1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600138 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
T T: Men inte vilken div1-spelare som helst. Enligt superbloggaren är han given på tre kedjor här och ett alternativ i päpä...

Ja, om det är någon spelare jag hemskt gärna skulle se på första backplats istället för Jokela så är det Karel Rachunek.

Mackelito: Lagkapten i KHL, snittade en pinne/match den här säsongen.
Känns som att Nubben får ta fram den honungslenaste av telefonröster om han ska få hit honom.

Bragd-Birger: Tihi tihi. Nu lugnar du ner dig, Bragd-Hjalmar.

Skarin: Backen Mattias Karlsson spekulerades under gårdagen vara ett namn för Leksand. Men de uppgifterna stämmer inte, utan det finns intresse högre upp. – Det finns elitserielag som är intresserade. Vi har inte gått vidare med något lag, men intresse finns för honom, säger Cederström.
• Timrå?
– Nej, vi har inte fått något erbjudande ÄNNU från dem. Så vi vet inte riktigt hur det ser ut.

Ännu? Undrar om han verkligen tror att det kommer komma något?

T T: Jag vet inte om du är ironisk eller om du menar allvar, men Nubben bygger igen dom broar som Linkan så fint raserade för ett tag sen gällande Friberg.

Kan vi få hit Friberg så är det kanon. Det killen finns det potential i.
Jag frågade för nån dag sen om det kan bli aktuellt med Friberg igen, nu när Nubben är tillbaks. Jag fick ett bra svar idag.

Kerstin_k: Jaha så fick man magsåret tillbaka.
Diskussioner om förlängning med Åke.

Snälla, låt dom förhandlingarna haverera!

Hur många ggr ska jag säga att våra målvakter kommer att behöva ha KLASS!?

Johnny Rocker: Agenten bara spelar. Låter bättre att uttrycka sig så där eftersom Kolan är ute på marknaden. Klart att det är klart att Kolan inte får förlängt. Fick han inte veta det tidigare så lär han få veta det nu när organisationen blivit större........

Bragd-Birger: Du är fan rolig du., Kan säga att nubben kommer få jobba, eller jobbar "arslet" av sig för att reda upp soppan på Linkans skrivbord.

Vi har förstått att du inte gillar Nubben säskilt mkt. En säsong till med endast Linkan som ansvarig hade vi inte klarat, det förstår du väl?.

Skarin: F ö är jag lugn som en filbunke, Fin-Skarin. Har precis dragit en morgonkaffe och funderar på en gråtrunk. Vab is the shit.

RTS: Ehm...hur tänkte du nu? Det är klart att vi inte skulle klara en säsong till med endast Linkan som ansvarig. Han skulle ha fått foten för sisådär två månader sen.

Såg ni att MoDo får konkurrens om norrmännen?

Timrå Icon: Tarvainen med. Betyder det att vi får norskt i kassen? Finns det några målisar av någon som helst klass i dom där semifinallagen?

Timrå Icon: Ja men hittills har vi fått den bästa. Röymark.

Hoppas vi kan göra ett klipp till.

RTS: Kanske är nåt med den "gamla" stammen utifrån, vad vet jag egentligen. Eller jag menar, vad vet vi.

Skarin: Du förminskar mig, men på ett härligt sätt.

Skarin: Den här måste man ju känna på!

Bragd-Birger: Tack för det. Det värmer en idiot som mig.

Ambroo: Att känna på ett naggande Ollas är aldrig fel.

'Varför får inte jag gnugga stjärt när Jesper Ollas?'

Ambroo: Nu är ju Gabbe center o Ollas RW men vi kan byta rakt av.

Johnny Bravo: Bara det blir Falk på det så.

Ambroo: Det kör vi på :)

Ambroo: Gabbe & Svesse ut - Falk och Ollas in.

Bragd-Birger: Det skulle se mys ut!

Bragd-Birger: Är inte Niclas lite för gammal?

Bragd-Birger: Lär verkligen inte hända, men du får en tumme upp ändå.

Ambroo: Ja, och det är på den nivån vi måste ligga om vi ska rycka upp det här laget ur träcket vi vadat i. Ollas är en rivig jävel, och jag är övertygad om att han skulle överträffa Bullshit i såväl produktion som frenesei. Förmodligen för en billigare penning, t o m.
Falk har jag alltid gillat. Johan Andersson med mer offensiv. Han borde Nubben kunna sweet-talka i brygga. Han förtjänar en större roll än han haft i HV.

Tycho: Nej då. Han behöver bara en nytändning så ser han ut som 35 igen.

ersson: Varför skulle det vara en omöjlighet? Nu pratar vi inte Krog, Rachunek eller nån sån.

Gabbe är högst osäker på om han stannar. Falk får förmodligen inget nytt kontrakt i HV och har varit på glid hit tidigare. Sargollonet Svensson kan aldrig erbjudas ett nytt kontrakt och säger själv att han är sugen på utlandet. Ollas är för bra för LIF och det har han äntligen insett.

Läs BB's inlägg under mig. Det är precis den vägen vi bör gå.

Edit: Jag antar att det var det här du syftade på i ditt inlägg?

