1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
El_loco: Den ende jag saknar från ifjol är Lander. Erixon så klart också men där tycker jag vi ersatt bra. Faktum är att vi på alla poster utom Lander har ett på papperet vassare lag med färre glidare än ifjol.
Målvakterna håller också högre klass än ifjol. Floppar någon av dem får vi värva en PW-typ i år igen. Dessutom har vi nästan ett nyförvärv i en hel Pärssinen.
Jag tror vi kommer att överraska

Redigerad kommentar

dr-nix:
Min oro ligger i om de kommer att få ett fungerande PP, det blir viktigt i vinter för Växsjö blir inte att leka med, och vad MoDo kommer att stoltsera med vet jag inte, Brynäs vet man aldrig var man har, så PP och BP KAN bli avgörande faktorer i vinter.

Passionen har inget startdatum. Det går inte att sitta med en kalender, bläddra bakåt med fuktiga fingrar och sätta sina årsringar på ett speciellt datum och säga: ”Där. Då började det.”
Det är med passionen som med hjärtats tonart, med sorgen, med melankolin, längtan. Den är en del av oss från början, alltid.

Timrå IK. Att några bokstäver kan starta en kärnreaktor av känslor. Magiskt.

Per HApps: tycker de är mer spänning i Lilla Sm faktiskt ;)

Lilla SM i slutet på säsongen kan ju åxå funka. Vinner man inte guld eller silver så är det bara atta acceptera att man inte har något i Stora SM att göra.

Men innan snön börjar smälta i mars skall det trots allt spelas om poängen. 

Johnny Bravo: kan man säga att hjärta o vilja tog lander till nhl o mattias karlsson till hv71?

dr-nix: Vad gäller Pärssinen tror jag det är viktigt att han hela tiden lyssnar på sin kropp. Hellre stå över ett par matcher i rad nu och då för att kunna tillföra ordentligt när han är med.

Finns ett par breddare nu som kan gå in i 1:a/2:a kedjan i sådana lägen och bidra med speed och hårt jobb.

Lyssna på kroppen Timo!

EDIT: Här gäller det väl även att tränarna är lite införstådda också antar jag..

Redigerad kommentar

Jag tycker laget ser okej ut. Det saknas en back av seriös klass. Jag hade också velat se en mer meriterad värvning än Hertzbeg men det är trots allt bara ett tryout kontrakt och visar han sig inte vara så bra som Linkan m.fl. helt tydligt tror han är så kan vi värva den snubben sen istället. 

Min största oro är dock Pärssinen. Har han en säsong där han är skadefri tror jag han kan bli en stor tillgång men det är just det som är frågan, klarar han av att lira en hel säsong utan att gå sönder. Där har vi en viktig fråga. 

Jag undrar hur Perra känner sig nu. Han tvekade väl att köra sitt options år, men han fick väl några löften av Linkan och gillade vad han hörde. Jag undrar vad Linkan sa och om han uppfyllt valfläsket. Tveksamt...

I sista meningen i den har artikeln så säger Perra "Men sen gäller det också att vi får lite spets på grejerna.". är det någon som har sett någon spets? Skulle vara Vampola då... Det känns som om Perras citat från april gäller fortfarande. Linkan, vad ger du oss och när? På med blåstället och JOBBA!

Johnny Bravo: Ja där håller jag med Knylan till viss del. Tränaren kan ha haft svårt med en kontinuerlig spelidé om han fick byta spelpjäser hela tiden.
Men jag håller med. Det blev lite apatiskt vid press

Timrå Icon: Mm men glöm inte att vi har Knylans favorit i form av vår tränare utan spelidé.
Jag är verkligt orolig.

KORITFW: Ja du har rätt. Jag har svårt att se att det kan gå sämre än ifjol faktiskt. Vi kan inte få lika många skador i år och vi måste kunna spela ihop laget bättre med bättre kontinuitet. Vi har bättre backar och målvakter i år förutom PW. Hungriga snabba forwards. Men en sån som Lander går inte att ersätta

Olle: Jag instämmer. Sen kan lallarna få säga vad de vill.

Det är för mycket "hoppas" över den här truppen. Vi är farligt nära degradering innan säsongsstart.
Det hopp vi har är ändå att det ska spelas om det.

Timrå Icon: Det är ju det jag är orolig för.
Jag vill att vi tillhör eliten oxå fortsättningsvis. Det är den önskan jag har. Liksom att få uppleva ett guld innan jag dör.

Jag är ytterst tveksam med vår "vinnarinstinkt".

Johnny Bravo: När förra säsongen var slut så ville jag aldrig mer höra talas om linkan. Jag resonerade som så att om det fanns pengar att blåsa så var inte han den som skulle hålla i dom. Men i nuläget finns det ju ingen konkret person att peka fingret på. Visst, folk har spritt pengar omkring sig tidigare, visst arenafrågan har lagts på is osv. men det är inte något vi kan göra så mycket åt idag.

Hur har vi värvat? Ja rätt uselt...hade vi kunnat värva bättre? Omöjligt att svara på när ingen riktigt vet hur jävla nära konkurs klubben är/var. Vi kanske har det absolut bästa laget som kan köpas för dom ynka pengarna vi har?

Det är hur som helst inte aktuellt att titta på hur vi har shoppat i förhållande till plånboken egentligen. Det är hur laget står sig mot övriga lag, som räknas. Och på den punkten kan jag inte annat än att placera årets upplaga av Timrå IK på samma plats som Jimmy gör i sin blogg. Ok om vi blev räddade från tvångsnedflyttning men vi kan komma att spela i en annan serie under nästa säsong ändå.

Andersson: Vad spelar det för roll om vi blir 11?

