1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604500 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
T T: Haha mitt kritiska öga missade att det var en "kopiera/klistra in"-artikel. Det borde man förstått.

Olle: "säger agenten Gunnar Svensson till hockeyligan.se"

Apropå att "källan är aftonbladet".

Pätr: Man kan ju kallt konstatera att dom blivit av med fler namnkunniga spelare än vad dom sugit åt sig sedan de bytte sportchef. Positivt för oss! Alla småsaker räknas...

Spanarn: Så med andra ord står Modo Pikk-lösa i vinter.

Johnny Bravo: I så fall vore det väl onödigt av honom att antyda att spel i Europa ligger närmare? Jag kan mycket väl ha fel men min känsla, om någon är klar men vill mörka, är att man inte säger något alls istället för att säga något som pekar åt ett helt annat håll.

Nu är det ju iofs hans agent som har talat, inte Strålman själv.

Olle: Såvida han inte vill avslöja att han står i röd dress på lördag i Eon.

Nä vi kan definitivt glömma Strålis.

Det intressanta är: VEM blir sista backen in?
Jag börjar bli oroliga. SÅ många klassbackar är väl inte ledig nu?

Olle: Ja jag såg det. Årets mörkning av Linkan ;-)

Även om källan är aftonbladet så känns det lite som att vi kan glömma Strålman...money talks.

Pikkarainen verkar nu vara klar för SAIK..

Timrå Icon: Någon som vet ifall hela laget är med på lördag eller ifall det saknas någon? Tänkte mest på Vampola och Robinson, skulle vara kul att se dem.

EDIT: Fel tråd, sorry.

Redigerad kommentar

liston: Ja det är viktigt att ha en stabil stomme att bygga runt

liston: Nu lät jag lite väl negativ. Formulerar om det där: Om spelare som Önerud och Torp får ett litet genombrott så tror jag vi har mycket goda chanser att behålla dom. Kanske lite samma sak med Ridderwall. Dom må ha fått andra bud men samtliga spelare får ju faktiskt framträdande roller, i varierande utsträckning hos oss.

Redigerad kommentar

liston: Det känns ganska troligt att många i dagens trupp kan tänka sig att stanna över några säsonger. Dom vi har lockat till oss har ju inte direkt varit stekheta på marknaden i största allmänhet. Personligen är jag mer oroad över vilka som kommer visa sig förtjäna förlängt efter den här säsongen.

Timrå Icon:
Vore ju skitkul om det blir så att en stor del av dessa kunde stanna två-tre år så man kan bygga i lugn och ro.

Kerstin_k: Kanske inte många. Men några i alla fall. Och det är illa nog.
För övrigt har jag bra koll på vad en breddspelare i elitserien kostar.

Träffade Bagarn förra helgen ute på Leffes i Halmstad och av det jag kommer ihåg så öste han beröm över värvningarna av Önerud och Torp. Och han verkade nå djävulskt nöjd över att vara tillbaka i Timrå.
Såg honom även dagen innan på after beachen bland alla bara överkroppar iklädd en svart Timråjacka :)

Kerstin_k:
Touché

En breddspelare i ES kostar bra mycket mer än vad hubbenorlen tror är jag rädd....

hubbenorlen: tveksam till att det skulle vara många allsvenska lag som har dyrare trupp än oss. Malmö, ja. Men sedan är det tveksamt.

Vampola, Pikkarainen, Murley, Hagos, Halonen & Pärssinen är det ju få allsvenska lag som kan matcha lönemässigt. Glöm inte att vi ännu inte hittat vår försteback, vår dyra back.

Sedan har vi förmodligen Röymark, Riddarn, Bagarn, Gnagarn, Önerud & Torp som skulle ligga ganska så högt lönemässigt i många av de allsvenska lagen.

Så många tror jag inte att det är.

dr-nix: Absolut. Men jag skulle ändå tippa på att många allsvenska lag har dyrare trupp än vi har. Och det är sjukt!

hubbenorlen: okej fast alla utom Slovenen med de fantastiska meriterna är nordamerikaner. Vår kvot är redan fylld.

hubbenorlen: Och då syftar du på vilka förutom "pappa betalar" Malmö?

dr-nix: Inte gjorda av pengar? Det finns ju för fan bara en enda jävla spelare som kostar lite extra. De allsvenska lagen värvar ju bättre än oss.
Hur FAN är det möjligt?

