1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600625 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Abron:

När om inte nu får man vara negativ då? 

För om man går igenom detta i en positiv anda då har man antagligen ett aldrig sinande förråd av Valium.

Redigerad kommentar

Johnny B Goode:

Hej alla negativa supporters, tänk positivt!

Det finns en liten skillnad mellan människor, men den lilla skillnaden gör en stor skillnad. Den lilla skillnaden är attityd. Den stora skillnaden är om den är positiv eller negativ.

Blizzard: Man anar viss konflikträdsla...

Johnny B Goode: lycka till att få sektdelen att godkänna ett sådant tifo, isf får du smyga upp tifot ensam med några andra modiga kids, för sektdelen kommer nog koka om ni är elaka mot söta lilla timrå, där är det vi är timrå och vi ger alrig upp som gäller -.-

Johnny B Goode: Det skulle säkert kunna bli en rätt schysst dokusåpa det här.

Johnny B Goode: Låter som en strålande ide! :-)

Tifo förslag på Torsdag:

Corso

Hirscho

Vampola

Tack Perra, vi glömmer dig aldrig

superfalle:

Hans behövs i  PP defenetivt

spud: med tanke på att det är timrå vi pratar om så har väl timrå slickat röv och rivit det rakt av bara. Vi hade kunnat hållt honom och pressat nån mille isf :S

spud: Ingen försäljning utan båda parter har väl kommit överrens om att säga upp kontraktet.

Nån som vet om Vampola är såld till ett annat lag och det genererar en inkomst till er, eller om det är en ömsesidigt rivande av kontraktet?

Men bremberg drar säkert publik så de kanske blir över 3500 mot Luleå ändå.

superfalle:Exakt! Man har jag ju hellre Brendl som gör mål och inget annat än Pikkarainen som gör absolut INGENTING förutom att göra en irriterad så fort man ser honom! Kolla Brendls målsnitt, då kan jag ta att han står och hänger emot sargen och väntar på pass. Och han kan göra något som ingen i dagens timrå kan, skjuta direktskott. Han kan stå i "Weinhandl-positionen" och göra typ 15-20 kassar per säsong, lätt!

Jag måste få citera Papi Raul. "Åh vad roligt !"

Förstod att han skulle försvinna, såg det på han när han tackade klacken i sista matchen mot djurgården. Sa det redan då när vi åkte därfrån att det var hans sista match med Timrå.

Taurus:grejen med brendl är väl att han gör absolut ingenting annat än mål . men en extrem målgörare är han ju . så man kanske kan ha överseende med den övriga arbetsinsatsen i detta läge 

Modano:

Sedan kan man aldrig ha en ensam tjeck i ett lag. Har aldrig funkat och kommer aldrig att göra det heller. Man skulle tryckt in Majeski el Skrbek så hade han med all sannolikhet trivats mycket bättre!!

Simmalugnt: Vem fan kan trivas med idioten PERRA som inte kan få ut någonting av grundspel pp box play mm. Vilken annan klubb har sparkat fågelhålken för länge sedan. Såg ju hur förbannad Vampola var när han tog av mesen pennan och rita hur man skulle spela pp säger allt om idioten.Tack för att du gjorde så Corso Vampola Hircho inte fick ville vara kvar men i TIMJÅ skiter man i supportrar mesfan går före allt. Grattis till allsvenskan T johansson C ericksson och övriga dårar i styrelsen.  

haggen:

Om backen som Linkan hade på gaffeln är en bra back för laget så hade nog antagligen Nubben slutfört den dealen!! Var glad att Nubben är tillbaka! Tänk 3 år bakåt ist!!!!

Blizzard: Sonnenber förlorade sin gloria när han pratade i media om att han ville hit, och gav sken av att det var Timrå som inte tog hit honom...

Problemet hela tiden var Sonnenbergs knä, han kunde inte spela. Han blev erbjuden kontrakt men drog sig ur själv i sista stund.

Men visst grymt saknad av oss alla!!!

Edb: Håller med

Nisse:

Sitter säker eller inte, det skiter jag i. Det jag efterlyser är självinsikten att han borde göra något annat.

Men han är ju tjänstledig, Don't quit your day job som jänkarna säger.

Edb: jag är het på gröten idag, Men linkan trodde på sina spelare de visste spelarna om på isen och att sparka sportchefen vad sänder de för signaler åt spelarna då? att de är genomusla allihop? förövrigt tycker jag perra ska avgå

Blizzard: Om en enda en till skriver det så är det bara att ladda med silverkulor!!

Eller är det varulvar det.....?

