1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607878 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Laken: Med rätt isso så kan jag med göra en zorrofint, så gå inte på den lätte...;-)

Friman SR: Huvudspåret verkar vara Warg..

dagbladet.se/sport/1.3163468-timra-vill-ha-warg

Kostiainen: Jaha, det gillar jag inte alls.

Kostiainen:

Det kan bli en riktig vargavinter igen för oss...

Warg??
Nåt sexigare hade man ju hoppats på.

Men.. men.. Porr-musche har han ju iallafall.

Johnny Bravo: Nu är det väl långt ifrån klart att han kommer. Men vi bör nog hålla tummarna för det, vet inte om jag vill veta alternativen om han är huvudspåret. Och Warg är iaf en habil center, osexig men hyfsat trygg prrestationsnivå.

Annars är det stora mysteriet just nu hur det gick till när Klasen tackade nej till Modo. Vafalls, uppfattade han inte att det var The Heart Of Hockey som ringde? Att han genom att tacka ja kanske inte skulle få bästa lönen men hallå!?! Foppa och Näslund för Guds skull!!! Han skulle fått spela under dessa giganter och ingen, INGEN, avböjer väl den ynnesten?!

Jo, tydligen....

Johnny Bravo: av alla tillgängliga centrar är huvudspåret WARG?! JAg fattar inte HUR man kan köpa ner sig från en centeruppställning med Hirschovits, Corso, Lander och Karlsson till Warg, Hagos, Andersson och Andersson. Nerskärningar men någon jävla måtta får det vara.

timraw: En jävla finess har dom, gubbarna som sätter ihop laget, det måste man säga. Ingen annan föredetting som känner sig sugen att fylla ytterplatsen och varför inte sista backplatsen?
Jisses.

ÖstrandsNisse: DEt man kan undra är vad som lockar Warg? SkAIK vill ha honom kvar. SkAIK är ett topplag där han spelat i första femman plus PP och BP samt att han var lagkapten. Kan knappast vara för att få mer speltid som han är lockad av TIK. Då är det enbart ett fett lönekuvert som lockar.. Ni har alltså gett Warg ett fett kontraktförslag dessutom.

ÖstrandsNisse: Det jag mest undrar över med en eventuell värvning av Warg är till vilket överpris vi får honom?

spud: Jag håller med dig på alla punkter. Om jag fått välja spelare från Skellefteå så skulle jag hundra gånger hellre sett att man arbetade på Crippe. Även om han har ett är kvar på sitt kontrakt känns det som en bättre lösning på föreningens hemvändar-strategi.

Frella: Går vi ner 20% med den här satsningen så betalar vi överpris till i princip varje värvning. 5 miljoner till Hagos, 7-8 till Warg?

RocknRolf2: Att Hagos får 150 i månaden, om det nu stämmer, är ett jävla överpris. Warg för kanske 200-250 är väl trots allt mer för pengarna än 350 för Hirso men ändock ett överpris i min värld. Dessvärre är det väl inte mer attraktivt än så att spela i TIK i dagsläget när föreningen släpar med pensioninbetalningar och går kräftgång rent sportsligt.

Frella: Säger som PerHapps. Det här känns lite som Antikrundan. Man kan få världens "aha-upplevelse" när/om priset offentliggörs.

Nu hugger vi Dick Axelsson som sista forward:)

Jag som är lite insnöad på Hahl, varför siktar man inte på honom istället för Warg?
Hahl är ju några snäpp bättre och bör väl kosta ungefär detsamma som Warg.
Vad jag ser har han heller inget kontrakt inför kommande säsong.

haggen: tror inte Nubben känner för Hahl lika mycket som man kan tro efter Frölunda tiden, bara en känsla jag får från någon intervju för ett tag sedan.

GurraG: Om Dick skulle kunna tänka sig att flytta upp ovanför stockholm så tror jag nog modo är det alternativ som skulle vara bäst för honom! Precis som Mr madhawk beskriver i sitt blogginlägg!

mrmadhawk.se/2011/may/vilka-tar-dick.html#comment

Men det slutar nog med Malmö! Hugo S pyntar fram ett kontrakt till Dick också med 400 000 kr/mån

Örnen: Ja Modo ja.....måste vara alla spelares drömklubb.

KORITFW:

Får hoppas Linkan har en bättre känsla då;)

Johnny Bravo: Modos sportchefer har världens lökigaste jobb. De behöver inte röra en fena själv, dit ringer spelarna själva och tigger om att få spela. Så är det. Jajjemen!

mikenomad: Dom betalar tom för att få spela där.

mikenomad: Oj jag ber om ursäkt! Fan vad dum jag är! Linkan har ju så klart en jävla massa bättre kontakter i NHL än Forberg/Näslund och Uffe!

Jag sa inte ett skit om att modo generellt har nå lättare att knyta till sig spelare än Timrå tex! Delar bara Mr madhawks tankar med att i sverige är det nog svårt att hitta en mer lik NHL organitation än modo! Sen vad faan det spelar för roll i sverige och Elitserien har jag faan ingen aning om! det får väl tiden utvisa!

Örnen: Stingslig?

mikenomad: Nä inte så värst faktiskt! Fick ju bara lov att förklara vad jag menade!

Örnen: Det är lugnt...jag tycker mest det är kul att raljera lite. Vi har ju en satans mesig silly båda våra lag så då tar man till gamla klassiker för att liva upp lite. Som att retas med er. ;-)

mikenomad: En sak är ju säker. Att överträffa Timrås trupp är inte särskilt svårt. vi känns som ett AIK, anno 10/11. Med andra ord: det kan gå, men sannolikt inte.

