1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Abron: Johan Motin klar. Hm, ok känns ändå hyfsat intressant

Blizzard:

När det är tuffa tider, och allt går emot Timrå IK, och det känns som om du inte kan hålla ut en minut till, ge inte upp, för det är just vid den tidpunkten allt kan vända. 

Modano: Jag har hört att du har rivit sönder tre olika människor. Du har tydligen dragit bort underkroppen på två personer och anfallit den tredje tills denne föll ihop av förvirring. Stämmer detta?

Abron: Ljuset i tunneln kan i Timrå IK:s fall vara en 

ficklampa i ditt arsel, glöm inte det!

Sov sött...

SuperMupster: Förbered dig på typ: Petré, Emil Sundin Och Månsson! 

Finns på you tube lyssna o njut !

Ja hitta låten för Hagos på you tube Petter Tuff brud i lyxförpackning sök på Så mycket bättre klock rent för vår tuffa "tant"

jag är en obotlig optimist!!, så jag går och lägger mig nu och förväntar mig att när jag vaknar imorrn är caslava,pyrret,hahl klara. då har vi en bra back och finair-linan är tillbaka, då jävlar blir det hockey igen:D

mikenomad: enda fördelen med AS, att man kan skrota de där jävla canalplus, har allt man ska ha men enda gången jag är vid dessa kanaler är när det är ES, kollar ALDRIG på skitkanalerna annars. detta vet ju dom också dom har den där starka hållhaken ES och höjer hela tiden.

AS här kommer vi :D:D

(titta Abron jag är positiv)

Ambroo: Ha ha ha! Rena fäbojäntan på läktarn

Tänk vilka stora varmkorvar det blir i pausen...

Redigerad kommentar

mikenomad: Ja det skulle ju bli billigare för oss då sa ju den MoDo-röven till försäljare på MediaMarkt

Timrå Icon: Ja varför ska man annars kolla på Leksands matcher?

Timrå Icon: Visst kan man se as på viasat?

73Sjöbba: Visst får man fortfarande ha cheerleaders i allsvenskan va...?

sargad: Släpp sargen.

sargad: åh! det såg jag inte, rösta för fan! Rösta!

pefr: Är det helt klart att Vampola drar? Eller kan vi rösta kvar honom i kolumnen till vänster.

Ambroo: Det tycker jag också! :)

Ambroo: Precis vad jag också tänkte!

pefr: Då bör det tala för att vi fick slant för honom.

73Sjöbba: He he! Betalar man extra får man dem med tre hål...

Det verkar som att Nubben kanske var i alplandet för att lämna av spelare snarare än att hämta hit?

Timrå Icon:  Klockrent

Timrå Icon: Dessutom så får man dom med stängd mun.

sargad: Jag tycker vi byter Perra mot en skyltdocka från H&M. Mycket billigare och betydligt bättre att titta på

Nisse:

Nja nu kan jag tycka att din liknelse med araberna var lite väl kraftfull. 

Även jag är i vemod och frustration, time to time, självklart blir det så när hjärtat blöder. Och med handen på hjärtat så har denna säsong hittils varit en tid i den förtvivlandes tecken.

Visst skall ödmjukheten vara ett ledord, vilket kanske även vissa tyckare här på forumet oxo bör inse. Men utan delaktighet i förenings arbetet, mao utan medlemmskap, så finns ingen påverkans möjlighet. Då blir det att sitta vackert med skeden i mun, tyvärr bara att gilla läget.

Nu skall jag ta lopplådan i baktande, sova inför kommande positiva nyheter. Nisse, jag tror att vi skall se ljuset i tunneln, hur illa det än kan se ut. Stå upp för laget, se det positiva att vi är Tikare...

Sov väl.....

sargad: Ojdå... det blir till att pudla här.. Om jag lusläser så står det faktiskt Elitseriens krislag nummer ett. Skit vare värt. Nu byter vi Perra mot Hardy så får Linkan en tränare han är bekant med.

sargad: På hockey...?

Hoppar in på Abrons planhalva o försöker se något positivt. Senaste veckan har flera oberoende tidningar hävdat att Timrå är nummer ett i Elitserien.

Abron:Men samtidigt måste Du förstå att det stora vemodet och frustrationen kommer över folk när det är som det är och vi blir betraktade som mindre vetande av de styrande, Ödmjukhet brukar vara ett ledord när det är tuffa tider från de styrandes sida om dom vill ha några med sig. Annars blir det som i arabstaterna, det går käpprätt åt skogen och dom har inget förstått. Jag kan inte låta bli att tänka på både Saddam H. och M.Gaddafi, i övrigt inga liknelser vid dessa människor.

keano: Då kan jag somna gott inatt hör jag. En back kommer att komma som presterar bättre än Torp och Högström. 

Skönt att få sova en god natt utan mardrömmar, den får jag tacka för! 

Kämpa! 

Modano:ska bli intressant nu att se vilka spelare som kommer in, blir väl några avdankade gubbar typ Bremberg. Nää, fy fan, Perra vart en katastrof för laget. Vem ska vi tacka för att han hamnde i Timrå? Linkan? TJ ? CE? VEEEM?

