1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608343 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
El Maco: En sak till kan vi enas om. Det är förbannat skönt att de inte är du ditt usla kräk som sätter normerna här i världen för vad som är rätt och fel. För då skulle denna värld ha krackelerat för länge sen.

Uno Gordon: Blev det för svårt för dig nu? Är du glad att han är tillbaka i Timrå eller inte? Om du tycker du det är bra att han ska stå i Timråbåset så måste du väl tycka det är bra att han inte är kvar i Frölunda?

El Maco: Det är svårt det där... Nubben och TIK är att likna vid en otrohetsaffär!

Mannen lämnar frugan och barnen för den snygga, rika 20-åringen som erbjuder status och ett vackert ansikte att skryta för polarna med.

Men 20-åringen bestämmer sig tre år senare för att mannen inte var så erfaren och spännande som hon ville. Slappare i hullet än sina jämnåriga kompisar och trött i sänghalmen. Nä hon vill ha nått nytt och fräschare! Mannens jämnåriga polare Kent kanske...

Efter den hårda dissen ångrar mannen uppbrottet och kontaktar frugan om hon vill försöka igen.

Frugan tvekar, ska hon ha kvar sin stolthet, påpeka det stora sveket och undvika eventuellt framtida trassel som ett nytt försök kan innebära och säga blankt nej.

Eller ska hon tänka på barnen och familjens bästa, och sen hoppas att han blir den gode familjefar han var innan otroheten?

I vårt fall svalde vi förtreten och satsar på en ny kärleksvår!

Patrick Polly:

El Maco: Du som är så tekniskt bevandrad och uppe i smöret borde väl ha observerat att jag klicka på tummen upp vid ditt inlägg.

Redigerad kommentar

T T: Hehe ja också ganska passande. Men svårt att se TJ jaga Adrian med hammare dock =)

Där kom det många väntat på.

ÖstrandsNisse: Det fannsa förståa inget annat alternativ, men ändå skönt med ett besked. Klang och jubel!

ÖstrandsNisse: Äntligen.

Innan den här dagen är över torde östrandsnisse ha fått ett hundratal tummen upp på sitt jokelainlägg

pefr: Men det här låter väl sådär appropå lärdomarna om att ha en bredare trupp i framtiden:

"När Timrå väljer att stärka upp ledarsidan kan det innebära att man samtidigt skär ned på spelarsidan.
– Ja, så kan det nog bli. Det blir viktigare och viktigare inom hockeyn med en bra organisation runt laget, säger Thomas Johansson, som själv har ett utgående avtal men inte bestämt sig om framtiden."

mikenomad: Men att skära ner på spelarsidan kan ju lika gärna innebära att man spelar med en atörre och mer skadetålig trupp men som samtidigt är billigare än idag. Sen hör förstås det här med översynen av fysbiten också ihop med det här. Hittar man ett träninssätt som är mer skonsamt mot spelarnas fysik så har du ju redan där nått halva vägen.

Jag är inte bitter. Men Nubbens "svek" sved. Men jag kan inte fastna i lång surångest... Bara över Nubben typ. TIK-ångest är monumental! Knyt nävarna "nubbejävel", ta oss till slutspel och du ska belönas med en fet banderoll om att allt är förlåtet... Fram tills dess är du lika helig som en utrotningshotad huggorm. Typ:)

Varför får jag en fånig bild av Nubben stående framför en hord av journalister och säga:

- Nu vänder vi blad och går vidare...

The king is back;)

El Maco: Han gjorde helt rätt som lämnade sin tjänst i Frölunda efter allt som hänt men framförallt inte hänt. Tycker han förklarat det där rätt så bra i en del intervjuer på senare tid också. Allt från dåliga värvningar, kontraktsförlängningar, sparkade tränare och på tok för mycket skador. Men tycker jag synd om honom för det? Inte det minsta så klart.

Det vi kan enas om är att vi aldrig kommer att komma överens kring detta. Och jag hoppas att det så förblir också.

Dock så borde vi kunna komma överens om att vi vill att TIK ska bli en bättre förening, på samtliga plan. En mer proffsig klubb helt enkelt där fler men framförallt skickligare personer som brinner för uppgiften vill komma hit och hjälpa till. Vi är en liten klubb som måste bli större. På samtliga plan. Innan det är för sent. Jag tror det blir fler förändringar inom kort. För visst har det känts lite amatörmässigt på ledarsidan i och kring laget......... !1!!1. 

