1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604508 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb:
Jo iofs, men vi snackar ju om Bölla här på HS i bland åxå, borde det åxå generera i ett tryoutkontrakt? 

Edb: Ja inte är han med i Landers lag för att han är en dålig spelare iallafall.....

Per HApps: var han verkligen så usel som du vill påstå med ditt hånskratt ;) ?
de pratas ju fortfarande om han vilket borde tyda på en viss uppskattning på någe vis

Per HApps: Jo men Mathiasson?? Skulle vi inte ha ett skridskostarkt lag??

Var ör Magnus Rövarn när man behöver honom....?

Redigerad kommentar

Edb:
Tackar för ett kvällsskratt :) 

Edb: Håller med. Det är värt pengarna bara att få höra hans one-liners i periodpauserna :-)

Timrå Icon: jag har inget emot om jonte skulle få ett try-out kontrakt o få spela i checking kedja . Ja misslyckas han får han ju spela med asplöven och de kan väll inte skada o testa åtminstonde .
Tror han trivdes i timrå och skulle nog ge mkt för ett sista försök i elitserien.

Ge honom en tydlig roll...

Redigerad kommentar

Edb: Mjaaaaaa.....då tar jag hellre Jonte isåfall. Dessutom är det ovanligt att någon flyttar därifrån och hit....

Timrå Icon: enligt hans statistik var han väldigt jämn med målproduktionen enligt mitt tycke. han skulle bli äldst i vårat lag och vi kanske behöver en pappa i tuffa tider :]

Edb: Fast då skulle väl iofs Hussen bli glad över att han får ett par skridskor mindre att slipa. Men å andra sidan så sliter han ju ut lädret på insidan....hmmmm....tufft val.

Men han var med och tog oss dit vi är idag!

Enligt Mrmadhawk så funderar Markus Matthiasson att ta upp karriären igen, när vi ändå kör på dehär hemvändarköret vore väl den en lösning, för övrigt är jag ironisk

Källa: mrmadhawk.se/

Paddan: Det skulle varit "10 st om du vill" i den där meningen men i ett hockeylag där man kanske inte roterar i truppen på samma sätt som i ett fotbollslag lär det väl aldrig få någon större effekt.

Frella: Tror faktiskt att du får ha ett obegränsat antal ickeEU/EES-spelare i truppen, men du får som tidigare sagts bara använda två av dessa per match.

Frella: jaa det låter logiskt!

det är väldigt modernt att tolka paragrafer nu också
detta skulle kunna vara ett genidrag...

söder över: Du får väl ha 10 st i truppen men kan väl bara använda två åt gången i match.

dr-nix: jaa verkar vara det avgörande här... om man använder sig av 3 ikke ees killar rör det sig om brott mot människohandelsavtal då? =)

dr-nix: Var det ingen som tände på der Hammer...?

söder över: norge är inte med i EU men är med i EES, alla länder som är med i EES räknas också som eu-medborgare. (eller något sånt)

Olle: Ja jag vet inte. Tjecker räknas ju till EU men ryssar kanske inte gör det.
Skitlregel hursomhelst.

Olle: alltså ryssland är ju ett ikke eu land meeeen det är Norge med så hur faan funkar det här? är det transatlanter det handlar om eller...

alla de som radades upp här som jag höll med om att timrå borde kontakta har dock redan hittat nya adresser inför nästa år...

aftonbladet var nog lite trög på den här nyheten (läs senheten)

Johnny Bravo: Det här är ju en sak man ska veta men jag har en vag övertygelse om att ryssar inte går under EU-reglerna här. Jag kan ha väldigt fel.

Johnny Bravo: inte tjecker men ryssar va? dom är väl utsatt för utlands mobbingen som näslund vill aveckla?

Olle: Vad pratar du om?
Ryssar o tjecker upptar väl ingen icke EU plats?

Olle: hmmm det går åt fan...

man måste meddela att murran slagit sönder en klubba o fått kicken om det ska fullbordas... eller så måste man DO anmäla förbundets ikke tolerans mot utlänningar! =)

söder över & Glen Morangie: Hur blir det med icke EU-platsen där? Hade Robinson dubbla pass?

