ok nu står jag stilla...
alltså...
skulle perra vara anledningen till att det inte gick att ha kvar hirso corso o vampola i timrå ik?
det köper jag inte rakt av utan att få mer kött på benen i de ärendena. som jag har uppfattat saker o ting så var det tex spelare som lyfte fram ideen med att ställa upp Murley som back i pp? om så är fallet så kan man anklaga Perra för att vara dålig på att se spelares styrkor och utnyttja dem på ett bra sätt. men en halvgalen spark kåt tränare känns inte som en sådan som låter spelare komma med egna ideer. jag är för en spark av Perra då jag inte tycker mig fått se särskilt mycket utav det han ville ta fram ur timrå ik. Tex: Fart i spelet och jämnare resultat från match till match.
jag tycker inte att det är fair mot perra o clabbe att påstå att dom jagar iväg stjärna efter stjärna som kommer till oss. jag tycker att man isf bör kunna styrka sådana saker!
stefan lindqvist har under vissa stunder här i forumet varit en väldigt avskydd man med mig i täten! han gav oss Sonnie! helt jävla fantastiske SONNIE! utöver den? sl har skaffat en hel del fullständig skit till timrå o han har i mina ögon gjort ett helt jävla utomordentligt dåligt jobb! att kicka honom var bra! timingen var märklig. jag undrar vad han gav vampola för bild av timrå?
vampola stack till slut... ja fy faan vad trist! jag har sagt det tidigare o jag kan säga det igen. petr var en värdig 1:a center. men alltså han kostade kosing ordentligt med kosing! o nu de sista 3-4 matcherna så har jag börjat att irritera mig över att han gör samma sak om o om igen in i anfallszon sedan raka spåret ner i sarghörnet o ut med rumpan.. jag hade gärna sett honom utmana lite mer centralt alltså rakt mot mål. i pp gick allt väldigt sakta! jag antar att det berodde på att petr ville spela puckar till någon som antingen kunde dra ett direktskott eller till någon som kom med fart. o som ni vet så är det juh så att när timrå etablerat sig i rätt zon under pp så står alla killar helt jävla stilla! inte en tillstymmelse till rörelse! ingen vill ha puck!!! de få gånger som robinson smygit ner från sin backplats så har det varit för grötigt i mitten för att man ska våga sig på en genomskärare till honom. vampola är en jävligt dyr puckhållare i pp... defensivt så hamnade vampola ganska ofta efter likt högström dock berodde det nog knappast på bristande förmåga att släppa pucken med ögonen o isst följa sin kille... jag håller med om att vampola varit timrå ik´s i särklass viktigaste spelare sofar men jag tycker inte att allt varit underbart! hans avslut var inte det bästa i ligan direkt. önerud känns farligare. det jag reagerat mest över o något som jag hoppas att man tittar efter i en ev ers, är petrs förmåga att aldrig ge upp. han hade alltid lite mer fart än de flesta när tik låg under o det fanns 3-6 min kvar i tredje. nu får nubben chansen att sätta sin prägel på det här laget i stället för nog låg vi helt jävla sist i tabellen även med den magiska vampola i storform?
jag är inte ett jävla dugg fritroende eller så! jag vägrar dock att lägga mig ner o tjuta över vampola! det är bara trångsynt i min värld! se isst möjligheterna i en ny sc som plötsligt fått lite koosing att jobba med! sluta deppa nu! =)
timrå ik spelade skit innan uppehållet med eller utan vampola o ni som sett laget spela fler gånger än 3 borde kunna räknat ut att det behövdes mer än en ny back för att det skulle bli ordentlig skillnad! jag är helnöjd med att nubben har chansen att tvätta bort s linqvist´s prägel på laget! det behövs fler än vampola för att det här ska gå vägen.
jaa jo det svänger även för mig jag läser vad som skrivs o försöker vara öppen för allt som händer därför är jag kanske inte jätte konsekvent i mitt tyckande men som bremberg sa: -det går fort i hockey! blunda o sitt o tjura så kan man lätt missa vändningen!
ÄLSKA SILLY!!!! NU KAN DET HÄNDA GREJJER!
ps sluta såga målvakterna!!! dom har haft det sämst fungerande försvaret framför sig! vänta till nästa uppehåll o se om de fortfarande är kassa då...
tom svensson i aik kan juh stå i mål nu helt plötsligt!
Nisse:
Kanske en oklanderlig detalj, jag har ju haft mina åsikter om detta tidigare, vilket jag inte ämnar ventilera idag och nu.
