1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598652 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Må alla hockeylag brinna upp....och Vi resa oss ur Askan!

söder över: Hoppet är det sista som lämnar människan :-)

Vet inte vilken tråd man ska skriva i - den om ekonomin eller den här...

...men jag hoppas att supportrar till laget Timrå IK inte sitter och väntar på någon "supervärvning" innan man bestämmer sig för att köpa ett eventuellt säsongskort eller bidra på något annat sätt.

Vad vi alla vet är att det kommer att bli tufft - på banan och på kansliet - och den stora anledningen är pengar eller bristen på dessa, kanske man ska säga.

Det bästa vi kan göra är att stötta föreningen och visa vårt stöd genom att vara där så mycket vi bara kan och har råd med. Det tråkiga är att många kanske väntar för att se om "stjärnan" dyker upp innan man bestämmer sig och då uppstår de där med bristen på inkomna slantar och lite av moment 22.

Har vi sedan riktigt "otur" och tabellen börjar se ut som den föregående säsongen...ja, då kan väl alla räkna ut vad som händer med ekonomin. Lite folk på matcherna och eventuella dyra förvärv under säsong. Usch !

Var lite vågad - stötta TIK redan nu !

Timrå Icon:Äh, jag vägrar vara avundsjuk på det där plastlaget. :|

Timrå Icon: törs man ens hoppas på en lite lex-frölunda för växjö nästa sässe?

mikenomad: Enligt AB är både Vampola och Rosén klara för växtvärk-Växjö :-(

Timrå Icon: Tror som sagt ni har fel. Växjö har drivet, kompetent folk runt föreningen och de har byggt med en tanke och en plan. De har en väldigt bra SC t.ex. Nyrika? Tja, kanske det men jag tror inte de likt Malmö står och faller med en ensam krösus som vill leka hockeymagnat en tid. Oavsett snacket om Edberg så tror jag inte han bär den föreningen ekonomiskt. Deras ekonomi är nog snarare frukten av sunt ekonomiskt satsande av kunnigt folk.

Timrå Icon: Jag hatar alla HockeylagWannabies utan Hockeykultur!

mikenomad: Nej nej för fasen. Jag håller med Kattgubben. Det stinker nyrikt om dem. Upp som en sol och ned som Malmö

Kattgubben: Jag tror faktiskt inte det, tror det finns betydligt mer hockeykompetens och ödmjukhet i Växjö jmft med Malmö. Jag jämför dem snarare med LHC...

Timrå Icon:Växjö har perverst mycket pengar. Jag tror t.om att de har såpass mycket pengar att de kan erbjuda en kille som Klasen en lösning som får hans familjeförsörjningssituation att äntligen gå ihop.

Nä vafan, Växjö kommer följa samma utvecklingskurva som MIF. Det är vad jag tror. :)

KORITFW: Men vi har ju redan fått vår forwardsstjärna, en hemvändare från finallaget. Ytterligare forward är en bonus och kravbilden är "prisvärd med rätt karaktär". Vilket kan översättas som billig men habil es-spelare. Dvs bredd, utfyllnad. Absolut inte spets, stjärna, poängspruta om nu nån trodde det. Det är bara att fetglömma.

Redigerad kommentar

TimraIKRulez: ääääsch inget officiellt, än är han lika mycket Timråit som smålänning!! 

... :( 

Vampola klar för växjö

Önskedrömmen är väl att han nosar på ~15 kassar via något super lyft. Röymark kom ju och hängde 10 kassar mer än i Frölunda förr förra. =)

Sånna kliv behöv.. måste en eller tio ta nästa säsong.. 

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: 10-15p

Hahl Bundy: mål, assist kraven ska vi inte ens prata om ;-)

Kerstin_k: Utv. minuter?

Blizzard: Just det :-)

Kerstin_k: Verkligen. Då blir det foten direkt.

Brynäslegenden: Allt under 46 är en missräkning.

Timrå Icon: haha "Carpe Diem" och sitta på HS ;-)

Blizzard: Har du somnat redan???
Carpe Diem pojk!

Vad tror ni om Jocke Rohdin nästa säsong? Hur många poäng förväntar ni er att han gör?

