Pätr: märkligt att han tar upp "röymark" som ersättare för MPS o inte nån som Pikkarainen eller Hirsowich men han kanske missat dom värvningarna antar jag?
Hahl Bundy: Det är faktiskt inte särskilt osannolikt att en sk. journalist från Aftonbladet skulle kunna skriva något dylikt. Jag minns i den feta upplagan av nån inför-Elitserien-tidning sensommaren/hösten 2009 när man listade "förstafemman" i respektive Elitserielag. Timrå hade värvat en aningen mer offensivt kapabel ersättare till Johan Andersson i Gabriel Karlsson, samt en uttalad förstecenter och poängmaskin i Daniel Corso. Vem placerade man då som center i sin förstafemma. Jo, Anton Lander... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Slutade med att jag mest blev förbannad för att ha spenderat pengar på tidningen. Snacka om att vara TOTALT lost. Jag trodde faktiskt man kunde NÅGONTING om hockey, men nej. Inget ont om Lander, en jätteduktig spelare för sin ålder. Men det är också just för sin ålder. Än är det några säsonger kvar till att snitta närmare 1p/match.
Dream Team: Och Tomas Ros reagerar (utdrag från bloggen):
Talangerna flyr Timrå
Den ohejdade talangflykten från Timrå bara fortsätter. Först lämnade Magnus Pääjärvi-Svensson laget för spel i NHL, och nu kommer nästa kalldusch. Backtalangen Sebastian Owuya försvinner till Medicine Hat Tigers i WHL, ett dråpslag för Timrås redan bräckliga defensiv. Timrå hade kallt räknat med att ha tillgång till den tuffe och defensivt stabile 18-åringen nästa säsong. ”Vi hade väl förutsett att han skulle stanna kvar”, säger sportchefen Stefan Lindqvist.
Själv ser Owuya flytten som en möjlighet till utveckling och passar samtidigt på att ge en känga åt Timrå och klubbens juniorverksamhet: ”Jag hade ett snack med min agent där vi vägde för- och nackdelar. Nu känns det helt rätt och jag tror att det här är bättre för min utveckling än om jag stannat kvar hemma”, säger han.
I Timrålägret står man handfallna efter chockbeskedet. ”Vi har inte hunnit fundera så mycket”, svarar Stefan Lindkvist på frågan om vem som ska ersätta Owuya. Och fansen ska nog inte förvänta sig någon snabb lösning. Sedan Kent Norberg lämnade föreningen för två och ett halvt år sedan har handlingskraften försvunnit – och när Timrå väl väljer att agera då brukar det rendera i värvningar som Henrik Petré eller Nate DiCasmirro.
Pätr: Undra när folk skall sluta tro på det du skriver här om " det som Ros skriver i bloggen " ... Han är tack gode gud på ledighet från bloggen så vi slipper se och läsa om honom....
Pätr: Tur för honom att han inte representerar AB i bloggen. Då skulle han ha en del att svara på. Det handlar nog bara om att hålla igång försäsongssnacket. Han liksom du o jag vet ju att grabben i fråga skall ses som 7:e back. Alternativt bli utlånad till Sundsvall eller Leksand.
mikenomad: Nej tack till Fagemo. Senaste säsongen i CHL var inte direkt imponerande. Kan nämnas att Ed McGrane, som vann målligan i serien, återfinns i Karlkrona till hösten...
Pätr: Läste nåt Ros hade skrivit om vilket tungt slag det var för Timrå att Fagemo överraskande valde hårdsatsande Borås istället för att återvända till oss. Det är tydligt att Linkan inte kunde matcha budet från Borås.
Blizzard: Precis, ironi och internet är en dålig kombination. Appropå ironi så måste Fagemos förklaring till klubbyte från oss till Luleå en gång i tiden rankas som en av århundradets mest ironiska...för visst måste han väl ha varit ironisk när han förklarade att han ville till Luleå för att få chansen till ett SM-guld?! SM-guld med Luleå under 00-talet?? Ehhh....NÄR öht var de en tänkbar guldkandidat? Det har de väl inte varit på typ 15 år...
Först tackade Sanny Lindström nej och skrev på för Färjestad. Sedan bestämde sig Niklas Nordgren för fortsatt spel i Schweiz. Och nu kan Timrå också räkna in Linus Fagemo i raden av trotjänare som avböjer en återkomst hos de rödvita.
Istället väljer Fagemo spel i hårdsatsande Borås, och han hymlar inte med sina framtidsplaner: ”Jag vill spela så högt upp som möjligt och har som mål att spela i elitserien igen”, säger han. Men anbudet från Timrå lockade däremot aldrig: ”Jag var inte intresserad. Det är absolut inte så att jag tänkt varva ner.”, kommenterar Fagemo.
Timrå får därmed fortsätta sin jakt efter spetskompetens i anfallet. Och det börjar bli panik i föreningen. Fjolårets skyttekung Martin Sonnenberg har ännu inte tecknat något nytt kontrakt, och förhoppningarna om Fagemo har nu definitivt strandat.
Jacksson 71: Ja, signa honom! Fan respektlös mot en sådan kanonspelare som Sonnenberg att inte signa honom så fort dom kommer åt. Visst kollar dom på andra spelare medans Sonnenberg är redo att signa, men signa Sonnenberg och pressa ut vartenda öre till en till spelare av klass så har vi plötsligt stor chans att kämpa om guldet.
Kanske rent omöjligt ekonomiskt, vad vet jag, men inget är omöjligt bara man vill, säger man ju.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer