1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581362 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 10/11

1345936 · » Till forumet


Sv: Silly Season 10/11

Ambroo: Sen borde han, rimligen, ha en lång och fin penis. Då blir Birger glad.

Men, det vore ju roligt att ha en egen Chara.

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Knylan: Bara det att han heter Svedberg måste ju göra honom till given.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Vad sägs? 204 cm utvecklingsbar back. Sonntag ut - Svedberg in.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Jaa du BB, jag håller med dig fullständigt i detta om Styf.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Håller med dig till 100%! Precis som när jag gick förbi en spegel i dag och fick omedelbara tvångstankar över mina hån mot "Feten" och en del andra i Timrås organisation här på HS.

Möjligt att jag borde lalla mer... Men ett timråhjärta kan ta sig många uttryck.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
superfalle: Även om Styfen är småslapp nuförtiden har han varit riktigt styv. Och han är den ende som är kvar i laget sedan vi spelade i Allsvenskan. Jo, jag vågar påstå att Styfen har ett timråhjärta som få kan matcha. Av den anledningen blir jag alltid provocerad när folk slappt skriver saker som 'bort med Styf, fan vad kass han är'.
Sen kan man ju bara konstatera att åldern och skadorna börjar ta ut sin rätt. Och jo, han har svårt att platsa numer. Men jag kommer då att sörja honom när han lägger av.
Styfen förtjänar all respekt.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Ja det är nog ett par backar som sitter och "söker tandskydden"....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Timrå Icon: Det är nog en hel del golvtittning i Timrås omklädningsrum efter matcherna. Det borde vara det.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Självklart! Den inställningen är jag säker på att alla har på den här nivån
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: vad beträffande lander så kan jag nog köpa de där med klubbhjärta . fint av honom att dra ner sin egen lön , han vet ju att dom stora pengarna kommer till honom inom en snar framtid . har man klubbhjärta om man stannar länge i en förening . tex styf , han har förmodligen inte varit ett av dom mest jagade bytena i historien . så att han har blivit kvar är ju inte så konstigt .. sen de här med hjärta för den förening dom tillhör . de finns spelare som aldrig skulle få spela på elitnivå om dom inte gav allt i matcherna . talangen saknas . . typ hallin eller sanny . utan energi skulle dom inte tillföra något ., så de är bara att jobba som fan för att få vara med . tror inte de har något med en stor kärlek till klubbmärket att göra
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Olle: Ja jag tar hellre en 100% Fanny som dissar oss efter några år än en loj jävla finne aka Jokela som vi får behålla på livstid om vi vill för ingen annan vill ha honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: När du skriver "eller bara kämpar och ger 100% oavsett var man kommer" så känner jag mig böjd att hålla det alternativet som favorit över "hjärta". Fan 100% är mycket!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Timrå Icon: Det handlar ju om att spela för gruppen. Man ska kunna sitta med huvudet högt i omklädningsrummet, se sina lagkompisar i ögonen och veta att man har följt alla direktiv och gjort sitt yttersta.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Blizzard:

Jo det var iofs det han påstod.

Men å andra sidan är det ju bara bullshit att påstå att Fanny spelar med hjärta.

Det var det jag menade med att det är viktigt att särskilja de som spelar med hjärta för klubben eller bara kämpar och ger 100% oavsett var man kommer.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
söder över: Det är nog skillnad på att ha hjärta för klubben eller hjärta för laget....men det senare är viktigare på kort sikt. Som nu....
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: "spelare som lirar med väldigt mycket hjärta för den förening dom just då tillhör. Dit hör exempelvis Hallin. Eller en sån som Fanny."

Hur fick du detta till dåligt exempel, Fanny lira med hjärta i timrå och hjärta i FBK, han lirar med hjärta för hockeyn, det var de BB också påstod.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Timrå Icon: klart han ville ha betalt! snittar man 1 pinne per match under tider i klubben...

då får man ta betalt!

sedan kanske han likt corso inte hade tagit rehab på största allvar...

jaja spelar juh ingen jävla carola nu ändå...

skoj att slippa se honom i någon annan mer penningstark förening...

klart det finns klubbhjärta!
kanske inte något man kan säga om sonnenberg men om lander o erixon kan man definitivt prata klubbhjärta...

erixon skrev juh 3 år. det ger juh endel trygga ekonomiska förutsättningar om tex en khl klubb kommer hoppandes fet arne plånkan.

Lander förhandlade NER sin lön för att föreningen skulle kunna ge honom intressanta kamrater på isen...

nu pratar ni kanske om "utl proffsen" o kolan...

å näää där finns ytterst lite klubbhjärta...
fyyy fan! årets upplaga av tik trupp är i desperat behov av prestationslöner/bonusar...

lule modellen framöver kanske?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger:

Jo det är klart att det finns undantag.


Sedan så är det ju viktigt att särskilja spelare som spelar med "klubbhjärta" och sådana som bara spelar med jävlar anamma var de än kommer.

Fanny var väl ett JÄVLIGT dåligt exempel från din sida. Han är väl det ultimata beviset på att plånboken styr. Hans "klubbhjärta" kunde ju uppenbarligen köpas för pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Fast det där är ju rent larv. Klart det finns spelare som lirar med hjärtat.
Vi har exempelvis Lander och Styf. Tidigare Robert Carlsson. Exempelvis.
Dom är inte så många, men dom finns.
Sen finns det spelare som lirar med väldigt mycket hjärta för den förening dom just då tillhör. Dit hör exempelvis Hallin. Eller en sån som Fanny.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Så är det
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
superfalle:

Tack! Jag håller med. Det finns inget som heter hjärta....Plånbok däremot.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
zita: ja . för timrå hjärta har han ju självklart . han har ju spelat i 1,5 säsonger i timrå . och är från canada . så han skulle göra vad som helst för klubben i sitt hjärta . han ligger numer inlagd på psyket för att han mår så dåligt över timrås situvation .han som så gärna ville åka hit och spela , nästan gratis, för mat och husrum . eller vart han bra polare med corso och gärna hade lirat med han ett år till men då corso fick lämna så var de inte lika intressant .
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
KORITFW: Det beror på andra omständigheter än Timråhjärta att han inte är här.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Man kanske kunde hyra in Sonnenberg som lagledare/fireman under de närmaste veckorna?

Perra får kompromissa. Släpp svenskan som första språk och låt alla snacka tyska! Sätt fart på TIK-fläsket nu!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
KORITFW: jag är så allergisk mot ordet timrå hjärta och klubbhjärta att jag får svettningar av orden . snälla , kan vi avliva myten om hjärta hit och dit . hur romantiskt och tilltalande de än låter.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Nämen Sonnenberg har ju inge Timrå hjärta.. då vore han redan här...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Olle: mm han verkar göra som han sa... inget timrå=ingen hockey
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Om man bortser från alla turer och svängar kring Sonnenberg så är det ju sjukt att en spelare med det poängsnittet kan stå ensam kvar på slutet...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Av ca 150 free agents från elitserien blev det en kvar...

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Ånge IK är på offensiven. Marcus Sjöberg ny tränare och Totte Erixon in.

Forza distriktet!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
2timmar och 56 minuter att hitta våran alldles egna Nagy och en PP back och en Defensivback och en tränare!

NU KÖR VI!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Bravo: Han blir en ostbricka i spelet ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Timrå Icon: Det finns alltid ett "hål" att fylla i Schweiz.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: När stänger schweissarna sitt transferfönster? Med tanke på Sonnenberg? De flesta es-lag har väl fyllt sin kvot av icke-eu-spelare
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Det blev väldigt tyst om Sonnenberg. Är det någon som nyper honom i sista stund eller har han lagt ner?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
RTS: varför skulle han ha blivit de . de är en enorm skillnad på dom 2 spelarna . både på produktionen och på vad dom tillför i själva spelet
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Tycker ändå att efter de senaste matcherna så finns ändå hoppet att vi ska klara en ev. kvalserie, så kändes det inte för ett par veckor sen...

- Spelet, med framförallt kämpainsatserna ser mycket bättre ut.

- Boxplay funkar bättre (på plats 9 i tabellen över det nu)

- Vi har (nästan) fullt lag, och Klingberg på väg in, bara det att han är högerfattad höjer förväntningarna.

- Lundmark ser lite bättre ut...