Frella: Det är fantasisummor ni skriver om, glöm det!
Det tycker en som är lite insatt i detta.

John K: Som vanligt med andra ord.

Örnen: Undra om det bara är ett sammanträffade att modos sportsliga resultat har dalat i takt med i hur hög utsträckning man har "professionaliserat" organisationen...

Som sagt, drömförening för alla världens talanger...

Olle: Eller kom helhetssynen för klubben iom arenabygget, den våg av lovande spelare man kunde släppa över till NHL varje år och det efterföljande guldet att bestå i: "nu har vi fått det vi kämpat för under så lång tid, nu kan vi vackert luta oss tillbaka och sola oss i glansen"?

Dream Team: Helt rätt den jävla känslan har jag haft också! Efter guldet fick Modo helt enkelt storhetsvansinne! Och det gick åt helvete!

Olle: Efter Guldet trodde Modo att dom var en storklubb i Sverige och fick storhetsvansinne så det bara sjunger om det! Ibland har jag tänkt faan guldet kanske med facit i hand var det sämsta som hände Modo... Men jag är så klart otroligt glad att jag som supporter till det lag man älskar fått uppleva ett guld!

Och ja all rulians och förändringar tror jag precis som du säger har en stark bidragade orsak till att dom sportsliga resultaten har dalat!
Nu hoppas jag att Näslund och Forsberg kan få ordning på grejorna igen..  Återigen så höll jag bara med Mr madhawk om just det han tog upp om NHL-kontakter.. Det fattar väl vem som helst att Dom grabbarna plus Uffe har ett jävla kontaktnät där borta! Men vad det betyder i Sverige och Elitserien har jag inte en aning om! Det får vi ju se med tiden..

Men onekligen börjar ju redan en smutta av lockelse bland en del av landets talangfulla Juniorer känna intresse av att komma till modo.. Då vi lyckas få namn som Hari Janos, Måns Kruger och Henrik Samuelsson! Visst Henrik är Uffes son och han välker kanske det som han känner är tryggast för honom att ha sin mamma och pappa i närheten! Sen blir jag inte ett dugg förvånad om Viktor Rask kritar på också..

Redigerad kommentar

Kostiainen: Warg som förstacenter smäller på tok för lågt. Målsättningen i klubben är oroväckande låg. Blir lite illamående när jag ser vår centeruppställning om man lägger till Warg. Som 2:a eller 3;e kanske men inte som lagets ledande spelare. Ångest.

Olle: Var han center i Saiks första femma?

Dunc: Han var med när Tikarna åkte skridskor o satte skräck i varenda
lag i ES tack vare skridskoåkningen, TIK:s kännetecken.
Det saknas i dag.

Dunc: Ja?

Dunc: Warg hade ju två halvhyfsade spelare runt sig också...om man säger så. Vi har inga såna just nu som kan snygga till hans siffror.

Olle: Ni är knasiga.

Olle: Jag tror på en mer spektakulär center än Warg. Nåt annat är ju gravt tjänstefel i centerjakten med tanke på de övriga centervärvningararna.

h o c k e y : vi har en massa smygmodoiter bara. Förstår ärligt talat inte detta nästan äckliga intresse vissa s.k. Timrå-iter har för MoDo...

h o c k e y : Varför då? 30 poäng på 50 matcher från en kille som spelat med två "poängkungar" i ett hett lag. Känns inte som ett stekhett alternativ till förstacenter. Hans tidigare snitt på ungefär 0,5 poäng per match känns heller inte superbra.

Johnny Bravo: Jag tycker ändå att det är oroande om man seriöst övervägt honom som alternativ för 1:a centerrollen. Det skvallrar kanske lite om vilka ambitioner man har.

dr-nix: Vad snackar du om nu? hockey svarar på ett inlägg om Warg.

Jag har tex inget problem alls med att snacka Modo o deras värvningar osv.
Det ligger i mitt intresse eftersom det är vår huvudrival men om du mår illa så kan jag bara beklaga å våra vägnar som finner ett nöje att häckla Modo.

Olle: Jag håller med.
Warg är ingen dålig center men med tanke på våra centervärvningar så är det ju inte direkt honom man vill se som 1:e. Sorry.

Johnny Bravo: Jo fel av mig, såg det i efterhand. Med det sagt så har många här inne en larvig inställning när det gäller MoDo. Vill ni häckla MoDo gör det då i deras gästbok/forum. 

Jag blir inte äcklad av erat intresse för MoDo, det var bara mitt sätt att säga att jag tycker intresset är lite väl stort. I mina ögon så är många här inne mer intresserad av vad som händer kring MoDo än vad som händer kring Timrå. Jag tycker det är konsigt helt enkelt.

dr-nix: Det kan ju också vara så att det, den här tiden på året, är rätt dött på HS och att hockeyintresserade i allmänhet sträcker sig till att prata med alla sorters fans om hockey i allmänhet istället för att inte prata alls. I övrigt finns det ju nästan bara timråiter, brynäsare och modoiter här på HS.

dr-nix: Jag håller inte med ett dugg där. Att modoiterna är härinne liksom vi är där hos dom, tycker jag är intressant.
Vilka Modo värvar o går miste om är oxå av intresse.
Modo är, i mina ögon, en del i mitt Timråintresse. En symbios som inte ska föringas.

Johnny Bravo: Har ingen koll, men ryktas det alltså om att Fredrik Warg ska tillbaka till Timrå? Då är han väl landslagsman igen lagom till Jul!

bj21: Japp. Precis som Hagos och bagarn.

Fan tro´t...

« · 1380896 · »