Skarin: Kolan flyttar till Leksand.

Dallas: good riddance!

Dallas: Ja dom har ju packat och förberett flytt nu i säkert 1-1½mån, Så Leksand låg nog nära till hands när det kom upp. Aja, skönt att slippa chipsmonstret!

Skarin: Alla vill så klart att Timrå ska bli bättre och proffsigare. Men det här jämrans forumet är ju en dröm för en mensforskare. Män, menstruationscykel, synkad PMS och ägglossning. Klart intressant ur en vetenskaplig synvinkel.

Men jag fattar fortfarande inte. Vi har ju, enligt menslogiken, elitseriens sämsta klubdirre, sportchef och tränarpar. 'Vad ska vi göra, vad ska vi göra?', undrar klåparna i ledningen. Jo, se på fan. Gamle Nubben finns ju i stan igen. Låt oss skita i det som varit. Vi slänger in honom som, ehm...ja, någonting mittemellan nånstans. Inte riktigt sportchef, inte riktigt tränare. 'Individuell utveckling', låter inte det bra?
'Apselut!', skriker TJ. 'Det var ju det han var så himskans bra på förra gången han var här! Och tränare, det var han också grym på!'

Och här på HS övergår PMS:t med ens i gnidande av jeansbulor. Ett steg tillbaka till någonting som var. TJ, Linkan, Rolandz? Deras uselhet kommer att stagas upp av Nubbens spritzengesichtsgefühl.

Ja, herregud. Liknelsen om den otrogna frugan och skrapandet med foten tre år senare är svår att inte repetera som ett mantra. Timrå är verkligen en klubb på dekis. Det sista som lämnar den som vandrar på patetikens rand är självrespekten. Därefter tippar det över.

Men! Det här var så klart mycket bättre än en verklig omformering av styrkorna. Lappa och laga, lite modolid-way. Nu hugger vi Sanny så fort hans kontrakt går ut. Det är väl ingen som tror att hans jag-gör-på-mig-i-extas-firande efter mål i Eon är något annat än yrkesstoltheten som talar? Glöm och gå vidare. Det är ett jobb, hörrni! Och han var ju bra när han var här! En klubb som Timrå har inte råd med stolthet!
Låt oss börja med att applådera åt honom varje match under kommande säsong, så att han känner att vi inte är arga på honom. Annars kommer han inte!!1

Nu: bindbyte och därefter glass direkt ur förpackningen och 'När Harry mötte Sally' på repeat. Kanske en stor kopp te att kupa händerna runt också.

Dallas: Aha! Då ligger det alltså något i ryktet att Max ska öppna en restaurang där?

Blizzard:

Chipsmonstret? I Leksand äter vi knäckebröd :)

mattias - 74: På krita.

Bragd-Birger:

Haha va?

Bragd-Birger: Tycker du skjuter över. Timrå är ett lag i skuggan av bruket. Menscykeln är inte referensmässig och aplicerbar ur ett genusperspektiv i den samhällsstrukturen. Där knullar man på friveckan och PMS går som "hövvevärk".

Annars håller jag alltid med.

mattias - 74: Det var en slapp pik riktat mot ert ekonomiska lättsinne.
'Skriver du upp Kolans lön så löser vi det sen, goe agenten?'.

Smokey: Jamen, det är ju det som är det märkliga. Ett så stenhårt och dieseldoftande lag, och så veka och mensiga supporters.
'Vi vill flytta till stan, det är så trist här ute'.
'Gud, ser inte jag ful ut i den här sportchefen?'.
'Alla andra lag har mycket bättre än vad vi har, vad tänker du göra åt det??'.

Osv. Mens all over.

'Jag hatar honom, jag vill aldrig se det otrogna svinet igen!'

'Jo, jag vet att jag sa så men...han stack nog bara för att jag var så dum.'

Okej, när kommer den första Nubben-värvningen? Jag sitter på helspänn! :)

Kattgubben: Agera Nubben!!!1

Dallas: Blir nog bra det - Kolan har en hel del hockey i sig iallafall, det är ju bara det att han INTE hittat det i Timrå, tror dock att han försökt men det har bara inte funkat.