- 9 mål SH!1, måste var snudd på rekord under en säsong - snart finns det ingen anledning att hålla sig från utv båset, vi är ju farligare 4-5 :-)

- Snart måste turen vända från SSK o AIK...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny B Goode: Inte fan blev Corso lika dissad som Kim?. Från omg 10 har väl allt o alla totalsågat Hirsch, oftast med all rätt.
En förstecenter som Kim skall man ställa krav på, men ibland blir det lite väl kanske, även om han var osynlig mot Frö så ordnade han 2 PP samt var riktg bra i BP den matchen.

Lite mer fart, så är han en annan spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
RTS:
Han har en jäkligt läcker sambo :-D
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Skarin:
"Men undra om vi någonsin sågat en snubbe så här mkt tidigare, en spelare som alltså ändå leder den interna poängligan?"

Hur är det med närminnet? komer du ihåg en spelare vid namn Daniel Corso?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Skarin: Jag hävdar att skillnaden mellan fiasko o succe ang Hirsco är hårfin, han har det mesta och en grym potential, men det fattas fart, om det beror på hans skada, eller något annat ska jag låta vara osagt, men han besitter en enorm smartness.

Annat är det med den hyllade Kolan, han har enligt mig ingenting..
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
jaha.. det var ju rätt snygga straffar av kimh ögongodiset arne helt enkelt.
måste ha varit en underbar stund för linkan.

mig med så klart!

när man ser hur jävla kall hirso är i dessa tuffa tiders straff stund så kan man juh tydligt ana att det finns en kim där under allt jävla glidlir...
meen jag orkar fan inte se en ny kolan typ som aldrig blommar! hoppas att kim kan vara kall o koppla bort pressen med sin lön å hitta lite skridskotempo nu inom kort för då kan man ju lätt börja konkurera sig uppåt i tabellen.
det blir fiint med 3 vassa kedjor om det skulle ske.

röyya är juh så jävla het just nu att det är otäckt! han flyger fram å stänker in puckfaan i första krysset som värsta snipern!!! så skönt att han fortsätter leverera!

hmm i timrå gör dom succé men i frölunda blir dom dissade...
röyya o axie är spelare som jag är väldigt nöjd med.

puryo hahl lindqvist lello kan man väl inte säga har lyckats vidare värst i fhc dock

(ok finnarna -lello har väl börjat lite smått efter jul mn föfaan dom ägde es när dom lirade hos oss)

nu hoppas jag att ck kan göra brak succé med oss å kanske. kanske kanske kriga upp oss på slutspel. calle är väl lite den sorts kille man vill se i tik.
nåja om man är realistisk alltså. det finns många livsfarliga snipers som man vill se i tik. men sett till det ekonomiska så är det antgligen en kallas kille.

hoppas att boyce kan sticka ner till j20 å hjälpa dem till vidare framgångar nu.
inget ont om jbr alltså han är en frisk vind men det är synd att inte satsa på j20 när dom ändå är på g. sedan skulle det antagligen inte skada att jbr får skina lite på "sin" nivå igen...

fy faen vad skönt det känns just nu när laget ändå börjat fiska upp lite poäng igen. jag tror som någon tidigare skrivit här inne att detta beror en hel del på att våra formationer har börjat "sätta" sig lite, killarna hittar varandra bättre o bättre på isen. tänk den match då lundis-lander-murran är stekhet alla tre samtidigt. det skulle juh kunna bli bra re!

mmm timrå! nu vill jag ha en repris där kim hå tar nate´s roll...

tack..

www.youtube.com/watch?v=0rerHaQlpmo
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Bragd-Birger: Värsta och värsta. Du är långt ifrån ensam ;) Huvudrollen själv är ju inte mer pudelklok än att han själv hänger på i det som i folkmun kallas "att såga". Jag vet att Kim är väldigt besviken på sig själv. Vad konstigt? Näää. Han är märkbart tagen. Men är det synd om honom? Självklart inte! Han har inte lyckats här, TROTS att han är vår bästa poänggörare. Det säger väl en hel del/allt om det här lagbygget om inte annat. Skador på oändligt många spelare får vi ju heller inte glömma bort. Det spelar en STOR del in för samtliga spelare.

Men hans stats de senaste 4-5-6 åren är en utsökt ögon-onani, med landslagsspel till råga på allt oxå!11!!1 Wow liksom!! Vilken värvning!

Men han är inte sämst tycker jag. Lander är en bättre center. Men jag håller honom som vår näst bästa center. Jo jag vet att vi inte ska jämföra honom med Gabbe (det är två skilda spelare ijentklien), även om Gabbe oxå sitter på ett fett kontrakt om vi nu ska prata pengar.

