1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604511 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb:
Jo iofs, men vi snackar ju om Bölla här på HS i bland åxå, borde det åxå generera i ett tryoutkontrakt? 

PÄR Herps: Vi kanske inte delar samma åsikt. det jag tycker är att timrå behöver en forward som andra lag hatar likt en jämtin som snackar skit och är allmänt en skit på plan där har vi jonte. för övrigt är jag inte insatt vem Bölla är...

Edb:
"för övrigt är jag inte insatt vem Bölla är..."

I rest my case !! hahahaha

Edb: Jonathan Hedström kan inte spela ES-hockey längre, dom dagarna är förbi. Han skulle stjälpa mer än hjälpa.

Edb: Bulla är en legend i Timrå.
Vet man inte det så......blir jag riktigt förvånad.
Milt uttryckt.:)

Per HApps: såg min första match 2001 emot färjestad, hur skall ni tro jag ska veta vem Bulla är då han spelade på 70talet? även om han är en legend i era ögon så har jag ingen som helst koppling med honom förutom att han spelade i timrå :]

Edb: Nä men man bör känna sin historia!
Så enkelt är det.

Edb: Kan det vara så att du förvillades av att PH skrev Bölla? För nog vet du väl vem Bo "Bulla" Berggren är?

Edb: jag är 18år såg min första match med Timrå ik när dom gick upp i ES, jag har full koll vem han är. Man måste kunna sin historia, vem vill inte veta mer om timrå när man är timråsupporter.

mikenomad: varför skall man envisas av det som varit?

Edb: Du måste skämta med oss aprillo?

Johnny Bravo: jag är tyvär ingen bakåtsträvande person som enbart säger de var bättre för men FINE jag ska läsa hella dubbeltallen sidan sedan gör vi ett timrå ik prov med 55frågor .kuggar jag får ni hänga mig i en tall

Edb: Det behöver man inte alls göra och det faktum att du inte vet vem han är gör dig inte till en sämre supporter. En smula märkligt är det dock med tanke på att han är en minst sagt betydande Timrå-profil. Vet du vem Pekka Lindmark är? Z?

Edb: Det är inte ofta jag blir mållös i text el. irl men nu blir jag det.

Inge Hammarström, Lill-strimma, Mats Näslund mfl inkl. Bulla o du vet inte vilka de var?

I rest my case, som PH sa.

Johnny Bravo: jag förstår din och flera andras reaktioner och att de måste kännas som ett hygg i hjärtat. jag vill dock påpeka att jag inte fick Intresse för Timrå sedan 2-3 år tillbaka men att de alltid funnits där inom mig. Tänk dig Ett pyramid jobb där man klättar destobättre man är, samma är de lite för mig att jag är väldig novice inom historiken av timrå men viljan att lära mig djupare finns självklart där inom mig. Jag försöker att hänga med alla dessa missade år sedan min första match jag såg emot färjestad 2001 redan där ett stort mellanrum som fram till idag.

och jag hoppas med detta sagt att de finns hopp även för mig här inne på Hockeysnack

Edb: Du kommer nog ikapp men man blev lite mållös.
No offense.

Edb: Det räcker med en passion för Timrå IK, du behöver inte bevisa några historiekunskaper härinne för att vara en "äkta" supporter. Däremot kanske du skulle tycka det var kul för egen del att läsa på lite...:-)

mikenomad: Ja men ska Edb ändå läsa på så tycker jag han ska börja med att läsa om träpatronerna och flottning på Indalsälven. För att bygga upp intrigen liksom ;-)

T T: Vilken hockeystekare....

T T: Skoj att han snör på sig grillorna igen. Matthiasson var så grymt bra i Timrå. Kommer aldrig glömma hans insatser i TIK!!!

Ge mig en back så ska du se jag vaknar till, ge mig en back så gör jag vad ni vill! (En ytter funkar oxå)

Edb: Bulla hade inte varit "Bulla" utan "Tåget". Då hade det bara varit Bosse.

