1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607368 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ersson: Du har nog drömt. Dessutom var det ju högst motvilligt som han spelade center.

ersson: Pyrret är inte center.

Kerstin_k: Jag kom och tänka på en kille som det kan vara. Pyrret? Var inte han på väg att bryta med Indianerna? Eller drömmer jag nu..

Loomis: Perttu Lindgren

dr-nix: jag skulle nog fan i mig gråta om det är Hagos. Han är inte vad vi behöver. inte tillräcklig frammåt.

Klasscenter är ju en definitionsfråga, så jag tror inte man ska dra några större lass av inlägget längre ner.

dr-nix: Nu är det svårt att vad Noomis menar med klasscenter, men Hagos är ingen klasscenter för mig. Ifall det skulle vara Hagos så känns det inte så bra ska erkännas. Då måste vi alltså lita på att Kim och Gnagarn ska bära vårat lass offensivt.. :)

T T: nja, Hagos är inte en dålig spelare. Men kanske inte den typ av Center som borde ligga högst upp på önskelistan.

Med det sagt skulle jag inte gråta blod om han skrev på för Timrå.

Loomis: Det har ju viskats om Hagos här men passar han in i den beskrivningen?

En klass center ska vara klar men det är omöjligt att få reda på vem det är! Någon som vet?

Befınner mıg ı Alanya och trodde jag skulle mıssat en hel del men det hade jag ınte gjort for har var det dött som ı graven!

Synd dock pa Granak. Hoppas att Nubben fıxar fram en rıktıg tevlıg PP back.

Glad pask tıll er hockeysnackare!

Johnny Bravo: Surt oavsett. Hade varit ett bra nyförvärv!

Jag bryter dödläget.

Glöm Granak. Om nu nån hoppades på honom.

Magnus Rövarn : Själv hoppas jag på en app till androidtelefoner, gärna med en widget och aviseringar vid nya händelser. :)

Per HApps: Det handlar bara om att tackla Svedlund på rätt sätt. Jag har verktygen för att mjuka upp den karln. Jag skall lägga in en högre växel bara.

Jag lovar dig att den kommande skivan kommer låta höra om sig! Det finns ett tydligt budskap inbakat i samtliga sånger! När Micke Öhlén och jag är färdiga så kommer den där plattan sälja som smör i solsken. Åh jag lovar er att styrelsen skall få ett varsitt ex i rent demonstrativt syfte för att visa dem vad supportrarna vill ha!

Magnus Rövarn :
Så länge som Svedlund är ansvarig för souvernier blir det nog lösnaglar framför iphoneskal och replicasortiment.

Carina är som du själv skriver ansvarig för nyckelkunder.

ÖstrandsNisse: Jag menar, hur sexigt skulle det ine vara med lösnaglar med tallmotivet?

Magnus Rövarn : Hoppet är det sista som överger en. Men jag måste säga att jag inte begriper varför man inte testat att ta fram en tallkollektion. Ett test med 5-10 produkter och se vilket utfall det skulle bli.
Det finns inget att vara rädd för, några monstervolymer behöver det inte handla om så där finns ingen större risk. Det värsta som kan hända är att föreningens logga delas upp i två läger. De lite äldre sitter med tallar medan de yngre sitter med örnar. Let it be, tycker jag.

Vi får hoppas att vår nya nyckelkundssäljare lyckas i sitt jobb. Det vilar ett rätt tungt ansvar att axla Norrbom och det han byggt upp. Men det går säkert bra.

ÖstrandsNisse: Jag tror inte det behöver ta så lång tid faktiskt. Man har ju anställt Carina Norberg som Key Account Manager som närmast kommer från Stjärnafyrkant. Förhoppningsvis har hon en mer vidgad och modern syn på hur man når ut med sitt budskap till medlemmar och supportrar!

Magnus Rövarn : Att man inte tar fram en replica på tallarna säger ungefär allt om att föreningen inte ligger i framkant när det gäller marknad. SMS-tjänsten kommer säkert....om några år.

Kom att tänka på en sak. Varför har inte Timrå anammat det här med SMS-tjänst till supportrarna som SSK har? Det vore ju kanon att få information från klubben innan den kommer ut officiellt på hemsidan. Att man sedan bidrar med några kronor till föreningen per mottaget sms är ju ännu bättre. Det skulle säkert inbringa en slant som kan användas på ett lämpligt sätt inom organisationen.