RubinCarter: Det blir ingen förstärkning då heller. Går vi in med en för oss stor trupp då ekonomin är ansträngd gör vi det för att slippa förstärka pga skador etc. Det som är lite surt är att vi genom åren haft oturliga skador som puck på tumme osv. Men det kan vi inte ha år efter år. Det är vår tur i år!

KORITFW: För att folk verkar inte ha insett att Timrå inte är gjorda av pengar. Man måste få till ekonomin och därför har man en billigare trupp. Det gör att man säkert bara har råd med en dyr lirare till. 

Kollar man på förra säsongen noterar man att storleken på lönekuveret inte betyder att liraren faktiskt producerar så speciellt mycket på plan. Visst vore det trevligare och betydligt säkrare med en riktig klass-forward till. Man chansar är känslan man får utifrån men samtidigt så känns det lite spännande också.

Var det inte nubben som sa "om det ens blir någon forward" vad får er då att tro att Hertzberg inte var sista forwarden? nä nu väntas en back sedan är det klart.

Berglund: Strålman behöver vi ändå, han kan inte täcka upp för att vår tilltänkte 2:a femmaforward blev en 4:e femmaforward iom Hertzberg.

hubbenorlen: Ja det e sant men värvar dom Strålman som back tack vare så e jag fan på :)

Berglund: Problemet med hertzberg är att han har lirat i qjhml. Det är den liga där det är enklast att göra poäng. Många av de som är poängkungar i den ligan draftas inte ens av NHL-lagen. Och hertzberg är inte ens i närheten av poängtoppen.
Detta gör att jag får lite starkov-vibbar.
Så att han tar den sista forwardsplatsen gör mig lite nervös.

Timrå Icon: om han inte håller måtten då, ska vi börja jaga i sep då. Vad fan finns det kvar då att hämta, Peter Nylander eller Starkov.

Timrå Icon: Han måste va billig så om han e sista forward betyder det mkt flis på sista backen :)

Timrå Icon: Hertzberg skulle det naturligtvis stå

Pätr: Läste förresten i ST idag att vi sitter nöjda med forwards efter Herzberg. Om han får ett kontrakt efter try-outen vill säga. Annars måste vi väl förstärka antar jag....

liston: Tycker jag med. Hoppas vi kan bygga upp en ny stomme

Timrå Icon: Tycker det ser hur spännade ut som helst med dfessa unga spelare. Hoppas att de pallar trycket bara.

Pätr: Det tror jag också. Men jag tror ändå inte han är vår siste forward.

Timrå Icon: Herzberg känns spännande tycker jag. Jag är övertygad om att han kommer spela till sig en plats i laget, och förhoppningsvis också etablera sig i Elitserien.

Johnny Bravo: 14:e men inte sista va?

henke1: det låter passande! tänk om det här blir året som perra pratade om ifjol! ett skridskostarkt lag som ska nöta ut motståndare! = ) ifjol var det lite baktungt faktiskt....

ingen som sitter o tok studerar vad som händer i norge?

Victor Hertzberg är det sista fw in?

Spännande..... men vilken väg tar den här resan?

söder över: Jag har faktiskt spelat mot hans bror och har sett Hertzberg spela flera gånger och jag kan säga att han var riktig bra och hade bra skridskoåkning med fart och fläkt.

Olle: låt oss hoppas att någon på st eller dagbladets sport red. kan ställa frågan om detta var sista fwd eller ej...

i övrigt så vet jag inte ett skit om karn så det blir intressant att se honom under lander erixon matchen...

jag har förhoppningen att den här killen kan vara minst lika nyttig som friberg.

Kerstin_k: Ja vi får hålla tummarna att vi gjort ett fynd.

Snoop: Try-out blir bra. Hoppas att han är så pass duktig så att det är värt att satsa vidare på honom.

Snoop: Grymt! Ska bli riktigt roligt att se det här laget nästa lördag, längtar.

Hertzberg

Timrå Icon: Bäst att man understryker att det där var bildligt talat :)

Timrå Icon: .....dansa hula hula?

Olle: ....att Linkan skall...?

Timrå Icon: nej om hans huvud rullar så betyder det ju att modo frigör ca 45% av hela spelarbudgeten och då kan dom köpa nytt! Vi får ta någon annans...för övrigt anser jag...

« · 1388344 · »