När det gäller kedjor tycker jag inte Perra kan fortsätta med Björn-Kim-Viin. Den funkar inte alls. Jag är sugen på en ren finnkedja igen. Men det har vi ju testat tidigare som sagt. Hmmm. Hur som havre så är det det jag vill. Detta innebär alltså att Illka får speltid i pp. Ett minus är ju det här med farten. Men det finns väl kanske inte så många alternativ, ijentklien?

Ja men Carl då? Äh... Det här får Per-Clas fixa. Dom som har betalt.

Tittar vi på länken som följer så ska vi vara där nere. Någonstans. Konstigare än så är det inte. Och tittar vi på tabellen så har ju resultaten gått emot oss på slutet, lagen närmast oss har alltså gått och vunnit tokmycket nu. Det är ju trevligt för dem. Men glappet uppåt är ändå inte så farligt. Just precis nu.

Ni klickar in er på TIK så att säga. Tihi.

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Hur än du försöker få till det så låter det i mina öron som det nu är Kling o Klang som har ödet i sina skridskor. Inte faan kan vi bänka Hirso nu inte? Han har ju varit med redan från början och bör efter kvällens match få en sista chans till bot och bättring. Jag tror faan att det släpper i den 46:e omgången, keschupp-effekten dårå...

Stort välkommen till Klangberg! Självklart så hoppas vi nu alla på ett rejält derby i mellangårdarna. Men vafaan asså. Inte undra på då att Hirso var till sig i torsdagens framstjärtsderby.

Derbyn i mellangårdarna är helt klart Timrås melodi!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Jag har faktiskt två av dom mest oönskade autograferna man kan tänka sig från NHL-veteraner på en hockeyklubba! Först är det den här Dahlén som du talar så gott om, den andra tillhör sillstryparnas sillstrypare Calle Johansson :)

Hade jag varit sillstrypare själv så skulle det kanske ligga något sentimentalt värde i detta objekt men jag har nog skjutit fler slagskott med denna skönhet än med någon annan klubba :)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Skarin: Nej, det är faktiskt helt sjukt när man tänker på det. Jag är nog en av dom värsta till råga på allt, trots att jag mest brukar Huga mig när det kommer till kritik.
Men hans vekhet passar verkligen inte in i min bild av en timråspelare.

Jaja, fuck it. Om vi ska bli konstruktiva istället så bör man ändå göra något med hans kedja. Den funkar sisådär. Viinanen är bättre som center. Svensson på ena kanten och Klongberg på den andra? Och Hirso, hm...ner i 4:e?
Njae, va? Viinanens kedja skulle bli lite för trubbig, och Hirso skulle knappast göra sig bra i en gnuggar-line.

Så här då: in med Klangberg på Pikkens plats. Låt Pikken spela med Hirso och...hm. det blir fan inte heller bra.
Nej, faktiskt: jag skulle vilja testa Hirso på bänken en match. Bara på kul, så där. Han kan behöva lite vila, kanske en bio eller nåt. Jag inbillar mig att vi skulle få upp tempot.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Skarin: Mja alltså inte som toppspelare då men det vore trevligt att hitta en bra mix av unga lovande spelare som kanske stannar över några säsonger :)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Treklövern1912: Visst är det som så, The Fat Bastard är fetare än ett brunfiber gåendes på högvarv. Dallas Stars kan även de dra åt helvete, jävla skitgäng och Uffe Dahlén är dum i huvudet, no doubt about that. Fuck you Ulfie!

Ivar Kreuger har vi också mycket att tacka för, alltså när han klev in i SCA-koncernen så såg vi dagens ljus i kokaren.

Tankarna går nu också obönhörligen över till DIF:s Marcus Krüger, jorå, dom stavar nästan på sammalika sätt Ivar Kreuger och Marcus Krüger. Man uttalar i alla fall namnen lika.

Jag tycker att vi skulle satsa på en spelare som Marcus Krüger...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Olle: Tänk att det blir framtida drömmar av PW och Carl. Men jag förstår.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
superfalle: Jag nöjer mig med att föreställa mig Klingberg och PW över nästa säsong. Det skulle kännas spännande. Nu lär ju minst en av dom dra vidare men drömma kan man ju.
Kommentera

1345936 · »