1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601357 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Bragd-Birger: Jo, jag såg de båda spelarnas +/- och jag tror det till mångt och mycket beror på att Robinson spelade i ett topplag som var outstanding medan Andersson spelade i ett bottenlag. Naturligtvis är inte det hela sanninngen men lite i alla fall. Jag tycker trots allt att Stefans poängskörd är bra trots hans minus i +/-.
Och visst, mitt inlägg var aningen provokativt, men mest för att få ett grepp kring "hur bra" och vad man kan ha för förväntningar på Robinson.

Iphone70: Mmm. Och köpa dåliga spelare för pengarna istället för att låta dom gå till Malmoe.

ÖstrandsNisse: Vet inte om det är rättvist att jämföra Robban och Steffe. Den förstnämnde fick ju epitet som 'den bäste backen i norska ligan på många år'. Det fick knappast den senare, poängen till trots.

En sak man kan titta på är ju +/-. Robban vann hela överlägset över alla i hela ligan med +41. Steffo slutade på -3.

Robban har kvaliteter, och kan absolut bli en riktigt bra offensiv back även i elitserien. Han behöver dock, först och främst, en bra och stabil deffare bredvid sig. Ingen Hedin eller Dallas, m a o.

söder över: Linkan kan ju sälja av några solarium å slingmedel.

Bragd-Birger: Jag satt och surfade runt lite och hittade en intressant grej. Den föredetta Sundsvallsspelaren Stefan Andersson lirade tydligen i Norge förra året och skrapade ihop nästan lika många poäng som Robinson, i ett sämre lag dessutom. Stefan spelar i Västerås denna säsong och har enligt några jag snackat med gjort det okej.
Min fundering kort och gott: Robinson, ska vi kräva så mycket mer av honom än det vi hade kunnat göra med Stefan?

Jämför man dessa spelare så inser man ganska snart att Timrå IK 11/12 består av ytterst mediokra spelare som, åtminstone jag, haft på tok för höga förväntningar på.

Iphone70: målisarna konkurerar,,, man hoppas att någon utav dom ska kliva fram...

jag känner samma frustration som dig angående lag bygget iår...

linkan blixtrar till i media å meddelar att han efter ett antal år kommit fram till att man drabbas hårt av skador om man har för lite spelare redan från början... (imponerande)

men till hans försvar: under årets silly så blev det rätt tomt på klassbackar tidigt vilket i sin tur antagligen förde med sig prislappar som är mer skrämmande än alla linkan solbrännor ihop...

i det läget är jag glad att vi inte fick tag i en dyr sopa utan isst AVVAKTADE lite...

;)

Iphone70: Det där kan du älta hur länge du vill, men nu är det som det är och det som ska göras nu är att få hit en stabil back så vi får ordning på defensiven.

Bragd-Birger: Klart backsidan måste stärkas upp, men varför ser man inte det före säs. för många 30% spelare. Satsa på en riktigt BRA målvakt . PP backar och snipers framåt. det är tredje säsongen som dom värvar så dåligt. Vem är första målis?

Jockz: Fan va du skrämde mej . Trodde du menade holös .

Bragd-Birger: Jag håll med du, jag.

Iphone70: Jag tycker också att det slängs bort pengar på spelare som inte håller måttet. Just därför har jag svårt att se vitsen med att kasta bort lite till.
Dessutom: det är på backsidan de akuta behoven finns. Först när vi fått in minst en spelare av rejäl elitserieklass där kan det börja funderas på forwardsförstärkning. Men då ska det vara en spelare med karaktär. Inte Dragan 'manana' Umicevic.

Iphone70: Det är lätt att säga att linkan borde agerat si eller så men det verkar vara svårare för vissa att greppa det här med att linkan är en väldigt fattig sportchef i en oglamorös förening i botten av serien.

Stefan Lindqvist kan inte på något sätt bara välja och vraka bland spelarna som är lediga på marknaden, inte ens i konkurrensen med de allsvenska klubbarna.

