Blizzard:
När det är tuffa tider, och allt går emot Timrå IK, och det känns som om du inte kan hålla ut en minut till, ge inte upp, för det är just vid den tidpunkten allt kan vända.
Abron: Ljuset i tunneln kan i Timrå IK:s fall vara en
ficklampa i ditt arsel, glöm inte det!
Sov sött...
jag är en obotlig optimist!!, så jag går och lägger mig nu och förväntar mig att när jag vaknar imorrn är caslava,pyrret,hahl klara. då har vi en bra back och finair-linan är tillbaka, då jävlar blir det hockey igen:D
Redigerad kommentar
Det verkar som att Nubben kanske var i alplandet för att lämna av spelare snarare än att hämta hit?
Nisse:
Nja nu kan jag tycka att din liknelse med araberna var lite väl kraftfull.
Även jag är i vemod och frustration, time to time, självklart blir det så när hjärtat blöder. Och med handen på hjärtat så har denna säsong hittils varit en tid i den förtvivlandes tecken.
Visst skall ödmjukheten vara ett ledord, vilket kanske även vissa tyckare här på forumet oxo bör inse. Men utan delaktighet i förenings arbetet, mao utan medlemmskap, så finns ingen påverkans möjlighet. Då blir det att sitta vackert med skeden i mun, tyvärr bara att gilla läget.
Nu skall jag ta lopplådan i baktande, sova inför kommande positiva nyheter. Nisse, jag tror att vi skall se ljuset i tunneln, hur illa det än kan se ut. Stå upp för laget, se det positiva att vi är Tikare...
Sov väl.....
keano: Då kan jag somna gott inatt hör jag. En back kommer att komma som presterar bättre än Torp och Högström.
Skönt att få sova en god natt utan mardrömmar, den får jag tacka för!
Kämpa!
Modano:ska bli intressant nu att se vilka spelare som kommer in, blir väl några avdankade gubbar typ Bremberg. Nää, fy fan, Perra vart en katastrof för laget. Vem ska vi tacka för att han hamnde i Timrå? Linkan? TJ ? CE? VEEEM?
Hela j_vla Timrå IK stinker skit och slapphet lång väg. IDIOTER
söder över:jag är imponerad över ditt grävande måste jag säga, och trots att Blizzard - "skiter i detta" så bekräftar jag att namnet finns med.
Sedan Blizzard får jag väl erkänna att jag delvis ger dig rätt i att det inte säger ett smack att gå in i 1;a eller 2;a backpar (jag bjuder på den straffsparken) men jag tycker ändå att det är en klar förstärkning eftersom både du och jag sett Torp och Högström på skridskor :-)
Nisse:
Sure Nisse.
Jag anser inte att allt är perfekt, det finns en del detaljer som jag och flera andra ogillar, så är det. Men vad jag försöker beskriva, dock med dålig framtonig, är att vi är offcide.
Utan aktivt deltagande i föreningen så blir det en ridå, vilket vi tyvärr måste acceptera. Men det betyder inte att vi skall hålla truten, det är av stor vikt att åsikter kommer fram i ljuset. Utan det så kommer utvecklingen att stanna. Men vad jag kan tycka är att det finns en uppgiven het som inte har några gränser, det skapas en negativ atmosfär i ett läge när det borde vara tvärt om.
Jag kan tycka att det ältas för mycket om det ena å det andra i det arbete som faktisgt bedrivs inom TIK. Det i sig kanske ger i handen att fler får svårt att stå på barrikaderna. Eller?
Nisse:
Vem säger att många, många har rätt, inte ens Löta på Dagbladet kan sällas till den skaran alla gånger.
Visst det finns brister på flera händer, men nu har vi det vi har, kanske även så att det är vad vi förtjänar. Men att kasta yxan i sjön idag, är i mina ögon lite bakvänt.
Solen går upp imorgon med, trots mörka moln på himlen.
Blizzard:mmm just det!!!
ähh vaffan släng upp det på timraik.se nu på en gång isst! =)
Nisse:
Jo situationen är inte den bästa, men vi måste ha förtroende "idag", att de gör vad de kan, inom de ramar som finns. Vart det än bär så måste vi stå rakryggade, vi kan liksom inte påverka rådande läge.
Att du kastat yxan är ett dåligt tecken, känns som en resignation i en stund när allt stöd är en nödvändighet.
söder över: Du har ju typ gissat rätt nu Söder ;) Så ni tycker jag han kan komma in och bekräfta!
"gissar någon rätt så kanske jag bekräftar :-)"
Så trodde jag - eftersom det är måndag och linkan skulle kma upp till TIK - att ST eller Dagbladet skulle möta honom bestämma tid och köra en fin jävla intervju med honom och göra det till en artikeln. TYp som dom gjorde med Corso, Vampen etc etc, men nej nej, jävla slöa tidningar ahde varit roligt oh få läsa lite längre med Linkan :)
(Tur den där bloggen gjorde ett ok jobb iaf)