är min högst personliga åsikt denna,
Om jag fick en önskan igenom så vill jag ha kvar Björn Svensson i Timrå IK 8 dagar av 7 i veckan. Ett glädjens besked således om han väljer att stanna samt få mer speltid. Men det är ju jag det...
Uno Gordon: Suveränt med Matt Murley. Visar det sej att han funkar bra efter en månads spel, så hoppas jag att man förlänger säsongen ut och ger upp Sonnie-spåret. Förstår inte vad det är för mening att han skall komma kanske i mitten av januari, för att spela sej i form 5-6 matcher - om vi redan har MM i form vill säga!
Nybbe: Jag håller fullständigt med Mikenomad. Det enda du kan göra är att gnälla. Prova att väga upp all din skit med lite nyanser och positivism så skall du se att du stiger i aktning grad bland oss andra. Gnälla skall man göra när det finns fog för det. Men man måste även i de mörkaste stunderna kunna se när det glimrar till. Det gör jag.
Fan, slagen igen! Nåväl, januari ut som sagt. Skönt move av Linkan, som därmed ser till att hålla evighetsbrasan 'kommer Sonnie?' stadigt pyrande.
Nu har vi alltså Murran t o m januari, och Viinanen hade väl någon out-klausul där i krokarna också? Samtidigt kämpar Björre för att hitta en ny klubb. Verkar gå sisådär, men man måste räkna med att han kan försvinna när som helst. Hynning vågar man inte räkna med före (ev) slutspelet, och Lander drar på J-VM.
Summa summarum: lite väl fladdrigt fortfarande. Och en dörr helt klart på storglänt för Sonny-boy. Nu skulle jag gärna se Sandin in och Svensson ut (så att man åtminstone har en punkt mindre att spekulera om). Men det verkar väl vara högst tveksamt om han är på ingång. Då återstår väl att begrava Björns flyktplaner istället.
Jaja, som man säger: liket rör sig, skjut upp begravningen!
Ambroo: Modo sparkade väl Dimitrakos för att göra plats för Foppa =) Fernholm ersätter Cook? Men Murley kan väl mycket väl hamna i Tyskland ändå innan det är färdigt. Bästa för oss vore väl om BS stannade och man värvade in Murley. Då har vi den bredd på forwardssidan som vi skulle haft redan då serien startade.
lu93rowa: med den ekonomin så vore de ett mirakel om de inte någon gång gick bra .. värvar man 50 spelare under en säsong så visst fan borde de bli en jackpott . ni borde ju ha två lag i serien . frölunda 1 och 2
Jockz: Ja. jag säger då det.... Än en gång kan man konstatera samma sak om och om igen; att vara Timråsupporter kan beskrivas på många sätt - men tråkigt är inte ett av dem :-P
Efter sista Januari får man inte värva.