En annan aspekt är ju den att Timrå IK inte på något sätt behöver ha något intresse öht. av vissa spelare som till slut visa sig hamna i allsvenskan. Vi har en enda fördel just nu och det är att vi kan erbjuda massor av speltid till de eventuella nyförvärven. De som är i extra stort behov av att visa upp sig eller bevisa något kommer slänga ett extra öga på kontraktsförslaget från oss...sen ska dom ju faktiskt hålla måttet också.

Iphone70: 107 millar är inte enbart spelartruppen..

Bragd-Birger: Jaja, jag tycker bara att det finns 3-4 lirare i Tik som inte håller måtet. Försöker hitta utvägar. Vi omsätter 107 Millar å kan inte hitta bättre. Jag tycker att linkan slänger bort à så mycke pengar

Bragd-Birger: Bara sätta ut en kontaktanons på någon av de sidorna...

Sökes: stabil snubbe som gillar hårda tag, och mysiga tisdag och torsdag kvällar, du bör även vara uthållig och skadefri,och inte bli tjinkig då det går dig emot...

sökes av: saknar dig....

Iphone70: Få se nu. En erkänt lat snubbe med en fäbless för snabbmat, kickad från ett par klubbar de senaste åren...jo, det låter som att det är en spelare vi är i behov av.

Iphone70: testar.

Edit: men moget då, först gick det inte att skriva så står det 1970, men gick ändå inte att skriva, roligt att mitt inlägg försvann som jag skulle porta då, fyfan!

Redigerad kommentar

Iphone70: ja jag vet att han e i malmö, men linkan borde ha agerat

Iphone70: Han är klar för Redhawks.

ÖstrandsNisse: framåt skulle jag åxo vilja sett nått nytt.
D.Umecivic tex.

Frella: Agera linkan !!!!!

söder över: Intressant. Jag är inte främmande att åtminstone ge det en tanke eller två. Perras gulli-gullande med FBK, klubben i sitt hjärta, är inte snyggt. Inte bra.

söder över: "En vän styrde in mig i en tankebana "

Ja sicken jäkla super tanke, kan dom inte ens tänka själv, det där nämndes på HS för flera veckor sedan, kassa skvallerjournalister.

hjälp...

eller nja han kanske skulle kunna få ordning på försvaret...

eller nja...

vilka sena tankebanor btw...

KORITFW: Bor inte hans fru/flickvän i Sundsvall?

söder över: oj, vart bor den familjen? i sundsvall? har vi halva inne?

meeeeeen ge upp o kom hit! det börjar bli pinsamt nu!!!

som en litten pöjk med rykand nytt körkort som hänger utanför exlusive cars i norrköping o hoppas få provköra något fint!

Kattgubben: Imorrn ska ha tydligen ha en Brynäs-tröja på träningen istället..

KORITFW: Undra hur många timmar i duschen efteråt, med rotborste och kaustiksoda, som krävdes för att tvätta bort känslan av besudling som bärandet detta plagg måste ha inneburit. :S

Redigerad kommentar

T T: Styf skrinnar alltså omkring i modo tröja :(

superfalle: ja tänk om Sebbe,Pääjärvi,lander kunnat stannat ett år å gjort Timrå till ett topplag innan dom stack. chansen å pengarna har dom fått ändå. varför sticka såååå fort. hade varit en liten stomme iallafall. jobba på i träsket

Timrå Icon: Sebbe vore en enorm förstärkning för Timrå IK men om han inte tar en plats på andra sidan Atlanten så tror jag att han kommer att kräva en marknadsmässig lön om han kommer tillbaka. Dom pengarna tror jag skulle behövas till en renodlad defensiv back. Sebbes "uppsidor" vore en förstärkning för ett lag med redan ordnad defensiv, det har vi ju inte idag.