Glen Morangie: ja vaffan erbjuda kan vi väl iaf!

tänk rubrikerna om vilka spelare som timrå ik "rycker i"

bra pr..

vem bryr sig om vi ligger långt ifrån högsta budet? vi ä mä helt enkelt...

St.Petersburg rensar.
Kanske vi ska erbjuda Cajanek kontrakt? :)

Gusev o Markov som är backar är ju oxå lediga.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: drömer fortfarande mardrömmar, sicken pojk att sätta psyket ur spel på en :/

Johnny Bravo: Ja han har iallafall jag glömt

Timrå Icon: Vi kan glömma Dennis Persson oxå.

Fast det kanske vi redan har gjort? :)

Kanske Hamr kan få Vampola att trivas här. Men lär vara för dyr och för skadebenägen

Är den här något att ha tror ni? Fått kicken från Kloten pga skada. Kanske läkt ut nu....

Sitter och skrattar för mig själv....Har inte varit inne på HS på ett halvår, och före det inte före sommaren....MEN!!! samma J-la desperata behov av "värdsbackar"..Men hallå de kommer alldrig till timrå,vad handlar det om?, en stackars supporter som vill ta sig för bröstet och säga...VI!!! har minsan han som back och då löser det allt, är det dä det handlar om???

Gå och lägg er, mej veterligt så handla hockey och resultat och hjärta om Stjäl och hjärta, att ge livet för en enda poäng för att nå slutspel osv. de spelarna hittar man inte bland världstjärnorna, de speralrna hittar man bland träsket, de som är på uppgång, som har något och kämpa för, inte bland värdlstjärnor som titta på nästa års kontrakt och inte vill vara skadade till nästa sässong...för nytt dyrt kontrakt..vet de att de kan få...och fortsätta flina till....

KORITFW: Förutom de så äre inte så svårt o lappa ihop några tygtrasor...

Haha femhunka? de är ju bara ett 25 kronors märke på en vanlig kudde ;)

Mackelito: Vad letar vi då? PP-Back eller caslava typ?

Mackelito: Dröm sött till rena fyndpriset:

Mackelito: Linkan avvaktar och avvaktar han tillräckligt länge så är säsongen slut och då finns det massor med backar igen.

Helt otroligt, om man räknar bort 1 rysk, lettisk och slovakisk back vilka inte kommer komma till TIK.

Så är Strålman tillsammans med Dennis Persson den enda lediga EU-backen i NHL OCH AHL.

Skrämmande var ordet.

Redigerad kommentar

Tjosan hejsan så försvann två våta drömmar med namn Lepistö och Salmela från kartan..

Nu är det extremt skralt om bra backar...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Majkii: han hittar nog hem till oss någon dag ;)

Roligt att veta att Timrå gick miste om den här killen...

www.hockeysverige.se/article/12064177/han-paminner-om-timonen

Kevin O Shea: Hoppet är det sista som överger människan :)! vore en riktig kalas värvning.

Kevin O Shea: Jag ställer nog inget hopp dit. Om inte Hv har gjort klart redan så är de nog större chans på samtliga andra klubbar än TIK..

frölunda känns både tätare bakåt o farligare framåt inför nästa år...

fast jag vet inte...

allt kan juh floppa i fhc... =)

söder över: Jag röstar på offensivt!

Kevin O Shea: det där är juh pärras polare! :)

vill man ha en back som är utpräglat offensiv för dom slantarna vi har kvar?

eller vill man hellre stänga bakåt o hoppas att ett par killar gör en röymark nästa år?

Berglund: Kan vi hoppas ?

söder över: Strålman ville igenteligen komma till dom så han kunde få spela i ett NHL-lag fast i Sverige, typ lilla-nhl.

El_loco: ja högmysfaktor!

fast samtidigt lite skakad är jag! kan man nobba näsfot?

« · 1387681 · »