Hela j_vla Timrå IK stinker skit och slapphet lång väg. IDIOTER

Modano:

Kommentar obefogad....

söder över:jag är imponerad över ditt grävande måste jag säga, och trots att Blizzard - "skiter i detta" så bekräftar jag att namnet finns med.

Sedan Blizzard får jag väl erkänna att jag delvis ger dig rätt i att det inte säger ett smack att gå in i 1;a eller 2;a backpar (jag bjuder på den straffsparken) men jag tycker ändå att det är en klar förstärkning eftersom både du och jag sett Torp och Högström på skridskor :-)

Nisse:

Sure Nisse. 

Jag anser inte att allt är perfekt, det finns en del detaljer som jag och flera andra ogillar, så är det. Men vad jag försöker beskriva, dock med dålig framtonig, är att vi är offcide. 

Utan aktivt deltagande i föreningen så blir det en ridå, vilket vi tyvärr måste acceptera. Men det betyder inte att vi skall hålla truten, det är av stor vikt att åsikter kommer fram i ljuset. Utan det så kommer utvecklingen att stanna. Men vad jag kan tycka är att det finns en uppgiven het som inte har några gränser, det skapas en negativ atmosfär i ett läge när det borde vara tvärt om.

Jag kan tycka att det ältas för mycket om det ena å det andra i det arbete som faktisgt bedrivs inom TIK. Det i sig kanske ger i handen att fler får svårt att stå på barrikaderna. Eller?

Abron: Men vakna va fan är bra ? Att vara avhängd redan ? Att Perra är en sopa ? Att T johansson inte vågar vill öppna käften ? Att laget är av allsvensk nivå ? Bar en idiot kan vara nöjd eller ett inavel som inte kan se verkligheten .

Timrå Icon: okej, jag glömmer det.

Redigerad kommentar

Abron: Håller med att solen går upp även i morgon, det gör den alltid, men vad trycker Du om en klubbdirektör som innan seriestarten står och talar om att vi är en liten klubb, med en liten arena, med små förutsättningar o.s.v. Det tycker jag är att kasta yxan i sjön, och det till och med innan spelet har börjat. Det blir svårt för oss vanligt dödliga att stå på barrikaderna när ledningen har gömt sig innan kriget startat.

Blizzard: Glöm det förresten

Redigerad kommentar

Nisse:

Vem säger att många, många har rätt, inte ens Löta på Dagbladet kan sällas till den skaran alla gånger. 

Visst det finns brister på flera händer, men nu har vi det vi har, kanske även så att det är vad vi förtjänar. Men att kasta yxan i sjön idag, är i mina ögon lite bakvänt.

Solen går upp imorgon med, trots mörka moln på himlen.

Knylan: haha ja jäklar, nu är man helt ute och cyklar! du har så rätt! haha yr idag ja.

Abron: Om Du läst detta forum samt även sportcheferna på ST och Dagbladet då ser Du nog att det är många, många som på goda grunder kastat yxan i sjön. Sen skall vi komma ihåg att det är "bara" idrott, så rakryggad står vi ändå och det är inte på långa vägar livets väsentligheter vi pratar om. Stöder Timrå IK gör jag dygnets alla timmar, dock ej de i ledningen som satt oss i detta.

Blizzard:mmm just det!!!

ähh vaffan släng upp det på timraik.se nu på en gång isst! =)

Nisse:

Jo situationen är inte den bästa, men vi måste ha förtroende "idag", att de gör vad de kan, inom de ramar som finns. Vart det än bär så måste vi stå rakryggade, vi kan liksom inte påverka rådande läge.

Att du kastat yxan är ett dåligt tecken, känns som en resignation i en stund när allt stöd är en nödvändighet.

Blizzard: Det skulle ju kunna vara så att den artikeln kommer imorgon också. Tidningar fungerar ju bekant som så.

söder över: Du har ju typ gissat rätt nu Söder ;) Så ni tycker jag han kan komma in och bekräfta!

"gissar någon rätt så kanske jag bekräftar :-)"

Så trodde jag - eftersom det är måndag och linkan skulle kma upp till TIK - att ST eller Dagbladet skulle möta honom bestämma tid och köra en fin jävla intervju med honom och göra det till en artikeln. TYp som dom gjorde med Corso, Vampen etc etc, men nej nej, jävla slöa tidningar ahde varit roligt oh få läsa lite längre med Linkan :) 

(Tur den där bloggen gjorde ett ok jobb iaf) 

RTS: Nog skulle jag tro att Bagarn har 6siffrigt nog, Hagos vet vi ju då det stod i tidningen, 3årskontrakt a 150k i månaden va det väl va?

Abron:Kan hålla med om att en klarad kvalserie kan ge ett avstamp till föenyelse, dock är tidsförlusten för spelarköp gigantisk. Yxan är redan kastat och sjunker med accelererad hastighet mot botten.

« · 1426417 · »