1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606524 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

Mackelito: Moe då kanske o Oscar J?

Nja men man ska inte underskatta det som kanske kan bli en stomme kryddat med en o annan talang o etablerad bra spelare.

Nästan så att man blir sentimental över en sån stomme.

Kan vi inte plocka tillbaka Teemu Aalto?

Hahl Bundy: Fattas bara Mats Hansson o Eric Moe där så är vi set to go.

T T: hahaha dagens!

Blizzard: Det där ordnar sig på Gatufesten.   ;)

Kevin O Shea: Hårt arbetande lag är det vi ska ha verkar det som o då passar Månsson in förträffligt.

Vi börjar snacka rött hjärta nu.

Hallin
Jonte
Bagarn
Crippe?
Månsson?
Sebbe?

Junisar.

Redigerad kommentar

ja seså, skriv på nu jonte och slipp 3dm snö i April :)

hedstrom17 En sak är säkert man bor helt jävla fel. 3 dm snö kräkless blir man. /Twitter

Kattgubben: Här står lite mer..

Fan då Bundy.. ;)

Redigerad kommentar

Kevin O Shea: Sjöberg.

Mackelito: Med tanke på hur Jimmy formerade en eventuell förstakedja beroende på vår ekonomi osv, så känns en spelare som Månsson faktiskt idag som en spelare jag skulle vilja ha i laget. Något bättre kommer vi förmodligen inte att ha råd med.

För 4 år sedan hade vi nog 15-20 alternativ som var bättre än just Månsson...

Gnagarn ska prata framtid med TIK o Fleury är på glid till Deutsch.

Kattgubben: För 4 år sedan hade han känts helt rätt. Nu? Nej....

Här är en annan kontroversiell övergång.
Det märker man inte minst på kommentarerna hos Madhawk.

F.ö Rögle har redan börjat värva.....vi då?

Redigerad kommentar

Mathias Månsson lämnar Södertälje. Utomlands? Elitserien?

Timrå Icon: Nä inte vad jag vet heller... mer än att jag sa att han var usel i går men han var ju inte bra heller.

Jag förstår mer nu tack vare Ö-Nisse.

Hahl Bundy: Jag ville inte outa dig. Men du har ju inte sågat honom heller på något vis egentligen

Timrå Icon:XX XXX hmm det är ju jag det :)

Jag hade ingen aning om det Ö-Nisse sa.....han snackar sällan med mig numer.  Jag har väl gjort bort mig som vanligt. :/

F.ö har jag nu mer bytt VVC-falang bara för det Ö-nisse sa.

ÖstrandsNisse:

XX XXX: För övrigt tycker jag du ska ta ställning i Crippe-frågan och inte fega och vänta på vad BB och Nomaden säger.

Jag är lika säker som jag var på Jonte! Ingen trivs i Twin Peaks i längden.
I sina bästa stunder är Crippe en gudabenådad spelare!
Misstänker att han spelar skadad nu

Hörru Rövarn! Backa upp mig nu igen!

Redigerad kommentar

Prenumerera | Anmäl

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: JAG VISSTE DET!! Där fick man sin Crippe-revansch!! :-)

Hörru Rövarn! Nu är det du och jag igen!

ÖstrandsNisse: Intressant fakta om Crippes tunga säsong du lyfter fram. Min syn på Crippe är att självklart är han välkommen "hem" som en grundbult för det "nya" TIK. MEN inte till vilket pris som helst. Dock har han självklart en rutin och ett driv i sitt spel som skulle passa i nästa säsongs trupp. Sen återstår det att se hur han själv ser på sin situation och vilka ambitioner han själv har för sin fortsatta hockeykarriär.

Nybbe: Då måste vi värva Ranelid.
Han kanske kan överta Linkans gamla soltider också?

The Fat Bastard:Man tittar på vad vi har för lag nu..sedan tänker man hur i herran skall detta gå  ??

Ett Mirakel måste till !?

Kattgubben: Irriterande tycker,jag att han sprider osann smörja om klubben. Nu är det så klart timår so får skylla sig själv att vi fått sådant dåligt rykte iom de senaste årens debackel men jag tycker ändå inte att en spelare av hans,kaliber o status ska gläppa käft så där. I detta ärrende o i ärrende Pärssinen.

Torp var en säkerhetsrisk i förvarsspelet men tacklas kunde han

KORITFW: han o Ambroo har en liten dispyt i ärrendet. Tycker inte om herr brembergs förtal o attityd gentemot tik i detta ärrende o i annat.

