1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600077 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Modano: Vart har jag skrivit att han ska vara 1:a center?? Att han har ett kontrakt på 3 år får du lasta Stefan Lindqvist för.

The great one: Precis! Tycker Nubben börjar få en standardfras; "En spelare jag följt och tycker är intressant"

När då?!? När han var tolv??

Modano:

Låter som en beskrivning av Molinder...

Vet inte riktigt vad nubben ser för potential i honom (molinder). Han är inte intensiv i sitt spel, verkar ha en dålig balans. Ramlar ofta. Spelsinnet känns medelmåttigt. Lägg till en medioker skridskoåkning.

Jag är besviken.

Förutom på juniorernas insats, dom borde ha fått spela mer bara!

Laken: En spelare som ligger mer på isen än står och åker på lädret. Det tycker du är en spelare som ska vara 1a center och har en fet lön på 3år heja heja .

Smokey: Hahaha! Näe det är i taskigaste laget. Tror hellre han drar på sig en sopsäck

Modano: Förstår inte ditt hat mot Hagos... En utpräglat defensiv center. Finns många som är mindre kampvilliga än honom i detta lag!

Timrå Icon: Allsångskillen kan få TJ:s kavaj i stället för en TIK-tröja. Då lär han dessutom få sjukt många jobberbjudande som tragisk cirkusclown.

OMÖJLIGT att klara en kvalserie utan att värva 3-4 klass spelare och en tränare som för helvete vet vad det handlar om. Okey fyra centrar borta idag men betänk att tant Hagos är första vilket säger allt. Måste vara den sjukaste jävla styrelse i elitseriens historia som inte VÅGAR TRÄDA FRAM. Det enda ni kan göra nu fega råtter är att ta lån EGNA så klart och betala tillbaka det ni lekt bort idioter.

Timrå Icon: haha att de blev :D

hahaha folk tror väl att vi e helt kokko :P Appropå kokko, vi kanske ska bjuda honom med =)

Blizzard: Ja det var en blöt vecka för murran he he

Edit: Det är nog bara du och jag som fattar det där :-)

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Murra har hängt med mig och Icon hela veckan :)

Timrå Icon: Ska han också dit?

Redigerad kommentar

Blizzard: Du jag och lite murra ;-)

Kattgubben: Ja en halv Glenn Fidfick he he

Timrå Icon: jag drar till klubben nu oh super ner mig, ska du med...

Timrå Icon:Ja, det är så filmiskt på nåt sätt.. ungefär som den där flickan i Shindler's list - hon som är den enda som visas i färg. Sen... ja.

Näe, usch :( har du nån wirre att bjuda på?

Bad_Brett: Skammen har nog inte släppt i Juli.....

Friberg lär ju vara given i en första-lina när han kommer hem.

Kattgubben: Ja jag har funderat på det hela dagen. Blev tvungen att sänka en halv flaska single malt till slut....

Timrå Icon:

Vad sägs om Timrå-tröja?

Blizzard: Vi kommer inte att värva mer än tränare innan finska ligan spelat färdigt tror jag

Timrå Icon: Såna där små detaljer kan få en att bli väldigt nedstämd när man tänker på det :(

Taurus: appropå PP-back, vi har fortfarande inte värvat den där första backen Linkan lovade mer än 1mån innan säsongspremiären, HAHA helt jävla sjukt egentligen......Och dom kmr undan med det, FYFAN!

Kattgubben: Jag kan inte låta bli att tänka på den där stackaren i publiken på Allsång på Skansen med Timråtröjan.
Vad ska han ha på sig till sommaren??

Wayne Gresky:

Har sagt det förut. Ingen tränare i världen kan rädda detta lag! Man har helt enkelt inte spelare som räcker till i ES. Inte nån spets någonstans. Titta bara på åran så kallade stjärn pp back! Var han någonsin scoutad? Troligtvis köpt på agentens lovord. KATASTROF!! Backbesätningen i detta lag är en parodi å det grövsta. Man skäms!!!

TIK55: kanske på Havaii med alla pengar nä kassörn satt brevid mig...

TIK55: Vi tänkte också på samma sak. Var inte ens beslutsfattarna inom klubben på matchen...?

ÖstrandsNisse:

Vart var styrelsen ikväll , det gapade 6 styrelse stolar tomma .
Dom har väl gett upp eftersom dom är ett par inkompitenta herrar.

Fy faaan säger jag bara att dom inte kan ställa upp när det verkligen gäller .

ÖstrandsNisse: Intervjun med Karlsson var närmast tragisk, jag tyckte uppriktigt synd om killen. Han bad närmast om ursäkt för sin existens. Till slut kände till och med de som ställde frågorna att det var rena rama misshandlen att fortsätta  intervjun. Det var mer än tydligt att det inte är tränaren som räddar Timrå kvar i elitserien. Jag ställer mig även frågande till om han är tillräckligt hårdhudat att någonsin bli elitserietränare.

