1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606224 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Nä fy skit...Nu blev jag förbannad!

Örnen: Bara hoppas på totalflopp!

Wayne Gresky: De är ju förjävligt!

Wayne Gresky: Kändes verkligen som att han skulle stanna i Timrå efter att man läst Jimmy Hamrins blogg så sent som igår där han skrev:

Jag har fått uppfattningen att Timrå ämnar att värva tre nya backar. Det tolkar jag som att två juniorer kommer få kontrakt och det lär bli Joel Östman och Tommy Stenqvist. Jag tolkar det också som att vi kommer att behålla en av de backar som är utan kontrakt och där finns tre alternativ. Det är Nichlas Torp, Elias Granath och Johan Motin. Jag rankar dessa i just den ordningen och jag tycker att det låter hoppfullt kring Torp. Han tycks vilja stanna och Timrå vill ha kvar honom. Då borde de hitta en lösning kan jag tycka.

FYI.

Redigerad kommentar

superfalle: Jaa juuuuust deeet jaa.....nu när du lägger fram det så där så :-). Och sedan är det ju sommar och semester så det är väl bara att köra på :-)

KORITFW: Det får vi hoppas

Känner på mig att nyförvärv/förlängning(ar) presenteras imorgon. It's time liksom.

Timrå Icon: hahaha!

Timrå Icon: Äh . Hockeyvm , roland garros , wimbledon , os och em i fotboll , bunkra upp , nu djävlar blir de åka av

jå1: Ja men nu efter ks, sm-finalerna och Stanley Cup skulle man kanske kunna dra ned på intaget till bara helger åtminstone ;-)

Timrå Icon: Själv är man ledig i 2 veckor,har ingen koll alls nu.. Jag vet att jag fiskade förut iaf:)

jå1: Ja på måndagar. Då Blizzard är någorlunda nykter ha ha

Magnus Rövarn : Helt rätt!

Magnus Rövarn : Kanonidé! För över alla Timrå kommuns Fas 3:or till Timrå IK.  Det skulle sitta fint med lite statliga pengar som omväxling till de kommunala.  ;)

jå1: haha är på G nu ;)

Magnus Rövarn : Iconen? trodde vi kulle försöka få ner drickandet i laget och inte lyfta fram ännu fler whiskey sorter ;)

Blizzard: Du skulle passa bra som en grävande reporter, stenkoll:)

Edb: Vi måste måla upp positiva bilder av Timrå. Är smått rörd att Timrå Kommun plöjer ner 12 miljoner nu på Centrumkärnan för att färdigställa det sista stråket. Det kommer bli förbannat fint. Detta måste vi slå mynt om.

Är Timrå IK lite smarta nu så kan de nyttja FAS 3 till fullo. Ta in mig och Iconen för i h-e och låt oss få kavla upp ärmarna och berätta om kärnvärderna och om goda dagliga vanor samt introducera nytillskotten i den berömda "Timråandan". Få dem att förstå att för att glöd skall uppstå ur ögonen på spelarna måste någon jävel våga tända elden och offra klockspelet för en hel bygds existens. Det skall aldrig finnas några tvivel på att vi är det vackraste, oumbärligaste och odödligaste laget. Det skall vara ett skönt flow på läktarna och en atmosfär som heter duga varenda kväll. Motståndarna skall skaka av skräck och frukta "Maskinen" från Medelpad som bara slaktar nonstop vareviga kväll. Så äre bara! Bygg ihop och bygg rätt.

VI ÄR Timrå IK - VI GER ALDRIG UPP!

Redigerad kommentar

T T: roligt om printz kommer och Hedström stannar....Killen som tog bort det lilla som fanns kvar av gamla jonte, jonte vågade inte ens kolla på en närkamp efter sin rehab.

Gorkyman: Mark & Sebastian Owuya skulle jag gärna se i Timrå nästa år. Sedan vad jag vet är Mark en mycket skön person som sprider glädje.

Hahl Bundy: Apropå backar...

Hahl Bundy: tänkte också på det, men sen slog det mig att det kan låta så ibland

"Jag känner till Timrås intresse och det är ömsesidigt, säger han. "
"– Jag har pratat mycket med ”Robban” och Timrå känns som ett väldigt intressant alternativ för mig."

Var det ingen som sa att Torp drar till Suomi?

Läser man tidningen idag så verkar det vara mer positivt att stanna från hans sida.

Mackelito: vi måste helt kunna erbjuda något annat än pengar för spelarn. kanske bättre förutsättningar för deras familj, det sociala plus andra aktiviteer. 