Hahl Bundy: Jag förstår ärligt talat inte att man kan bli så upprörd över Torp. Han var helt värdelös stora delar av grundsäsongen. Faktiskt en av de spelare vi har klagat mest på i år. Han orsakade ju många baklängesmål helt på egen hand.
Under kvalserien var han stundtals mycket bra, med då spelade vi ju mot allsvenskt motstånd.

Jag tycker klubben är inne på rätt linje, ta hem "våra egna", plocka upp några Junisar och bygg på dom. Ska det värvas måste det vara genomtänkta värvningar, allt för många köp de senaste säsongerna har varit meningslösa och dyra...

Timrå IK är dom bästa.

Tycker inte ni oxå att det är väldigt tyst från "Nubben" just nu? Känns som att det vore dags med några nyförvärv nu, även om det inte är några jättenamn. I a f jag behöver lite nytt att tycka till om, något som får en att börja rita på backpar och forwardsformationer, något som får en att börja drömma och hoppas.

dr-nix: Bremberg sa en bra sak igår på Twitter! Han fick frågan just ang Torp! Hur är klubbkänslan hos spelare nuförtiden egentligen? Bremberg svarade: Ja man kanske ställa sig frågan hur klubbkänslan är hos en hel del klubbar istället! Ligger säkert mycket i det!

sargad: Ja man undrar vad Timrå har att komma med det kommer att gå tungt för att få hit ny spelare .

Hahl Bundy: Vet inte vad sanningen är men jag håller med om att det är betydligt bättre om en spelare håller tyst och lämnar istället för att prata sig varm om klubben osv. och sedan lämna (för en rival som i detta fallet).

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Jag tror inte bara att det handlar om pengar. Jag tror att Timrås skrynkliga läge där en ny säsong i bottenträsket mer eller mindre garanteras lockar mindre än att få jobba i ett lag som iaf på förhand ser ut att ha ett något bättre utgångsläge. Jag kan även tänka mig att Torp tror att Samuelsson kan ha en del bra tips att komma med när det gäller hur bentacklingar ska utföras med bästa effekt.

Jag håller med er om att han borde låtit bli att tala om sina varma känslor för Timrå efter säsongen och sparat dessa till efter att han bestämt sig. Om man trott att hockeyspelare var genomsluga individer så skulle man ha kunnat misstänka att det handlade om att få fansen att sätta press på Nubben att höja Timrås bud, men det tror man ju inte.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Efter att ha läst tidningarna nu på morgonen så kvarstår min åsikt om Torp.

Han ville inte stanna..as simple as that. Nubben säger själv att Modo verkligen ville ha honom.

Money talks.
Dessutom verkar det ha varit mer eller mindre klart i kvalserien redan.

Det gör hans Twitterhångel mer äcklande i mina ögon.
Han hade kunnat knipa käft.

ÖstrandsNisse: Haha! Nä inte sörjer jag

orion:va tror du

Timrå Icon: Inget att sörja. Det är inte direkt så att hjärtat blöder när man läser den intervjun. Det var som en kille sa till mig, med anknytning till Jönköping. Torp har stått relativt still sedan 16-års åldern. Då var han riktigt lovande med ett ruskigt skott för sin ålder och ett fysiskt spel.

Det finns annat på marknaden. Mattias Karlsson, för att ta ett exempel. Han går säkert att locka hit med en näve chips och lite Ahlgrens bilar, trots kontrakt.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Bättre att han sagt att gjorde det för pengarna.
Men det var alltså inte riktigt som Jimmy sa att både Timrå och han ville förlänga.
Torp hade egentligen ingen tanke alls på att stanna den pottsorken

Ett något "lummigt" svar på anledningen till Torps val.

Någon som har den där listan på "billiga värvningar som därefter blommade ut och blev typ härförare och lyckade underdogs"?

Har en polare på SKI som har lovat att köra en totalanalys (fan på dna-nivå) och ge till "The nubbens" så här i sillytider.

Hörde också att Gävle kommun är nominerade till ett guldägg för årets "stortavla" i reklamsvängen.

