Johnny Bravo: Janne Karlsson håller honom väldigt högt. Tillsammans med Alsenfelt har han i mina ögon varit Lakers bästa spelare i år. Oerhört lojal, fantastisk i boxplay, kommer nästan alltid ur sargdueller med pucken. Han gör dessutom hyfsat med poäng, trots det defensiva ansvaret han alltid tar. Han är rätt svårdefinierad, precis som Zäta så har inga extrema spetskvaliteer, det är hela paketet som gör att dom är så bra. Inte minst att huvudet är påskruvat en ovanligt vacker dag. Det är nog där den stora styrkan finns. En lagspelare ut i fingerspetsarna. OBS! Jag påstår inte att han är någon ny Zäta, men det finns paralleller i deras sätt att spela och i deras sätt att vara på isen.
Målvakter: Fredrik Pettersson-Wentzel Joakim Lundström Sebastian Dyberg Feuk
Backar: Sebastian Erixon Jesper Dahlroth Elias Granath Marcus Högström Antti Halonen Mat Robinson Nichlas Torp Tomas Skogs ?
Forwards: Martin Röymark Timo Pärssinen Matt Murley Ilkka Pikkarainen Kim Hirschovits Alexander Larsson Anton Lander Per Hallin Daniel Åhsberg Dennis Rasmussen Johan Sjödell Wiklander? Ny ?' Ny?
För att sätta ihop alla rykten i tidning och media så skulle truppen se ut något så här. Känns överlag väldigt tunn så låt oss hoppas att man inte läckt ut något om dom "tunga" värvningarna.
Jeff Ulmer, Patrik Zackrisson, Andreas Pihl, Jari Tolsa, Johan Andersson, Josef Melichar och Viktor Ekbom lämnar Linköping. Nån här kanske är intressant?
Mackelito: Nja, jag är inte helt avogt inställd till Johan Andersson. Han var bra här, men kunde inte ta nästa kliv i FBK. Sen återvände han till LHC, som är ett lag med synnerligen knepig struktur och allmän slapphet. Det passar inte honom.
Jag håller det inte för omöjligt att han skulle kunna göra en Warg. Han kom aldrig loss i Modo, gick till Timrå och slog igenom, återvände till Modo, gick ner sig igen...innan han hamnade i Skellet och blommade ut igen.
Det här s k u l l e kunna vara en old school-värvning av bästa timråsnitt. En spelare med potential som hamnat snett. Röd prislapp och hög (möjlig) BFTB-faktor.
En sak jag tänkt på några dagar nu är hur Timrå tänker angående kaptenerna i klubben. Nu när det är osäkert om både Gabbe och Lander stannar. Om nu Lander stannar så tror jag att han får C:et vilket som nästa år, men man vill ha båda herrarna kvar såklart. Men OM båda försvinner, hur tänker man då. Vem kan ta på sig detta ansvar och kliva upp när det behövs som Lander gör helhjärtat hela tiden och vem glömmer Gabbe's mål emot Färjestad (Om jag ej minns fel när Wallin stod och grät efter) som han forcerade in med bara viljan.
Det behövs en spelare som kan trigga igång laget samt oss på västra stå rejält och jag kan inte se någon i dagens trupp som kan ta detta ansvar
jens_88: Vågar man ge Lander (om han stannar och Gabbe lämnar) C'et, Lander kommer få ännu större press nästa säsong endå och ännu högra förväntningar börjar det dåligt då PLUS att han är kapten så kan allt skita sig ganska rejält.
Bara hoppas att han älskar det och kan fortsätta utvecklas, åh vad jag vill ha kvar Lander ett år till!
Jockz: Johan Andersson har sänkt sin poäng skörd såhär på 5 säsonger
07 - 25P 08 - 18P 09 - 17P 10 - 9P 11 - 7P
Han har på 3 senaste ES säsongerna haft 2 av sina högsta utv resultat sen han börja lira ES hockey.
Han gör mindre och mindre poäng och drar på sin en helvete massa utvisningar! Väntar vi 1-2år till så kan vi värva han som målvakt, fan killen har valt helt fel saker att bli bättre på!
han har två säsonger irad brutit sitt ES kontrakt i förtid i två topplag där spelare inte är ökända för att misslyckas, skillnad om det hade varit i FHC, men FBK och LHC har faktiskt gått hyfsat okej när det gått som sämst, man ska inte behöva bryta kontrakt två år irad!
zita: tyckte han var värdelös sista året i TIK också då han satt i utv båset mer än han var på planen och inte mycket var rätt ifrån honom, så stört grina inte direkt när han lämnade han behövde en nystart, men det var visst inte bara det tydligen....han har varit fail i 3säsonger nu.
Naturligtvis ska ingen behöva tassa på tå, det håller jag med om till 100%.
Men det går ju att vidta åtgärder för att slippa att tassa på tå också.