Edb: Jag är väldigt positiv och förespråkar unga o hungriga före gamla o trötta. Hellre Sterner än Söderström exempelvis.

Men jag beklagade mig bara över att inte spelarna vill stanna o fortsätta utvecklas i Timrå.. 

Edb: Vad tror ni om bröderna Owuya då ?

Mackelito: fast jag är positiv till nästa säsong ändå. vi har fått en ny chans och vi ska baske mig ta den.

Edb: Mm precis...

Edb: urgh

Laken: tur vi ha molinder och haggot i typ 1/3 decennium

Mackelito:

"Det enda tråkiga med att vi värvar unga utvecklingsbara talanger är att när de blommat ut drar de direkt till något annat "bättre" lag."

Om du menar annat elitserielag så styrs väl det bland annat av hur långt kontrakt Nubben skrivit med spelaren i fråga!

Edb: Ja, TIK lär inte vinna någon dyr budgivning och TIK's sportsliga reslutat den senaste säsongen får nog inte heller stjärnorna att stå i kö...

Laken: Send all the reject to Timrå Ik please, and mark your message with best before date !

Kan Robin Persson vara något för Timrå, blir inte kvar i Linköping.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1067

Mangy92: Kempe hade varit bra i TIK tror jag. Tillsammans med Zibanejad, Brodin o Cehlin. Mkt mer än så finns inte att hämta i DIF anser jag.

Burkmat: Kan förstå att ni vill ha Carlsson. Lojal slitvarg som aldrig gör bort sig, en försvararmotsvarighet till Per Hallin typ. Skulle passa perfekt i lag som Timrå, Leksand eller AIK som alla jagar honom.

Mario Kempe klar för MoDo!

Wayne Gresky: Håller med, spelare som är på väg ned är det inte mkt fördelar med att ta. Yngre killar som lyckas kan hamna i NHL eller KHL och generera lite pengar med lite tur.

Hursomhelst bättre att satsa på någon som är på väg upp än ner!

Wayne Gresky: True. De får blomma ut till en bra elitserie spelare och lnte mer för att stanna.

Mackelito: Det är samma sak för alla lag. När en spelare gör succé och blir tillräckligt bra så kommer det alltid en större klubb och vill ha honom. Alternativet är att bara satsa på avdankade föredettingar i rask nedförsbacke. Ett bättre recept för att åka ur elitserien finns inte.

Burkmat: Det enda tråkiga med att vi värvar unga utvecklingsbara talanger är att när de blommat ut drar de direkt till något annat "bättre" lag.

Ex. Lindbäck.

Så om Jonathan Carlsson o Robin Sterner gör succé så kommer BIF o FBK att knacka på dörren o be dom komma hem :'( 

Timrås truppen säsongen 2012-2013 Mv: Mv: J. Lundström B: B: M. Robinson B: O. Hedman B: B: B: J. Dalroth B: B: B: C: C: J. Boyce C: J. Andersson C: Y. Hagos C: F: F: F: M. Friberg F: S. Örnerud F: P. Hallin F: A. Larsson F: A. Molinder F: R. Lindqvist F: F: Jag anser att Timrå har det ganska bra ställt kring truppen för kommande säsong. Vi har en andra, tredje och fjärde kedja redan klara. Det som behövs värvas är en fösta kedja samt plocka in 3 juniorer sedan är Fowards uppsättningen klar. Som jag ser det måste Timrå lägga fokus på en bra målvakt och bra backar. 2:a kedja Friberg - Boyce - Örnerud 3:e kedja Hallin - Bagarn - Larsson 4:e kedja Lindqvist - Hagos - Molinder

RasmusVS: skulle inte alls förvåna mig att Timrå sumpar torp. Är bara tok i föreningen snackar om att de skall ha spelare med Timrå hjärta!!! . Jonte borde ju då vara prioritet som spelat för lite å ingenting . Men Timrå lär ju klanta till det också....

jå1: Ja det enda roliga i matchen :-)
Hetare än på isen

Timrå Icon:hehe,,, funderade nästan om Wikegård hade PMS. Riktigt jäkla grinig :)

Timrå Icon: Ganska kul att lyssna på Leffe och Wikegård, låter som 2 dagisbarn i sandlådan.

Blizzard: MEN han blir  ju GRATIS ??!!

superfalle: Wikegård är bakfyllelynnig och sågar Crippe ganska fläskigt.

« · 1493529 · »