Det är förvisso svårt att förstå, ens gissa vad som föregår bakom kulisserna. Dock är det nog rätt lättfattligt att det finns en del problem, vilket i sig kan bero på felaktiga föresatser som tyvärr gått åt fel håll. Jag hoppas på allvar att skutan håller tätt och att de proposerna om förändringar verkställs och ger i handen resultat i positiv riktning. Att hamna i en kvalserie, är ett stort kval i dubbel mening, dock kan det, om man klarar smärtan, vara en bra avstamp till en förnyelse inför kommande säsong.
In´t skall vi kasta yxan i sjön redan?
Kerstin_k: Personligen har jag alltid tyckt Bremberg varit för bra för ES, en spelare med smartnes av sälla skådat slag, nu är det upp till bevis, men tappat av Vampen känns i detta läge jäkligt obra. Men skulle Timrå tvingat kvar Vampola tror jag inte detta blivit nån succe heller.
Själv tror jag det kommer in 3 spelar ganska snart
Abron: Du har helt rätt Abron, det är alldeles för mycket negativt, för lite glädje och framåtanda. Jag skall därför ta upp två positiva saker som glädjer mig oerhört.
1. Christer Eriksson avgår vid nästa årsmöte.
2. Thomas Johansson avgår sista april.
Man antar ju att Timrå gjort allt för att behålla Vampola, och naturligtvis är det en smärre katastrof att han lämnar. Men jag tycker man sett det på honom att han sett dyngless ut. Och jag förstår honom till viss del, kan inte vara roligt att spela med ett lag där näst bäste spelare är divisioner ifrån honom själv.
Skulle vara roligt att veta vad Linkfan gett båda Johan Andersson i lön, även Hagos. Har hör uppgifter att bagarns månadslön är 6 siffrig, stämmer detta är verklighetsuppfattningen hos vår förre spotchef lika dålig som man befarat.
Men hur fasen kan man dissa Nubben då han på 1,5 vecka fått mer gjort än Linkfan sedan i sommras.
Sedan är ju frågan hur lätt det är på denna korta tid fixa ihop en toppfemma som många verkar tro att Nubben skall komma med.
Nästan allihop har ju suttit här inne och försvarat Linkan föregående år om hur ont om pengar karlfan har haft att jobba med, hur besvärligt stackarn måsta ha det på jobbet, sanningen är ju att han kastat pengar på spelare han inte scoutat och som floppat rejält. Tuffa tider o hårt jobb klarar Nubben galant, men mirakel kan inte ens han ordna.
Kom nu ihåg att Linkan är den största orsaken att Timrå befinner sig i nuvarande läge, han har fåttt sin gedigna budget "förutom iår" att jobba med, och utfört sitt jobb på sämsta tänkbara sätt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
pefr:
Ja men han har ju varit med länge , och det är ju knappast Hedin som ska ersätta vampola .... eller ? huga
Skarin:
Håller med till 100%, tror nog att Nubben har ett"POSITIVT" Rött hjärter ESS i ärmen ;-)
Men samtidigt vinner man inte utan en homogen laginsatts, ett lag utan stjärnor kan vara svåra att ta points ifrån.
Så då blev det alltså så här timrå agerade under uppehållet (?)
Linkan ut - Linkan in
Vampola ut - ??
Elller nåt , skulle behövas nån bra back kanske .. och en vass målskytt .. och ...
Ambroo: Jag har aldrig gillat Linkan. Varken den vi sparkade eller den vi värvade. Men visst; jag är väl av åsikten att alla förtjänar en chans innan stora sågen kommer fram. Mycket av mitt förakt mot Linkan grundar sig, faktiskt, i att jag aldrig sett honom missa ett friläge eller chans mot Timrå. Det var förvisso i Djurgården. Och utanför Stockholm har det gått sådär. Det återstår att se hur det går i den röda dressen. Vem vet; han kanske presterar bäst i rött?
Angående switchen så kan jag inte se att det finns en enda levande människa som innerst inne - jo, Linkan då så klart - tycker att bytet Vampola till Bremberg är bra. Det är, för att vara tydlig, katastrof.
Men återigen; det återstår att se vad helheten av detta blir. Kan vi förstärka den defensiva biten tillräckligt så att vi kan gneta oss kvar via ett kvar så fine. Men än så länge känns det jävligt långt borta. Jag kan inte riktigt se hur Bremberg ska klara av att axla Vampolas mantel. Det finns tyvärr inte för mig.