T T: Jga blir alltid lika irriterad när jag ser en spelare gå från mitt lag ner till Allsvenskan. Tänker alltid: "Va ute i självaste helsike gjorde han här över huvudtaget."

Som när Pettinen sparkades ändå bort till Leksand.

Sonntag hemma igen:

superfalle: Självklart inte. Tog det exemplet för att knyta an till Bravos exempel angående poänggörare i tik.

hubbenorlen: nu är de ju inte i bara i de offensiva spelet som lander har kvaliteer , så de är väl möjligt . att stirra sej blind på poäng kan vara missvisande som fan

hubbenorlen: Kan väl nämnas att när Conny Strömberg spelade i Jesenice så klev de in direkt i kvartsfinalen där de då skulle möta ett slovenskt lag som Jesenices juniorlag (som i varje fall då spelade i slovenska förstaligan) spöat med 14-0 i seriespelet.

Johnny Bravo: Det har jag insett för länge sen.
Och dessutom har jag ju fått prata lite om det, så nu släpper jag Rok Ticar också.
Men om han producerar lika mycket eller mer nästa säsong, så kommer jag att att lobba för honom ordentligt om ett år.

hubbenorlen: Nja ge dig var väl att ta i, men inse i varje fall att det är dåligt med gehör för din åsikt i Det här fallet.

Vad Lander kan tänkas göra för poäng i Österrikiska ligan är för mig så hypotetiskt att Jag inte tänker kommentera det.

hubbenorlen: De matcher som Jesenice spelar i Slovenska ligan är ett handfull matcher efter att de blivit utslagna ur det Österrikiska ligaspelet/slutspelet.

Johnny Bravo: För övrigt tror jag faktiskt inte att Lander skulle göra upp emot 70 poäng i den österrikiska ligan i dagsläget. Men jag kan ha fel.

Johnny Bravo: Haha...ge mig? Det var precis ett sånt här svar jag ville ha. Jag ville diskutera Rok Ticar, inte min eventuella brist på intelligens.

Jag lobbar inte. Och jag tog förmodligen i när jag sa 35-40. 30-35 kanske är mer rimligt.
Och ja, jag tänkte också på Alexander Larsson och hans Norgeäventyr. Men den österrikiska ligan är ändå bättre än den norska.

Däremot vet jag inte hur ligan där nere är uppbyggd – hur många matcher de slovenska lagen spelar mot varandra och hur ofta de möter de österrikiska.

hubbenorlen: Det känns som om du lobbar för honom.

Han spottade in poäng för första gången i Österrike o du säger att han är god för 35-40 p hos oss i ES?
Inte realistiskt i mina ögon. Långt ifrån.
Så här ser statistiken ut de senaste åren i Timrå:

06/07 Jonte 38 p, Warg 31
07/08 Hahl 41 p, Pyrret 33, Regin 31
08/09 Pyrret 43, Wandell 4, Hynning 36
09/10 Corso 44, Sonnie 42, Pääjärvi 29
10/11 Hirso 33, pikka 28, Lander 24

Alexander Larsson gjorde 50p resp. 60 p på 2 säsonger i Norge.
Ifjol gjorde han 7p i ES.

Så..... om du inte lobbar för honom, så kanske du borde ge dig nu?
35-40 p? Skulle han göra 10-15 är det bra.

Men..... nej tack, är mitt svar, till Tikar.

Redigerad kommentar

Ambroo: Jag är nyfiken, har du sett honom spela sedan han var i J20?
Jag lobbar inte för den här killen. Det enda jag ville var att höra om någon hade koll på honom, hur bra han är nu för tiden med tanke på poängen i Österrike.
Men ingen har sagt något konstruktivt, bara påstått en massa saker utan någon form av täckning.

stoff: Nej det är inte precvis samma sak, eftersom han gjorde 38 i den italienska ligan och 11 i Elitserien. Ungefär samma skillnad som mellan Rok Ticars 68 i den österrikiska ligan och mina förmodade 35-40 i Elitserien, med tanke på att den österrikiska ligan väldigt mycket bättra än den italienska.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kerstin_k: ne precis.. ta tex peter ström han gjorde 80 poäng i italienska ligan och kom hit och gjorde 2... precvis samma sak

hubbenorlen: Han håller helt enkelt inte den nivå som krävs. Han är för tunn, för långsam och är inte tillräckligt spelintelligent.

stoff: Fast värvning i sig är ju inte helt orimmlig. Han har varit här tidigare, känner till byggden och gjort en hel del poäng i en seniorliga. Vore ju dumt av Timrå att inte hålla koll på honom, oavsett om man planerar att värva honom eller inte.

