1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606487 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
RocknRolf2: Med tanke på hans lön är jag beredd att hålla med dig. Annars är ju tre år på Molinder hyfsat bisarrt också.

En liten uppdatering angående vad som sagts om besparingar och hur många spelare som skall in i truppen:

Så här sa Nolander om besparingarna: "Klubbledningen, med Nolander i spetsen, har varit tydlig med att det ska sparas kommande säsong. Han har angett att spelarlönerna ska sänkas med fyra miljoner, men nu är hela sparplanen klar."  - se länk.

Så här stod det om spelare som skulle in i truppen: "Lagbygget fortsätter och det återstår en målvakt, en back och två forwards innan det är komplett." och det var i en artikel innan Bellissimo, Crippe och Jonte var klar... - se länk.

Utan hagos faller vi tungt nästa sässe! I almost love him! Om hans lön bara var lite lägre lite lite lägre bara...

Frella: Ptja, ganska lyckad med Hagos-mått mätt, men inte tillräckligt bra för att SAIK skulle göra några större ansträngningar för att behålla sin 4:e center. Iofs har de nog inte gått in i budgivning för Crippe heller, men jag anser ändå att Crippe har (och har alltid haft) betydligt högre grundkapacitet än Hagos. 

Hagos kontrakt är en av de sämsta signingarna i klubbens historia. Så illa är det. 

Bragd-Birger: Ok jag hade gärna levt kvar i villfarelsen att det var Linkan som låg bakom Hagos.

Hahl Bundy: Sportchefandet var ju ett mischmaschande utan dess like ifjol, med clueless-Linkan åt ena hållet och recycling-Nubben åt det andra.

Som jag förstått det var Nubben drivande i värvningarna av Bagarn, Hagos, Hedman, Friberg och Hedström.

Är detta felaktigt får någon gärna korrigera.

RocknRolf2: Hagos hade väl en ganska lyckad sista säsong i SAIK innan Timrå värvade honom? Just det faktum att det känns som att Nubben var högst delaktig i värvningen av Hagos gör att det känns som han blir kvar.

mikenomad: Men Crippe är bättre i dagsläget än vad Hagos var när Linkan (och Nubben?) tyckte att det var en bra idé att investera minst 5 mille där. 

RocknRolf2: Känns som 24.

4 miljoner? mm...

Bragd-Birger: Vart har du fått det ifrån?

Jockz: Ett litet hopp.....det står ingenting om att FW-sidan är komplett.

Edit: Just det ja....Välkommen hem Crippe!

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: officiellt

mikenomad: Frågan är om Linkan ens är skyldig till Hagos 3 år. Som jag förstått det var Haggan en Nubbe-värvning. Har jag fel får någon med bättre koll rätta mig.

mikenomad: Hur man än vrider och vänder på det så känns Crippe på 3 år som en konstig investering.

Bragd-Birger: Ett jävla gnäll på Linkan för de tre åren med Hagos. Tre år med Crippe är på förhand precis lika illa av Nubben. Jag har redan idiotförklarat värvningen av Molinder. Är på god väg att göra detsamma här.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: hahaha jaha, satt och leta bland nicken vem
Som hade DB i förkortning :p

Iconen: den är jobbig, det som är mest drygt att 1-minuts regeln håller i sig även när man byter bok, så skriver jag här
Måste jag vänta i vm-boken

Timrå Icon: På bägge frågorna: Nej. :)

Hahl Bundy: Jobbar man på att få till det med Murran?

Hahl Bundy: Ah du hann före :-)

Är det bara jag som tycker det är otroligt irriterande med 1-minutersregeln vid inlägg??

Blizzard: Dagbladet....?

Blizzard: Dagbladet :)

Hahl Bundy: DB?

Timrå Icon: Han är fri.

På din förmodligen tes så får man väl hoppas att det är så men, men...

mikenomad: Förmodligen jobbar man i bakgrunden med att lösa 2-3 kontrakt för att värva två spetsspelare.

Hur är det med Murleys kontrakt förresten? Är dåligt uppdaterad där

mikenomad: Jag håller med.

Man ville ha en lång o skön sommar utan att bry sig nämnvärt om nästa säsong....

Nu får man tvångsmässigt gå in i nåt förnekelsestadium för att klara psyket o livhanken i sommar.

Timrå i ett nötskal.

Hahl Bundy: Oavsett hur det ligger till med de sakerna kan vi konstatera att punkt två och tre i BB:s inlägg är svårt att argumentera mot. Med en sådan forwardsuppsättning kommer inte våra motståndare behöva ägna en nanosekund av huvudbry över hur de ska försvara sig mot oss utan kunna lägga fullt fokus på hur de ska kunna göra så många mål som möjligt på vårt (högst beskedliga) försvar. Spelide' i all ära, det finns gränser för vad det betyder och framförallt krävs ju en viss kvalite' på materialet för det.

