1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Handen på hjärtat, jag tror det räcker med att förstärka försvaret ordentligt samt behålla PW eller en annan toppmålis. De forwards vi avslutade med håller. I den här serien tror jag det räcker långt.

Nisse: Det behöver verkligen inte bli ett steg bakåt, kolla bara på Luleå i år. Eller Brynäs för den delen. Däremot måste dom dyra värvningarna slå extremt väl ut. Vi behöver en klassback. Det har vi saknat hela säsongen och vårt PP har blivit extremt lidande av detta. Där måste man lägga rejält med krut.

pefr: Lite mer än så hoppas jag att man kan erbjuda honom, när han väl spelar och är frisk så är han bäst i laget. Men som sagt, det ska bli både spännande och nervnedbrytande att se vilken väl föreningen tar nu.

Olle: Går Hynning någonstans är det till AIK, hans moderklubb. Ekonomin kommer väl inte att vara bra till nästa säsong heller. Linkan har ju indikerat större trupp och lägre kostnad. Då kan vi ju ana kvaliten på den truppen. Det kommer säkert att bli många spelare som ligger på Larsson nivå + junisar så har vi 9 backar och 15 forwards. Nu börjar nästa nervpärs. Tänk när Linkan presenterar Japans Henke Lundqvist som vår 1:e målis.

Linkan kan väl göra en reply-all på Freddans mail till agenterna?

mikenomad: Haha jadu, jag väljer nog trots allt Linkan än en sådan pajas.

Dallas: Vet ni vad det är för likhet på MoDo Hockey och en sexåring? Båda ska börja i ettan till hösten. Förhoppningsvis dårå. Då ska jag gå och kika på derbyna mot Sundsvall Hockey. Kul också att Sundsvall hängde kvar, jag tror att jag ska boka upp biljetterna redan nu.

Olle: Håller med på samtliga punkter, enda sättet att ha kvar Pärssinen skulle väl vara någon sorts garantilön på 20papp i månaden plus provision per spelad match.

Anonymous: Och Fredrik Andersson får skynda sig hem till datorn och vittja inkorgen för att se om han fått napp...:)

Fy fan vad underbart!!!!! Nu djävlar ska jag skruva upp min 12 åriga Lagavoullin och fira in detta!!!!

Så satans stolt Timråfan ikväll att gå ut och fixa det trots de dåliga oddsen man har innan nedsläpp!!!

Ikväll ska käringa få åka med på en runda modell värre i rena segerruset!!!!

Forza TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mackelito: Pärssinen smärtar det att stryka från listan. Han skulle behöva omförhandla sitt kontrakt till en betydligt lägre lön för att vi rent krasst kommer att ha råd med honom nästa säsong. Det suger stenhårt men nu antar jag att vi går rejält back på missat slutspel/kval.

Jag tycker faktiskt att det vore ganska rimligt också. Han är en bra hockeyspelare när han får vara frisk men med hans rygg så kan han nog inte hitta så många andra klubbar på den här nivån som är villig att betala honom den lön han är van vid.

Styf är slut. Det gör också ont att säga det men han skulle jag gärna se på en annan position i klubben.

Hynning kostar helt enkelt mer än han smakar. Jag är rätt nervös för att höra dom första utlåtandena i media om hur klubbens ekonomi mår. Vi kan nog få banta truppen rätt rejält för att det här ska gå vägen.

Många inlägg från mig nu men det är ju Silly Seasons första dag!

Är det bara jag som skulle vilja se en ny HUND kedja med Axelsson + två nya spjutspetsar som kan döda PP och vara allmänt jobbiga för motståndarna?

Mackelito: Bäste tekare ikväll...

Mackelito: Jag tror snarare att Pärssinen gick ner i lön för det här året. Honom har jag gärna kvar, både hjärta och bästa spelare.

Olle: Nu ska jag njuta av ynnesten att titta på hockey utan ett endaste litet nervdaller!

Bara en sån sak...:)

Timrå Icon: Jo det är lite tveksamt där också, Beroende på hans lön. Händer inte mycket offensivt och defensivt är han inte mer än OK.

Olle: Precis, det skadar lite att säga det men det är inte bara Pikka och Hirscho som tar upp mycket löneutrymme utan sådana som spelat här ett tag har ju fått (förmodligen) en löneförhöjning vid varje nytt kontrakt så spelare som Pärssinen,Hynning och Styf är tyvärr för dyra och för skadebenägna(slut som hockeyspelare) för att hjärtat ska kunna få dom att stanna.

Härligt att denna skit säsong är över och att vi är kvar i elitserien. Nu ska jag heja på MoDo i kvalserien.