Jahapp, rykten om att Strålman har varit/är i stan cirkulerar.

Nån mer som hört eller bara mina "vänner" som ljuger?

Kostiainen: Har hört de också.

Kostiainen: Hans flickvän är väl från Sundsvall om jag inte missminner mig! Så det kan vara därför ;)

Kostiainen: Snäääälllaaa Nubb-Link signa Strålman

Berglund: man kan juh hoppas att dom skulle sälja sina mammor för att få hit strålman....

snääääälllaaa strålman spela med timrå ik nästa säsong!

=)

Vår sista back? www.eliteprospects.com/player.php?player=7524

Har spelat med Vampola. Har tyskt pass... www.eliteprospects.com/player.php?player=14461

Ambroo: Blir det Ari gråter jag. Hellre Tysk/Kanadicken då.

Ambroo: Det var lite roligt att den längre av dem som var 181cm beskrevs som kortväxt he he

Ambroo: Var hittar du infon om att han har dubbelt medborgarskap?
Ser det inte nånstans.
Han verkar annars vara en mycket bra värvning.

Redigerad kommentar

Varför inte slänga in den här killen också, som spelade i samma kedja som Vampola:

www.eliteprospects.com/player.php?player=10455

hubbenorlen: onekligen intressant spelare med bra säsong senast :] rightare erfarenhet ifrån sverige spelat med vampola, de som talar emot är väl åldern och "kortväxten"

Edb: Gör man 68 poäng på 52 matcher i Tjeckien så är lär nog varken åldern eller längden vara ett problem.
Dessutom kanske han inte är så dyr, så här på ålderns höst....

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Ja Vlasak skulle jag lätt ta som sista yttern även om han är på ålderns höst. Lär va dyr dock

Yared Hagos rankas som 1 av elitseriens 10 mest underskattade spelare på Dragskott.nu

pikken2 längre bort från oss nu?

det känns som om det blir en tung ekonomisk dragkamp om denne herr´n

själv kan han luta sig tillnaka o le åt det hela ty de enda vinnande parterna är agenten samt pikken...

söder över: Lär ju kunna bli en ganska dyr historia det där

söder över: Det har väl redan konstaterats att vi inte kommer att värva honom.
Han hade ju artistkontrakt i modo, vilket innebär att vi inte kan plocka inom honom förrän senare under hösten. Om vi inte lägger upp en massa pengar vill säga.

Ambroo: Vallin? Ingen våt dröm direkt men definitivt inte det sämsta vi skulle kunna hitta. Jag minns honom som betydligt bättre defensivt än offensivt, Strålman är ju naturligtvis att föredra varje dag i veckan.

hubbenorlen: mm nä alltså linkan signalerade juh om att laget skulle komplett vid serie starten. inga artister som jag förstod det hela.

o något sjukt pengarejs mot håve näsfoten skällefeteå hoppas jag verkligen inte är aktuellt...

Olle: På tal om finnar; var det den här veckan Tarvis hade lägret med målvakterna i Finland? Vore kul med ett reportage därifrån

söder över: Skellefteå, HV, MoDo....jajja.....vi har iallafall snyggaste tröjorna! Sådäså

Timrå Icon: Jag har en känsla av att Pikkarainen har gått över den där gränsen då han kostar mer än vad han skulle smaka, redan för några veckor sedan...

söder över: Ja nu skulle vi haft lite stålars! Brunnström hade petat ner Pikkarainen till en andralina och passat som handen i handsken i vårt lagbygge.

Olle: Nä vad säger du Olle; ska vi gå ihop och köpa honom du och jag...? Så jädra dyr kan han väl inte vara...? :-)

Timrå Icon: Jag tror vi har större chans om vi planterar ett hästhuvud i hans säng, och då pratar jag bara för mig själv :)

« · 1387681 · »