Olle: Nu då vi har för vana att ta tillbaka alla som någonsin haft en Timråtröja på sig så kan vi ta tillbaka även Schnabel.
Han är förmodligen också den ende som kan täcka Frederik Andersen i Frölundamålet....

ÖstrandsNisse: Värvar man sebbe så är det ju frågan om man inte behöver en defensiv pjäs till. Sebbe kan lyfta en femma offensivt men defensivt är han inte mycket bättre än det vi redan har på isen. Ett av problemen i år har ju varit spelet framför egen kasse och där tycker jag verkligen inte att sebbe har så mycket att bidra med.

ÖstrandsNisse: Precis . Sebbe kommer förmodligen aldrig få spela en match i NHL . Så kom hem för fan

Iphone70: Jag tycker man ska jobba för att få hit Sebbe. Jag tror att Sebbe kommer få det oerhört svårt att ta en plats i NHL. Hans spelstil påminner lite om Strålman och där vet vi ju hur svårt han har att ta plats. Då är han "bättre" än Sebbe på de flesta punkter dessutom.

Jag tror inte att Sebbe är sån som person som gillar att spela i AHL och det skulle inte förvåna mig om han inte alls är bekväm i den situation han befinner sig. Även om han säkert vill ge det hela en chans tror jag att han verkligen skulle överväga spel i Timrå om han fick frågan.

Dock är inte Sebbe Timrås frälsare. Vi skulle väl hellre må bra av en defensivt skicklig back som dessutom kan användas i PP. Men nog skulle Sebbe tillföra det här laget massor...

jå1: jag tror att det INTE blir nåt stort på backsidan. D.Fernholm har deklarerat att han vill spela i en TOPPKLUBB, då är inte Tik nåt alternativ. Moe vore ett hån mot alla. Mitt tips blir ännu en 30 % back= allroundback som det så fint heter i Linkans mun.

Timrå enda räddning är om man utökar till 14lag

TIK55: Svårt att se att Moe är ett aktuellt namn. Han lär ju inte vara den backen som gör att man måste spräcka budgeten.

RubinCarter: Vad är det för sportchef vi har i TIK egentligen , jag trodde att jag hör de värsta uttalanden från denna inkompetenta sportchef men är detta ett uttalande som han gjort så ska han avsättas direkt.

En annan back som finns i närheten av E.ON Arena är Eric Moe, moderklubb Timrå IK.

Han spelar just nu för Sundsvall Hockey men på lån från Leksand, och frågan är väl hur pass intresserade Leksand är av att hjälpa ett lag som de kan slåss mot i en eventuell kvalserie till våren. Säkert inte så sugna på det, vad vet jag.

En sportchef som inte tror på sitt lag redan efter 10 matcher är en stor idiot.

Timrå Icon: Läskigt att Moe helt plötsligt är ett alternativ :S

Olle: Inte en jädra till MoDo-back hit nu tack!

yngwie: Frågan just nu är bara om ni tar Anders Eriksson efter oss, en gång till.

Olle:

Det är ni som tar våra leftovers vet du väl.

Ska vi nu ha en spelare, vilket vi behöver, så inte f-n ska vi ha några fler med sån satans homofobi, som dagens spelare har, En spelare eller två som törs trycka hårt och brutalt mot planket och inte springa i cirklar runt och vara brydd att han inte får till det, nä hårt och brutalt utan förvarning och med eller utan klubba, och inte bete sig som en j-la flicka på isen...

Olle: En GM kanske är vad vi behöver då. Och han ska ju vara tät uppöver öronen och helst ha några hundratusen NHL-matcher i bagaget. Då får man ju den där lagbyggarkänslan som få andra i världen ens har en susning om.

Dream Team: Men det är proffsigt att låna ut. GM's lånar ut, så är det bara. Undra om man kan låna pengar av en GM också? Det skulle vi behöva just nu...

Olle: Det kvittar ju hur det går, spelaren kommer ändå bli utlånad till Sundsvall Hockey.

Olle: kass är han iaf hursom.

« · 1413786 · »