Mackelito: Klockrent! Gabbe kan jag dock undvara...

Det här är det från truppen som jag på ett eller annat sätt kan tänka mig att ha kvar.

Målvakter:
1. Fredrik Pettersson-Wentzel
2. NY

Backar:
1. Sebastian Erixon
2. Jesper Dahlroth
3. Elias Granath
4. Antti Halonen
5. NY (Eventuellt Tomas Skogs)
6. NY
7. NY
8. NY

Forwards:
1. Anton Axelsson
2. Per Hallin
3. Kim Hirschovits (Tveksam)
4. Ilkka Pikkarainen (Ytterst tveksam)
5. Gabriel Karlsson
6. ANTON LANDER
7. Martin Röymark (Min största överraskning denna säsong)
8. NY
9. NY
10. NY
11. NY
12. NY
13. NY

Ser inte så pjåkigt ut ändå, In med två nya backpar och två nya kedjor så är saken biff!

Mackelito: Nu vet jag inte vad Hynning kostar men han är PÅ TOK för skadebenägen. Nu tycker jag han gör en helt ok insats i dom två matcherna han spelar men den skadefria Hynning, den man inte ser så ofta, det är en osynlig jävel som har hirschovits lugn men saknar hans skicklighet.

Hynning får nog se sig om efter en ny klubb, hans lön kommer vi att måsta hitta MYCKET bättre användning för under kommande säsong.

Stort grattis till ett fortsatt spel i elitserien. Tycker ni helt klart är värda av att spela i elitserien. Ni kan känna er stolta över att ha spelare som Anton Lander i laget. För en annans del är det bara hoppas att mitt kära MoDo lyckas klara sig kvar i elitserien.

Mackelito: Hynning ryktades väl till AIK eller om det var Luleå för att tag sedan. Jag har gärna kvar Hynning, men då ska han ska vara billig.

Redigerad kommentar

danne80: Jävla bra fråga.

danne80: Så han kunde göra mål för HV71 :D

Mackelito: Jag tror Hynning får minst 1år till nu. Han har varit skadad har inte visat upp någon super talang, Lag kommer glömma honom och han blir ett super lätt byte för Linkan. MINST 1år till med Hynning.

varför släppte vi sundh egentligen?

Olle: absolut inte, larsson ser jag som något mittemellan en juniorforward och en forward i tredjekedjan.

Olle: Håller med men nog fan är det dags att Hynning lämnar oss tycker jag. Styf kan gå över till ass-materialare eller något för han håller tyvärr inte ES klass längre.

pefr: Med Larsson så tycker jag det beror rätt mycket på vad man kan hitta i AS. Han är ingen Axelsson eller Sundh

Olle: Larsson va? Tycker han kan få vara kvar, han är väl inte alltför dyr får man hoppas.

Nu börjar jobbet mot en slagkraftig trupp 11/12!

*Utgående kontrakt som absolut inte skall förlängas:

Åkerlund
Sonntag
Kolan
Björn Svensson
Lundmark

*Utgående kontrakt som bör förlängas:

Anton frälsaren Lander
gabbe
Hallin
Anton Axelsson
Skogs

*Övriga utgående kontrakt:

Viinanen
Larsson
Styf
Hynning

Har jag missat någon?

Edit: Jokelas kontrakt ska ju naturligtvis brytas.

Redigerad kommentar

Olle: Tycker ärligt att Björn är underskattad. Det är ingen spelare man sätter i någon annat än en fjärdekedja, men en grym sådan och med hjärtat på rätt plats. Helt okej i BP.

Hälge: Granath till LIF och Jokela till någon annanstans. Då så.

Men om ryktet stämmer om Granath så blir jag enormt fundersam. Nog för att kvinnor är en trevlig grej. Men att inte spela klart kontraktet här i sveriges bästa liga vore mycket underligt. Inte minst eftersom han är vår topp 3 back.

Jaja... Det där tar vi sen. Måste ju klara kontraktet först kom jag på!

T T: Positivt inför kvalseien om vi kan få tillbaka Pärssinen och Hynning också då.

Blizzard / T T: Ja, vem vet...

Hälge: Kanske därför han gjorde en bra match senast. Han är lika lycklig som vi är!

Hälge: Var det därför han var okej emot HV eller, precis som B Svensson och Murley alla med brutna eller ej förlänga spelar okej, sen när dom får förlängt då går dom in i koma igen :P

Mackelito: I dag fick jag höra att Jokelas kontrakt är brutet redan och att han bara spelar denna säsong i Timrå.

Mackelito: Man hoppas ju på "PW", men tror inte han är redo för huvudansvaret och behöver någon någon mer etablerad goalie som Iiro Tarkki från Blues.