Bragd-Birger: Jag vet inte vilka direktiv Johansson fått av styrelsen men att han ska hålla en undanskymd roll detta sista år, det är alldeles uppenbart. Kanske är det för den massiva kritik han blev utsatt för förra säsongen? Men varför är han kvar, varför får han lön om han inte utför det jobb han anställts för?
Varför säger han inte åt Nubben att han får sköta teve-intervjuer i detta läge? Varför ska Ante stå där och försvara lagets insats, nästan grinfärdig? Det är så jävla dåligt att det liknar ingenting.

Bissett_19: Det skulle vara så fantastiskt sjukt att jag faktiskt skulle gilla det. Bara för att det vore helt utvecklingsstört. Ytterligare en karaktärsspelare!

Väntar Nubben in Säckens avgång i Linköping? Vi kanske behöver spela säck-hockey med det material vi sitter på...

Bragd-Birger:

Är inte finskspråkig,men denna länk går runt på twitter.
Hirschovits?

Var ju redan länkad såg jag..

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Håller med. Sedan det började blåsa som mest har TJ varit lika synlig som Jimmy Hoffa. Vad fan håller han på med?

Och Nollan som skulle 'gå bredvid'. Stackarn har väl sprungit runt i en vecka och letat i städskåp och bakom gardinerna på kontoret. 'Hoho?'

Matchen i övrigt är väl inget att säga om. Det kommer förmodligen ta ett par matcher innan gubbarna kan smälta att serien är körd och börja tagga upp. Men det är ju tragiskt ändå. Spel inför tomma läktare ett dussintal matcher till.

Sen fattar jag fortfarande inte kedjesammansättningen. Visserligen är det kort om folk och allt det där, men vad är tanken med Molinder, Brempa och Jonte? Och...äh, fuck it. Ingen anledning att lägga ner någon energi på det här laget nu. Vi ses i kvalet!

Kattgubben: Extra skönt för knoppen att få vinna mot Timrå IK. Laget där han spelade två säsonger, kammade in en bra bit över 5 millar i lön, utan att ens ge sitt yttersta. Jag förstår att han vill ge igen på dem som ifrågasatt hans tid i Timrå.
Sådär gör och säger spelare som inte har några hjärnceller. Naturligtvis kan det vara skönt att 'ge igen' men en professionell spelare hade liksom njutit i tysthet.

Nu sparkas det hejvilt på stackars Timrå som ligger. Eller äsch, Timrå får skylla sig själv. En förening utan kompetent ledning faller förr eller senare ihop som ett korthus. Där är föreningen nu. Bara att man låter Timrås J-20 tränare stå och försvara sig i teve är åt helvete. Kliv fram TJ, kliv fram Nubben, kliv fram CE. Förstör inte en till kille som brinner för Timrå IK. Bedrövligt hur detta sköts i en förening som omsätter nära 100 miljoner. Bedrövligt.

Magnus Rövarn : vad skrev du då? :)

Bissett_19: Hahaha! Jag kunde inte hålla mig. Trodde jag var inloggad på min twitter men råkade skicka iväg en väldigt varm hälsning i retur från Willysson.

Redigerad kommentar

Bissett_19:Blev lite imponerad över att han stavade rätt på "losers". Han känns som en sån som skulle skriva "loosers".

Bissett_19: Han har ju rätt, förutom att vi ses på donken för jag ska inte dit.

Redigerad kommentar

En sak är säker. Lyckas Nubben ordna så att det blir elitspel nästa år i E On arena då skall han ha en staty rest över sig mitt på motorvägen så alla kan se den.

Mackelito:

Vad är egentligen problemet med Hynning? Han var en spelare jag var livrädd för när han spelade i Luleå och första året i Timrå. Jag vet att han har haft skadebekymmer, men är det verkligen hela förklaringen till varför han aldrig har blommat ut? Jag tycker att det är ett mysterium.

Samme sak med Moe, men det har jag sagt förut.

Mattias Karlsson skickar en kärleksförklaring till er 7 min efter matchens slut.

twitter.com/mk850415/status/155741725074259968

Redigerad kommentar

Var det inte någon som skrev/länkade att Markus Matthiasson var sugen på rampljus igen? Låter som en spelare Timrå är ute efter.

Nubbens heta lista som fansen stöttar till 100 %

Markus Matthiasson 

Eric Moe

Fredrik Hynning

Hur länge tar det innan vi får se Pikken här igen? En månad? Två veckor? Imorgon? 

Jasså om man förstått artikeln är fjolårets flopp o hatspelare på väg tillbak (bortsett från slutet)

Jamen vafan det enda den här föreningen är bra på är att kolla i backspegeln, ta hit Challe när vi ändå håller på!

Blizzard: Kim Hirschovitz tillbaka? Ja, varför inte? Mer klass än så lär det inte finnas på marknaden. Känns som om vi i dagsläget får ta vad som helst.

84,38 i räddningsprocent ikväll och andremålisen skadad. Jihaaa

Bad_Brett: Isf håller jag med dig.

Blizzard:

Jag tänkte nog mer utanför isen...

« · 1455453 · »