1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601384 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Ja det är synd att man inte var född då hehe

Timrå Icon: Jo, vi har en ny i Olle. :)
Härligt

Arvet har gått vidare.

Timrå Icon: Född på HS menar du? Din stofil.

Johnny Bravo: *host* ja just det....på hs

Timrå Icon: Själv är jag 67 men still going strong, tyvärr hänger inte fingrarna med, så det får bli oneliners allt som oftast.

Bragd-Birger: Klockrent!

Bragd-Birger: Om alla vet hur taskig sitsen är, varför då gång på gång upprepa det för pressen? Det tjänar ingenting till att brösta säger du, men vad tjänar då detta till? Finns det nu, vilket det förmodligen gör, sponsorer och biljettköpare som ändå - trots att precis alla vet - påverkas av den mediala bilden av TIK så får jag känslan att  "vi har inga pengar" gånger 100 knappast är till en fördel.

Men det är ändå inte det som jag personligen stör mig mest på, det är det faktum att Linkan själv är en stor orsak till att vi har det som vi har det. Linkan vill nog inte att folk ska tycka synd om Timrå, men av uttalandena till pressen så verkar det nästan som om han vill att folk ska tycka synd om Linkan. "Mitt jobb som sportchef i dagens Timrå är inte lätt..." Nähä, och vad beror det på då?

Men fine. Vi börjar om från noll med Link den här säsongen och med dem förutsättningarna så tycker jag väl att en del förvärv är intressanta, några ser ut att kunna bli riktigt bra medan vissa känns högst sisådär. Men det kan gå. Det som oroar mig mest nu är att risken är stor att vi (återigen) inte startar med en komplett trupp. Och alltså hur svårt är egentligen det? Vi omsätter i runda slängar 100 mille, räcker inte det till 8 backar i ES eller ligger det i något annat?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: haha! Född -67 möjligen....

RocknRolf2: Dina sista meningar tycker jag är riktigt bra frågeställningar.
Känns skönt att följa en debatt som jag anser vara ytterst intressant från alla håll.

RocknRolf2:

"Finns det nu, vilket det förmodligen gör, sponsorer och biljettköpare som ändå - trots att precis alla vet - påverkas av den mediala bilden av TIK så får jag känslan att "vi har inga pengar" gånger 100 knappast är till en fördel."

Tack! Du satte verkligen ord på det jag misslyckades med att göra och framför poängen som jag inte mäktade med.

Johnny Bravo: BB har 14+. Helt sjukt egentligen...det har inte jag om man samlar alla mina inlägg haha

Timrå Icon: Jag ska vara nöjd om jag hittar ett + på något av mina inlägg. :/

Olle & Rolfie: Vad gäller den sista backvärvningen (a k a 'förstebacken') har man uppenbarligen spelat högt, men hittills förlorat. Det har sannolikt budats på en del, avvaktats med andra och i allmänhet hoppats att det ska dyka upp godbitar. Med facit i hand kan jag tänka mig att man gärna skulle ha backat till april och valt en annan strategi.
Nu står vi här i seriepremiärsveckan, med en viktig lucka i truppen fortfarande öppen. Synnerligen olyckligt, och det är väl inte ens någon som är intresserad av att diskutera detta faktum utifrån frågan om det ä r ett misslyckande? Därom råder knappast något tvivel. Inte för oss, inte för precis samtliga i och kring laget.
Självklart ska Linkan ha kritik för detta. Lika självklart tror jag vi kan utgå från att det inte blir något förlängning av hans snart utgående sportchefsförordnande.

Sen det här med att 'grina ut i media'. Rolfmeister: Nja, jag vet inte om jag håller med. Jag gillar själv inte tidningsgnäll. Men när Linkan står inför journalister som pressar honom om uteblivna förstärkningar och the bottom line är det simpla: kassan är tom - vad fan ska han säga? 'Nä, vi tycker inte att vi behöver förstärkningar i dagsläget'? 'Klart vi skulle kunna värva, men vi har ingen lust'?

Säger Linkan som det är gnäller han. Slingrar han sig ('vi avvaktar'...) blir alla skitförbannade. Jag avundas honom inte den sitsen. Detta alldeles oavsett hur mycket hans egen inkompetens tvingat ner röven i stolen.
Sen kan man väl tycka att det, faktiskt, finns en poäng i att göra just sponsorer uppmärksamma på att det saknas pluring för spektakulära tillskott. Det ökar sannolikt chansen för att dom ska skjuta till, jämfört med om man flashar firmakortet och ljugskrävlar om att 'jodå, här finns det päningan!'.