På backsidan behövs ett mer etablerat namn, en hänförare som täcker med ansiktet, någon resten av laget lyssnar på.

Tomas Skogs, Pär Styf, Antti Halonen, Sebastian Erixon, Mattias Karlsson, Jesper Dahlroth och sedan ett tungt namn vars jag inte kan komma på nu.

Forwardssidan håller jag med om förstakedjan. Sedan skulle jag vilja se att vi behåller Gabriel Karlsson, Björn Svensson, Anton Lander (om det inte blir NHL), Carl Klingberg (om det inte blir NHL), Per Hallin, Anton Axelsson plus något etablerat namn.

Skulle även kunna tänka mig att se Mattias Persson, f, Troja/Ljungby, liten trixig, en bra målskytt. Joakim Hillding, f, Växjö, skånsk poängplockare, bra målskytt, kan utvecklas till en kanonspelare. Henrik Eriksson, f, Borås, HV-talang, målskytt. Keegan Dansereau, f, Mörrum, grym spelare och skulle kunna hålla på den här nivån. Johan Persson, f, Ore, Mora-talang kraftfull och teknisk, bra målskytt.

Mackelito: Åhsberg!!??
Nej, nej och åter nej. Han är knappt ordinarie på fyra kedjor i Lakers. Då kan dom lika gärna värva Hynnings tvillingsyster eller Carolina Gynning.

Jockz: Äh, det är ju bara Schweiz. Han köper TJ loss om Linkan vill ha honom.

Mackelito: Spännande lineup. Måste dock säga att backsidan ser tunn ut, så när som på Halonen och Granath. Där måste det in en klassback.

Sen Porseland och Åhsberg...där fick jag allsvenskan-vibbar iaf.

Mackelito: De där backarna var ju läskigt klena! Granath är ingen härförare, Dahlroth har mycket att arbeta på då ska allt klicka till nästa säsong isf etc.

Iaf så känns hela laget som ett riktigt brunkar lag och jag insåg precis att vi är en liten skitklubb i denna sport, Fan tillochmed du som brukar dra till dom fetaste värvnings requesten, detta var vldigt likt ett BIF lag.

Mackelito: Brian Pothier sitter väll på kontrakt för även nästa säsong?

Mackelito: Porseland har nyligen förlängt två år med HPK.

Bara för att ha något att göra så skissar jag lite på ett lag till kommande säsong om vi nu skulle spela i Elitserien då.
Jag tar för givet
* Att Pärssinen trots allt lirar nästa säsong också
* Att man behåller både Pikkarainen och Hirschovits då man anser att de ryckt upp sig eller nått.
* Att Jokela sparkas och Karlsson inte får förlängt.
* Att Lander och Erixon stannar
* Att Murley sparkas.
* Att PW stannar
Målvakter
Fredrik Pettersson-Wentzel
Reserv: (Gustaf Lindvall)

Backpar:
Sebastian Erixon - Brian Pothier (Tar Murleys plats, beskrivs som lugn och bra i både BP och PP med goda ledaregenskaper)

Elias Granath - Mathias Porseland

Antti Halonen - Jesper Dahlroth

Reserver: 2st Junisar/ Allsvenskan

1a kedja
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Illka Pikkarainen

2a kedja
Martin Röymark (Har kvaliteér och bör få chansen) - Anton Lander - Daniel Brodin

3e kedja
Daniel Åhsberg - Gabriel Karlsson - Andreas Thuresson

4e kedja
Anton Axelsson - Jeremy Boyce - Per Hallin

Jag tycker det ser bra ut. Lite beroende på om det går eller inte så skulle 1a kedjan kunna få gå så att alla kedjor flyttas upp ett steg och en ny 4e kedja tillkommer.

Ledorden är ungt svenskt och hög potential! Det är så jag tror Timrå kan nå toppen. Inte igenom värvningar av mätta KHL-AHL-NLA spelare!

Spanarn: Det vore EXTREMT handlingsförlamat om man sumpar Granath på grund av att hans FLICKVÄN fått ett jobb. Om en sportchef inte kan lösa ett så enkelt problem så ska man inte vara sportchef.

Alternativt är Granath en av dom mest karaktärslösa hockeyspelare jag hört talats om och då är det nog lika bra. Blir man dragen i k*ken på ett sådant totalt och supertoffligt sätt så ska man inte brottas med 110 kilos bjässar framför mål, i ett elitserielag heller, då kan man harva i allsvenskan.

"Det ryktas att...

... Elias Granath kan vara på väg hem till Leksand igen, trots kontrakt med Timrå. Hans tjej ska tydligen ha fått ett jobb i trakten."

« · 1357896 · »