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Check... :D

När jag har sett Leksand i vinter så tycker jag att Bergenström har varit bäst. Men för all del Ollas.

Ambroo: Det är inte en omöjlighet men jag ser det som att det kan vara svårt. Att Svesse och Gabbe lämnar lär ju hända, men att vi vinner dragkampen för både Falk och Ollas känns svårt. Men man vet aldrig :)

EDIT: Ska dock säga att jag håller med er om att det är den vägen vi måste gå!

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Jag är lite tveksam till Bergenström. Är han inte för...vek?
Men visst. Hynning ut - Bergenström in.

RocknRolf2: Det är klasskillnad. Ollas har drivet för Elitserien.

ersson: Som jag på ett ungefär bubblade med en vän...

Jag tror inte att det kommer att värvas så många tunga namn. Åtminstone inte på forwardssidan utan där räknar man nog kallt med att Hirso, Pikka och Murley höjer sig, och att Pärra håller ihop. Gunno skulle iofs vara nåt och naturligtvis så hoppas alla på Lander.

På backsidan så behöver vi dock två riktiga kanoner och det tror jag att vi kirrar. Det som oroar, som alltid, är målvaktssidan... Jag förstår inte hur man tänker angående Åke och PW tror jag redan är förlorad. Antingen så väljer han att skeda Rönken eller så gör han som alla andra och väljer Granqvist.

Ambroo: Kallar kårar när man hör om Åke.
Vi behöver 2 kanonmålisar.
Inga skadebenägna andremålisar som håller i en till två matcher.

RocknRolf2:

Bergenström gör sin absolut bästa säsong i Leksand denna säsongen som var. Annars har han tillbringat de övriga säsongerna i sarghörnen mestadels. Absolut förtjänar han en chans i ES han också men frågan är hur bra han är. I mitt tycke är han en hyfsat bra allsvensk spelare.

mattias - 74: Ok, ja, jag har inte direkt bra koll. Att Ollas är 4 år yngre talar ju också för honom. Men båda två, tja varför inte?

RocknRolf2:

Tycker inte ni skall tveka Bergenström kanske behöver ett lyft och får det säkert i timrå, det fick ju Granath

Jag tycker fan att Timrå ska plocka in någon kraft som styra upp oss supportrar!

Nu känns det på tok för spretigt. Nubben, Linkan, Nilsson, PW, Åkerlund, TJ, Branting och Karel Rachunek (Hur fan uttalar man det? RAACHHHHUNNECK? Långt ch och kort k?)

Jag vil nogl ha lite mer ordning och typ tydligt ledarskap som visar mig vägen.

Kanske vi kunde värva Kadaffi om han nu blir utan diktatorsroll?

Känns alltså sjukt förvirrad och vilset. Går här på jobbet och nynnar:

- Vi är Timrå och vi ger aldrig upp...

Är det retro eller fel? Timrå känns mycket 80-tal i dessa dagar.

Att läsa HS är typ som att ha gruppsex på ett mentalsjukhus.

Redigerad kommentar

Smokey: Förhoppningvis blir det lite mer ordning och reda på torpet nu framöver. 

De senaste åren har det känts lite 80-tal på saker och ting.

Det som känns mest viktigt just nu är att vi får in en riktgt bra målvakt (PW) och att Lander och Sebbe stannar ett år till. Då är väldigt mycket vunnet. Lämnar samtliga känns det helt klart jobbigt. 

Redigerad kommentar

Då är vi där igen det "jobbas med nytt kontrakt på åke" folk blir helt vilda att vi får Åke ett år till och med PW.

Exakt samma sak avr det förra året när Åke och Fasth var nära att få rollerna i TIK, när fasth gjorde succe så var Linkan dum i huvudet!

Så om ni nu vill ha PW och Åke stannar och PW floppar, kom ihåg att det hade kunnat vara fasth redan året innan, just därför ville jag inte ha fasth om Åke var kvar.

Jag är fan osäker på PW och Åke ska vara våran backup, snacka om känsligt! Usch och fy, skicka iväg åke nu.

Blizzard: Hur ska man tolka det där? Vill du ha kvar Åke eller inte?

Johnny Bravo: icke

Johnny Bravo: jag tolkar de som att han vill skicka iväg åke nu .

Johnny Bravo: "Usch och fy, skicka iväg åke nu."

Jag vill inte ha Åke om vi ska satsa på ungtalang, om Vi ska ha åkerlund kvar då ska vi värva en stabil 27-32årig målvakt med nerver i behåll.

Men att ha Fasth/Åke var aldrig ett alt för mig. att ha PW/Åke känns exakt likadant, jag vill inte ha PW om Åke blir kvar, därför ska åkerlund dra så vi kan ta in PW med bra känsla.

Blizzard: Det måste vara ett helvete att vara andramålis. Det tror jag Åke inser också. Med all respekt, men han borde kanske ta och söka sig nånstans där han har god chans att ta förstaspaden.

Blizzard: Aha bra. Då klarnar det.
Jag har haft fullt upp med NASA inne i BIF-boken. :)

« · 1363960 · »