Som det hörs nu återstår alltså en värvning, max två. Båda backar. Förvisso helt rätt. Men tappet av Vampola kommer att kosta offensivt.
Febern blev med ens ännu jobbigare att uthärda :(
Skarin:
Visst är det lite synd att det blev som det blev. Men jag kan tänka mig att det kanske var svårt för Vampola, i ärlighetens namn hade han inte några lika sinnade att spela med. Blev för mycket one man, kanske anledningen.
Möjligen försökte man forma Vampola till ett annat spel, vilket kanske inte är så lätt. Så det är kanske så enkelt att idéerna gick isär, och förhoppnings vis blir det bra för alla parter.
Ambroo:
Nä det förstår jag med, i min inskränkta hockey värld så anser jag att Vampola inte riktigt han passade in i årets lag. Sedan är nog inte Linkan en ersättning för Vampola, långt därifrån.
RocknRolf2: Det verkar inte konstigt alls att TIK tappar Hirso-Corso + Vampola, min teori är att vi måste ha elitseriens största clowner som s.a.s leder och cotchar laget inga direkta linjer i spelet förr var TIK jävligt svåra att möta med sitt fräjdiga spel fart ,hårdhet och ideer vad helst vilka man mötte,nu glider alla fram och krockar man inte med varandra så ramlar man stup i ett och missar passningar m.m
RocknRolf2:
Klart man skall få skriva sin åsikt, men om jag tolkar inläggen här, så är det i princip bara tummen ner, i allt vad Timrå genomför. Vore det inte bra med att söka lite positiva arrgument ibland, jag tar själv ofta bladet från munnen å skriver saker som är negativa. Vi är alla supporters, då bör vi även se saker och ting ur andra synvinklar, men kanske är det så att förståelsen och kunskap om detta ädla spel är så låg, där avdenna negativa spiral.
How Knows.
Det är sist å syvens positivt att det finns ett aktivt forum, tänk vad trist det skulle vara om allt var perfekt ;-/
Ambroo:
Döm inte Björnen uti från pälsen. Låt tiden visa vad som var rätt eller fel. Visst, jag lyfte på ögonbrynet av den värvningen, men samtidigt måste jag hoppas å tro att Nubben tagit ett bra beslut.
Abron:
Ja, fan Perra borde ju ersätta Mårts som förbundskapten, sedan så kan ha ta ut Hagos och Högström och Ridderwall och Lundström i VM-truppen.
Då blir det ett grymt hemma-VM.
Fan, du har rätt, det känns mycket bättre att vara positiv!
Blizzard:
Visst är jag medveten om det, nyheterna från Sverige når faktiskt ut i Världen. Men likt de som var negativa till Jonte, så är jag inte förvånnad att det klingar samma visor om Linkan....
Redigerad kommentar
Blizzard:
Kanske det är så, men varför vara så negativ på supportersidan, det föder ju bara mer negativa vibbar. Tänk om det kunde skrivas nått positivt om de hackkycklingar som flertalet här vräker galla över.
Det är positivt att ha åsikter, men det är dj,,, negativt att älta detta timme efte timme.
Se ljust i tunneln, skapa positiva inlägg.
Berglund:
Vem har sagt att Vampola var/är en soppa, men ett lags duglighet sitter inte bara i den bästa spelaren, utan mångt å mycket vilken lägsta nivå laget besitter. Sedan kan man ju stå där å skrika att Linkan, Timrå IK inte skaffade rätt omgivning.
Jag anser det var korrekt av förening att låta Vampola gå, tror det kommer att skapa ett bättre lag. Lika barn leka bäst, brukar det ju heta. Kanske är det så att Nubben nu försöker skap ett "LAG", där styrkan inte hänger på en fix-stjärna.
Redigerad kommentar
Abron:
Nej, just nu ser jag ingenting positivt i det som sker.
Att försöka hitta positiva vinklingar på att Vampola försvinner känns som frikyrkligt happy hallelujah mumbo jumbo. Du vet lite som att det är positivt att barn dör för att gud har ett högre syfte för dem.
Simmalugnt:
Pröva får du se, men du kanske inte har den förmågan att se det positiva i det som händer och sker.
Jag tycker det är positivt att slippa se Vampola köra enmans shower, drälla med puck i egen zon, kanske han nu hittar sitt i en ny omgivning.
spalenkas backar:
enl:
http://www.sport-invest.cz/page.php?page=508&lang=en