Spelare kommer spelare går, lycklig den som till sportchef sNubben får.
När Generalmanager Macke viftar med dollarbuntar, stannar coolingar & sticker töntar. Fasiken, jag tycker att man skulle spela för Timrå ideellt, för ett gott syfte helt enkelt :-)

Skoj åsido så känns det som H-Jimmy rätt ute(igen). Timrå IK måste  konkurrera mot andra klubbar på alla områden utom lön. Det går att vända elakartade trender, KS är ju ett lysande bevis. Från och med nu måste nya tränare och ledare mer eller mindre göra allt rätt och fatta de visaste besluten. Tror också att vi fans kan vara med och påverka i viss utsträckning genom att visa framåtanda och positiva signaler. Det sprider sig som ringar på vatten. Det var inte för sent för våra "usla" :-)  spelare att bli hjältar och det är inte för sent att predika den rätta läran och få en optimistisk framtidstro. Det blev ett jä#¤% långt svamlande, men jag sticker ut hakan och säger att inför säsongen 2014-2015 är Timrå ett stabilt mittenlag med välmående, kontrollerad ekonomi.

Wayne Gresky: Av de spelare Timrå har under kontrakt idag, håller jag Örneud högst. Den bästa formationen som jag ser den är fäöljande Lundström Hedman - Robinson Örnerud - Boyce - Friberg Detta tror jag är Timrås första femma säsongen 2011-2012

Burkmat: Horor betalar man pengar för att ha sex med! Har du gjort det med Torp..?

El Maco: Somliga av oss mörkermän är inte heller helt övertygade om Torps  förträfflighet. Han måste vara bra mycket bättre än han varit i Timrå den här säsongen för att jag ska gilla den värvningen. Jag tror för övrigt också att Önerud har chansen att bli en riktig matchvinnare i framtiden. Återstår att se om han blir det på elitserienivå redan kommande säsong.

El Maco: Sen blir jag sur på mig själv när jag läser mitt senaste med "surt sa rönnbären om räven"-brillorna på, typ. tyvärr säkert en källa till glädje för modos mörkermän på hockeysnack. Men jag hade nu inget kärleksförhållande till Torp säsongen som gick och tänker inte skaffa mig ett nu. Särskilt inte nu. Däremot gillar jag hans buddy som kom samtidigt från HV. Honom vill jag se mer av.

Såg just att torp valde att lorta ner sig. Även om bucken var liten i vintras var bangen det med. Är det en efterhandskonstruktion eller ledde han ligan i turnovers/konstiga offensiva utflykter/onödiga utvisningar?

Kanske får han sin förlösning i modo, kanske inte. Men om det var bucken det hängde på så känns det bra att spelar någon annanstans. Hellre någon som var bra på riktigt i allsvenskan i vintras än för mycket pengar för någon som var en av de sämsta på sin position i elitserien. För lite pengar hade det varit intressant att jobba vidare med projektet Torp som är en jävel på att kämpa och hoppas att han blommade ut. Men var det budgivning finns det andra lotter att köpa.

Sen tyder det ju på dålig smak och omdöme att gå till just Modo men förhoppningsvis blir han ett skönt sänke som kostar lite viktiga poäng med dåliga beslut i viktiga lägen och dessutom tar en tröja och en relativt hög lön för någon som kunde varit bra.

Frella:Instämmer... tror dock att han just nu är i färd att spela ner sitt marknadsvärde en smula, så han är nog ganska beredd att gå ner några snäpp i lön, va?

Hur ser det ut kring ledarna runt laget, alla positioner är inte tillstta eller hur? Är fystränare klar ännu? Är det samma läkare som förra året? Är Tarvainen kvar, eller får vi någon ny målvaktstränare? Är det samme massör, eller blir det någon ny? Materialarna är det samma, eller bli det någon ny? Fysioterpeut, är det Svärd eller någon annan? Vem aspirerar till ny ordförande? Klara som jag vet: Nollan aka Klubbdirektör Nubben aka Sportchefen Monty aka headcoach Karlsson & Sridh aka's ASS coach

Ju mer jag ser av Crippe desto mer övertygad blir jag över att han inte är något för oss om han inte går ner i lön. Just nu drar han ner sina kedjekamrater som båda driver hela tiden men där tredjegubben inte är närvarande.

Per HApps:hehe,,så är det ju. In Nubben we trust.

Olle: visst kan man se det så, tills den dagen man förmodan badar bastu med bonden o ser till sin förfasan att den nya har en mega falukorv till vapen. Då fattar man varför kossan går på grönbete, det är så det är grabbar. Iof så har jag aldrig vart med om detta fenomen;-)

« · 1494584 · »