1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606217 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Nä fy skit...Nu blev jag förbannad!

Fan vad besviken jag blir nu

Wayne Gresky: Men vilken liten hora

Timrå Icon:Han måste ha tappat förståndet.

Kattgubben: nubben har tappat allt, kommer att tappa fler

uhahl: Man gråter ju om Granath el. Motin blir kvar o Torp lämnar.

Värsta scenariot.

JOBBA NUBBEN!!!

Wayne Gresky: Vilken jävla hora

ersson: Vi skiter i honom. Halvdan spelare som var ok i kvalserien men halvdan i elitserien. Hoppas han får kul i Banjoland.

Torp ville stanna och Timrå ville ha kvar honom... så då stöp det på lönen får man väl anta? Nåja. Torp har världens äldsta yrke, och den ramsan kommer jag försöka starta upp i nästa derby. Sen får ni säga vad ni vill om den saken.

Jag hatar att vara naiv att sitta vid telefonen under varma sommardagar eftersom man fortfarande hoppas att hjärtats älskling ska ringa fast man vet att hon skrevar över halva stan och redan glömt ens namn, att hon stammar ett nytt namn under lilafärgade himlar i andra sängar, i djävulska, främmande mäns händer.

Så känns det med Torp nu. Trodde han skulle stanna o börja bygga nåt här. Naiv....jag vet.

Vi är några stycken som fortfarande låter oss luras av förhoppningar och löften.
Varför blir man alltid brutalfuckad när man tror gott om folk?

Pengar har inga känslor och det i en värd där vi supportrar inte är något annat än känslor.

Visst inser jag med hjärnan att pengarna styr. Men jag sätter mig emot det eftersom pengarna aldrig suttit på sängkanten och gråtit hejdlöst över en älskling som flytt.

Pengar har aldrig gått hem efter en förlust på övertid med tomheten som ett svart hål rakt in i hjärtat.

Pengar har aldrig fallit ner på knä och skrikit rakt ut i tacksamhet efter ett avgörande i övertid. Pengar har inte förmågan att älska laget, staden, tröja, landet.
Pengar har inte förmågan att bygga upp förväntingar, kan inte känna pirret i magen eller ens ana helikoptern som flyger i hjärtat.

Pengar är makt. Men pengar kan inte trösta oss när vi förlorar, glädjas med oss när vi vinner. Det kan vara ett medel, men inte mer. Knappt det faktiskt.
Pengar lägger inte armen om dig när du är ledsen. Pengar älskar ingen.
Men vi gör.
Vi älskar.
Obarmhärtigt och skoningslöst och helt säkert mer än vad som är bra för oss, älskar vi skiten ur den här förbaskade beniga, steniga världen.
Det är vi som är färgerna.
Det är vi som talar i tungor.
Det är vi som sjunger.
Det är aldrig pengarna som står upp i ösregnet med flaggan i topp och sjunger lagets lov när vi ligger under med 3-0.
Det är det vi som gör.
Därför borde det vara vi som styr.

Kattgubben: Vad var det Torp twittrade? Ett hjärta är alltid rött?

Kiss my ass i hans fall.

BertilEnstöring: Helt rätt. Vi mötte allsvenskt motstånd i kvalet och då hängde Torp med. I Es grävde han fast sig.

Det är ju så här när ett lag precis har spelat i kvalserien-spelare blir "rädda" att det ska upprepas, titta på SSK hur lätt de hade det.

Nä otacksamma människor kommer det alltid att finnas- Torp är en av dem.

Kör hårt Nubben! Du vet vad du gör.

Kattgubben: Var tydligen de fina skoterstolparna utanför arenan samt ett specialdesignat skoterställ från Fjällräven som endast kommer att ges ut i ett exemplar som fällde avgörandet.
Han blev tydligen en riktig skoterraggare över en natt på Timrås teambuilding.

Timrå Icon:

Tänk er in i Torps situation själv innan ni kallar en person vid hora.

Du jobbar på ett ställ där man får åka buss till jobbet i stället för att det står taxi och väntar på dig varje morgon.

Lönen kommer på utsatt tid den 25:e varje månad.

Nu visar det sig med alla önskvärd tydlighet vilket hästjobb som Nollan och Nubben har framför sig med att återskapa förtroendet för klubben igen.

Förtroende tar år att bygga upp men ett par dagar att sabba, och nu har TJ och CE hållit på i ett antal år med att pantsätta sitt förtroendekapital.

Grattis till Modo och lycka till.

Kämpa Nollan och Nubben !!

Hahl Bundy:Han gjorde ju det.... patetiskt. Han borde ha twittrat

"It's all 'bout the money" istället för att smutsa ner sig sådär...

Kattgubben: Beror väl på vilket hjärta han menade?
Finns ju även en hel del rött i Modos klubbmärke och på deras tröjor....

Per HApps: Nä fel. Jag får lön 23:e och dessutom har alltid spelarna fått lönen i tid

Huge: Ja jag glömde skriva det.... han menade Modorött!