Upprördheten i supporterleden kommer hursom likt ett brev på posten. Vi gillar själva att vara kaxiga, och vill absolut inte att vår klubb ska framställas som det minsta misslyckad eller på dekis. Alldeles oavsett hur djupt ner i träsket vi befinner oss.
Här finns en kommunikationskonflikt. Och nej: jag tror inte att Linkan är den mest lämpade personligheten för att hantera denna balansgång.

Slutligen: trevligt med lite mer nyanserade inlägg. Jag tycker att både du och du (hoppas ni ser var jag pekar) argumenterar väl.
Doch: du (Olle) ifrågasätter huruvida tonens hårdhet på ett forum påverkar en förenings rykte. Jag tycker det är lite...Linkan-slingrigt. Jag förespråkar absolut inte att vi ska all go 1984 och bli ett forum beståendes av Huge-kloner, men: klart att ord har betydelse. HS har förmodligen rätt många läsare. När vi sitter och eldar på har vi såväl en agenda som ett ansvar. Vi ska inte överdriva betydelsen av detta, men vi ska inte heller nonchalera det. Hålla viss höjd. Det tjänar både vi och forumets läsvärde på.

Bragd-Birger: Bra skrivet! Men att vi står med en back kort pga skada kan väl inte vara Linkans fel?

Kostiainen: Tack alla HS vänner som får upp min självkänsla igen ge mig att ge mig massa plus!
*hIHi ja älskaj ej ja*

Kostiainen: Ja du ser! Inte ens mina vänner gillar mig :-(

Timrå Icon: Tummen upp är ute, man är kung om man får massa minus!!

jå1: Negga is da shit! Då kan DJ Hemp logga in igen med gott samvete :-)

Det är många tidningar som kommer ut nu. Aftonbladet kom ut med sin "hockeybibel" häromdagen, idag kom hockeybilagan med ST och för en stund sedan damp magazinet ner i brevlådan. Mycket läsning för den intresserade.

Kostiainen: Fan 5 minus på det inlägget? Jag är ju superinne!

Kostiainen: Hörde från initierat håll att Holmens Bruk kräver att företagsnamnet skall synas bättre i hockeylaget. Så nu blir Modo tvingade byta namn till Homo.

Dunc: Hahaha, mycket bra!

Kostiainen: Tycker att du har ett svårslaget rekord.

Med ett inlägg får du +13 för att i nästa inlägg få -13.

Bragd-Birger: Vi är överrens i mycket och jag håller särskilt med dig om att det är önskvärt med en balans i uttalandena till media och fans. Just därför tycker jag också att det är onödigt av Link att så fort det talas nyförvärv poängtera att vi är panka. Visst, lokalreportrarna kanske pickar på honom som utsvultna gamar i ämnet men jag har ändå svårt att tänka mig att det inte, i alla fall någon gång, ska gå att svara på frågor om förvärv utan att ta upp det ”ekonomiska läget” varje gång en journalist ringer.

Sedan, nu när vi återigen ställs inför en premiär med en ofullständig trupp, så tycker jag det kan vara värt att dra det här med stålarna lite längre än att bara konstatera det uppenbara faktum att vi har för lite intäkter pga bristande framgångar. Det jag vill åt är backsidan: Alltså hur är det egentligen möjligt att det inte finns i alla fall liiite mer deg till att investera där? Visst, det ekonomiska läget har tydligen försämrats ytterligare under sommaren, men ändå, dagens backsida kan omöjligt, jag säger o-m-ö-j-l-i-g-t, vara några 20% insparningar, vi måste prata närmare 50%, och så mycket har det knappast sparats på forwardssidan eller målvaktssidan. Här ser vi alltså ett tydligt ställningstagande från Timrå att backsidan inte är lika värd att satsa på, eller inte lika värd att prioritera tidigt, och då undrar man ju ofrånkomligt; vad i fjolårets upplaga av Timrå gav sken av det? Bilden var väl snarare tvärtom kan man tycka. Jag köper inte att backmarknaden under hela silly season har varit så stendöd att det inte funnits lägen att lösa det bättre tidigare. Kort sagt så är backlösningen är helt orimlig, det ekonomiska läget till trots.