För hans egen skull hoppas jag han hittar det i Leksand o allsvenskan.

Lycka till Mattias!

Bragd-Birger: Man vinner inte SM-guld i äktenskap.....Vi håller på med hockey här KÖPS vi! en Prostituerad är väl aldrig otrogen! Fan kamma dig, detta är sport, allt för att vinna! Nubben är hos oss nu och det är bättre än att han är hos konkurenter!

Så nej jag tycker inte jagär toffel och skulle aldrig tagit tillbaka en otrogen fru, men en arbetare kan jag ta tillbaka för att bli bättre.

erathoo:

Nog finns det väl en hel del hockey i honom, har svårt att tro att han är så usel som många här inne vill ha honom till.

Mycket nöjd med att allt talar för att vi blir av med Kolan, Jokela, Skogs och Sonntag. Dessa herrar bort innebär att även om vi sänker lönebudgeten markant så ska det mycket till om vi inte får en jämnare backsida nästa säsong.

mattias - 74: Jo han är ofantligt dålig. och de kommer ni se ganska snabbt. orörlig, slarvig, slö, lat, dåligt kroppsspråk mm listan kan göras mycket lång. Bra skott men hinner aldrig att skjuta.

Loomis:

Varför togs han ut i Tre Kronor om han är så " ofantligt dålig" ?

Loomis: Ja, när han är som sämst - och det hände alltför ofta i Timrå, tror dock ändå att han kan få ett lyft i Leksand.

På nåt sätt känns det som om han inte riktigt klarat pressen i Timrå, orsakerna till detta är nog flera.

mattias - 74: Tro mig, pizzdålig, med en lägstanivå lägre än U137;s normalläge. Dock rätt händig på pizza-ätning..

Redigerad kommentar

mattias - 74: Ja det är en gåta för alla. Men alla ink mig trodde ju att han skulle lyckas i ES efter sitt lysande år i AHL, det var ju nästan årets värvning enligt alla experter. Men han blev ju bara sämre ju längre tiden gick. Han passar nog bättre på liten rink.

Kolan är en största orsaken att det gick så dåligt för timrå i år. det måste vara en dröm att vara forward och spela mot honom.

mattias - 74: Enlig mig så är K Lotvonen en stjärnback i jämförelse men Kolan

mattias - 74:

I Timrå har han inte alls motsvarat förväntingarna. Han har kostat mkt mer än han smakat tyvärr. Känslan är ändå att han ska kunna prestera bättre, vilket han ju visat tidigare i AHL. Ni får hoppas att det lossnar för honom hos er.

Positivt är att han är lite snabbare på rören än Lotvonen....

mattias - 74: vi blev juh en smula sugna på kolan efter hans poängskörd i ahl.

så här i efterhand har man sett att om kolan blivit scoutat så hade han inte hamnat i timrå.

alla kolans poäng från ahl bygger helt på hans kära handledare mot mål.

i ahl fanns det massa trevliga transatlanter som mer än gärna gick in och ställde sig framför kassen o styrde dessa myggbett i mål...

inga styrningar i tik iår då sonnie blev kvar i canada å corso var lite för fiiin för skiten.

defensivt sett är kolan i klass med div 1.

Bragd-Birger: Bra att du vill att Timrå IK ska bli bättre och proffsigare. Glädjande att höra. Nu fick vi Nubben tillbaka även om du hellre hade sett ett helt annat namn utifrån eftersom du aldrig ville se honom här igen. Hjalmar Branting kanske hade varit nåt så ALLA blev nöjd?

Du drar en del paraleller med Sanny. Hmmm... Ok. Precis som dig vill jag inte ha hit Sanny. Där är vi överens. 

mattias - 74: Tjenare Leksand! Om vi säger så här och om man hårddrar det. Vi behåller exempelvis Granath alla dagar i veckan framför Kolan.

Nej men i allsvenskan kan han nog hitta en väg att spela ishockey igen.

Leksand ska göra sig av med Eric Moe , kan de vara läge för en comeback ?

Andersson: Jag tvivlar. Starkt.

Johnny Bravo: Nä precis. Platsar inte ens i Leksand

Timrå Icon: Det säger ju allt när Kolan gör det.

Timrå Icon: Det gjorde ju inte Granath heller iofs ;)

« · 1363213 · »