Man får njuta av att ha fått se honom i Timrå dressen iallafall... Skulle han ändå av någon mystisk anledning hamna här så löser jag säsongskort direkt.

superfalle: Relativt misslyckad vet jag inte om jag skulle säga, snarare ett ganska typiskt säsongspoängsnitt för hans karriär

superfalle: Jag tycker nog att han personligen som spelare visade att han höll topp-tre i ES.
Jämför man med topp-två så höjde han sig nog lönemässigt.
Dessutom verkar ju Växjö betala vad som helst för lite spets.
Men jag kan ju ha fel. Som vanligt....

Timrå Icon: Varför skulle han vara dyrare nu än då han kom till oss ? Efter relativt misslyckade sejorer i två bottenlag

hubbenorlen: tänkte ärligt talat samma tanke när jag först såg den där artikeln

dr-nix: Det skulle ju kunna vara så enkelt att journalisten blandade ihop Timrå och Växjö.

Mackelito: Det var absolut en blandning, Perra är inte någon slags ärkefiende i detta fall. Vampola agerade inte direkt proffessionellt heller om man säger så.

Men allt detta känns ovesentligt, vilken klubb han nu är klar för så är det inte Timrå. Det har dock varit underhållande att snacka om något annat än hur jävla fattig vår klubb är för några ögonblick.

Mackelito: Precis. Dessutom skulle det förvåna mig enormt om Nubben skulle vara villig att lägga ut 600brak/månad på en spelare som inte fungerade senast.
Även om vi badade i pengar

mikenomad: Hur mycket pengar har de egentligen....?? Han lär ju vara ännu dyrare nu än då han var här

Blizzard: Visst är det Växjö...det är ju enda klubben det funnits nåt konkret rykte ang Vampola om. Deras uttalande häromveckan var öppet för tolkningar dessutom.

Hahl Bundy: Hellre det än MoDo iallfall :-)

Hahl Bundy: kan vara för det här då

"- Det är inget jag kan bekräfta, då vi först måste avsluta allt med Genève, säger Vampolas agent Spalenka."

jå1: Precis, jag tror dock inte att de var enbart Perras fel uta en blandning av Perraz+Dåliga medspelare-oproffsiga-dålig inställning.

Truppen nu har möjligen bättre inställning men jag tror att bristen på pengar o kvaliteén på nuvarande trupp omöjliggör en värvning av Vampola.

Blizzard: Enl Kommentarer på Mr madhawk så har Vampola skrivit på  för Växjö för flera veckor sen. Men varför Växjö inte går ut med det vet ingen.

dr-nix: Perre ¨åste vara största faktorn, fan ställer sig en spelare mitt under matchen bredvid Perra tar hans taktik tavla och börjar rita för Perra....då är man inte helt överrens på alla plan..

Mackelito: Därför kan man dra slutsatsen att det inte var därför han lämnade.

Mackelito: personligen tror jag att problemet var Perra i första hand. Han är som bekant inte ensam om att ha haft problem med honom som tränare.

Timrå Icon: Det enda jag inte fick ihop med Vampen är att han lämnade för " att laget inte vann". MEN han byter alltså ett bottenlag till ett annat bottenlag, Geneve däremot kunde han tänka sig att fortsätta förlora med, men inte TIK?

mikenomad: I kaninmagen ;-)

Timrå Icon: Är Sebbe elak?

Förresten, appropå just ingenting; hade grabbarna hemma på lite grillning igår och en av dem undrade var salladen var. Vad svarar man på sånt?

mikenomad: Hur som helst så känns det som att vi måste värva någon elak back som kan proppa Vampola oavsett var han hamnar.
Vi har ju bara Bolibompa-spelare som det är nu

Blizzard: Jag tror att han hamnar i MoDo

mikenomad: Ja jo men jag är inte så säker på att de vill ha big Dick

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Dom har rykt i honom förr ser jag nu i Modos GB. Fan nu känns modo väldigt troligt, fan också :(

Timrå Icon: FBK förhandlar med tjock-Dick, jag tror på de andra två.

Blizzard: MoDo eller HV tror jag. Fast FBK har också allt som kan tilltala honom förutom en drös värmlänningar.
De vet också hur man mörkar sånt här

« · 1502948 · »