När det gäller sponsorbiten så tror jag det är ganska mycket samma sak för sponsorerna som för oss, bristande framgång equals bristande förtroende och det är nog flera sponsorer som känner att deras pengar ger dålig avkastning, och det blir liksom förutsättningen när frågan sedan ställs om hur många som uppmuntras av Linkans pressuttalanden. Svaret är nog olika men jag vet att jag själv skulle ställa mig ytterst tveksam till att fortsätta investera i en firma vars mäklare gett mig dålig avkastning tidigare, särskilt om de lipade om att de fått för lite medel för att göra de rätta placeringarna. Jag skulle snarare meddela firman; ”byt mäklare sedan får ni mer pengar”. Inte riktigt samma sak men ändå.

Johnny Bravo: 13+ och 15- om jag får be!

Betyder det att jag är superpoppis hos både de negativa människorna och de positiva?

RocknRolf2: Jag kan konstatera att jag håller med dig i det här fallet.
Det man inte begriper är ju att 1:e backen inte kommit än, fast det har gått ett halvår av snack om att han skulle vara med i premiären.

Jag får precis som dig o andra inte ekvationen att gå ihop.

Jaha, eftersom det inte finns några toppnamn att fylla sista backplatsen med så kan vi väl ta ett roligt namn istället?

Vad sägs om en Brax?

Johnny Bravo: Ja pengarna måste ju fördelas jämnt mellan lagdelarna. Det håller inte att först handla upp pengarna på två delar och sedan lämna den tredje i sticket.

Hmm tror vartenda lag visas 4,5 ggr medans Timrå visas 2 ggr.

Krossa allt o alla i år, må dom få äta sin egen avföring.

Redigerad kommentar

Timrå Icon: hur vet man att han lyckats bra efter förutsättningarna då serien inte ens börjat ?

Johnny Bravo: hmm modo 5 gånger? :S
även växjö och linköping såg jag nu

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: SAIK 2 ggr och HV71, Luleå 3 ggr... Växjö och Modo 5 ggr...

superfalle: Nä det är sant. Men jag tycker redan mig se vissa positiva tendenser i laget som jag inte såg ifjol vid den här tiden

Det här är nog bästa back alternativet..

KORITFW: Han är välkommen eller ?

KORITFW: Skulle bli ordning och reda i egen zon iaf ...

TIK55: Kör han fortfarande spinning i sin bastu som för ett par år sedan så ja varför inte ;)

I det sista timmarna av silly season så undrar jag vad det är för odds på att vi får se Emil Sandin i Timrå den här säsongen. Vi var väl intresserade förra säsongen.

El_loco: Välkommen till Timrå, Pierre Hedin.

Jahapp. Pierre Hedin klar alltså. Snabbt och bra agerat, Linkan! Huvudsaken Hedin inte är blind och att han kan komma i fysisk form så fort det bara går. Nog lär Hedin platsa och komma in i det här laget ganska så fort. Det tror jag. Dessutom skadar det inte om han är så där oväntat bra i sin comeback i morgon på ett sådant där lite overkligt sätt.

Skarin: Han kan ju passa in i vårt halvstarriga försvar för han är ju grå o inte grön!

Johnny Bravo: Den där var inte dålig den!!

Skarin: Ta en åt mig oxå imorgon på väg upp o sen kan du hinka åt mig på vägen hem :)

Redigerad kommentar

Skarin: är inte helt insatt i Hedins situation men gråstarr går ju att operera. Tror dessutom inte att Linkan är så pass korkad att han värvar en kille vars hälsa inte är 100%

Är killen frisk och i form så tror jag säkert att han kan bli en tillgång.

dr-nix: Visst är det så, visst är det så.

Det vore ju sisådär om Linkan värvar en spelare med kraftigt synfel ;) Hur skulle det se ut........

dr-nix: Enligt artikeln från Allehanda som länkades här så skulle han på återbesök hos läkaren i början på September för att få besked. Han bör ju ha fått klartecken där eftersom vi har signat honom. Klart han kommer att bli en tillgång!

Olle: Hedin vs Hersley. Jag vet vem jag skulle ta 100 ggr av 100.

Skarin: Det är humor nu. :)

Johnny Bravo: Det ser så ut!

Johnny Bravo: Absolut! Jag håller med. Sen är det kanske som Jimmy skriver i sin blogg, att Hedin inte är den sortens back som vi är i störst behov av men vi kan väl börja med att ställa upp med fullt lag innan vi börjar bli kräsna och sukta efter Caslavas igen. Förutsatt att Hedin inte är blind så är det bara att applådera linkan.

« · 1399277 · »