Timrå Icon:

Det lär inte vara mycket till brasa det. Maken till håglös lallare får man leta efter, länge.

Edb: HAA!! Fat chans! Då hade han suttit i fiskebåten i Molkom redan

Timrå Icon: DU LÄSTE MINA TANKAR! Skulle preics skriva satan, isf MÅSTE det vara Satan ju!

Nisse: Timrå Icon ?

Nisse: Satan....?

haggen: Vette fasen om Vampola varit kvar ändå faktiskt. Känns surt att erkänna men jag tror inte det

haggen:

Om styrelsen lyssnat vill säga.

Simmalugnt: Det är en person, jag säger en person som ligger bakom att Perra sitter säkert. Gissa vem ?

Simmalugnt:

Ja hade Linkan varit kvar istället för Nubben så hade vi förmodligen haft Vampola kvar, nya tränare i båset samt en tjeckisk back på väg in.

Hur hade det smakat?

Simmalugnt: Han brinner säkert för det på sitt lilla sätt. Men det räcker inte i en sån här klubb. Här måste det brinna så inte ens en brandman kan släcka det själv

Timrå Icon:

Fast det verkar mest vara någon prestigegrej. Han VET att allt suger just nu, men att säga upp sig vore att förlora ansiktet och erkänna att det är han som är orsaken till att allt suger, trots att han inför säsongen gjorde ett stort nummer av att han minsann har så mycket heder i kroppen att han inte skulle vara kvar om han inte brann för uppgiften.

Varvstopp och  mätarn går runt fyrahundra varv och slutar på 666 det är hans nr

Simmalugnt: Precis! Ett optionsår kan väl inte vara så dyrt att lösa någon ifrån....?

Kan inte annat än att skratta åt eländet, Nu har Corso, Hirso och Vampen försvunnit.

men den spelaren som älskade Timrå och ville inget annat än att vara här, han fick inget nytt, du är saknad SONNENBEEEEEEEEEEEERG!

Edb:

Lustigt, Perra får supportrar att avgå på löpande band, men själv sitter han tjurigt kvar.

hubbenorlen:

Absolut den spelaren man behöver. Sedan att han kanske lite "obekväm" utanför isen får man bara ta i ett sånt här läge. Prestera man inte själv så är det bara att knipa käft om nån annan kan hjälpa till på isen!!!

Edb: Vad är en poll....? En omröstning....? Skulle bli som en Ferrari. Mätarn ut på 5 sekunder.

Timrå Icon: någon gör en "POLL" med frågan "Skall Perra Fortsätta"

hubbenorlen: Ja men varför skulle han trivas bättre än de andra stjärnorna? Här vill man samla alla under en korkek så de kan sitta och lukta på blommorna tillsammans.

Näe nu lät jag som modano.......

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Tror inte att de kommer att värva en ny målvakt.

hubbenorlen: Det börjar suga riktig näsapa det här. Sitter vi verkligen nöjd med målvakterna?? Såg att en målis körde extra med Tarvis idag på lunchen i Eon. Men en ny hade man ju velat se på torsdag...

Timrå Icon: Brendl verkar vara i form i alla fall. Fyra mål på fyra matcher i den tjeckiska ligan.

Förövrigt vill jag bara tillägga att jag avgå som supporter på heltid och fokuserar mer på de ljusa stunderna, när vintern närmar sig blire bara mörkare o mörkare likt de timrå kommer genomlida nu. Vad är de för envis ledning som låter sig styras av nå patrask ifrån värmland... vi måste skicka insändare i tidningen göra uppror på gatorna likt i vancover (Nhl Finalen) gå med faklor emot eon arena. jag är inte den som är bra på skriva eller så inte den som syns mest inte den som hörs heller.

men när lågan har brunnit ut finns de bara mörker, det röda bleknar i sin starka färg, det vita lyser med sin frånvaro. kvar är då PERRA och de är mörkrets furste

hubbenorlen:

Visst blir det pengar till en riktigt bra back nu, men en riktigt bra center måste ju som sagt oxå in nu. Annars har jag Linkan mera som en framspelare än målgörare. Han hitar ju dom där "omöjliga passen" som Vampen oxå gjorde. Nu gäller det att hitta en Brendltyp som inte måste lägga pucken till rätta innan han kan skjuta!!! Men jag anser att 2 st riktigt bra defbackar måste in då man läcker som ett såll bakåt. Framåt har trots allt målfabrikationen varit lika bra som topplagens.

Frella: Nej det gör det inte. Men det faller under min andra teori angående Vampolas roll i laget.

Vart har Olle tagit vägen?? Jag saknar han :)

« · 1426218 · »