Johnny Bravo: Kan ju bli så att AIK (trots Fasth) råkar ut för en klassisk andraårs-baksmälla och blir 12a ?

Johnny Bravo: Vi kanske inte har ekonomi och förutsättningar för es längre?

Olle: Jag är inne på samma linje. Hamnar vi i KS så åker vi ur.
Allt handlar om hårt, Hårt, Jättehårt arbete att undvika de 2 sista platserna.

Jag är fruktansvärt orolig att detta är sista säsongen på en oöverskådlig framtid.

El Maco: Det är bra det. Det hjälper oss att slå ur underläge :-)

För övrigt tycker jag att Växjö är överskattade.

Det som kan hjälpa oss denna säsong är:
H J Ä R T A & VI L J A.

Redigerad kommentar

Olle: Jo men det är många unga, hungriga och även revanschsugna spelare i laget nu.....hmmmm.....kan vilja slå kunskap....?

Olle:

Man nödgas understundom se positivt på det som komma skall, trots energisk kraxande från olyckskorpar sittandes högt å lågt. Enligt vad alla bör inse, finns det en spegling i årets trupp i den lite skröpliga kassakista som föreningen råder över, men om laget formas till en homogen grupp där alla en var drar åt samma håll kan det bli en rackarns dans. Varför inte bjuda upp till dans, ta tjuren vid hornen å se förhoppningar till en härlig svängom i kommande ES.

www.youtube.com/watch?v=auk263ZyBIo

Timrå Icon: Det är ju en intressant men ganska logisk "tippning" som Jimmy gör. Det är på tok för många "maybe" och "might be" för att vi ska ha en sportslig chans på slutspel och har man inte en realistisk chans till slutspel inför en säsong, då kan det gå precis hur som helst (UNDER slutspelssträcket alltså).

Dream Team:

Finns inte en back(e) jag inte klarar med Finsk sisu med denna hjälmen på mine kopf....... Kanske lite kult att ha en sådan storhets hjälm på skallen i den Tyska trafiken, men jag inbillar mig att den är ett sätt att klara sig från skador?

Per HApps: Men Balders ba**e oxå....:-(

Olle: Lite kultfakta: Sitter här i Tyskland (Wolgast) med en Bauerhjälm med #9 snett på bordet framför mig. Autografen är också på plats. Innehavaren (Abron på HS) har den som cykelhjälm. En legend som jag gärna hade sett en eller ett par säsonger till i TIK.

Edb: Koskinen var en GUD när han slutade, AE avslutade väl sin senaste säsong som ett riktigt rundningsmärke?

Olle: om man tittar på vad som finns är väl inte så dålig ;) ungefär en Koskinen typ fast segare

Anders Myrvold är ledig nu, så slipper hv känna sig ensam om "trygg"a värvningar

Redigerad kommentar

Edb: Ja men Anders jävla Eriksson är ju långt ifrån en klassback :)

T T: Jag tycker för övrigt att det är märkligt att man släpper Skogs så lättvindigt (på tok för hög lön eller bristande intresse från hans sida?) men istället chansar med killar som Torp, Hedman och Högström.

Skogs fick oförtjänt mycket skit hos oss bara för att han gjorde en rakt dålig förstasäsong.

Olle: då vet jag inte hur vi skall gå tillväga för förutom de är väl rätt tomt på så kallade "Klassbackar"

Edb: Hittar man inget mellanting mellan Strålman och Skogs, då är vi illa ute. Anders Eriksson? Hell no!

Redigerad kommentar

Kerstin_k: visst strålman vore väl ett alternativ men sannolikheten att timrå tar han i hamn är lika stort som zäta skulle bryta kontraktet med detroit red wings och flytta hem igen. för övrigt tycker jag vi behöver en Cáslava typ istället då vi har robinson som pp man

Edb: Vi behöver inga alternativ. Jag tycker att vi tar Strålman. Det blir bra så.

Var hamnar Skogs då?

Kerstin_k: är väl mer i pp han skulle användas, ja farten är han känd för... han som uppfann slowmotion om jag får be. Men jag tänkte mest vad vi har för alternativ snart augusti

Edb: Ja, han är en riktig offensiv kraft att räkna med. Framför allt är det ju tempot i skridskoåkningen som är imponerande.

Nej då, skämt å sido. AE gjorde det bra för oss i vintras. Bra mkt bättre än vad han gjorde i Modo. Men några pengar på honom bör inte Timrå lägga.

Redigerad kommentar

Kerstin_k: tänkte mer som andraback ;) men han är väl offensivtlagd han anders

Edb: Äh, för 250 - 300.000 i månaden är han vår försteback.

Finns inget intresse på Anders Eriksson? eller var han verkligen så usel?

Modoante: Backspel? Forwardsspel menar du va?

Johnny Bravo: Ja om nu SAIK skulle varit aktuell så kan vi hoppas att dom är ute ur leken angående Stålmannen, men både Frölunda, FBK, Hv och Modo lär vara intresserade..

Johnny Bravo: Expressen briljerar, har stått så här flera dagar nu.

TIMRÅ VÄRVAR FRÅN SVENSK JUNIORSTJÄRNA

Jaha, vadå? Hans katt eller?

Olle: En annan intressant iakttagelse i deras gb, just nu, är deras "OM o Kanske", "trycka på rätt knappar" osv så kan det gå bra för dom i år.

Mao det är många "Om, Kanske, hoppas" osv i nästan varje trupp.

Må våra "Om, Men o Hoppas" slå de andra lagens med hästlängder.

T T: Kan det vara denna artikel som de utgår ifrån? ;)

Redigerad kommentar

Pätr: Hannu Pikkarainens backspel kommar jag att sakna i modo men hans alkoholproblem kommer inte att saknas.

« · 1388527 · »