Per HApps: Hora var att ta i av mig, men blev måttligt jävla less när jag läste skiten. Banjoland av alla jävla ställen!!

Hahl Bundy: Det här gör ju att man bara avskyr "Nolaskogarna" ännu mer,

Hahl Bundy: Lita aldrig på en smålänning.
Särskilt inte när pengar kommer in i bilden...   ;-)

Per HApps: Men lilla du! Modo av alla lag?????

ersson: Ja precis så kände jag också.
Copy/paste på ditt inlägg

Huge: Västgöten är värre :)

Men du har rätt smålänningen är tvåa.

Hahl Bundy:Oscar Hedman verkar alldeles till sig i brallorna över moderklubbens nyförvärv också. Suck.

Tråkigt, men fuck him om han nu inte valde oss. Men stort tack ska han ha för hans kvalserie! Lycka till i Modo.

Kattgubben: Ja dom ska ju spela tillsammans nästa år.

Hahl Bundy: Känns som om vi redan är på väg mot kvalserien

oxen20: Ja återtåget har börjat. :)

Sean Avery i samtal med Karlskrona!?! och Linköping är tydligen med i bilden också... här borde väl Timrå kunna hitta en tacklingsför spelare...

oxen20: För att vi tappade Torp som hade sämsta +/- i laget, totalt sett över hela säsongen hade han alltså -18! -14 i serien och -4 i KS. Nej du, vi klarar oss nog.

Hahl Bundy: Victor Hedman verkar också till sig, så det lär väl bli fler dåliga nyheter under veckan, brorsan kanske ska spela där också.....

TRL: han kan verkligen behövas! Nästa år är det ju nhl slagsmål med dess regler som ska tillämpas, viktig roll att fylla.

ersson: Jag hoppsa du har rätt, men det känns lite mörkt just nu.

oxen20: Victor? Vad bryr han sig i Torp?

Oscar har twittrat o grattat Torp. Oscar har dessutom kontrakt med oss 1 år till.

KORITFW: Ja verkligen! Och sedan i detta ungdoms-satsande Timrå borde det inte vara någon nackdel att få in ett par "pappor" i laget heller...

TRL: Bara att glömma Torp o gå vidare.

Vad kan tänkas in? Måste läsa Jimmys blogg igen.

Hahl Bundy: Ja jag tillhör inte dom sörjande... däremot är det bara så jävla irriterande att han hamnade 13 mil norr om oss. Han är duktig på att tacklas men det är typ det enda han kan. Läcker ju som ett soll bakåt...

TRL: Det är ju det som stör mest.

Per HApps: Visst är Torp en hora men det här är ju ingen katastrof. Killen var bedrövlig mot elitseriemotstånd och jävligt bra mot allsvenskt dito. Det hade varit värre om det gällde Hedman. Att Modo skulle bli något sorts grundbygge för den gode Torp, som just återuppväckt den dåliga karriär han än så länge haft, det finns ju inte på kartan.

Anledningen att Torp är en hora är ju på grund av hans ord, inte hans handlingar i sig.

Hahl Bundy: Vad? Att han kan tacklas? Ja men det finns det fler spelare som kan göra. Alla spelare går att ersätta...

Här är Jimmys respons.
Positivt? Nej

TRL: Nä...Modo.

Hahl Bundy: Dagens ämne är inte så kul men det är roligt att Timrå berör och att vi får kämpa vidare, nu väntar vi på ett motdrag drån Nubben

Hahl Bundy: Ja.... precis det är riktigt irriterande! Hoppas Nubben har någon form av hämnd ;) Dom blev ju av med Fjollefsen till Färjestad så dom tror väl dom hittat en ny nu...

Olle:

Hade gjort mindre om Hedman dragit. Det spel som Torp visade upp i slutet av säsongen och i kvalserien var riktigt jvla bra.

Till Modo också av alla lag...  

Trodde han skulle bli våran nya Sanny.

The great one: Dom fick tydligen bra bet. för norsken eftersom dom kunde lösa Torp från sitt kontrakt,han hade väl 1 år  kvar med TIK ??

Redigerad kommentar

The great one: Det håller jag inte med om! Tycker Hedman varit bättre om man ser till säsongen inkl KS.

Men det var förvånande att han drog till Modo av alla lag. Bara att hoppas att de betalat för mkt!

Vad är oddsen för att en NHL-lockout blir en realitet? Värt att ha is i magen med värvningarna med tanke på detta?

Patrick Polly:

Kanske. Men det är en gnagande känsla med Modoprodukter i TIK.

F-n vad less man blev. Kan man inte förlänga med en spelare som trivs och som vi ville behålla så är det riktigt illa.

Näslunds kommentar följt av Torps gör mig illamående. Det är väl bara att erkänna att han fick ett bättre kontrakt 17 mil norrut...

Hoppas han bryter benet i första matchen.

« · 1493529 · »