Hahl Bundy: Näe, det låter orimligt om man tittar på nuvarande trupp. Håller absolut med dig! Ville bara klargöra för alla att göra en rättvis jämförelse när man spekulerar i nedskärning av spelarkostnad.

Jag hoppas att TIK inte nu blir som en mussla igen, utan går ut och är öppen med sitt tänk och sina möjligheter avseende truppen. För är det så att man inte kommer ha möjlighet ekonomiskt att stärka truppen - kommer detta att påverka försäljning av årskort och engagemang från oss vanliga supportrar/fans.

Jag efterlyser precis som du en spelfördelare/playmaker och en sniper. Vi måste kunna göra mål i PP och vi måste ha en lina som kan förlägga spelet i anfallszon emellanåt. Annars kommer det att bli en lååååång och joooobig säsong!

Bragd-Birger: Du har så rätt, mannen.

Man vägrar tro att det inte kommer några till, som du säger, men tyvärr blir det väl som DB skriver... såvida inte Nubben sitter med dubbla rävar bakom öronen.

Thornet: Ingången till fjolåret så hade vi Halonen, Pikka, Murran, Timo, Vampola bara för att nämna några.

Sparat 4 mille på dessa jämfört med årets trupp?

Skulle inte tro det.

Bragd-Birger: Du har så rätt! Men samtidigt tror jag inte att vi ska jämföra med den trupp vi hade avslutningsvis i ES och KS - då den troligen var mkt dyrare än budget innan säsongen. Den nedskärning på 4 mille som det pratats om är grundad på budgeten som fanns inför 11/12 och alltså inte faktisk truppkostnad vid slutet av ES/KS.

Bragd-Birger: Är det så utgår jag från att vi får två jävla jättepjäser på backen. MINST Caslava och Sebbe....då måste det finnas kulor till det. Alternativt att man inte kört med öppna kort och inte alls "bara" ska spara 4 mille på truppen utan snarare det dubbla. Det sistnämnda är väl mest troligt. Däremot finns det såklart kontrakt som säkert är mkt dyrare i år, iaf ett. Tror det är en jävla skillnad på Jontes i år jmft med förra...

mikenomad: Finns inte en chans att Crippe blir den sista forwardsvärvningen. Skulle det verkligen bli så kan vi konstatera att:

- Det här laget aldrig kan vara bara 4 millar billigare än fjolårets.

- Poängsnittet för våra forwardsförvärv (Crippe, Jonte, Rohdin och Sterner) blir mäktiga 11 poäng.

- Det blir den sämsta forwardstrupp som ett elitserielag någonsin mönstrat.

- Allt annat än en intecknad kvalserieplats före lucia är en bragd i likhet med USA:s Lake Placid-guld.

Men som sagt, jag vägrar att tro att det är sant. Någon ur duon Hagos/Molinder måste givetvis bort, och lika givet måste en playmaker in. Liksom en målskytt.

mikenomad:  efter motorsågen, återkommer. Så skulle förra inlägget avslutats.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

GurraG: Jaha. "Forwardssidan är komplett". Jag håller på att leta efter

Söderström närmar sig!

Blizzard: Vid ett flertal tillfällen tog M burskydd och slog därefter, sparsamt uppvaktad, felpass/indianwannabees i egen zon. Å de e sant dä. På plussidan ser jag hans långa klubba som avstyrde många motståndarattacker, inte minst i boxplay.

T T: Ja nä det vore inte bra! Bella får duga o vi hoppa det inte blir nån Belly =)

Patrick Polly: Bara vi slipper kalla honom Belly så småningom, jag tänker på matvanorna somliga brukar skaffa sig här.

PS Glöm inte var ni hörde det nya smeknamnet på Bella först ;) DS

Patrick Polly: "bang for the buck med Bella"

hahahah, I see what you did there ;-)

superfalle: Håller med. Men det skiljer nog säkert en nolla i månadslön mellan dem. Så vi får hoppas att vi får mest bang for the buck med Bella!

superfalle: jag med.

Nu får man hoppas han gör en fasth.

superfalle: Ja man kan inte säga att han var lika etablerad som Lander t.ex. Så hypad yes, men det har jag redan skrivit längre ner på sidan.

zita: Ok . Jag säger så här då , jag hade förmodligen blivit mer nöjd om backlund presenterats i stället för bellisimo. Efter vad man såg i kvalserien

superfalle: Inte vara så hård nu...

mikenomad: ja jag vet . faktum kvarstår , sebbe är långt ifrån en nhl back och en målvakt som är insmord i såpa gör ingen karriär på den där sidan havet 

superfalle: Oj....nu tigger du trubbel av zita..

Mackelito: tack! precis!

Patrick Polly: Jo, det var nog lite så. Och det var väl det jag menade med det jag skrev om att man var lite extra kritisk mot honom.
Dessutom är det ju lätt att identifiera honom på isen, och då blir väl misstagen extra tydliga.

« · 1500532 · »