Att räkna ut poängsnitt baserat på vad spelaren gjort i en annan liga är ju däremot mer orimmligt. Där finns det så många olika variabler som spelar in.

stoff: Nu är det dags för dig att skriva nåt konstruktivt, alternativt vara tyst i den här frågan.

Kostiainen: Tack för ett konstruktivt svar, till slut.
Jag håller naturligtvis med dig. Anledningen till att jag tycker att han är intressant är att han vann den interna poängligan. Hade han varit en spelare som var beroende av omgivningen för att vara bra, så hade han knappast varit den bäst producerande i laget.
Dessutom har han ökat sin poängproduktion enormt den senaste säsongen, vilket betyder att han har utvecklats väldigt mycket.
Jag säger inte att han skulle bli en stjärna i Timrå, men han är knappast en större chansning än till exempel Tom Wandell.
Alla utvecklas inte tillräckligt i tid för att draftas.

stoff: Det är så sjukt dålig attityd på det här stället. Som en klubb för inbördes beundran, med en jävligt nedlåtande ton.
Jag har följt Timrå i över 20 år och läst i det här forumet sedan det startade, men inte skrivit en rad här förrän ett par år sedan.
Så fort man har en åsikt eller ett förslag ska det skrivas en massa raljerande svar. Det är som ni tävlar med varandra i spydigheter.
Jag fattar det fan inte.

För övrigt får ni tycka vad ni vill angående Rok Ticar.
Men det vore ju schyst med en motivering till era åsikter.
Ni har ju inte ens sett honom spela på två år.
Så hur i helvete kan ni vara så säkra på att han inte skulle göra bra i från sig i TIK?

Kerstin_k: jo klart alla har det... men med helt orimliga tankar kan man behålla för sig själv...

stoff: Det där är iof inte speciellt konstruktivt. Klart alla har rätt att komma med tankar och ep-länkar.

hubbenorlen: jag tror personligen att Roc inte är tillräckligt bra, oavsett antal poäng i en annan liga. han bedömdes inte hålla måttet här när det senast begav sig. Ledningen såg inget potential i honom då. visserligen kan det ändras med åren.

Men som vår centeruppställning ser ut i dagsläget, och speciellt om Lander lämnar, finns det ingen plats för honom. Eller; det finns inget utrymme att chansa med honom. Speciellt inte som en offendiv kraft. hade kanske gått att ha som ung och utvecklingsbar fjärdecenter. men då står vi med bagarn eller gnagarn som offensiv andrecenter. känns så där.

Tror inte att vi ser Roc här igen. Om vi gör det står jag med dumstruten på och hoppas att din uträkning för hans möjliga poängsnitt stämmer.

hubbenorlen: Man kan dividera med siffror hursomhelst. Omöjligt att förutspå hur mycket poäng en människa gör i ett annat lag.

För det första så har ju den spelaren andra kedjekompisar, hur bra passar han med dem? För det andra ska de acklimatisera sig i den nya bygden han kommit till. Spelidé hos coachen kanske är annorlunda?

Så att säga att en människa som gjort 100 poäng i Ahl klivet in och gör 50 i elitserien är inte omöjligt, men chansen för att allt ska stämma är så oerhört låg så att det inte är värt att ens räkna på det.

Våran marängsviss och pikk är väl bra exempel?

hubbenorlen: alla är emot dina "tankar" så lägg ner

Den gode Petter är helt rätt ute, något för latoxar till hockeyspelare att ta efter månne?

stoff: Nej.

hubbenorlen: mycket liten

Ambroo: Att påstå något så pass säkert om något så osäkert är inte särskilt smart.
Många av de killar som ligger runt den poängskörden i Österrike har tidigare spelat i den tyska ligan och där snittat drygt en poäng per match.
Många har också gjort bra ifrån sig i SM-Liga och AHL.
Men enligt dig är chansen att dessa hockeyspelare skulle snitta 0,7-0,8 i Elitserien alltså minimal?

Nu när Czarnecki är klar för FBK, vem tränar Brynäs nästa säsong? Sandlin har väl lagt igen de blå så spelarna slipper väl fira jul före midsommar.

Ambroo: Både tyskt och kanadensiskt pass... Spelat i nordamerika.. Ökat sin poängskörd enormt på sista tiden..

Har säkert redan blivit länkad!

Redigerad kommentar

« · 1377255 · »