RubinCarter: Kanske är det så. Personligen ger jag inte mycket för det där viruset. Inte nog med att vi har massor av verkliga skador som håller våra spelare av isen, ska man måsta leva med efterdyningarna av ett virus på vår kanske bäst betalda spelare i flera veckor? Jag trodde det var hockeyspelare vi surrade om, inga fotbollsprimadonnor...
Olle: Pikken dock har ju gått under isen totalt, bara hoppas att det är viruset som gjort att det tar tid att ta sig tillbaka.
2P på 7 matcher och dom poängen kom i de första tre matcherna, det kan stärka att det är virusets fel, man kan vara pigg på adrenalin etc i början men sen atr det hårda viruset ut sin rätt, poänglös i 4 matcher och han tacklas inte heller han blir mest mosad av andra och han gör fan inget på planen, just nu är han som en Zlatan,s tor belastning.
Olle: "Pikkarainen och Pärssinen också eftersom dom haft lite problem med produktionen på sista tiden? :)"
Pärssinen har gjort 6P på 10 matcher, dessa 6P har kommit de 5 senaste matcherna, var bara förra matchen han klev av utan poäng, så han ahde större problem de första 5 matcherna.
erathoo: Jo som sagt, potentialen finns där. Jag tror dock att en spelare med Dragans karaktär vore det sämsta möjliga för Timrå i det här läget. Även om det skulle vara en snygg gest mot dom pizzerior som lever på marginalen nu när Kolan lämnat.
Bragd-Birger: kort om Dragan eftersom man varit lite upptagen med Fussball. :-) jädrar vilken match!!1
Nej det behöver vi inte - men 31p med SSK 08/09 tyder ändå på viss "skill". Dessutom skulle man få en kille som kan styra lite i PP från vänstersidan...och sätta dom i nättaket...
erathoo: Frågan är om vi behöver en Kolan i anfallet? Dragan är en glidare. Det är därför han, trots sin talang, aldrig kommer att bli något mer än vad han varit under hela sin karriär: en slappis med hög, sällan skådad, potential.
"Enligt uppgifter till Sportbladet är inte Fernholm speciellt het på den ryska marknaden och han själv är inte speciellt sugen på att återvända till elitserien, där han tidigare har spelat för Djurgården och Linköping.
Kostiainen: fernholm... nix. jag anser att han är överskattad... mycket överskattad...
dragan ser jag gärna för kaffe pengar... jag tror att han kanske kan hjälpa upp boyce poäng produktion! om han fortfarande vill framåt i karriären asså (dragan)
annars kan han pensionera sig i ssk..
jag hoppas att den där backen som det skall bli pengar till nu verkligen blir en förstärkning o inte en gammal merit eller en genomsnitts chansning...
El_loco: Med tanke på vår dåliga ekonomi så bör det ju vara en prioriteringsfråga och om våra sportchefer prioriterar en forward före en back så är dom endera helt jävla dumma i huvet eller så har dom inte sett timrå spela i år.
Men det är en ickefråga eftersom det är en back som kommer att värvas, inte en forward.
El_loco: Vi måste ju överskrida budgeten för att ens få råd med de backar vi kikar på just nu enligt linkan, isf ska det vara just _gratis_ om Dragan ska komma hit, räcker emd 1mål och vi kan spika igen den där förbannade försvarszonen och lira den tråkigaste jävla hockey jag kan tänka mig, då blir jag nöjd.
Vad får man för odds för att Dragan hamnar hos oss nu när han har brutit med frölunda. Han lär ju inte vara så het på marknaden. Han fick väl lämna färjestad också om jag inte missminner mig.
Timrå Icon: Jag tror att Stefan Lindqvist och "linkan" är två skilda personer...i en och samma person, om du förstår vad jag menar? För linkan säger ofta en sak och sedan säger Stefan raka motsatsen. Jag hoppas åtminstone att så är fallet när det gäller Skrbek.
Timrå Icon: Jag syftade nog mer på vad Skrbek säger i artikeln: "Jag har haft kontakt med två svenska klubbar, men på sistone har jag bara pratat med en klubb och det är inte Växjö. Jag har också hört talas om de ryktena, men det är ingenting som jag själv vet någonting om, säger Skrbek."
Linkan är ju värre än en trasig rökmaskin i Talang.
hubbenorlen: jah har insett att det där logiska i att en kille kan dribbla fint o således bör klara av att transportera puck på ett bra sätt som forward inte funkar i verkligheten... utgångspunkterna på isen brukar ställa till det o medföra att farten försvinner ur killen o fiaskot är ett faktum.
som tex när man har pp o motståndarna bryter o lägger ut i mittzon. plockas pucken upp där så måste man hem o hämta ny fart försöker man knacka in pucken direkt eller vända upp o åka in med den brukar det bli tvärstopp...
jag tror inte att Högström skulle lyckas bättre som frw än vad han nu gör som back...
Johnny Bravo: Fast han har ju dribblingstalang och är rätt bra på att ta in pucken i anfallszon. Men om han spelar back så innebär det ju allt som oftast kontring mot oss. Det skulle ju undvikas om han spelade forward.
Det händer rätt ofta jag undrar varför vissa spelar back, när det är uppenbart att de passa bättre som forwards.
Anders Eriksson är inte vad jag vill se i timrå...
han är inte lugn o trygg. han är trög o sävlig.
klart att han har rutin men.. nja
- inget direkt fysiskt rejält spel. - väldigt långsam på grillorna. - saknar vinnarskalle. - liksom de övriga under fjolåret så saknar han viljan att stjuta ett skott från blå.
+ bra på att hitta vettiga första pass när han har hittat pucken i egen zon
+ priset?
jag tycker inte detta är vad laget behöver! den här killen skulle inte hjälpa laget i rätt riktning.
affären ifjol var lite märklig. ok han gör comeback i timrå ik för typ ingen lön. när det sedan är dags för att ta betalt för sina tjänster så tycker inte linkan att han är värd det han vill ha utan han hamnar i mOdO...
det säger en del om Anders som kille. (inget ont) han är en mjukis han är snäll o trevlig men inte den sortens kille som tänder sina kamrater med ett enormt driv... linkan har byggt ihop en trupp som består av killar som ska vara hungriga efter att inte riktigt fått chansen där dom kom ifrån. i min värld så behöver man då ha ett go o ett driv i truppen som når till skyarna! det tror jag att AE inte har särskillt mycket att bidra till han är nog mer åt mys morfar hållet...
truppen tycker jag måste upprätthålla en vi mot världen mentalitet för att vara på tå alla matcher o städigt kunna tända till ordentligt. det fixar dom juh inte ens nu trots att Hedström Hallin o Torp finns i laget. jag tror alltså att Anders skulle ta bort ännu lite till av sådana känslor i laget då han är en sådan som kommer till jobbet o gör det han kan varje dag och verkar utan mankelemang acceptera att inte räcka till ibland...
Johnny Bravo: Håller med. För att inte sända ut helt fel signaler till framtida juniorvärvningar så är det nog bättre att skicka Högström till Sundsvall istället för att flytta upp en back på forwardplats och sedan ha Friberg på läktaren.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer